Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

SIMYO:Absurd hoge internetkosten

Geplaatst door: ljager op: 21-02-2013 14:08
Volgens Simyo zou ik binnen nog geen anderhalf uur 1.3 GB aan internetkosten hebben gemaakt ter waarde van 401,19 euro! Na over-en-weer mail contact en de reactie (traag) van Simyo waar ik totaal niets mee kan aangezien het om algemene argumenten gaat zoals :automatische updates en het kijken van videos op mijn telefoon (wat geen van beiden het geval is) heb ik besloten de geschillen commissie in handen te nemen. Heeft iemand dit soort ervaringen met Simyo?
Reactie door pieter100 op 22-02-2013 16:55
Ik heb exact hetzelfde probleem. een rekening van ruim 220,- voor dataverbruik. Ik ben al jaren klant en heb dit nog nooit meegemaakt. Simyo werkt niet mee, wil geen oplossing bieden en hangt midden in het gesprek zelf gewoon op. Ik wil hier graag werk van maken!
Reactie door cepatlari op 23-02-2013 15:28
Precies! Hetzelfde net met mijn abbo. Ik zou gisteren 22-2 maar liefst 2,5 GB hebben gedownload, terwijl ik de gehele middag binnen met WIFI ben geweest. Totale kosten 300 euro. Nog geen reactie van Simyo. Wel is mijn abbo meteen "afgesloten wegens administratieve redenen". Maar geen mail of berichtje hierover.
Reactie door kaasio op 06-03-2013 00:34
Ik hoor ook bij de club. Volgens Simyo heb ik in December en Januari zoveel data buiten mijn bundel verbruikt dat ik op een bedrag van 276,20 uitkwam. Op de raarste tijden was het verbruik hoger dan normaal. En meestal precies 60001 of 60002. De andere maanden zijn mijn rekeningen gewoon 34,95 per maand.En in Februari was alles ook weer normaal. Nu ligt het inmiddels bij een incassoburo. Hebben jullie gewoon betaald?
Reactie door pieter100 op 06-03-2013 08:58
Ik heb inmiddels betaald. Ze willen niets compenseren en ik dacht als ik niet betaal dan komen ze misschien wel met een oplossing of met iemand die capabel genoeg is om normaal in gesprek te gaan maar helaas, ze sloten mij meteen af. Ik kan simpelweg niet zonder telefoon dus ik heb het betaald en ze hebben me weer aangesloten. ik zie het somber in
Reactie door zoekster op 06-03-2013 09:49
Als je hebt betaald, kun je evengoed nog je klacht bij Symyo neerleggen en bij een onbevredigend antwoord je klacht bij de Geschillencommissie neerleggen. Let op de drie maanden termijn waarbinnen je dit moet doen, lees dus de brochure die erbij zit goed door! KLIKKLIK
Reactie door xilefsim op 07-03-2013 09:25
Op klacht.nl staan soortegelijke klachten maar Simyo reageert daar niet. Lijkt mij handig als jullie met z`n allen met de belbus langsgaan om opheldering over de hoge rekeningen te vragen.
Reactie door xilefsim op 07-03-2013 09:25
Op klacht.nl staan soortgelijke klachten maar Simyo reageert daar niet. Lijkt mij handig als jullie met z`n allen met de belbus langsgaan om opheldering over de hoge rekeningen te vragen.
Reactie door amason op 25-02-2014 12:23
Ik heb hetzelfde! Zo'n hoog internetverbruik heb ik met T-mobile en Vodafone nooit gehad. Simyo zegt dat het aan mij ligt, want ik heb apps gedownload. Maar dit heb ik alleen op wifi gedaan (thuis!!). Simyo zegt dat dit aan mijn IPhone ligt, terwijl ik de instellingen zo heb aangepast dat er niet kan worden overgegaan op 3G als je op wifi zit. Ik ga overstappen naar een andere provider en adviseer jullie hetzelfde. Gaat Kassa hier ook een item van maken? Schandalig is het!!
Reactie door flessebon op 25-02-2014 16:54
Als ik een vraag of item heb voor 'KASSA' of de 'Belbus', waar kan ik die aan richten? U kunt een email sturen naar kassa(at)vara.nl. De Belbus is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.30 uur op 035 – 6722722 of belbus(at)vara.nl.
Reactie door limidi op 05-10-2014 16:01
Ook ik kamp met een groot probleem bij deze vreselijke provider. Ik zit hier vanaf juli 2013 en wilde overstappen terug naar t mobile. Helaas was t mobile vergeten nummer behoud aan te vragen en had ik dus 2 abonnementen. Maar inmiddels is er vanaf 18 augustus 4 keer nummer behoud aangevraagd en steeds keurde simyo deze af (alle rekeningen waren gewoon betaald dus geen redenen) maar ook ik krijg hele hoge rekeningen de laatste 3 facturen van mega internet verbruik. Ik heb ze van de week ook weer duidelijk gemaakt dat dit onmogelijk is want ik zit thuis ook op onze wifi en buiten de deur doe ik weinig met mijn telefoon als alleen aan apje. Ook heb ik niks anders ingesteld op mijn telefoon. Binnen een halve dag had ik voor een paar 100 euro aan internet verbruik en ze geven mij de schuld. Ik moest automatisch updaten uit zetten en via de gegevens die ze gaven een app installeren die internet verbruik bij houdt. Dat doet mijn telefoon zelf al. Ik weet precies wat ik verbruik. Nu met de volgende 2 rekeningen heb ik niet geluisterd volgens hun en gaan ze niet voor een 2e en 3e keer een credit nota maken (de eerste wel want ze zagen dat het nog nooit gebeurd was) De beste mevrouw ging het ticket sluiten, einde discussie. Ik moet de rekeningen gewoon betalen.Ik betaal natuurlijk helemaal niks. En ik had dit probleem niet eens gehad als hun het nummerbehoud hadden geaccepteerd van t mobile. Uiteindelijk na de 4e keer wel want ik heb een hele vervelende mail gestuurd. Ik ben erg blij te lezen dat zoveel mensen hier last van hebben en hoop dat ik hier iets mee kan. Groet Vanessa
Reactie door 1953 op 06-10-2014 02:47
LET OP! Dit is de rubriek DISCUSSIES. Wilt u een VRAAG STELLEN over bijvoorbeeld een product of firma? Ga dan hier naar onze andere rubriek VRAAG & BEANTWOORD! In Discussies kunt uw consumentendebat starten! Om het debat beschaafd te laten verlopen heeft de redactie enkele spelregels opgesteld. Ons verzoek aan iedereen is om deze in acht te nemen. Dir m.i. eerder een vraag dan een discussie.
Reactie door flessebon op 06-10-2014 08:29
Hallo Vanessa, Misschien helpt het om ook op twitter dit probleem kenbaar te maken. Bel of mail in elk geval even Kassa. Veel succes!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor