Slechte ervaring met Computerland
Geplaatst door: wwalbert op: 15-03-2010 22:28
Heb jij ook net als ik een slechte ervaring bij Computerland? Laat het mij weten, ook als er een oplossing voor gevonden is.
want het volgende is mij overkomen:
Op 16 februari 2010 heb ik bij computerland filiaal Ceintuurbaan een Asus P5QL Pro moederbord gekocht. 18 februari 2010 had ik de tijd om het in te bouwen. Helaas bleek het niet mogelijk beeld te krijgen uit dit moederbord. Ik heb het met twee verschillende videokaarten getest en kwam tot de conclusie dat het probleem in het moederbord zat omdat de gebruikte videokaarten en de gebruikte processor wel op een ander moederbord functioneerden. Vrolijk werd ik er niet van omdat ik zo’n ervaring nog niet eerder met Asus producten had.
19 februari 2010 kwam ik terug bij Computerland, filiaal Ceintuurbaan Amsterdam om dat ding om te ruilen voor een ander exemplaar zodat ik dezelfde dag nog de klus geklaard kon hebben. Neemt de verkoper op vrijdag 19 februari 2010 tussen 11.30u en 12.00u het moederbord van me aan, mee naar achter en verklaart vervolgens doodleuk dat er een krasje op zit. Ik heb geen krasje op het moederbord gezien toen ik het weer inpakte, gebruik speciaal gereedschap en heb daarom sterk het idee dat men me om een of andere reden niet gewoon ter wille wilde zijn.
Vervolgens krijg ik een heel zeurverhaal over opsturen naar Asus en weet ik wat meer. Belachelijk. Gezien mij geen keuze gelaten werd heb ik dit moeten accepteren. Ik laat het er echter niet bij zitten en zal er zeker werk van maken om de onderste steen boven te krijgen want ik heb geen beschadigd bord ingeleverd.Thuisgekomen las ik het innameformulier nog eens door en zag daarop staan dat er een beschadiging bij de VGA poort zou zijn. Het betreffende moederbord heeft echter geen VGA poort. Dit sterkt mijn vermoeden dat me een kunstje geflikt is.Mijn inziens was er iets mis met de videochip of de PCI-E poort waaruit het videosignaal komen moet. Een kwestie van een ondeugdelijk exemplaar dus en verder helemaal geen verhalen of beschadigingen.
Achteraf bedenk ik me dat winkelpersoneel zelf wat beschadigd zou kunnen hebben en dat makkelijk doorschuift naar de klant. Maar zo’n scenario kan ik natuurlijk ook nooit bewijzen. Daar ik dankzij dit handige geintje in de winkel waar ik zo’n stunt niet verwachtte geen poot had om op te staan heb ik bij de buurman een ander moederbord gekocht want ik had er dezelfde dag eentje nodig. Ik wil mijn geld terug zodra bij Asus blijkt dat ik een ondeugdelijk exemplaar gehad heb.
Gezien het er helemaal niet op lijkt dat men bij Computerland deze zaak netjes wenst op te lossen wil ik iedere tweaker bij deze waarschuwen om niet wat bij computerland aan te schaffen. Kom je met wat terug, laat mensen het op de toonbank uitpakken en controleren en vraag een handtekening voor onbeschadigde ontvangst. Kennelijk is dat nodig bij Computerland, aan de Ceintuurbaan te Amsterdam.
Reactie door wwalbert op 21-04-2010 21:59
We zijn ruim 1 maand verder nog niets vernomen van Computerland!
Reactie door read op 21-04-2010 22:33
wwalbert
Het ziet er niet goed uit. Voortaan kun je maar beter geen zaken doen met een vestiging van Computerland.
Pedro.
Reactie door wwalbert op 21-04-2010 23:08
Beste Pedro,
Ik was al niet meer van plan zaken te doen met Computerland. Op de Ceintuurbaan in Amsterdam zitten nog heel wat andere computerwinkels.
Het mag er dan misschien wel niet goed uitzien, maar mijn recht ga ik zeker halen. Voor mij is het meer een principe kwestie, zo ga je niet met klanten om!
