slechte bezorging TNT post
Geplaatst door: omaloes op: 29-10-2010 12:12
Hier in Zeeuws Vlaanderen hebben wij heel veel last van zeer slechte postbezorging door TNT.
Hebben mensen in andere regio's hier ervaring mee?
Bellen naar de klantenservice helpt niet, ze weten daar ook niet waar het aan ligt. Je krijgt excuses maar verder wordt geen aktie ondernomen. Wie heeft ook slechte ervaringen/
Reactie door boucheron op 05-01-2011 08:16
Hier in Den Haag is ook de postbezorging ver onder de maat. Mailen met de klantenservice heeft hier ook niet geholpen, kreeg een standaardbriefje terug en de postbezorging blijft verder onder de maat. Regelmatig heb ik post van buren of andere wijken in mijn bus. Mijn kerstkaarten die aangekomen zijn hebben een reis gemaakt van enkele weken maar diverse zijn nooit aangekomen. Ook ik heb veel minder kerstkaarten dan andere jaren, ook een boek dat ik besteld en betaald had heb ik nooit ontvangen. Toen ik een TNT bezorger er op aan sprak vertelde hij dat er nog stapels post van weken bij TNT ligt? Kan Kassa hier niet eens aandacht aan besteden?
Reactie door rjw op 05-01-2011 09:24
Quote: boucheron schreef op woensdag 5 jan 2011, 08:16: Ook ik heb veel minder kerstkaarten dan andere jaren
einde Quote
Dit kan natuurlijk ook komen doordat minder mensen kaarten hebben gestuurd i.v.m. de TNT stakingen.
Reactie door rjw op 05-01-2011 09:26
Weet iemand hoe TNT Post is georganiseerd, bijv. zelfstandige regio's die onderling verschilen qua performance? Het lijkt nl. dat sommige gebieden meer last hebben van slechte bezorging dan andere.
Reactie door boucheron op 05-01-2011 09:34
Quote: rjw schreef op woensdag 5 jan 2011, 09:24: Quote: boucheron schreef op woensdag 5 jan 2011, 08:16: Ook ik heb veel minder kerstkaarten dan andere jaren
einde Quote
Dit kan natuurlijk ook komen doordat minder mensen kaarten hebben gestuurd i.v.m. de TNT stakingen.einde Quote
Is dit een reactie van TNT? :-) Nee, er zijn mensen waarvan ik weet dat zij een kaartje gestuurd hebben en hoe zit het met de kaarten die ik verstuurd heb en niet aangekomen zijn?
Reactie door ew01 op 05-01-2011 09:43
Amsterdam 1064 Heb ik maanden lang de post nagelopen aangezien er poststukken,zelfs hele belangrijk uitziende stukken in de bus kreeg van totaal andere adressen. Ik zelf mis belangrijke en minder belangrijke poststukken.
Het klagen bij de TNT,bij de bode zelf. De poststukken in zijn hand drukken met de vraag toch nog eens goed te kijken. Het hielp allemaal niets.
Ik had zelfs voor alle buren (op hun verzoek) een brief gemaakt en deze aan de deuren gehangen om de postbode te verzoeken goed op te letten. Hier stond op dat wij regelmatig verkeerde post krijgen en duidelijk het huisnummer en NAW er op geschreven. Het mocht allemaal niet helpen.
Ik krijg nu zo goed als geen verkeerde post meer. Of ik al mijn poststukken krijg van ik niet controleren. Wel heeft het mij geld gekost door herinneringen welke ik van bedrijven ontving. Die kreeg ik dan weer wel.
Jammer genoeg weet ik dat er personen zijn die de verkeerde bezorgte post weggooien.
Reactie door omaloes op 05-01-2011 09:53
TNT is gewoon een hele slechte organisatie. De postbezorgers lopen hier in het dorp met hun koter van een jaar of 10 de post te bezorgen, moeder aan de kant van de even huisnummers en zoon aan de kant met de oneven nummers.
Als je dan de rayonmanager hierop aanspreekt dan zegt hij keihard dat dat niet kan.
Ik heb al mijn kaarten, zo'n 50 stuks op 6 december in de speciale bus voor kerstpost gedaan in onze plaatselijk postagentschap en van de 50 zijn er nog steeds 15 niet bezorgd. De kaarten in ons eigen dorp hebben we maar zelf bezorgt omdat we weten hoe treurig het met de bezorging gesteld is. Het is zelfs zo erg dat er in de portiek van de aanleunwoningen waar mijn moeder wordt niet eens voor een aangetekend stuk aangebeld word maar er wordt gewoon direct een briefje in de bus gedaan met de mededeling dat het poststuk de volgende dag op het postagentschap op te halen is, en dat terwijl er hier in zeeuws vlaanderen zo'n 20 cm sneeuw lag. Ziet u het voor zich? Mij moeder is met haar 84 jaar de jonste in het complex en van de 44 bewoners gebruiken er 40 ee rollator, 2 een scootmobiel en 2 kunnen gelukkig nog zonder hulpmiddel uit de voeten. Maar ik vind het respectloos van zo'n postbode om zo met deze mensen om te gaan.
Reactie door omaloes op 05-01-2011 09:57
@ew01: Het is verdorie toch van de gekke dat je zelf een brief op je deur moet hangen om de postbezorger wakker te houden? Al dat spul wat bij TNT rondloopt zou zich diep moeten schamen. En kunnen deze mensen nog slapen na alle kritiek die ze over zich heen krijgen. Ik zou dit voor mezelf onacceptabel vinden en direct een andere baan zoeken. Ik zou echt niet gezien willen worden in het uniform van TNT.
Reactie door ew01 op 05-01-2011 10:00
@ omaloes,
Het is idd te gek voor woorden. Moeten natuurlijk niet alle bezorgers over 1 kam scheren. Maar het kan wel beter.
Reactie door omaloes op 05-01-2011 10:04
@ew01: hier in het dorp kun je ze gerust allemaal over 1 kam scheren, op één na, maar de rest is gewoon te gek voor woorden.
De des-interesse straalt er vanaf.
Reactie door boucheron op 05-01-2011 10:14
Het is idd te gek voor woorden. Postbezorgers die onder de maat zijn (al is het maar een) is er een teveel. Hoewel als ik de klachten om mij heen hoor lijkt het mij meer regel dan uitzondering. Postbezorging brengt verantwoording met zich mee en TNT blijft in eerste instantie verantwoordelijk voor de bezorging.
Reactie door omaloes op 05-01-2011 10:20
Weet u wat mij ook opvalt? Er komt geen enkele reactie van de postbezorgers zelf en het lijkt me sterk dat er van al die duizenden bezorgers niet een deze site bezoekt. Ik denk dat we er met zijn allen van mogen uit gaan dat wij gewoon gelijk hebben want als ik postbezorger zou zijn zou ik heel erg snel reageren en mezelf gaan verdedigen. Of hebben al deze medewerk(st)ers een heel laag zelfbeeld en zien ze het nut van verdediging niet in omdat ze het tegendeel niet kunnen bewijzen?
Reactie door tdehond op 05-01-2011 12:57
Ook in de Randstad is de bezorgservice onder de maat en worden brieven in verkeerde straten bezorgd. Een uitzondering was een kerstkaart met verkeerde postcode erop die uiteindelijk toch vlak voor oud en nieuw bezorgd werd.
Het is zaak in de gaten te houden of m.n. de rekeningen arriveren.
Nog in blijde afwachting van een handtekening retourkaart en een uitnodiging voor een feest wat vorige maand gehouden werd.
De postbode die een behoorlijk salaris kreeg, is al weg bezuinigd. De part time medewerkers die onderbetaald worden zullen m.i. niet trots zijn op het werk wat ze doen en/of binding met het bedrijf hebben.
Bij de post gebeurt nu wat in het verleden gebeurd is met de dames die behulpzaam waren in de huishouding. Zij werden er ook uitgeknikkerd en konden als onderbetaalde Alpha hulpen terug komen.
Vooral zo doorgaan bedrijven!
Reactie door de motormuis op 05-01-2011 14:38
Beste mensen.
Helaas zal al het klagen niet veel helpen,want er werken tegenwoordig te veel
"huisvrouwen" en dergelijke parttimers bij Tnt die alleen maar even in 1 of 2 uurtjes hun post wegbrengen. Zal niet zeggen dat die allemaal even "slecht" zijn
in hun werk, maar het zijn toch niet de echte postbodes van vroeger.
Ik zet expres vroeger, want de tegenwoordige postbodes worden zwaar ontmoedigd door Tnt zelf. Wat zou je zelf doen als je eerst te horen krijgt dat er 11000 man ontslagen zal worden. Dan als oplossing iedereen 25 % van zijn salaris inleveren, dan hebben ze waarschijnlijk het geluk dat ze nog 3 jaar mogen blijven.
Maar daarna zullen er vermoedelijk toch weer zo'n 5000 man ontslag krijgen. Nu hebben ze door die stakingen bereikt dat er nu zo'n 2500 man ontslag krijgen ipv die 5000. Dus dit is niet goed voor de motivatie natuurlijk. Want die parttimers ( o uren contractanten) zijn nl veel goedkoper. En als er dan nu ook weer geruchten rondgaan dat Tnt deze bedrijfstak (briefpostbezorging) wil gaan verkopen , dan kan ik mij voor stellen dat bij de postbodes zo langzaam aan de broek afzakt. Ofterwijl, zij geloven het ook wel. Ja , dan gaat de kwaliteit inderdaad met sprongen achteruit. Maar ik vrees dat er helaas weinig aan te doen zal zijn. Je kunt overstappen naar bijv. Sandd of stadspost maar ook daar worden nogal eens fouten gemaakt.
Groeten.
Reactie door omaloes op 05-01-2011 15:59
@de motormuis:
Al hetgeen u opsomt is nog geen reden om je werk slecht te doen. Ik ga het even omdraaien: TNT bezorgt slecht dus klanten gaan op zoek naar een andere bezorgdienst. TNT krijgt minder poststukken te verwerken dus moeten er mensen uit. Dan gaan we staken en nog meer mensen gaan op zoek naar een andere bezorgdienst, dus weer minder poststukken, dus...................Ziet u de vicieuze cirkel ook langzaam maar zeker sluiten? TNT geeft als argument dat er minder poststukken zijn doordat er steeds meer via Internet gaat. Kolder in de polder! Ik krijg geen enkele nota via internet, krijg mijn bankafschriften ook gewoon op papier en met verjaar-en feestdagen krijg ik nog steeds de gewone kaartjes in mijn bus, dwz......als TNT er na een weekje of twee eindelijk eens in slaagt goed te bezorgen. Nee, TNT moet hand in eigen boezemsteen, te beginnen bij de bezorgers want bij hen is deze hele middeleeuwse toestand begonnen. Middeleeuws ja, een postduif slaagt er nog eerder in binnen 24 uur op het juiste adres aan te komen dan een poststuk verzonden met TNT.
Reactie door ew01 op 05-01-2011 16:14
@Omaloes,
Uw laatste reactie is er eigenlijk een om over na te denken. Ik zie er wel een waarheid in.
Reactie door de motormuis op 05-01-2011 19:13
omaloes.
Wat weerhoud U om Uw standpunt voor te leggen aan Tnt.
Alleen denk ik dat zij dat allang weten en zich er niet zo druk om maken,
anders zouden ze er wel meer werk van maken om die klachten ( die er voortaan veel komen) op te lossen. Maar niet dus, iedere klager krijgt gewoon dezelfde standaard reactie of brief.
Succes.
Reactie door omaloes op 05-01-2011 19:18
@ de motormuis.
Ik heb mijn standpunt al meerdere keren bij TNT kenbaar gemaak maa zoals u zegt, ze tekken zich er niks van aan. Heb zelfs de door u genoemde standaardbrief niet gekregen. Kan natuurlijk ook dat deze niet bezorgd is , wat me niet zou verbazen.
Reactie door de motormuis op 05-01-2011 19:33
Omaloes.
Ik had al niets anders verwacht.
Heb zelf de ontwikkelingen van Tnt al jaren dichtbij meegemaakt en denk
dat als ze zo door gaan dat ze dan binnen kort niet meer bestaan in deze vorm. Bedoel ik dus briefpostbezorging. Want pakketpost is een eigen afzonderlijke tak en exprespost is ook een eigen tak.
Die gaan nog wel door, alhoewel pakketpost met al die sub-contracters en met nieuw ophanden zijnde regels voor die mensen ook uit moet gaan kijken,anders maken zij het ook niet lang meer. Kunnen wel de schuld geven aan grote concurrentie, maar ze moeten gewoon zorgen dat ze hun werk goed doen.
Groeten.
Reactie door omaloes op 13-01-2011 13:22
Ging het eind oktober nog "alleen" over de slechte bezorging nu krijg iik een poststuk wat opengemaakt is en waar het cd-tje uitgehaald is. Niet dat ik op dat cd-tje besteld had, het was een verrassing van het AD, als promo bedoelt en mijn adres is via een sportvereniging in het bestand van het AD gekomen, overigens MET mijn toestemming.
Moet ik hier nu aangifte van doen of klagen bij de klantenservice van TNT. Eigenlijk heb ik veel zin om het eerste te doen maar wat haal ik me dan allemaal op mijn hals?
Nogmaals, het gaat me niet om het cd-tje maar is dit eigenlijk geen diefstal? Wie heeft tips?
Reactie door moeder56 op 13-01-2011 14:11
Je weet welke dag het is bezorgd. Bel TNT, vraag of ze je door verbinden of laten terugbellen door het regiokantoor vanwaar de post wordt opgehaald of gedistribueerd. Zij weten wie de wijk gelopen heeft. Het cd'tje zal niet boven water komen, maar misschien hebben ze meer klachten over betreffende bezorger. Niet weten maakt dat dit soort praktijken doorgaan.
Reactie door invalide op 13-01-2011 14:46
De Feiten;
Vroeger was het vaak loon naar prestatie, nu prestatie naar beloning en als je weet hoe slecht het betaalde is het eigenlijk nog best redelijk met de bezorging van TNT post.
Mijn buurman in de Vut wilde bij TNT bezorgen, maar als je maandag een erg kleine stapel zonder rouw kaarten kreeg is de verleiding bij slecht weer deze Dinsdag te bezorger erg groot.
Ook zijn vrouw werkt, bij Sandd en zijn dochter voor Selectmail.
Gelooft U nu echt dat ze alle 3 langs komen?
Dus 3x per week zie ik hem vaak lopen en hij kreeg 6x betaald.
