Slechte Atag inbouw producten
Geplaatst door: melodo op: 30-11-2015 14:23
Beste lezer,
Ik heb een nieuwe keuken aangeschaft met inbouwapparatuur van ATAG. We hebben specifiek voor dit merk gekozen, omdat we voorheen alleen maar goede ervaringen hadden met keukenapparatuur van ATAG (geen inbouw).
Vorig jaar Kerst gebruikten we voor het eerst de keuken met nieuwe apparatuur. De kookplaat was direct al kapot. Dit werd echter pas in februari vervangen. Zowel de stoomoven als de gewone oven werken ook niet naar behoren, de vaatwasser is al voor de 2e x toe aan reparatie.
Atag klantenservice reageert niet op mijn klachten. Af en toe als ik eindelijk iemand spreek, sturen ze een monteur langs.
Ik heb vanaf december 2014 correspondentie over kapotte apparaten. Wat me nog meer stoort is dat er op hun website zo lovend wordt gesproken over 3 seconden wachttijd voor hun klantenservice en hoe goed ze hun klanten helpen. Nog nooit binnen 10 minuten geholpen, emails nooit eerder dan 2 weken reactie op gekregen.
Zijn wij de enige die zo veel pech hebben of kennen meer mensen dit met ATAG (inbouw)apparatuur en de klantenservice van ATAG? Ik kan me niet voorstellen dat ze dit alleen bij ons doen. Afgezien hiervan; wat kunnen we concreet nog aan stappen ondernemen? Ik vind het niet normaal dat je niet 1 werkend product hebt en vervolgens in de mallemolen van reparatie na reparatie zit. Graag tips!
Reactie door mahadma op 30-11-2015 15:40
Klik eens HIER.Klik eens HIER
Reactie door hänschen klein op 30-11-2015 15:56
ATAG biedt op de website aan alle klanten een verontschuldiging aan over de slechte bereikbaarheid. Tevens wordt aangeraden om voor de garantie alle apparaten te laten registreren.
U kunt bij Arag een klacht indienen of de vorige reactie van mahadma volgen.
Die hebben een ARAG-naam te verliezen wanneer dit zo gecommuniceerd wordt!
http://www.atagservice.nl/
Reactie door tijger1 op 30-11-2015 18:02
U zult de spullen niet rechtstreeks bij Atag gekocht hebben, dus u moet de leverancier inschakelen.
Reactie door melodo op 30-11-2015 20:38
Quote: mahadma schreef op maandag 30 nov 2015, 15:40: Klik eens HIER.einde Quote
Dank je wel, kende de site niet. Ga hier zeker beter naar kijken! Goede tip
Reactie door melodo op 30-11-2015 20:43
Quote: hänschen klein schreef op maandag 30 nov 2015, 15:56: ATAG biedt op de website aan alle klanten een verontschuldiging aan over de slechte bereikbaarheid. Tevens wordt aangeraden om voor de garantie alle apparaten te laten registreren.
U kunt bij Arag een klacht indienen of de vorige reactie van mahadma volgen.
Die hebben een ARAG-naam te verliezen wanneer dit zo gecommuniceerd wordt!
http://www.atagservice.nl/einde Quote
Heb al 10 x minstens een klacht ingediend zonder enig resultaat. Ook een ultimatum werkte niet. Misschien moet ik onze rechtsbijstand inschakelen. Ik vrees dat Atag weinig geeft om een slechte naam, anders had ik vast al iets vernomen. Ik ga in elk geval de tip van Mahadma volgen!
Reactie door melodo op 30-11-2015 20:44
Quote: tijger1 schreef op maandag 30 nov 2015, 18:02: U zult de spullen niet rechtstreeks bij Atag gekocht hebben, dus u moet de leverancier inschakelen.einde Quote
ook gedaan, maar ook daar geen terugkoppeling van gehad.
Reactie door tijger1 op 30-11-2015 21:10
Die leverancier dus wat steviger op zijn vestje spugen.