Gelukkig heb ik een goede rechtsbijstandsverzekering.
Ik was naar Computerland gegaan omdat MyCom de zaak waar ik meestal kom het moederbord wat ik op dat moment nodig had even niet in huis had.
Bij elkaar sinds 1995 zo`n honderden computers gebouwd en de onderdelen hier voor bij andere winkels gekocht en nog nooit van dit soort dingen meegemaakt.
Reactie door read op 22-04-2010 14:14
wwalbert
Allemaal erg vervelend voor je. Ik zou deze vestiging en het hoofdkantoor wél schriftelijk inlichten over het feit dat je negatieve berichten over hen hebt geplaatst op de verschillende consumentensites. In elk geval heb ik Computerland nu wel in mijn bestand opgenomen, zodat in de toekomst een blogje snel geplaatst is.
Sukses en met vriendelijke groet.
Reactie door frau_antje op 22-04-2010 19:20
Computerland is een dochteronderneming van ParaDigit.
Zelf heb ik geen ervaring met Computerland.
Reactie door freehenkie45 op 24-08-2010 15:17
Ik heb op 01-07-2010 bij Computerland in Hoofddorp een Acer lcd-tv-monitor gekocht. Op 24-07-2010 terug naar de winkel mijn tv ontvangst was weg gevallen, ik kreeg te horen dat ik moest bellen dan wordt hij opgehaald en gemaakt.
Ze hebben hem opgehaald en veertien later kreeg ik hem weer terug, jammer want hij was alleen niet gemaakt(konden niets vinden)
Ik weer naar de winkel 24-08-2010 daar me verhaal gedaan en hun wilde hem alleen ter reparatie opsturen en dat zal 3 a 4 weken duren, al met al zit ik dus 6 weken zonder monitor terwijl dat ding nog geen twee maanden oud is, maar omruilen voor een andere of een leen toestel zat er bij hun niet niet.
Het woord service kennen ze dus niet bij computerland dit is de laatste keer dat ik daar wat gekocht heb, nee voortaan ga ik wel weer naar Saturn of Media markt die weten tenminste wat het woord service inhoudt, liever iets meer betalen en een goede service dan geen service.
Reactie door prinspils op 24-08-2010 20:33
Quote: freehenkie45 schreef op dinsdag 24 aug 2010, 15:17: Ik heb op 01-07-2010 bij Computerland in Hoofddorp een Acer lcd-tv-monitor gekocht. Op 24-07-2010 terug naar de winkel mijn tv ontvangst was weg gevallen, ik kreeg te horen dat ik moest bellen dan wordt hij opgehaald en gemaakt.
Ze hebben hem opgehaald en veertien later kreeg ik hem weer terug, jammer want hij was alleen niet gemaakt(konden niets vinden)
Ik weer naar de winkel 24-08-2010 daar me verhaal gedaan en hun wilde hem alleen ter reparatie opsturen en dat zal 3 a 4 weken duren, al met al zit ik dus 6 weken zonder monitor terwijl dat ding nog geen twee maanden oud is, maar omruilen voor een andere of een leen toestel zat er bij hun niet niet.
Het woord service kennen ze dus niet bij computerland dit is de laatste keer dat ik daar wat gekocht heb, nee voortaan ga ik wel weer naar Saturn of Media markt die weten tenminste wat het woord service inhoudt, liever iets meer betalen en een goede service dan geen service.einde Quote
Ik zou ook niet bij Saturn of MediaMarkt gaan voor de (belabberde) service van beiden. MediaMarkt presteert het om een defecte ingenomen apparaat, na reparatie, het apparaat weer als nieuw in de doos te verkopen zonder blikken of verblozen. Misschien dat dochteronderneming Saturn dit ook in haar beleid voert. Trouwens ik ben goedkoper elder uit, met een service waar Saturn en MediaMarkt een puntje aan kunnen zuigen, beter gezegd: een voorbeeld aan nemen.