Zo gaat het dus in werkelijkheid en alleen voor rouwkaarten of tijdens de kerst periode zie ik hem dagelijks.
Ik ben hier niet op tegen hoewel hij dus de regels van TNT post wel overtreed.
Verder werk ik er zelf ook aan mee dat hun werk verdween, geen afschriften van bank maar internet bankieren en zelf printen.
Ook de tijdschriften, auto en motor liefhebber maar online meer info en eerder en nog gratis ook dus ook weer 5 tijdschriften minder!
Water meter opname, vroeger elk jaar een kaart in de bus, nu per E mail dus zowel de vraag voor de opname als doorgeven meterstanden is dus 2x minder post.
Alleen het aantal pakjes is gestegen door de online aankopen dus nu komt er soms vaker een busje voor ons dan in de gleuf.
Verder is klagen leuk maar waar vind je een betere bezorger met deze huidige beloning en vaak grote werkdruk.
Ik hoor mijn buurman ook vaak klagen dat een 2 uurs wijk vaak meer dan 4 uur bezorgen is dus hoezo vast uurloon hoger dan per stuk?
Reactie door omaloes op 13-01-2011 16:07
@invalide, wat heeft dat te maken met poststukken open maken.
@moeder56, ik heb gebeld naar de klantenservice maar ze 'kunnen'niet doorverbinden. Nadat ik haar beloofd had dat ik aangifte zou doen van diefstal zei ze doodleuk: "Doe dat mevrouw, wij worden daar niet warm of koud van. Onze advocaten zullen deze zaak dan wel afhandelen en u kunt niks bewijzen."
Moet ik nou ook al getuigen hebben als ik mijn post open maak? Als TNT post maar half zo goed werkte als het gelijknamige explosief kregen we onze post nog bijna voor hij in de oranje bus gedaan was.
Reactie door börgemeister op 13-01-2011 19:58
Het enige wat ik kan bedenken over de slechte service van TNT Post: geen bericht achterlaten dat er een aangetekende brief, pakje e.d. aangeboden is geweest.
Reactie door tinus82 op 13-01-2011 23:15
Ook wij hebben verschrikkelijk veel problemen met de bezorging van TNT post. ook wij ontvangen rekeningen en herinneringen niet. Dit heeft ons heel veel geld gekost.
Wij zijn het zat! Uiteraard klachten ingediend bij TNT maar je komt geen stap verder!
Waar kunnen wij terecht? Is er naast de consumentenbond/kassa/tros radar etc wellicht een bepaalde vereniging/stichting hiervoor in het leven geroepen aangezien er zoveel klachten zijn? Ook wij willen het liefst de TNT aanklagen voor het niet nakomen van de afspraken (bezorgen van de post, op het juist adres) maar als individu ben je hier niet tegenop gewassen.
Reactie door invalide op 14-01-2011 08:31
Juist wegens het niet bezorgen van rekeningen gaan steeds meer bedrijven en consumenten juist op gratis E mail over die wel aankomt.
Goedkoper en sneller en nog veiliger ook.
Dus TNT zorgde ervoor dat steeds meer bedrijven de rekening online gaan sturen dus minder werk.
Ik krijg dit soort post dus wel eens dagje later zoals je hierboven kan lezen maar de niet of verkeerd bezorgde zijn een groter probleem.
Maar als U de rekening niet kreeg en deze niet aangetekend verstuurd is hoef je de extra incasso kosten niet te betalen.
Met bovenstaande bericht en meerdere die eerder over TNT post geplaatst zijn is er voldoende bewijs op verdwenen post stukken.
Daarom meestal eerst een herinnering zonder extra kosten, maar steeds meer gaan deze nu online sturen naar Uw mail adres.
Vraag Uw leverancier ook om dit online te sturen.
Reactie door omaloes op 14-01-2011 09:10
@invalide: Ik wil mijn rekeningen niet via e-mail krijgen maar gewoon in mijn gewone brivenbus bezorgt zoals het hoor door TNT.Daar worden ze voor betaald
En dat gezeur over de postbezorgers dat ze slecht betaad worden en door weer en wind moeten: Sorry maar daar hebben ze zelf voor gekozen. Niemand zegt dat ze postbezorger MOETEN worden. Als je eenmaal de keus voor een bepaalde en ook nog betaalde baan hebt gemaakt moet je je werk gewoon goed doen. Het blijft wel opvallen dat er geen enkele postbezorger van TNT deze discussie volgt je maakt mij niet wijs at er in heel Nederland niet één van hen ook de discussies op deze site volgt. Ik ga er dus maar vanuit dat alle klager gelijk hebben. Anders zouden ze hier wel tegengas geven.
@ börgemeister: al dat uw enige slechte ervaring is het u heel veel geluk of u woont in een wijk waar wel iemand loopt die zijn/haar vak wel uitoefend zoals het hoort.
Reactie door moeder56 op 14-01-2011 22:31
Quote: omaloes schreef op vrijdag 14 jan 2011, 09:10: @invalide: Ik wil mijn rekeningen niet via e-mail krijgen maar gewoon in mijn gewone brivenbus bezorgt zoals het hoor door TNT.Daar worden ze voor betaald
En dat gezeur over de postbezorgers dat ze slecht betaad worden en door weer en wind moeten: Sorry maar daar hebben ze zelf voor gekozen. Niemand zegt dat ze postbezorger MOETEN worden. Als je eenmaal de keus voor een bepaalde en ook nog betaalde baan hebt gemaakt moet je je werk gewoon goed doen. Het blijft wel opvallen dat er geen enkele postbezorger van TNT deze discussie volgt je maakt mij niet wijs at er in heel Nederland niet één van hen ook de discussies op deze site volgt. Ik ga er dus maar vanuit dat alle klager gelijk hebben. Anders zouden ze hier wel tegengas geven.
@ börgemeister: al dat uw enige slechte ervaring is het u heel veel geluk of u woont in een wijk waar wel iemand loopt die zijn/haar vak wel uitoefend zoals het hoort.einde Quote
Als je een goed inkomen en/of een vaste baan hebt is het makkelijk praten. Ga maar eens googelen op diverse fora, dan zul je lezen dat de postbezorgers uitgeknepen worden tot op het bot. Dus er is ook een grote doorstroom, want zodra iemand iets anders zijn ze weg. Er lopen zelfs Polen post te bezorgen. Aan de andere kant willen we ook niet teveel betalen voor de postzegel. Nou van mij mogen ze duurder worden als dan tenminste de ouderwetse postbode kan blijven.( Ik neem tenminste aan dat je het verschil weet tussen een postbezorger en een postbode)
Reactie door kassakraker op 17-01-2011 20:50
Minder personeel = meer werkdruk = Slechtere kwaliteit
Alles gaat automatisch, alleen de postbode moet nog zijn wijk sorteren. Waar ligt de fout? Geef je postbode een shop voor z'n .....
TNT is en wordt steeds slechter, kijk alleen maar eens naar de prijzen voor het versturen van een pakketje, en dan betalen ze ook nog eens geen belasting!
Reactie door rhs671 op 22-01-2011 13:12
Er is een verschil tussen een postbode en postbesteller. Een postbode is in vaste dienst en een postbesteller is een flexer.
Postbodes zij de ouderwetse postbezorgers; zij hadden jarenlang een vaste wijk en kenden de adressen uit hun hoofd, en hadden hart voor de zaak.