Reactie door hänschen klein op 30-11-2015 22:05
....en tegelijkertijd uw klacht ´uitbraken´ op Klacht.nl en Klachtenkompas.nl
Dan is de webcare er vaak als de kippen bij........jammer dat het zo moet!
Reactie door melodo op 01-12-2015 14:00
Quote: hänschen klein schreef op maandag 30 nov 2015, 22:05: ....en tegelijkertijd uw klacht ´uitbraken´ op Klacht.nl en Klachtenkompas.nl
Dan is de webcare er vaak als de kippen bij........jammer dat het zo moet!einde Quote
Op klacht.nl heb ik al diverse keren mijn klacht genoteerd, maar dan zetten ze het dezelfde dag nog op status opgelost, terwijl er dan niets is gedaan. Er staat dat ze dan o.a. contact met me hebben opgenomen, wat niet klopt. Klachtenkompas kende ik nog niet. Mijn man zegt dat we het inmiddels lang genoeg hebben geprobeerd en we het nu aan onze rechtsbijstand moeten overlaten. Het zorgt voor de nodige frustratie als je oven van meer dan €1500 niet werkt en je hebt een oven nodig... Of dat je voor de 3e x de vaatwasser aanzet, omdat je vaat vies is. Dus heb besloten het ook even te laten voor wat het is en reactie van jurist even af te wachten.
Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige zijn die deze problemen hebben. Het klinkt gewoon zo surreëel... Zou er een supportgroep ATAG slachtoffers bestaan?! :-P
Reactie door tijger1 op 01-12-2015 14:09
En bij welk bedrijf heeft u dan die keuken en apparaten gekocht?
Reactie door melodo op 01-12-2015 14:46
Quote: tijger1 schreef op dinsdag 1 dec 2015, 14:09: En bij welk bedrijf heeft u dan die keuken en apparaten gekocht?einde Quote
Kleve, ook niet de allervrolijksten qua klachtenafhandeling.... Wachten nu op terugkoppeling van rechtsbijstand. Ze zullen en vast wel meer over weten en als ik zo de link van Mahadma over Consuwijzer bekijk, denk ik dat we goed in ons recht staan. Ben benieuwd!
Reactie door tijger1 op 01-12-2015 14:55
Kleve. Bedoelt u dat u de keuken in Duitsland hebt gekocht?
Reactie door melodo op 01-12-2015 15:44
idd
Reactie door melodo op 01-12-2015 15:44
maar is een nl onderneming
Reactie door hänschen klein op 01-12-2015 18:04
Over Kleve Küche is al eerder en genoeg bericht, ook op dit forum en óók door TS.
Achteraf.......weet je beter. Na de problemen met de keukenmeubels nu ook gedoe met Atag. De negatieve olievlek breidt zich dus uit!
Ik ga hier niets meer over zeggen. Onduidelijk hoe klanten steeds weer bij dit soort bedrijven terechtkomen.
Reactie door melodo op 02-12-2015 10:59
Quote: hänschen klein schreef op dinsdag 1 dec 2015, 18:04: Over Kleve Küche is al eerder en genoeg bericht, ook op dit forum en óók door TS.
. Onduidelijk hoe klanten steeds weer bij dit soort bedrijven terechtkomen.einde Quote
Nou, heel simpel; door recensies van anderen en in het geval van Atag, eerdere ervaringen die wel positief waren. Beetje flauwe reactie over 'dit' soort bedrijven. Als het bedrijven waren geweest met een slechte reputatie, dan hadden we er geen zaken mee gedaan. Dat lijkt me duidelijk.
Reactie door melodo op 02-12-2015 10:59
Quote: hänschen klein schreef op dinsdag 1 dec 2015, 18:04: Over Kleve Küche is al eerder en genoeg bericht, ook op dit forum en óók door TS.
Achteraf.......weet je beter. Na de problemen met de keukenmeubels nu ook gedoe met Atag. De negatieve olievlek breidt zich dus uit!
Ik ga hier niets meer over zeggen. Onduidelijk hoe klanten steeds weer bij dit soort bedrijven terechtkomen.einde Quote
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!