Slechte ervaring met retour Wehkamp
Geplaatst door: galen071 op: 19-01-2009 17:30
Hallo,Sorry als ik op het verkeerde forum zit maar ik kon de weg niet zo goed vinden.. Ik vroeg me af of iemand wel eens een slechte ervaring heeft gehad met retourneren bij de wehkamp? Ikzelf heb vroeger altijd probleemloos bij ze besteld. Pas sinds kort ben ik hier weer me begonnen, maar het retourneren lijkt aardig verslechterd.Ik had o.a. een videocamera besteld. Ik heb het ding in de huiskamer uitgeprobeerd maar hij gaf bizar slecht beeld, ook op de computer kon ik er niet lekker mee uit de voeten. Ik wilde hem dus terugsturen, samen met een broek die ik niet paste. Via internet kon ik alleen de broek terugsturen, de camera mocht niet maar er stond bij dat ik gebeld zou worden door een medewerker. Ik heb zelf maar gebeld, en kreeg een geweldig chagrijnige vent aan de telefoon. De medewerker deelde mij mee dat de camera niet kan worden teruggenomen als de doos open geweest is. Je hebt hem wel 14 dagen op zicht. Je mag dus alleen naar de dichte doos kijken?Die medewerker was dus niet zo best te spreken en volgens mij op ruziepad, om het mezelf makkelijk te maken heb ik toen maar gezegd dat ik de camera niet in gebruik heb gehad - tenslotte zat alles nog in het plastic. Hij wilde het eerst niet zo geloven en begon nog te zeuren over dat de doos dan wel open geweest was, maar omdat ik hem verzekerde dat absoluut niets de doos had verlaten maakte hij toch maar een retourafspraak. Het pakketje is toen later netjes opgehaald, ik heb hem expres in een andere tas gedaan dan de broek die ik terugstuurde zodat ik netjes twee losse ophaalbewijsjes van selektvracht kreeg, voor het geval dat. Zaak afgehandeld.Inmiddels heb ik een rekening gekregen, uiteraard voor de camera. Alleen de broek is afgeschreven. Ik heb net de wehkamp gebeld maar de medewerkster zei dat het wel vier weken kan duren voordat de camera afgeschreven is dus dat ik maar gewoon alvast wat moet betalen (ik heb nog meer dingen gekocht). Ik zal eerlijk zeggen, ik heb er een slecht gevoel over.. Ik hoop dat jullie mij op deze blue monday kunnen opvrolijken met betere ervaringen.
Reactie door onbekende gebruiker op 19-01-2009 20:51
Beste Galen071,
Uit onze ervaringen met wehkamp, kan ik niet klagen over het retourneren van artikels. In elke zendingen van hun is er een retour brief erbij....en die staat er niet voor niets. Dat de camera duur of niet duur niet naar behoren functioneert, heeft u het recht om het terug te sturen, dankzij de retourgarantie van hun.
Administratief is het tamelijk goed geregeld bij hun, en zou u iets teveel heb betaal, zo krijgt u het weer terug! Dat hun aangeven over de 4 weken, kan ik me niet voorstellen. Maar u hoeft echt niet bang te zijn!
m.v.g Robert
Graag zou ik van andere mensen vernemen wat te doen aan het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik voor 22.00 een laptop besteld zodat ik die zaterdag binnen zou krijgen. Omdat ik in de middag een afspraak had heb ik de klantenservice gebeld en gevraagd wanneer deze laptop precies afgeleverd zou worden, zij bevestigde dat er op zaterdag alleen tussen 09.00 en 13.00 word bezorgd.
Die midddag om 13.00 was er nog niets afgeleverd, en ik belde de klantenservice, zogenaamd 24 uur aanspreekbaar, jah een sprekende computer ja, in ieder geval, kon de sprekende computer niets zeggen over de status van mijn pakket.
Na mijn afspraak af te hebben gezegd omdat ik nog hoopte dat mijn laptop afgeleverd zou worden, werd er om 16.00 aangebeld. Een wat haastige koerier gaf mij het pakket en ik was zo enhousiast ( na grote irritatie) dat ik tekende en deze boven*(3 de verdieping) opende bleek dat alleen de accesoires van de laptop in de doos zaten!!!
Dus geen laptop en ook niet de bijbehorende Photoshop elements!! in het weekend is er dus geen spoedlijn, en kun je gewoon niemand van wehkamp bereiken, behalve het sturen van een email, waar de binnen 2 dagen antwoord op zou krijgen.
Dus ik gemailt, maandag ochtend gelijk gebeld, dinsdag is het pakket opgehaald, en nu vervolgens kunnen zij niet zeggen wanneer ik mijn laptop binnen krijg!!
Ik heb het hele bedrag in een betaald, en het is niet mogelijk om deze te storneren jammergenoeg.
WAT moet ik doen, zodat ik zo snel mogelijk een laptop waarvoor ik al betaald heb volledig binnen krijg??
Wehkamp slechtste informatie verschaffer/klantenservice ooit!!
Ik heb sinds kort een provider overgestapt van HI naar Ben omdat het lijkt mij veel goedkoper.. dus ik heb afg. maadag nieuw sim-kaart van Ben in mn mobiel gestopt en mail stond het kan slecht bereikbaar hele dag, zijn en ik w8 geduldig af en ik d8 tot morgen zal wel goedkomen. maar gister nog steeds geen bereik en vandaag ook al niet......
Mn vriend heeft gebeld naa klantenservice Ben en die zei dat storing is en doet zn best om snel verholpen.....dat vind ik onzin hoor....
Dus ik vraag aan anderen die ook ervaring meemaakt en las toeval ergens een site dat Ben-T-Mobile slechtste provider hebt........ dat had ik eerder niet door ..
Oeps sorry verkeerd forum geplaatst....
Het spijt me.......
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!