Postbestellers daarentegen zijn productiemedewerkers, hebben geen hart voor de zaak en hun topografische kennis is nihil. Het gevolg: ze doen maar wat.
Ik zelf heb ook slechte ervaringen met de TNT-Post. Verscheidene malen wordt de post op het verkeerde adres bezorgd.
In januari 2011 had ik on-line shop een artikel besteld, deze zou aangetekend bezorgd worden. Dit is dus niet gebeurd, de postbesteller had doodleuk het pakketje bij de benedenburen afgeleverd. Ik heb meteen schriftelijk een klacht ingediend bij de TNT-Post. Met als bijlage allerlei kopieën van o.a. afleverformulier, adres van het pakket, et cetera .
In de brief heb ik ook vermeld dat bij een kennis de post vaak op het verkeerde adres wordt bezorgd; ik heb het woonadres en het foutieve adres vermeld. Ik ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.
Ik raad overigens iedereen aan om schriftelijk een klacht in te dienen.
Reactie door karlosax op 22-01-2011 16:55
Quote: omaloes schreef op donderdag 13 jan 2011, 13:22: Ging het eind oktober nog "alleen" over de slechte bezorging nu krijg iik een poststuk wat opengemaakt is en waar het cd-tje uitgehaald is. Niet dat ik op dat cd-tje besteld had, het was een verrassing van het AD, als promo bedoelt en mijn adres is via een sportvereniging in het bestand van het AD gekomen, overigens MET mijn toestemming.
Moet ik hier nu aangifte van doen of klagen bij de klantenservice van TNT. Eigenlijk heb ik veel zin om het eerste te doen maar wat haal ik me dan allemaal op mijn hals?
Nogmaals, het gaat me niet om het cd-tje maar is dit eigenlijk geen diefstal? Wie heeft tips?einde Quote
Altijd melding maken zou ik zeggen ,als er meer meldingen komen in een gebied kan er wellicht actie ondernomen worden.
Mijn meest recente ervaring met een CD is dat de bubbeltjes enveloppe met inhoud dubbelgevouwen werd bezorgd,ergo cd onbruikbaar ! vervangingswaarde 18 euro
Klantenservice gemaild ,twee dagen later de standaard mail met de mededeling dat ongeregistreerde zendingen niet in aanmerking komen voor schadevergoeding en de verontschuldiging dat er geen excuus briefje was bijgedaan...
Goed bezig TNT,foutje bedankt!
Reactie door koffiemok op 23-01-2011 22:21
TNT zit te diep in het 'overheidsgevoel' Ooit hadden ze het alleen recht op post pakketten af te leveren aan de bevolking. TNT heeft naar mijn gevoel nooit begrepen wat het is om als een commercieel bedrijf door het leven te moeten gaan.
Als je de klantenservice bel & klacht indien en je wordt daar over opgebeld.. Ze doen het nog net niet.. Maar je hebt het gevoel uitgelachen te worden en dat je klacht niet serieus genomen wordt. Dat is de arrogantie wat het bedrijf nog steeds heeft en ben bang dat ze dit niet kwijt zullen raken.
@omaloes, @ew01
Snap heel goed wat jullie bedoelen.. Ook ik heb de nodige ervaringen met niet/verkeerd bezorgen van post.
TNT moet terug naar school... Het verschil tussen amstelstraat en amerstraat snappen ze niet en is er volgens hun niet.
Meerdere keren klachten over ingediend en elke keer hetzelfde antwoord: Niet aangetekend, we kunnen en doen niets *haha* *klik* *tuut*tuut*
TNT gaat met zijn tijd mee.. Ze automatiseren (lachen mag)
Ze gebruiken machines die de adressen leest op de brieven en ze zo sorteert.
Naar mijn gevoel gaat het daar al mis. (Ik heb op een bedrijf gewerkt wat tijdschriften verpakte en verstuurde) en we hadden deze machines ook, daarom weet ik ook dat deze machines niet altijd goed werken.. vooral niet op hoge snelheid.
Reactie door winkeliertje op 02-06-2011 11:35
Afgelopen zondag 29 mei 2011 heb ik 5 pakketjes op de bus gegooid, geen van de 5 zijn aangekomen, GESTOLEN, VEMIST...vertel hoe kan dit TNT ???
What the fuck doet TNT??? Zitten er dieven bij de TNT ?
Ik krijg een melding dat 99,8 % van de post wel goed wordt afgeleverd.
Je moet je schamen!! Als grote postverwerker in heel Nederland en dan 0,2 kwijt raken ??
Als de bank 0,2 % van hun geld kwijt is gaan ze dat heus wel zoeken, maar omdat het geen eigendom is kan het ze het geen ruk schelen bij de TNT hoe er post vermist kan zijn.
Ik krijg vast en zeker een lul verhaal en kom er geen stap mee verder.
Maandag ga ik maar aangifte doen bij de politie doen van diefstal jegens de TNT, het zal wel niets opleveren die hebben zich vast juridisch goed ingedekt.
De kut opmerking van dan maar track en trace doen gaat niet op.
Idd voor een verjaardagskaartje doe je dat niet en ook niet voor kleine artikelen.
Ze zijn gewoon niet te vertrouwen
TNT , ga toch investeren in je personeel ipv een nieuwe logo op de markt brengen , wat een onzin.
Het kost ons als consument klauwen met geld en jullie leveren aleen maar bagger personeel. Voor een dubbeltje personeel inzetten, maar wel 6,75 vragen voor een track en trace code op je envelopje die het soms ook niet eens doet
Reactie door ew01 op 03-06-2011 07:52
Ik heb vorige week donderdag,ruim voor de tijd dat de bus geleegd zou worden een verzending gedaan. Tot op heden is het poststuk nog niet aangekomen. (03-06-2011)
Reactie door tdehond op 03-06-2011 09:25
Als ik bij een webshop bestel, kijk ik of TNT gebruikt wordt als bezorger. Is dat het geval kijk ik of ik elders kan bestellen voor dezelfde prijs.
Ik krijg nog steeds post van buren en buren post van mij.
Reactie door winkeliertje op 03-06-2011 09:30
Ik kreeg vandaag een mail van de TNT met de volgende mededeling :
Hartelijk dank voor uw reactie. Ik begrijp dat een poststuk wel aan u verstuurd maar uiteindelijk niet bij u bezorgd is. Omdat ik me kan voorstellen dat dit heel vervelend voor u is, wil ik u hierbij mijn excuses aanbieden.
PostNL verwerkt elke dag miljoenen poststukken waarvan het grootste deel niet traceerbaar is. Alleen pakketten en aangetekende brieven hebben een sticker met barcode die wij kunnen volgen. Uw poststuk heeft niet een dergelijke barcode gehad en daarom kan ik helaas niet voor u achterhalen wat er mis is gegaan. Ik vraag daarvoor uw begrip. Uw klacht is geregistreerd zodat wij hierop kunnen rapporteren, maar u ontvangt geen verdere reactie.
Elk poststuk dat we niet op tijd of op het juiste adres bezorgen is er één te veel. Ik stel het daarom op prijs dat u contact met ons heeft opgenomen. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
[edit redactie: PostNL Klantenservice
www.postnl.nl
WAT MOET IK HIERMEE ?? NIETS!!!
