Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Slaapgenoten

Geplaatst door: marwijk op: 29-11-2012 13:50
In oktober 2011 heb ik een bed en een aantal accessoires besteld bij Slaapgenoten in Heerlen. In januari 2012 is deze bestelling geannuleerd. Dit was verder geen enkel probleem kreeg ik te horen. Zowel in februari als in maart krijg ik een telefoontje van Slaapgenoten wanneer ze het bed konden komen geleverd. Tot twee keer toe heb ik de gehele bestelling weer geannuleerd. Vervolgens belt in mei slaapgenoten aan bij mijn huis met de mededeling dat ze het bed komen leveren. Weer heb ik gebeld naar het hoofdkantoor, aangegeven dat de bestelling inmiddels al minimaal drie keer is geannuleerd en ik het bed dus niet wil. Nu krijg ik een dagvaarding van Slaapgenoten dat ze € 1200 willen ontvangen voor de annulering van het bed. Op zijn mildst gezegd, spreek ik de waarheid als ik zeg dat ik enorm boos ben dat ze geld willen ontvangen voor niks!! Over slapend rijk worden gesproken ... Het mooiste is, dat in de dagvaarding staat, dat ze totaal niet op de hoogte waren van de annulering. Serieus, houden ze me voor de gek!!?? Ondanks meerdere getuigen bij deze annulering durven ze dit daadwerkelijk te zeggen. Als je ze vervolgens opbelt met de vraag waar dit naar toe gaat, krijg je als antwoord "het is niet meer ons probleem. De vordering ligt bij de deurwaarder". De service van slaapgenoten is ronduit slecht en ik zou ook iedereen afraden om zaken met hen te doen. Genoeg andere zaken waar je een bed kan kopen. Als dit de manier is waarop de zaak wordt gerund, dan vraag ik me af wat voor bizarre zaken Nederland allemaal toelaat. Ik ben benieuwd hoe de rechter in deze gaat beslissen.
Reactie door valerius-2 op 29-11-2012 14:46
Ja daar komt weer vertrouwen hebben in dit soort zaken.Altijd als het gaat om geld, Schriftrelijk aangetekend doen zodat u het waar kan maken dat u dit heeft gedaan.Behalve als er getuigen bij zijn bij de mondelinge opzegging dan heeft u nog een kans bij de rechter.
Reactie door pino123 op 29-11-2012 15:13
@Valerius, Wat ga je aangetekend versturen? Dat je 3 keer gebeld hebt? En niets schriftelijk op papier hebt staan? Ik wens je veel succes. @TS, Zolang je niet schriftelijk op papier hebt staan, zal je of het geheel moeten afnemen of de btealing moeten doen. Ik zou nog even naar de winkel gaan waar je het bed hebt afgenomen, misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen.
Reactie door zoekster op 29-11-2012 15:46
Als er (liefst onafhankelijke) getuigen zijn van de annulering, moet u die getuigen meenemen naar de rechtszaak, als dat niet kan dan schriftelijke en ondertekende verklaringen van ze vragen. Verder heeft u misschien nog de bewijzen dat u heeft gebeld met Slaapgenoten middels specificaties van de telefoonrekeningen van die tijd. Wat uw zaak sterker maakt is dat ze niet eerder een nota hebben gestuurd van de annuleringskosten. Tenminste dat begrijp ik uit uw post. Is het wel een dagvaarding (met een datum van de zitting) of een dreiging daarmee? Gaat u anders bij het juridisch loket langs met de papieren van de dagvaarding. klilk hier voor de adressen Ik moet er wel bij zeggen dat annuleringskosten van 30% van het aankoopbedrag bij zulke bedrijven normaal zijn, dus het bevreemdt me ten zeerste dat ze (aanvankelijk) akkoord waren met een annulering zonder kosten. Het kan ook een grote miscommunicatie zijn. Maar dan begrijp ik niet dat ze de hele annulering ontkennen.hier
Reactie door zoekster op 29-11-2012 15:49
Overigens is het raadzaam om ook nog contact op te nemen met de deurwaarder en de hele zaak uit te leggen.