Reactie door read op 24-08-2010 20:44
freehenkie45
Je schrijft: .......voortaan ga ik wel weer naar Saturn of Media markt die weten tenminste wat het woord service inhoudt,.......
Daar zet ik dus een heel groot vraagteken bij!!!
Pedro.
Reactie door eddy73 op 23-09-2010 20:51
Hier ook problemen. Op 6 september portable harddisk besteld via de online shop en direct via ideal betaald. Deze shop gaf een groene indicator met 2 - 5 werkdagen verzending aan.
Tot op heden nog niets ontvangen. Na 10 dagen het 1e mailtje dat ze een storing in hun logistieke programma hadden en dat het eind van de week verzonden zou worden. Nu zijn we weer een week verder en na een aantal mailtjes eindelijk weer een mail terug met de melding dat ze het zouden onderzoeken.
Wacht nu 6 oktober af zodat de wettelijke levertijd verstreken is en ik een advocaat in de arm neem. Service kennen ze daar absoluut niet. Problemen met logistiek, ok maar INFORMEER dan je klanten en geef het geld terug zodat ze het ergens anders kunnen kopen.
Reactie door wwalbert op 23-09-2010 22:18
1. Klagen bij Ideal over oplichting en dat jij je geld terug wil omdat je niets ontvangen hebt. 2 klagen bij http://www.thuiswinkel.org/ 3. het hele internet vol behangen met je klacht. 4. na wettelijke periode aangifte doen bij het politiebureau van oplichting. 5. naar je advocaat gaan... dit laatste kost geld :(
Reactie door eddy73 op 23-09-2010 22:23
Quote: wwalbert schreef op donderdag 23 sep 2010, 22:18: ..... 5. naar je advocaat gaan... dit laatste kost geld :( einde Quote
Niet als je, net als ik, een rechtsbijstandverzekering hebt ;) Maar zal eerst de wettelijke levertijd afwachten.
Reactie door wwalbert op 23-09-2010 22:25
o ja mijn probleem is opgelost nadat ik mijn klacht op verschillende forums had gezet. Ik kreeg mijn geld terug.
Ik begreep uit een paar bronnen dat de Manager van computerland een grote klootzak is die ongeschikt is voor zijn functie.
Reactie door wwalbert op 23-09-2010 22:26
Ik heb ook een rechtsbijstand verzekering, maar kijk even in de kleine lettertjes wat je eigen risico is, dat komt tegenwoordig nagal eens voor.
Reactie door read op 24-09-2010 09:58
wwalbert
Op zich is het een goede zaak, dat je andere consumenten waarschuwt. Die kunnen dan bewuster besluiten om wel of niet een bestelling bij dit shopje te plaatsen.
Pedro.
Reactie door eddy73 op 25-09-2010 17:00
Goed eindelijk weer reactie van computerland
[quote: Geachte,
Het betreffende artikel zal maandag weer voorradig zijn. Tevens zullen wij deze dan middels UPS versturen.
Ons excuus voor de vertraging.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd terecht per mail via Info@Computerland.nl of bellen naar 0900-6666673.
Met vriendelijke groet,
Abdellah Embirik
Computerland Verkoop
einde Quote
Toen maar een boos mailtje gestuurd dat het dus eerst een sofware probleem is en nu ineens het artikel niet voorradig zou zijn. Wonderbaarlijk kreeg ik binnen een uur daarop reactie
[quote:
Geachte,
Wij hebben u inderdaad onjuiste informatie verschaft dit i.v.m. een software storing in ons systeem waarin het bestelde artikel op voorraad zou zijn. Echter was dit fysiek niet het geval.
Nogmaals ons excuus hiervoor.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd terecht per mail via Info@Computerland.nl of bellen naar 0900-6666673.
Met vriendelijke groet,
Abdellah Embirik
Computerland Verkoop
einde Quote
Nou als die dinsdag aankomt gaat hij gelijk retour. Heb inmiddels al bij de lokale computershop een anders portable harddisk gekocht en maak gebruik van de herroepingsrecht. 3 weken levertijd was mij dus net even teveel.
Reactie door read op 25-09-2010 17:53
eddy73
Op zich staat het gebruik maken van jouw herroepingsrecht wel los van de 3 weken levertijd.
Pedro.
Reactie door perry122333 op 25-09-2010 23:20
Das raar, deze laptop die ik nu gebruik is ook van computerland, eigenlijk zelfs de tweede.
De eerste was op de grond gevallen en ze gaven mij netjes een nieuwe laptop.
Reactie door eddy73 op 25-09-2010 23:42
Quote: read schreef op zaterdag 25 sep 2010, 17:53: eddy73
Op zich staat het gebruik maken van jouw herroepingsrecht wel los van de 3 weken levertijd.
Pedro.einde Quote klopt maar omdat ik nu al 3 weken sta te wachten op reactie en mijn bestelde harddisk heb ik nu deze ergens anders maar gehaald. De betaalde harddisk van computerland kan ik na ontvangst weer retour sturen en mijn geld terugvragen via de herroepingsrecht.
Reactie door a4k8 op 15-09-2013 09:41
Herkenbaar, bij mij deed Computerland op dezelfde wijze
Zeer slechte ervaring met Computerland, DOE GEEN ZAKEN MET COMPUTERLAND
De toetsenbord was mijn Sony PC (gekocht bij Computerland) deed niet goed uit onverklaarbare redenen. Gezien dat de toetsenbord binnen de garantieperiode stuk ging, stuurde ik hem naar Computerland. Vooraf had ik contact met Computerland die zowel mondeling als schriftelijk mijn klacht accepteerde. Maar dat was een lokkertje.
PC is op 21 juni bij Computerland binnengekomen en tot de dag van vandaag is niet naar mij geretourneerd. Integendeel. Computerland is van plan om mijn PC te vernietigen omdat ik weiger de onderzoekskosten van €86 te betalen.
Computerland beloofde mij dat mijn PC in juli gerepareerd zal worden. Ik heb tot eind augustus gewacht. Geen enkele reactie van hun. Ik heb zelf contact opgenomen, dat kostte me wat geld omdat niet snel wordt opgenomen. Ze waren verrast en konden geen antwoord geven waar mijn PC is. Ik diende een klacht via hun site. Een paar dagen daaarna reageerde Computerland totaal onverwacht met een ultimatum dat ik 220€ moet betalen voor de reparatie of 86€ voor de onderzoekskosten als ik geen reparatie wil doen. Ik reageerde afwijzend omdat ik dat een te hoge prijs vind voor de reparatie van een toetsenbord, en bovendien is de schade in de garantieperiode ontstaan buiten mijn schuld.
Op elke van mijn reactie reageerde Computerland met een nieuwe leugen of extra kosten. Zoals dat schade door vocht is ontstaan of de harddisk kapot is. Dat is volkomen onjuist omdat mijn PC deed zonder toetsenbord.
Gisteren wilden ze met een nieuwe prijsopgave komen?! Ik heb dit geweigerd. De verkooprijs van mijn PC bedroeg 399€ en nu heeft Computerland zoveel schades gevonden (elke keer na mijn reactie) die meer dan dat bedrag bedragen.
Door middel van dit schrijven wil ik alle burgers waarschuwen voor criminele praktijken van dit "bedrijf". Ik voel me bestolen. Mijn PC werkte prima alleen de toetsenbord deed niet. Ik weet 100% zeker dat ze de schade op de harddisk zelf hebben veroorzaakt.
Als ik wist dat Computerland op deze manier opereert, dan zou ik die kleine schade bij een PC zaak in mijn woonplaats laten verhelpen. Zo ipv van 40€ reparatekosten en ik 400€ kwijt. Maar ik ga niet bij deze laten liggen. Ik ga juridische stappen ondernemen tegen Computerland.
Reactie door wwalbert op 15-09-2013 12:04
Beste a4k8,
Ik vind dat je het volgende moet doen: Kijk naar mijn eerdere adviezen en behang het internet vol met je klacht zoals op tros radar forum, tweakers.net en nog een paar websites. Vervolgens pagina`s waar je klachten staan aanmelden bij Google en Bing. Op deze manier komen ze van Computerland de klacht vanzelf tegen. Ook een e-mail met de links naar de klacht naar Computerland sturen. Na dat ik dit deed wilden ze mijn klacht plotseling wel heel netjes oplossen. Wist je dat toetsenborden inkoop voor een winkel maar een paar euro kost? Ze hadden je gewoon een nieuwe kunnen geven.
Ik vraag mij alleen af waarom je een computer inlevert als alleen je toetsenbord defect is. Dan was de ellende misschien nog te overzien geweest. Volgende keer eerst een vriend of kennis laten kijken die verstand heeft van computers heeft zou ik zeggen. Ik zelf ben trouwens wat terughoudend wat betreft kleine pc zaak in je woonplaats. Ik zou eerst informeren bij vrienden kennissen of op internet of dit een goede zaak is. Van die winkeltjes heb je ook goede en slechte. Ik herken jouw klacht, Lijkt sterk wat ze mij probeerden te flikken. Overigens ben ik nog steeds een goede klant van MyCom en zeer tevreden over deze zaak . Misschien kan je ook beter in het vervolg daar je spullen kopen.
Reactie door wendy-claire op 15-09-2013 12:45
Computerland is een dochteronderneming van Paradigit!
Reactie door wendy-claire op 15-09-2013 12:48
Voordeel om bij moederbedrijf Paradigit te kopen ten opzichte van dochteronderneming Computerland: bij Paradigit kunt u uw aankoopbedrag wekelijks terugwinnen.
De service bij het moederbedrijf is beter.
Reactie door wwalbert op 15-09-2013 13:05
Quote: wendy-claire schreef op zondag 15 sep 2013, 12:48: Voordeel om bij moederbedrijf Paradigit te kopen ten opzichte van dochteronderneming Computerland: bij Paradigit kunt u uw aankoopbedrag wekelijks terugwinnen.
De service bij het moederbedrijf is beter.einde Quote
Over Paradigit hoor ik idd veel betere berichten wat betreft de service.
Ik stuurde mijn klacht namelijk ook naar Paradigit toe.
Maar wat blijft staan is: Zoals Computerland met de klachtafhandeling omgaat klopt van geen kant. Misschien moet Paradigit Computerland gewoon opdoeken en op de goede plekken er Paradigit van maken. Ik denk als dit zo door blijft gaan er vanzelf een einde komt aan Computerland doordat klanten deze zaak de rug toe keren. Dit schaad ook nog eens de goede naam van Paradigit. DUS PARADIGIT DOE ER WAT AAN, GRIJP IN! (vind ik)
Reactie door a4k8 op 15-09-2013 17:42
Quote: wwalbert schreef op zondag 15 sep 2013, 12:04: Beste a4k8,
Ik vind dat je het volgende moet doen: Kijk naar mijn eerdere adviezen en behang het internet vol met je klacht zoals op tros radar forum, tweakers.net en nog een paar websites. Vervolgens pagina`s waar je klachten staan aanmelden bij Google en Bing. Op deze manier komen ze van Computerland de klacht vanzelf tegen. Ook een e-mail met de links naar de klacht naar Computerland sturen. Na dat ik dit deed wilden ze mijn klacht plotseling wel heel netjes oplossen. Wist je dat toetsenborden inkoop voor een winkel maar een paar euro kost? Ze hadden je gewoon een nieuwe kunnen geven.
Ik vraag mij alleen af waarom je een computer inlevert als alleen je toetsenbord defect is. Dan was de ellende misschien nog te overzien geweest. Volgende keer eerst een vriend of kennis laten kijken die verstand heeft van computers heeft zou ik zeggen. Ik zelf ben trouwens wat terughoudend wat betreft kleine pc zaak in je woonplaats. Ik zou eerst informeren bij vrienden kennissen of op internet of dit een goede zaak is. Van die winkeltjes heb je ook goede en slechte. Ik herken jouw klacht, Lijkt sterk wat ze mij probeerden te flikken. Overigens ben ik nog steeds een goede klant van MyCom en zeer tevreden over deze zaak . Misschien kan je ook beter in het vervolg daar je spullen kopen.