ALS IK DE KNOW HOW HAD WAS IK EEN LASTER CAMPAGNE TEGEN TNT BEGONNEN. IK ADVISEER OM VAN ELKE VERMISSING EEN MELDING TE MAKEN EN AANGIFTE TE DOEN BIJ DE POLITIE.
Reactie door emilerlinda op 24-07-2011 20:53
ik heb zelf jarenlang bij tnt post gewerkt, eerst als postbode en later op 1 van de 6 sorteercentra in nederland.
dat er veel post kwijt raakt en niet aan komt heeft mijn inziens te maken met het feit dat kwaliteit overboord is gegooid.
wat ik bedoel is dat de mensen met jarenlange ervaring weggepest worden en er goedkopere krachten voor terugkomen.
vaak zonder kennis van zaken en geen hart meer voor de zaak.
er lopen momenteel postbodes door mijn wijk die geen nederlands spreken...geen idee hebben welke straat ze aan t bezorgen zijn..dat soort dingen.
toen ik op t sorteercentrum werkte kwamen er in de avonduren vele bakken met herstelpost binnen van de diverse kantoren waar de postbodes werken. dit is post die verkeerd gesorteerd is op t sorteercentrum en dus bij t verkeerde kantoor terecht kwamen.
dit kan allerlei redenen hebben....verkeerd gesorteerd door de machine, verkeerd gesorteerd door de mensen op de handsortering, maar ook mensen die post versturen moeten goed opletten wat ze op een brief schrijven...en vooral duidelijk schrijven want er zitten de meest vreselijke handschriften tussen.
om verder te gaan over die herstelpost.....vaak zag je al bij binnenkomst dat bv de postcodes niet klopten op een brieven en daarom naar t verkeerde kantoor gingen.
de post hanteert de regel dat je zelf niet zo maar wat mag herstellen dus zo kan het gebeuren dat ik poststukken wekenlang elke avond weer zag langskomen die ik niet mocht corrigeren en gewoon weer op de verkeerde code moest sorteren. belachelijk natuurlijk.
mensen die al lang op de sorteercentra werken en postbode zijn kennen hun wijk en postcodes en betreffende straten zowat uit hun hoofd. door die mensen te verwijderen en oproepkrachten e.d. in dienst te nemen worden fouten niet meer hersteld.
andere redenen dat post niet aankomt..is bv dat postzakken niet goed geleegd worden bij binnenkomst in t sorteercentra. vervolgens beland de zak op een grote stapel en kan t weken duren voor die zak weer gebruikt word.
er word ook redelijk wat verduisterd op de sorteer centra...meest door ingehuurde uitzendkrachten....maar ook vaste medewerkers. heb t in mijn tijd vaak genoeg meegemaakt dat er mensen gepakt werden. tnt-post zit er trouwens wel bovenop als er iets mis is. ze hebben een soort bedrijfsrecherche die al die zaken onderzoekt.
verder aan alle mensen....plak je enveloppen dicht...ook - en vooral kerstkaarten. veel mensen denken dat de enveloppen niet dicht mogen...maar dat is onzin.
als je ziet hoeveel post er kapot gaat door die open enveloppen die vervolgens in de sorteermachines vast blijven zitten en kapotgetrokken worden dan schrik je van de aantallen.
vaak is een adres dan niet meer te achterhalen.
het is overigens ook zo dat niet alle post meer word bezorgt door tnt.
sandd en selectmail zijn nu ook 2x per week op pad om post te bezorgen...vaak bedrijvenpost die u voorheen van tnt kreeg.
ook hier werken de meest vreemde figuren die van toeten nog blazen weten. heb al veel slechte ervaringen daarmee gehad.
tot slot...de klantenservice vind ik bij tnt ook een drama.... er is nog nooit iets teruggevonden wat kwijt is geraakt nadat ik t verstuurd had. en contact opnemen gebeurd daarna ook zelden...eigenlijk pas 1x vna de 8 keer dat ik wat kwijt was na versturen.
dus....de kwaliteit zal alleen maar verder teruglopen. de aandeelhouders zijn nu eenmaal belangrijker dan de mensen op de werkvloer. door kwaliteit te lozen kies je als bedrijf voor snel financieel gewin ..maar op langere termijn gaat je dat opbreken.
Reactie door ... op 24-07-2011 21:16
Als je het pakket iets duurder aangetekend verstuurde is het wel betrouwbaar.
Dus gezien het geringe verschil zou ik pakjes liever aangetekend laten sturen, maar je moet dan wel zelf thuis zijn, bij de buren kan dan niet meer dus meer risico dat je op postkantoor of agentschap dit moet ophalen met je legitimatie.
Reactie door emilerlinda op 24-07-2011 21:21
ik verstuur voortaan via dhl...is nog goedkoper ook. scheelt 1,80 per pakket. en die komen tot dusverre wel aan.
nadeel is dat niet iedereen een dhl servicepunt in de buurt heeft.
Reactie door conny2 op 25-07-2011 10:27
Van de week kregen wij post van de rechterburen en de linkerburen hadden onze post. Kan de postbode wel lezen denk je dan, worden ze wel getest op dyslexie en punctueel kunnen werken?
Reactie door edrick3 op 25-07-2011 14:21
@@@,
Weet je wat volgens mij een (bijkomend) probleem is: de reclamefolders die ook rondgebracht moeten worden.
Daar schuift nog wel eens reguliere post tussen.
Reactie door emilerlinda op 25-07-2011 14:47
edrick3, dat is zeker een groot probleem die reclamefolders. ikzelf ben in mijn tijd menigmaal in de fout gegaan door die folders.
de postbodes balen als een stekker van die reclamezooi.
maar anderzijds verdient tnt er aan , en zonder die reclameblaadjes zou tnt nog slechter draaien.
Reactie door emilerlinda op 25-07-2011 20:59
vandaag bezorgde een postbode van sandd in de gehele straat de verkeerde post van een andere straat. een pool in dit geval. waarom worden de mensen niet ingewerkt? dus niet alleen tnt heeft een belabberde kwaliteit.
Reactie door conny2 op 26-07-2011 08:07
Bent U van de webcare emilerlinda? Reclamefolders goedpraten en een ander bedrijf in een slecht daglicht stellen?!
Reactie door tdehond op 26-07-2011 09:03
Tot nu toe heb ik nog niet mee gemaakt dat Sandd verkeerd bezorgde in de wijk.
Postnl. doet dit echter regelmatig, zeker nu de vaste ( beter betaalde) postbode weg bezuinigd is.
Reactie door emilerlinda op 26-07-2011 10:20
conny2, ik ben ex-werknemer van tnt post. dat is te lezen in het lange stuk wat ik geplaatst had. ik had als postbode een pesthekel aan die reclamefolders..en de andere postbodes met mij. en inderdaad werden daardoor vaak fouten gemaakt doordat post tussen de folders terecht kwam. wat ik aangaf is dat zonder die reclamefolders de tarieven waarschijnlijk nog hoger zouden worden want tnt verdiend goed aan die reclamefolders.
bij sandd is t inmiddels de 2e maal dat de hele straat verkeerd bezorgt word .... omdat men niet ingewerkt is waarschijnlijk. in dit geval was t een Pool die de straat liep.
echter om u gerust te stellen...t gaat ook regelmatig fout bij tnt post..nu post.nl. ...en vaak ook juist door die reclamefolders.
ik heb trouwens eerder een hekel aan mijn ex-werkgever tnt post dan dat ik een ander postbedrijf in een slecht daglicht zou willen stellen.
als ik hier zou schrijven op wat voor manier ik weggeintimideerd ben en vele met mij dan gaan je oren daar van klapperen. en de vakbond...die doet er niets aan.
