Simyo schandalig!
Geplaatst door: antoin op: 28-09-2014 21:57
Al enige jaren heb ik voor mijn zoon een Simyo sim only abonnement. Ooit heb ik hiervoor gekozen omdat je bij 't bereiken van 75% data een email krijgt. Uiteraard krijg ik deze email en zo kan ik als vader z'n internetgebruik in de gaten houden en op tijd aan de bel trekken, om hoge kosten te voorkomen. Uiteraard krijgt hij ook nog een sms.
Maar opeens krijg ik van Simyo een rekening gepresenteerd die vele malen hoger is dan normaal, en wat blijkt?Simyo stuurt tegenwoordig geen email meer en alleen nog maar een sms! Fijn dat ze hun klanten dit dan ook mededelen. In 1 woord schandalig en buiten alle fatsoensnormen. Mail naar de klantenservice levert niet meer op dan wat standaard antwoorden en natuurlijk bekennen ze geen schuld. Raar, want zij hebben de wijziging aangebracht
Reactie door pieterwolters op 28-09-2014 22:22
Het is niet de schuld van Simyo dat je zoon teveel data heeft verstookt....
Reactie door antoin op 28-09-2014 22:28
Quote: pieterwolters schreef op zondag 28 sep 2014, 22:22: Het is niet de schuld van Simyo dat je zoon teveel data heeft verstookt....einde Quote
Dat zeg ik ook niet, maar als je verwacht dat je een email krijgt en dan achteraf(als 't leed al geschied is) blijkt dat dit niet meer zo is, is 't toch niet meer als normaal dat je daar dan over geïnformeerd wordt?
Reactie door flessebon op 28-09-2014 22:44
Hoeveel moet er extra betaald worden?
Reactie door antoin op 28-09-2014 22:51
Quote: flessebon schreef op zondag 28 sep 2014, 22:44: Hoeveel moet er extra betaald worden?einde Quote
Of 't nu €1,- of €1000,- is, gaat erom dat de klant niet geïnformeerd is! Gaat om 't principe, niet om 't bedrag
Reactie door aurora1 op 29-09-2014 00:38
Als er per sms wordt gewaarschuwd dan is dat toch voldoende?
Uw zoon kan zelf ook zijn gebruik in de gaten houden met bijv. nog een extra datateller (naast die van Simyo), bijv. met My Data Manager.
Reactie door mahadma op 29-09-2014 11:40
Als zoon dus het sms je krijgt 75% en toch door gaat, tja, hij is en blijft gewaarschuwd. Ik zou de rekening bij hem presenteren (groot worden moet je leren). Een krantenwijk, vakkenvullen ........ Anderzijds is de app die aurora noemt ook handig, u kunt toch ook zelf zijn telefoon pakken/laten geven en kijken hoe het verbruik is.
Reactie door antoin op 29-09-2014 12:31
Mensen, ik weet zelf ook wel dat hij een sms krijgt, dat ik/hij zelf verantwoordelijk is en dat ik z'n gebruik/verbruik in de gaten moet houden.
Maar waar 't mij hier om gaat is dat ik een abonnement heb afgesloten bij Simyo waarin iets gewijzigd wordt door Simyo, en ik daar als consument niet over geïnformeerd wordt. En dus gewoon verwacht had een mail te krijgen, dit niet gehad heb, en dus extra kosten gemaakt heb
Reactie door pino123 op 29-09-2014 16:00
Tja... Ik begrijp je standpunt wel, alleen is je zoon wel gewaarschuwd. Deze had dus actie kunnen en moeten ondernemen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!