einde Quote
Reactie door a4k8 op 15-09-2013 17:47
Quote: wwalbert schreef op zondag 15 sep 2013, 12:04: Beste a4k8,
Ik vind dat je het volgende moet doen: Kijk naar mijn eerdere adviezen en behang het internet vol met je klacht zoals op tros radar forum, tweakers.net en nog een paar websites. Vervolgens pagina`s waar je klachten staan aanmelden bij Google en Bing. Op deze manier komen ze van Computerland de klacht vanzelf tegen. Ook een e-mail met de links naar de klacht naar Computerland sturen. Na dat ik dit deed wilden ze mijn klacht plotseling wel heel netjes oplossen. Wist je dat toetsenborden inkoop voor een winkel maar een paar euro kost? Ze hadden je gewoon een nieuwe kunnen geven.
Ik vraag mij alleen af waarom je een computer inlevert als alleen je toetsenbord defect is. Dan was de ellende misschien nog te overzien geweest. Volgende keer eerst een vriend of kennis laten kijken die verstand heeft van computers heeft zou ik zeggen. Ik zelf ben trouwens wat terughoudend wat betreft kleine pc zaak in je woonplaats. Ik zou eerst informeren bij vrienden kennissen of op internet of dit een goede zaak is. Van die winkeltjes heb je ook goede en slechte. Ik herken jouw klacht, Lijkt sterk wat ze mij probeerden te flikken. Overigens ben ik nog steeds een goede klant van MyCom en zeer tevreden over deze zaak . Misschien kan je ook beter in het vervolg daar je spullen kopen.
einde Quote
Dankjewel voor je adviezen.
Ik was inderdaad stom om alleen wegens de toetsenbord PC naar Computerland te versturen. Eigenlijk werd ik "gelokt"door een aardige medewerker van hun Klantenservice.
Maar ik kan bewijzen dat PC werkte voordat ik hem naar Compterland heb verstuurd. Daardoor weet ik 100% zeker dat de andere klachten Computerland zelf heeft verzonnen.
Reactie door bospoeper op 15-09-2013 18:11
Quote: wwalbert schreef op zondag 15 sep 2013, 13:05: Quote: wendy-claire schreef op zondag 15 sep 2013, 12:48: Voordeel om bij moederbedrijf Paradigit te kopen ten opzichte van dochteronderneming Computerland: bij Paradigit kunt u uw aankoopbedrag wekelijks terugwinnen.
De service bij het moederbedrijf is beter.einde Quote
Over Paradigit hoor ik idd veel betere berichten wat betreft de service.
Ik stuurde mijn klacht namelijk ook naar Paradigit toe.
Maar wat blijft staan is: Zoals Computerland met de klachtafhandeling omgaat klopt van geen kant. Misschien moet Paradigit Computerland gewoon opdoeken en op de goede plekken er Paradigit van maken. Ik denk als dit zo door blijft gaan er vanzelf een einde komt aan Computerland doordat klanten deze zaak de rug toe keren. Dit schaad ook nog eens de goede naam van Paradigit. DUS PARADIGIT DOE ER WAT AAN, GRIJP IN! (vind ik)einde Quote
In Rotterdam zitten beide op een afstand pakweg hemelsbreed 300 meter
Reactie door diumenge op 15-09-2013 18:43
Quote: wendy-claire schreef op zondag 15 sep 2013, 12:45: Computerland is een dochteronderneming van Paradigit!einde Quote En waarom is dat relevant?
Reactie door wendy-claire op 16-09-2013 02:01
Quote: diumenge schreef op zondag 15 sep 2013, 18:43: Quote: wendy-claire schreef op zondag 15 sep 2013, 12:45: Computerland is een dochteronderneming van Paradigit!einde Quote En waarom is dat relevant?einde Quote
Je kon je ook afvragen waarom een discussie van ruim 3½ jaar oud weer werd opgerakeld. Misschien toch nog relevant.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!