Reactie door tdehond op 26-07-2011 10:52
Quote: emilerlinda schreef op dinsdag 26 jul 2011, 10:20:
als ik hier zou schrijven op wat voor manier ik weggeintimideerd ben en vele met mij dan gaan je oren daar van klapperen. en de vakbond...die doet er niets aan.einde Quote
Ik heb soms de indruk dat de huidige postbezorger zijn hersens niet aanzet tijdens het bezorgen.
In mijn straat: volgend op nummer 20 worden de daarop volgende huizen miraculeus niet meer herkend als behorend tot deze straat. Nee. De postduif draaft met de post van nr 20 t/m 32 naar de naastliggende straat en begint daar enthousiast post van "mijn" straat te bezorgen.
En dat gebeurt dan niet 1 malig. Maar meerdere malen.
De straatnaam waar dan bezorgd wordt lijkt in de verste verte niet op de straatnaam waar ik woon. En de postcode wijkt ook dusdanig af, dat zelfs een dyslectisch persoon dit zou moeten kunnen onderscheiden.
Reactie door mahadma op 26-07-2011 12:02
"Wie heeft ook slechte ervaringen"
Ook bij een kennis van mij gaat de bezorging geregeld fout. Een cursus werd bezorgd in een andere straat, teruggestuurd en mijn kennis werd uitgeschreven uit de cursus. Een besteld briefpakje (wat dus in de brievenbus past) is nooit aangekomen (navraag bij de afzender gedaan), recentelijk lagen er (persoonlijk gezien) een viertal poststukken voor de buren in de bus. Meldingen van een aangetekend stuk worden ook niet in de betreffende brievenbus gedaan. Ik vraag mij af of postbezorgers wel kunnen lezen? Ook lijkt me een bezoek aan de oogarts (bril?) geen overbodige luxe.
Reactie door ... op 26-07-2011 12:30
Vooral officiële klachten blijven indienen en buren ook vragen dat te doen.
Dus als ik post voor de buren kreeg of andere straat en zelf het even bezorgde, beide klagen dat je de post later kreeg want hoe meer klachten in een wijk des te eerder maatregelen.
Dus vraag iedereen in jou buurt zoveel mogelijk gratis online te klagen via het online formulier.
Dan zien ze dat er iets moet gebeuren want het aantal klachten is per wijk sterk verschillend helaas.
Reactie door emilerlinda op 26-07-2011 13:13
er word niks gedaan met de klachten..word ter kennisgeving aangenomen. over t algemeen hoor je niks meer en bij uitzondering een mailtje met excuses voor t zoekraken.
mijn vermiste buspakjes en brieven zijn nog nooit boven water gekomen. op 1 uitzondering na..die kreeg een cd na 3 weken pas in de bus..en dit was niet met de kerstperiode of staking.
Reactie door roger13 op 10-11-2011 17:14
Quote: omaloes schreef op vrijdag 14 jan 2011, 09:10: @invalide: Ik wil mijn rekeningen niet via e-mail krijgen maar gewoon in mijn gewone brivenbus bezorgt zoals het hoor door TNT.Daar worden ze voor betaald
En dat gezeur over de postbezorgers dat ze slecht betaad worden en door weer en wind moeten: Sorry maar daar hebben ze zelf voor gekozen. Niemand zegt dat ze postbezorger MOETEN worden. Als je eenmaal de keus voor een bepaalde en ook nog betaalde baan hebt gemaakt moet je je werk gewoon goed doen. Het blijft wel opvallen dat er geen enkele postbezorger van TNT deze discussie volgt je maakt mij niet wijs at er in heel Nederland niet één van hen ook de discussies op deze site volgt. Ik ga er dus maar vanuit dat alle klager gelijk hebben. Anders zouden ze hier wel tegengas geven.
@ börgemeister: al dat uw enige slechte ervaring is het u heel veel geluk of u woont in een wijk waar wel iemand loopt die zijn/haar vak wel uitoefend zoals het hoort.einde Quote
Ik zal dan toch even tegengas geven !
Ik wilde als beginnende postbezorger, toch even reageren op deze topic en andere klachten op andere sites (consumentenbond bijvoorbeeld).
Ten eerste, ik had liever een leuker en interessanter beroep gehad. Ik ben na een jaar in de WW gezeten te hebben, noodgedwongen aan deze baan begonnen. Geloof mij, ik zit liever warm achter een bureau of op een heftruck, maar de baantjes liggen momenteel niet voor het oppikken ! Dus die uitspraak van "had je maar geen postbezorger moeten worden" vind ik hard en dom ! Maar ja, de beste stuurlui staan aan wal en maken zelf nooit fouten.
Over de pakketdienst van TNT, kan ik niet meepraten, maar de postbezorgers wil ik toch wel even verdedigen.
Ik ben sinds 2 maanden in dienst bij TNT en het sollicitatie-proces ging al heel slordig. Daar ben ik zelf, ook zeker niet over te spreken. Maar ik kan wel begrijpen, dat er veel mensen bij TNT niet meer de kwaliteit van vroeger bieden. Ze krijgen overal minder tijd voor. Veel van hen, worden binnenkort allemaal buitengewerkt, omdat ze een 40 uren contract hebben en nog normaal betaald worden. Dat is de top bij TNT te duur en daarom nemen ze alleen nieuwe parttime krachten aan, tegen het absolute minimum loon (ik krijg nu 8,10 Euro per uur met een aanvulling voor mijn leeftijd tot 8,69 Euro p/u. Het is inderdaad de marktwerking, die alles omlaag haalt. Zou jij nog hard je best gaan doen als je zo behandeld word door je baas ?
Dan nog even ter verdediging van de postbezorgers :
Ik werd 1 dag ingeleerd als nieuwe postbezorger in 2 wijken, daarna word ik losgelaten en succes ermee ! Vroeger kregen postbodes een cursus en werden ze 3 tot 4 dagen ingeleerd in hun nieuwe wijk.
Het sorteren moet allemaal ook voort sneller en ook een sorteerder is maar een mens. Als ik als postbezorger een foute straat met wel het goede nummer tussen mijn post krijg, kan het wel eens zijn dat ik deze per ongeluk in een verkeerde straat in een verkeerde brievenbus doe. Ik krijg de tijd niet om alle straatnamen te controleren. Ik krijg per wijk betaald voor een vastgestelde tijd, die vooral met reclame erbij vaak onhaalbaar is. Als ik er langer ov er doe, krijg ik deze tijd niet betaald ! Dus wat krijg je automatisch, je gaat je haasten en dan maak je alleen maar sneller fouten. En dan is het nu nog redelijk weer, straks in de winter, kan je gewoon een uur of anderhalf, voor niks door de koude gaan werken, voor noppes !
