Slechte ervaring met Poortvliet
Geplaatst door: cs-1988 op: 11-08-2015 15:24
Op deze manier willen willen wij mensen waarschuwen voor zij bij woonboulevard Poortvliet kopen. Wij hebben daar een jaar geleden een kledingkast gekocht, die van het begin af aan al wankelde met dichtdoen (de kast beweegt dan zo'n 5 cm heen en weer). Uiteindelijk is de kast na een jaar zo verschoven dat de zijkant en alle legplanken en roedes loskwamen. Poortvliet gebeld en zij stuurden servicemonteurs langs. Deze schrokken van de kast en keurden hem niet goed, hij moest verstevigd worden. We hoorden wekenlang niets van Poortvliet, belden er zelf maar achteraan en kregen te horen dat we slechte monteurs hadden gehad, want hun constatering kon niet juist zijn. We kregen nieuwe monteurs langs die opnieuw de kast afkeurden en met een verstevigingsplan kwamen. Waarop poortvliet ons opbelde met hun oprechte excuses dat wij opnieuw slechte monteurs hadden ontvangen en wij weer nieuwe kregen die de kast wel goed zouden keuren. Dit derde duo komt volgende week langs, maar van tevoren is al bepaald dat ze de kast goed moeten keuren.
Dus als consument heb je geen poot om op te staan. De rapporten van de monteurs willen ze ons niet toesturen en de monteurs willen niet getuigen tegen hun werkgever, dus we kunnen er ook geen zaak van maken.
Wat een corrupt bedrijf zeg! Nooit meer aankopen doen.
Reactie door edrick3 op 11-08-2015 17:19
Zie ook niet dat ze bv bij het CBW zijn aangesloten.
.....die van het begin af aan al wankelde met dichtdoen (de kast beweegt dan zo'n 5 cm heen en weer).......
Je had dus meteen moeten reclameren.
Reactie door 1953 op 11-08-2015 17:30
Wiens brood men eet diens woord men spreekt!
Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Reactie door cs-1988 op 11-08-2015 17:43
Klopt Edrick3, dat hadden we inderdaad moeten doen!
Al betwijfel ik wel of ze het dan hadden verholpen. Dan hadden we deze situatie gewoon een jaar eerder gehad.
Reactie door tijger1 op 11-08-2015 19:42
Volgens hun eigen site zijn ze wel bij het CBW aangesloten. Dus daar dan maar een klacht indiene,
Mijns inziens koste zes monteurs overigens meer dan het herstellen van een kast.
https://www.woonboulevardpoortvliet.nl/klantenservice/garantie-reparatie
Reactie door aurora1 op 12-08-2015 12:47
Link van @tijger1: klik hier.klik hier
Reactie door zoekster op 12-08-2015 15:20
Als ze zijn aangesloten bij de CBW dan zijn ze ook automatisch aangesloten bij de Geschillencommissie wonen en daar moet u zijn met uw klacht, niet bij de CBW.
Belangrijk, een klacht indienen bij de Geschillencommissie moet binnen 12 maanden nadat u de klacht heeft gemeld bij de verkoper. Het grote voordeel daarvan is dat u een onafhankelijke specialist langs krijgt die de zaak eens gaat bekijken.
Wel kost het u klachtengeld, maar dat krijgt u terug als u de zaak wint. U kunt Poortvliet alvast mededelen (en dat zou ik schriftelijk doen als ik u was, dus brief en mail) dat u twee maal in het gelijk bent gesteld door monteurs en dat als de volgende monteurs tot een ander oordeel komen dat u dan naar de GC gaat. Dan begrijpt Poortvliet wel dat u hem er niet mee weg laat komen.
klik HIER voor de GC wonen
Lees goed de brochure door! HIER
Reactie door curly op 13-08-2015 09:49
Geef hem nog een kans ! Nodig de eigenaar van deze Firma uit om zelf n's te komen kijken. Misschien dat hij daarna zijn medewerkers beter kan motiveren. Leidt dit niet tot resultaat, kunt u daarna een volgende aktie ondernemen via uw rechtsbijstandsverzekering, als u die heeft.aktie ondernemen
Reactie door curly op 13-08-2015 10:21
Keek net nog even op de site van Poortvliet. Het is een nogal uit de kluiten gewassenbedrijf. Veel medewerkers(sters) dunkt mij. Veel communicatie dus.
Een directeur of filiaalchef staat in dergelijk grote bedrijven vaak voor de ondankbare taak, iedereen te vriend te houden. Als de afd. inkoop van Poortvliet producten krijgt toegeleverd die op gespannen voet staan met de kwaliteits- verwachtingen, heeft u als koper bij de aankoop hiervan ook een probleem.
Poortvliet is verantwoordelijk voor de kwaliteitscontrole bij aflevering. Het zou erg dom zijn als Poortvliet uw probleem niet naar wens zou oplossen!
Sterkte en succes.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!