Reactie door valerius-2 op 29-11-2012 16:59
Quote: pino123 schreef op donderdag 29 nov 2012, 15:13: @Valerius, Wat ga je aangetekend versturen? Dat je 3 keer gebeld hebt? En niets schriftelijk op papier hebt staan? Ik wens je veel succes. @TS, Zolang je niet schriftelijk op papier hebt staan, zal je of het geheel moeten afnemen of de btealing moeten doen. Ik zou nog even naar de winkel gaan waar je het bed hebt afgenomen, misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen.einde Quote Pinu ik zou voor u het eveb duidelijk maken. Ik bedoel hier mee dat men als men zoiets gaat doen, iets anuleren, dan zult u het via een aangetekent schrijven moeten doen.
Reactie door diumenge op 29-11-2012 18:25
Hoe heb je geannuleerd? In oktober bestellen en in januari annuleren, niet vreemd dat je dan moet betalen. Heb je ooit een bevestiging ontvangen van een van die annuleringen?
Reactie door marwijk op 29-11-2012 20:29
De bestelling is de eerste keer twee weken na de bestelling geannuleerd, zowel schriftelijk als mondeling. Nu nemen ze de houding aan dat ze nooit een annulering hebben ontvangen.
Reactie door zoekster op 29-11-2012 21:01
Wat ik niet begrijp, bij annulering is het normaal om 30% van het aankoopbedrag te betalen. Is daar nooit over gesproken? Want ze zijn aangesloten bij het CBW en dan zal zeker in de voorwaarden, meestal achterop het koopcontract, staan dat je die 30% moet betalen. Kun je daar eens op ingaan? En zal het niet zo zijn dat, omdat er nooit een annuleringsbedrag is overgemaakt, vanuit het oogpunt van de winkel er nooit een annulering heeft plaatsgevonden?
Reactie door carola.83 op 30-11-2012 00:22
Quote: marwijk schreef op donderdag 29 nov 2012, 20:29: De bestelling is de eerste keer twee weken na de bestelling geannuleerd, zowel schriftelijk als mondeling. Nu nemen ze de houding aan dat ze nooit een annulering hebben ontvangen. einde Quote In je OP beweer je heel wat anders: In oktober 2011 heb ik een bed en een aantal accessoires besteld bij Slaapgenoten in Heerlen. In januari 2012 is deze bestelling geannuleerd. Daar zitten 3 maanden tussen. Je kunt niet zomaar iets kopen en na maanden kosteloos annuleren. Daar hangt altijd een prijskaartje aan.
Reactie door pino123 op 30-11-2012 23:04
Quote: carola.83 schreef op vrijdag 30 nov 2012, 00:22: Quote: marwijk schreef op donderdag 29 nov 2012, 20:29: De bestelling is de eerste keer twee weken na de bestelling geannuleerd, zowel schriftelijk als mondeling. Nu nemen ze de houding aan dat ze nooit een annulering hebben ontvangen. einde Quote In je OP beweer je heel wat anders: In oktober 2011 heb ik een bed en een aantal accessoires besteld bij Slaapgenoten in Heerlen. In januari 2012 is deze bestelling geannuleerd. Daar zitten 3 maanden tussen. Je kunt niet zomaar iets kopen en na maanden kosteloos annuleren. Daar hangt altijd een prijskaartje aan.einde Quote Dat ligt er aan wat er in de bevestigingsmail staat die TS kennelijk gehad heeft. @TS kan je weergeven wat er in deze email staat?
Reactie door diumenge op 01-12-2012 13:37
Mijn bed komt ook van Slaapgenoten, en zowel op de voorkant als de achterkant (waar de algemene voorwaarden van de centrale branchevereniging wonen staan) staat dat bij annulering 30% van de verkoopprijs in rekening wordt gebracht. Als de aflevering al kan plaatsvinden is dit 50%. Het klinkt mij nogal vreemd dat ze de annulering zonder schadevergoeding zouden accepteren en sowieso zou ik bij annulering een bevestiging vragen. Hoe dan ook, als je op tijd was dan moet je 30% betalen en als je geannuleerd hebt toen ze voor de deur stonden dus 50%.
Reactie door zoekster op 01-12-2012 14:13
Helaas verwarren veel mensen annuleren met een koopcontract ontbinden. Vrees dat dat hier ook het geval is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!