Ik probeer mijn werk zo goed mogelijk te doen en weet dat ik een verantwaardelijk beroep heb, maar ik keek eerst ook licht tegen dit beroep aan, maar heb in de afgelopen 2 maanden, toch wel meer respect voor de ervaren postbodes en bezorgers gekregen ! Ik ben altijd magazijnmedewerker geweest, maar door de slechte arbeidsmarkt, nu als postbezorger bezig, maar het is voort een ondankbaar beroep tegenwoordig. Hard sjouwen voor heel weinig geld, met op zijn tijd slecht weer ! Oja en sorry dat de post dan nat word, ik heb geen handen meer over voor een paraplu ;-p
Reactie door omaloes op 10-11-2011 17:42
@ roger13.
Nu niet gaan klagen want dit had je kunnen voorkomen door een echt vak te leren.
Ik heb 12 jaar overdag gewerkt en in de avonduren en weekenden geleerd, heb inmiddels 25 jaar mijn eigen bedrijf en dat is onlangs getaxeerd op 2,5 miljoen. Het staat nu te koop en twee potentiële kopers bieden tegen elkaar op.
Als het een beetje meezit kan ik uiterlijk maart 2012 van mijn vrije tijd gaan genieten en dat heb ik bereikt door 7 dagen per week, 51 weken per jaar 18 uur per dag te werken. En weet je wat het mooie is? als ik de pensioengerechtigde leeftijd bereik krijg ik ook nog AOW want daar heb ik al die jaren netjes premie voor betaald, net als voor mijn hardwerkende medewerkers/sters, die ik heel dankbaar ben en dat ook regelmatig laat blijken.
Als jij dat nou ook gedaan had zou je nu niet over straat moeten zwalken met post die door je collega's verkeerd bezorgt wordt/werd. Dus niet klagen maar gewoon zorgen dat je opklimt op de maatschappelijke ladder door te leren en te werken.
Reactie door roger13 op 10-11-2011 18:35
Ik verdedig alleen maar de postbezorger hier. Niet iedereen heeft een gedegen opleiding gevolgd en de juiste omstandigheden gehad om meteen goed van start te gaan. Wil dat dan zeggen dat ik daar de rest van mijn leven voor moet boeten ? Ik ben zowiezo niet zo'n workaholic, dat ik 51 weken per jaar 18 uur per dag, zou gaan draaien, ook al heb ik dit in het verleden best een flink aantal uren per dag gedraaid hooren ook mijn centjes voor pensioen afgedragen. Dus ik weet echt wel wat hard werken is ! Maar ik heb ook behoefte aan een sociaal leven. Ik werk om te leven en leef niet om te werken !
Tof voor je, dat je zo'n goedlopende carierre hebt gehad, maar dat is niet voor ons allemaal weg gelegd. Ik heb gedegen opleidingen gedaan en heb met mensen met een gedegen opleiding samen op de magazijnvloer gestaan, dus vertel me niet dat het alleen daar aan ligt. Ik wijt het aan managers die alles weg bezuinigen en aan bedrijven die alleen maar winstgroei willen. De werknemer is diegene die constant moet inleveren, op vele fronten.
Ik hoop dat jij je hardwerkende werknemers in ieder geval wel goed behandeld en betaald, maar bij grote bedrijven is dat vaak niet zo.
Reactie door emilerlinda op 10-11-2011 18:36
Niet iedereen heeft de mogelijkheid om te kunnen leren of zelfs maar tijd te hebben voor een studie. Gefeliciteerd met datgene wat u bereikt hebt...zou iedereen wel willen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd. ik ben zelf werkloos en met een ondernemersopleiding bezig om als zelfstandige te gaan beginnen omdat ik als 45 jarige door de maatschappij ben uitgekotst...ik ben te duur en Polen werken onder de cao dus die nemen ze eerst. Hou mijn hart vast voor de 500.00 roemenen die ook nog komen..nog eens 500 duizend extra nederlanders de steun in. Maar goed...datwas niet wat in het vorige bericht stond van roger 13. Daarbij klaagde hij niet maar gaf aan hoe het er aan toe gaat bij de post. En dat t werk zwaarder is dan dat hij vooraf dacht. Ik ben ex- tnt-er en er weggeintimideerd maar op zich was het ondanks dat er hard gewerkt moest worden een leuke baan. Alleen is dat door de door de EU veroorzaakte marktwerking verziekt. lees ; concurenten uit t buitenland toelaten die tegen veel gunstigere voorwaarden mogen werken.
Dat er veel mis gaat is een gevolg daarvan...t sorteren gebeurd nu hoofdzakelijk machinaal op t sorteercentrum...van daar gaat het naar de kantoren waar het nog eens in machines op straat gesorteerd word en huisnummer. in dat hele proces gaat best nog veel fout. Op het moment dat de postbode zijn post krijgt is het dus al voorgesorteerd....daar bovenop krijgt men dagelijks een een partij reclamewerk mee dat het bezorgkwaliteit niet ten goede komt. Het is onhandig , werkt moelijk, en regelmatig stop je daardoor de verkeerde post in de brievenbus doordat t tussen de reclamefolders geraakt. Het is een noodzakelijk kwaad...anders moeten de posttarieven nog verder omhoog...de folders leveren redelijk wat extra geld op voor postnl.
Reactie door roger13 op 12-11-2011 09:55
Onze "Peter Blanker" heeft weinig terug te zeggen op onze reacties ;-D,
Reactie door emilerlinda op 12-11-2011 11:18
kijk, als je 25 jaar lang 18 uur per dag aan het werk bent geweest mag je wat mij betrefd van je rust gaan genieten. Maar vergeet niet dat je 25 jaar geen gezinsleven en gewoon leven hebt gehad. het is wat je wilt. Voor t zelfde geld krijg je volgend jaar een hartklap en kom je te overlijden....fijn leven heb je dan gehad. Het leven is meer dan werken alleen. Zijn ook belangrijkere dingen dan geld.... geld is er om in je levensonderhoud te voorzien...en natuurlijk is het fijn als je er veel van hebt....maar om je daar alleen maar op te focussen en 25 jaar van je leven weggooit....het is ieders eigen keus. Ik sta ook op t punt voor mijzelf te beginnen en weet dat je als zelfstandig ondernemer heel wat uren kwijt bent met je eigen zaak/business. Maar door goed te plannen hoef je geen 18 uur per dag te werken en dat 6-7 dagen per week...heb je toch of geen vertrouwen in je personeel om te delegeren...of je hebt gewoon geen planmatig inzicht om dingen goed aan te pakken in kortere tijd.
maar goed...daar ging dit topic niet over, gaat over de slechte postbezorging van tnt.
trouwens is de beorging van SANDD dezer dagen nog beroerder, mis de afgelopen maanden heel wat post...vooral rekeningen van bv DELA en de belastingdienst. al paar keer geklaagd maar dat helpt ook daar niet. tot zover voor vandaag haha. wens iedereen ondanks verschil van inzicht een fijn weekend.
Reactie door amsterdam2226 op 12-11-2011 11:36
Beste lezers, lezeressen,
Hier in Amsterdam is het eveneens zeer treurig met de postbezorging gesteld. Soms weet je geeneens welk bedrijf de post heeft bezorgd waarbij klagen moeilijk gaat.
Leve de privatisering, maar niet heus...Vroeger had je je eigen postbode (soms al 20, 30 jaar in de buurt actief!) die, als er al iets mis ging, persoonlijk op het foutieve bezorgen kon worden aangesproken om dan hierna bij jou persoonlijk zijn excuses of anderszins kenbaar maakte dat het hem/haar speet. Nou, dan kan ik ook weer niet te streng zijn. Nu is het allemaal anoniem en je weet mijn god niet of er daadwerkelijk gecorrigeerd wordt en er iets met je klacht gedaan wordt.
