Kassa

Slechte ervaring met centraal beheer achmea autoverzekering

Geplaatst door: melbo op: 09-10-2013 17:42
Goedemiddag, Ik heb helaas zojuist een slechte ervaring gehad met centraal beheer achmea. Ik vroeg me af of er meerdere zijn die dit hebben meegemaakt en hoe zij dit hebben opgelost. In 2010 heb ik een nieuwe “tweedehandse” auto gekocht. Bij de auto zat een navigatie/dvd/traffic/HD/bluetoothsysteem die zou werken. Helaas bleek toen we deze gingen aanschaffen kapot te zijn. De verkoper heeft toen, om de deal toch niet te laten afketsen, een nieuwe laten inbouwen. Helaas is er afgelopen zomer ingebroken in de auto. Jullie raden het al, het systeem dat mijn man perse wilde hebben is voor mijn deur uit de auto gestolen. Daar stond ik dan de volgende dag, 1 dag voor de vakantie, met een ingeslagen ruit en een enorm gat in mijn dashboard. Al vloekend over het lef van die boeven heb ik toen gebeld met de verzekering. Gelukkig was ik allrisk verzekerd en had ik toen ik naar centraal beheer overstapte al te horen gekregen dat mijn systeem zeker verzekerd zou zijn. Voor de zekerheid heb ik het toch even gevraagd die dag en ja hoor, dat was geen probleem. Als ik foto’s zou hebben van mijn auto met dat systeem dan was dat voldoende. Dus, ben ik alsnog met een gerust hart op vakantie gegaan nadat er een noodruit inzat. Bij terugkomst heb ik mijn auto laten repareren door het schadebedrijf. Daar kreeg ik te horen dat omdat het systeem niet af fabriek was gemonteerd, deze dus niet meteen werd vervangen. Ik moest toch even contact opnemen met de verzekering. Zo gezegd, zo gedaan! Toen ik belde kreeg ik te horen dat ze wilden dat ik een factuur zou overleggen. Ehmmmm, het gaat om een tweedehandse auto en het systeem is ingebouwd door de vorige verkoper! 4 jaar later heb ik echt geen idee of ik daar nog een bon van heb. Vooral na de verbouwing en de brand in mijn moeders woning waar al mijn spullen stonden toen ik aan het verbouwen was. Jeetje, moet ik weer hebben. Uiteindelijk heb ik afgesproken dat ik foto’s zou sturen. Helaas ben ik zojuist weer gebeld met de vraag of ik toch een factuur of iets dergelijks kan overhandigen. Anders geven ze me alleen een coulancevergoeding van 75 euries, terwijl dat ding tegen de 2800 euro heeft gekost!!! Toen ik vertelde dat ik niet zeker weet of dat kan en ik echt in de papieren moet zoeken, werd me gevraagd of ik de doos nog had. Ik vond dat een hele rare vraag dus vroeg hem of hij alle dozen bewaard? Zelfs na 3 jaar? Zijn antwoord was nee. Ook snapte ik niet waarom een doos wel voldoende zou zijn, terwijl ik wel alle boekjes en foto’s kan overhandigen die ik erbij gekregen heb. Hoezo is een doos beter dan foto’s, boekjes en getuigen? Dus nu moet ik een hele zoektocht uitvoeren naar de vorige eigenaar, hopen dat hij nog een bon heeft en anders een afschrift overhandigen van de geldopname die ik de dag van overschrijving heb gedaan en hopen dat het voldoende is. Afschuwelijk gewoon. Ik heb het gevoel alsof ik terecht sta, terwijl ik het slachtoffer ben van een stel boeven. Ook de manier waarop ik te woord werd gestaan, achteraf gezien heb ik zeer het vermoeden alsof ik aan een kruisverhoor ben onderworpen. Alsof ik aan het frauderen ben ofzo. Kortom, erg naar en vervelend. Verder werd mij verteld dat ze alleen uitbetalen als er een factuur kan worden overlegd. Ik twijfel hier erg aan. Ik neem aan dat ik niet de enige ben die een tweedehandse auto via een particulier aanschaft. Wie heeft hetzelfde meegemaakt en wat nou als ik die idiote factuur niet kan vinden?
Reactie door tijger1 op 09-10-2013 18:39
Dus u zegt dat de verkoper van de auto in 2010 een nieuw geluids- en navigatieapparaat heeft ingebouwd van € 2.800, omdat anders de deal niet zou doorgaan? Ik kan mij voorstellen dat de verzekeringsmaatschappij dat heel ongeloofwaardig vindt. Van apparatuur die standaard ingebouwd wordt is de prijs bekend, maar van wat men zelf doet, natuurlijk niet, daarom eisen zij een factuur, heel logisch.
Reactie door melbo op 09-10-2013 20:28
Quote: tijger1 schreef op woensdag 9 okt 2013, 18:39: Dus u zegt dat de verkoper van de auto in 2010 een nieuw geluids- en navigatieapparaat heeft ingebouwd van € 2.800, omdat anders de deal niet zou doorgaan? Ik kan mij voorstellen dat de verzekeringsmaatschappij dat heel ongeloofwaardig vindt. Van apparatuur die standaard ingebouwd wordt is de prijs bekend, maar van wat men zelf doet, natuurlijk niet, daarom eisen zij een factuur, heel logisch.einde Quote Hallo tijger, ik kan het niet anders maken dan het is, maar zo is het echt gegaan. En het systeem was zeker nieuw. Natuurlijk begrijp ik dat de verzekering wil weten wat erin heeft gezeten. Nu vergeet ik erbij te zeggen dat de apparatuur die was ingebouwd van het automerk zelf was, namelijk de rsn 510. Dus het was een extra optie. Daarom heb ik zoiets van, je hebt foto's, boekjes en bewijs dat het erin heeft gezeten. Zelfs het typenummer is bekend, dan zou de prijs toch berekend kunnen worden. Verder vind ik het raar dat als je een auto zo koopt er toch naar een bonnetje wordt gevraagd. Hoe doen ze dat met andere auto's? Wat helemaal raar is dat voordat ik verzekerd was heb geverifieerd of het systeem verzekerd was. Hierbij is ook aangegeven welke type dat was. Dus vertel me; wat had ik als klant zijnde anders kunnen doen??
Reactie door tijger1 op 09-10-2013 20:52
Ik zou daar een kinderachtig antwoord op kunnen geven, maar daar hebt u niets aan. Als het dan al zo.n zelfde was als in die auto's zat, moet dat inderdaad voor hen niet moeilijk zijn na te gaan. Maar als het dan zo'n zelfde was vraag ik mij af waarom ze zo moeilijk doen. Want volgens hun polisvoorwaarden zijn accessoires onbeperkt meeverzekerd. Afgezien van het feit natuurlijk dat verzekeringsmaatschappijen altijd moeilijk doen als het op uitkeren aankomt. Ik heb me er verder niet in verdiept of nieuwwaarde vergoed wordt bij gedekte accessoires, maar ik zou een schriftelijke klacht indienen, vertel uitgebreid de gang van zaken, geef ze 14 dagen de tijd om hun standpunt te herzien. doen ze niet wat u wenst of reageren ze helemaal niet, dien dan een klacht in bij het Kifid, zie Google voor de procedure en de adressen.
Reactie door melbo op 09-10-2013 21:01
Quote: tijger1 schreef op woensdag 9 okt 2013, 20:52: Ik zou daar een kinderachtig antwoord op kunnen geven, maar daar hebt u niets aan. Als het dan al zo.n zelfde was als in die auto's zat, moet dat inderdaad voor hen niet moeilijk zijn na te gaan. Maar als het dan zo'n zelfde was vraag ik mij af waarom ze zo moeilijk doen. Want volgens hun polisvoorwaarden zijn accessoires onbeperkt meeverzekerd. Afgezien van het feit natuurlijk dat verzekeringsmaatschappijen altijd moeilijk doen als het op uitkeren aankomt. Ik heb me er verder niet in verdiept of nieuwwaarde vergoed wordt bij gedekte accessoires, maar ik zou een schriftelijke klacht indienen, vertel uitgebreid de gang van zaken, geef ze 14 dagen de tijd om hun standpunt te herzien. doen ze niet wat u wenst of reageren ze helemaal niet, dien dan een klacht in bij het Kifid, zie Google voor de procedure en de adressen.einde Quote Dat is dus inderdaad ook waar ik een probleem mee heb. Het is een volkswagen systeem, de foto's zijn duidelijk zat en dus moet het niet moeilijk zijn om na te gaan. Wel bedankt voor je reactie. Ik ga eerst kijken of ik de verkoper nog terug kan vinden. Wie weet kan hij me vertellen waar hij het heeft laten inbouwen. Mocht dat niet lukken dan dien ik inderdaad een schriftelijke klacht in. Mocht dat niet lukken dan gaan we naar het kifid of naar de rechtsbijstand. Heb geen idee of dit het gewenste resultaat zal hebben. Ik hoop natuurlijk dat ik deze procedures kan vermijden, maar ik ga het zeker niet opgeven, Dank iig voor je reactie.
Reactie door tijger1 op 09-10-2013 21:04
Als u een rechtsbijstandverzekering hebt, dan zou ik die meteen inschakelen. Hopelijk loopt die niet bij CB. Succes.
Reactie door melbo op 09-10-2013 21:05
Quote: tijger1 schreef op woensdag 9 okt 2013, 21:04: Als u een rechtsbijstandverzekering hebt, dan zou ik die meteen inschakelen. Hopelijk loopt die niet bij CB. Succes.einde Quote helaas dus wel! STOM STOM STOM!
Reactie door tijger1 op 09-10-2013 21:06
Toch maar inschakelen.
Reactie door melbo op 09-10-2013 21:08
Ga ik morgen idd even doen. Nogmaals bedankt!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!