Reactie door amsterdam2226 op 12-11-2011 11:42
Wat een onzin meneer de postbezorger. Als je voor iets kiest moet je gewoon goed je best doen. Anders moet je wat anders gaan aanpakken. Dit zijn gewoon drogredenen! Ik deed ook mijn best, dit ondanks dat mijn werk ook niet mijn voorliefde had en ook niet een al te hoge (voor) opleiding had. Later is dat, door mijn eigen inzet overigens, recht gebreid. niet achteraf klagen als je niet 'workaholic' genoeg bent om een redelijke opleiding te volgen!
Reactie door roger13 op 12-11-2011 19:04
@ amsterdam2226
Zoals ik al eerder zei, ik heb wel opleidingen gedaan. Verschillende zelfs.
Ik heb als vooropleiding HAVO, daarna asiel/kennelhouder diploma behaald, daarna ICT opleiding gedaan en heb 15 jaar lang allround in de logistiek gewerkt.
In de ploegen gewerkt, overgewerkt en ben toen lekker buitengewerkt door een logistiek manager, die alles bij elkaar loog om er zelf beter uit te komen. En omdat ik nu voort te oud ben, heb ik na een jaar solliciteren, dit baantje gepakt, omdat ik wel zelf in mijn onderhoud wil voorzien, i.p.v. mijn handje op te houden bij de soos.
Maar deze discussie ging over de slechte postbezorging en niet over waarom we dit zijn geworden. Ik verdedig alleen maar de postbezorger en waarom deze fouten voort vaker voorkomen en dat is door bezuinigingen door slechte besluiten van de overheid !
Met deze reacties, krijg ik in ieder geval niet echt zin om volgend jaar nog een jaar bij te tekenen bij PostNL. We worden onderbetaald door onze werkgever en van de andere kant afgezeken door de klant, lekker hoor. Eens kijken of we straks nog postbezorgers overhouden, anders kun je voort zelf je briefje gaan afhalen op het postkantoor, denk ik.
Verder houd ik op met deze discussie, ik wilde alleen maar toelichten, waarom de kwaliteit van postbezorging omlaag gaat.
Reactie door emilerlinda op 12-11-2011 20:30
hier bij mij in den haag komen er meer en meer Polen die dit werk doen, zonder enige kennis zelfs van straten. is niet voor t eerst dat er eentje een hele andere straat in de hele straat aan t bezorgen was zonder dat ie er erg in had. hun hoor je iet klagen dat ze onderbetaald worden..ze zitten namelijk toch meestal met een groot aantal in 1 huis en hebben daardoor lage lasten, maar voor een nederlander met gezin heb je niks meer aan dit soort banen. Het rotte is er komen steeds meer van dit soort flexbanen. de enige die er baat bij hebben zijn de bedrijven en de uitzendburo's. Niemand met zo'n baan kan nog een huis kopen in de toekomst dus de huizenmarkt gaat terzijnertijd nog meer op zijn gat ...simpelweg omdat je een vaste baan moet hebben om een huis te kunnen kopen.
nogmaals...de postbodes op zich kunnen zich ook vergissen...maar meest komt van bovenaf....en de fouten van de sorteermachines die alles al op volgorde en straat horen te sorteren. Overigens mag je bij postnl als postbode of sorteerder niet zelf zmaar fouten herstellen...dit heb ik zelf meegemaakt op t sorteercentrum. resultaat was dat ik sommige post weken lang l;angs zag komen zonder dat ik de fout mocht herstellen. kwaliteit an me hoela.
wens de postbodes de komende drukke maanden toch succes met hun werk.
Reactie door omaloes op 12-11-2011 20:37
@ Emilerlinda: Eerst even goed lezen voor je commentaar geeft, Ik heb 25 jaar een eigen bedrijf, ik heb niet gezegd dat ik ook 25 jaar lang 18 uur per dag gewerkt heb. Dat was in de begin-periode, maar toen de zaak eenmaal liep had ik fantastische medewerkers/sters en samen met hen heb ik gewoon 5 dagen per week een uur of 5, 6 per dag gewerkt en was ALTIJD thuis als de kinderen van school kwamen, zij hebben geen minuut in een BSO of bij een oppas doorgebracht ( natuurlijk wel als mijn vriend en ik een avondje uit wilden, dan pastten mijn ouders op onze kinderen). In mijn vrije tijd speel ik al 20 jaar trompet in een band, ik zit in een stichting die jaarlijks een muziekfestival organiseerd voor een goed doel, ben vrijwilligster bij het Rode Kruis, en ga ieder jaar op vakantie. In de zomer is dat meestal 3 weken naar Schotland, Italië, Malta of Noorwegen, en het gebeurt ook dat we een vakantiehuisje boeken op een park en daar met de kleinkinderen naartoe gaan zodat onze dochters en schoonzonen ook eens een weekendje alleen hebben.. Ik geen normaal gezinsleven, geen sociale contacten? Ik denk dat ik meer sociale contacten heb dan menig ander Nederlander en die komen niet via mijn werk binnen maar via mijn hobby's. Dus niet oordelen voor je weet hoe mijn leven eruit ziet. Ik werk nu nog hooguit 8 uur p/w , met dank aan mijn uitmuntende medewerkers/sters en heb het prima naar mijn zin. Dus je ziet: een beetje te vroeg geoordeeld, dacht ik zo!
Reactie door emilerlinda op 12-11-2011 20:39
ok sorry bij deze.
Reactie door omaloes op 12-11-2011 20:40
@ emilerlinda: geaccepteerd!
Reactie door roger13 op 12-11-2011 20:56
@ emilerlinda.
Bedankt voor je steun en aanmoediging. Gelukkig zijn er nog mensen, die weten hoe het echt zit. In mijn eigen buurten waar ik bezorg, zitten gelukkig veel mensen die laten blijken, dat ze me wel waarderen, ondanks dat ik best wel een foutje heb gemaakt in het begin. Inderdaad met die reclame folders ;-)
In ieder geval succes met je ondernemersopleiding en ik hoop dat je moeite beloond word !
Groeten
Reactie door empyria op 13-11-2011 05:04
Quote: omaloes schreef op donderdag 10 nov 2011, 17:42: @ roger13.
Nu niet gaan klagen want dit had je kunnen voorkomen door een echt vak te leren.
Ik heb 12 jaar overdag gewerkt en in de avonduren en weekenden geleerd, heb inmiddels 25 jaar mijn eigen bedrijf en dat is onlangs getaxeerd op 2,5 miljoen. Het staat nu te koop en twee potentiële kopers bieden tegen elkaar op.
Als het een beetje meezit kan ik uiterlijk maart 2012 van mijn vrije tijd gaan genieten en dat heb ik bereikt door 7 dagen per week, 51 weken per jaar 18 uur per dag te werken. En weet je wat het mooie is? als ik de pensioengerechtigde leeftijd bereik krijg ik ook nog AOW want daar heb ik al die jaren netjes premie voor betaald, net als voor mijn hardwerkende medewerkers/sters, die ik heel dankbaar ben en dat ook regelmatig laat blijken.
Als jij dat nou ook gedaan had zou je nu niet over straat moeten zwalken met post die door je collega's verkeerd bezorgt wordt/werd.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!