Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Simyo is fout

Geplaatst door: moak op: 04-09-2012 19:06
Ik wil graag iets aan Simyo en vooral de gebruikers/klanten kwijt, namelijk het volgende: Ik gebruikte Simyo al een tijdje, naar tevredenheid. Netjes een mail wanneer je beltegoed onder de 2 EURO komt, snel antwoord op vragen, duidelijke gebruikerssite, kortom prima. Maar.... toen wilde ik wel eens een internetbundel uitproberen. Ook prima! Tot vorige maand!.... Ik heb afgelopen maand een internetbundel genomen van 200MB voor EUR 10,-. Op een bepaald moment heb ik daarmee mijn datalimiet overschreden met ruim EUR 78! (aldus Simyo) Dit lijkt mij erg sterk, maar dit is mijn woord tegen dat van Simyo. Het vreemde vind ik, dat zoiets kan, terwijl het een abonnement is in een prepaid vorm, namelijk 200MB voor EUR 10. De overschrijding van deze data zou op 1 middag plaats hebben gevonden! Ik ben zelf prima thuis in die materie van dataoverschrijding, maar Simyo houdt gewoon voet bij stuk en beroept zich, op zeer klantonvriendelijke wijze, op de "algemene voorwaarden". Hoe triest.... Anyway.... Simyo heeft een zgn. vertraagde verwerking van de data, althans, dat zégt men. Dit betekent min of meer dat iedere gebruiker die datalimiet ruimschoots kan overschrijden. Hier zijn gevallen van bekend waarbij mensen ruim EUR 1000 hebben verbruikt, aldus Simyo. Als je zoekt op het forum zie je zelfs dat iemand dit met meer dan EUR 2000 heeft overschreden! Het bizarre is dan toch wel dat Simyo je bij een overschrijding NIET op de hoogte brengt, ook niet wanneer dit enome bedragen met zich meebrengt. Nee, Simyo informeert je, wanneer je beltegoed onder de EUR 2,- is, zodat je weer snel gaat opwaarderen. Logisch, er moeten inkomsten gegenereerd worden. Het is echter DIEPTRIEST dat Simyo mensen met een overschrijding van een datalimiet, die eigenlijk prepaid is! niet informeert en mensen op deze wijze in de financiele problemen helpt. Ook al verwerkt men de data vertraagt, dan kan men op z'n minst de klant informeren wanneer dit extreme vormen aanneemt. Maar nee, dit is juist dé wijze waarop men enorme bedragen binnen haalt (verdienen kun je dit niet noemen!) Ik heb mijn rekening van EUR 78 + voldaan om ZO SNEL MOGELIJK van deze oplichterij af te kunnen zijn. SIMkaart heb ik verknipt en heb nu een écht prepaid abonnement, waarbij ik me geen zorgen hoef te maken over een provider die snel geld wil maken. Mensen, wees gewaarschuwd! En Google maar eens op deze praktijken van Simyo. Trek vervolgens je conclusie! Simyo, ik ben diep teleurgesteld in jullie. Een belabberde service! Jullie kunnen het verbruik per klant monitoren en op die manier ook concluderen dat het niet aannemelijk is dat een klant, die normaal een totáál ander verbruiksprofiel heeft, plots 78 EUR in een middagje verbruikt aan data. Maar jullie kiezen ervoor om de klant te verwijzen naar de "algemene voorwaarden". Nu, ik kan jullie met absolute zekerheid vertellen dat jullie dit gaat opbreken. Jullie zijn mij als klant kwijt en ik zal EERLIJK EN OPRECHT naar andere mensen aangeven wat mij bij jullie overkomen is. Ik wens jullie veel succes met de manier waarop jullie zaken doen. Jullie zullen het nodig hebben! p.s. er zullen misschien reacties volgen van moderatoren die deze kwestie proberen te pareren of met andere snuggere opmerkingen komen. Ik ga daar echter niet meer op reageren, daar ik reeds 3 maal een half uur in de telefonische wacht heb gestaan, lange gesprekken heb gevoerd met meerdere medewerkers en meerdere posts heb gedaan op het forum. Tevergeefs....
Reactie door pino123 op 04-09-2012 19:18
Goede actie om mensen hiervoor te waarschuwen. Blijft nog wel staan, dat mensen zich zeer goed moeten realiseren wat zij aanschaffen voordat zij dit gaan doen.
Reactie door jorisw op 05-09-2012 09:36
Quote: moak schreef op dinsdag 4 sep 2012, 19:06: Op een bepaald moment heb ik daarmee mijn datalimiet overschreden met ruim EUR 78! (aldus Simyo) Dit lijkt mij erg sterk, maar dit is mijn woord tegen dat van Simyo. einde Quote Hoeveel data heb je verbruikt?
Reactie door moak op 05-09-2012 12:20
Ca. 90798.0 kB
Reactie door jopo666 op 27-05-2013 15:20
Ik maak op dit moment hetzelfde mee. Mijn dochter kreeg voor haar 11e verjaardag een smartphone. Met een prepaid kaart van simyo. Prepaid, zodat je je daar geen buil aan kunt vallen! Internet via wifi. Enthousiast ging zij apps downloaden. Op enig moment blijkbaar 1 sessie buiten de wifi om. Want ineens staat er een negatief saldo van 57,67 op de prepaid kaart geregistreerd. En heeft Simyo 'de service buiten bedrijf gesteld'. Ze kan niet meer bellen en gebeld worden. Eerst de prepaid schuld aflossen! Ze heeft zegge en schrijve 10 dagen lol van haar simyo simkaart gehad. Goeie actie, simyo. 1 euro per MB is trouwens ook wel afzetterij!
Reactie door twan54 op 19-09-2014 11:40
Ja het is toch van de zotte gewoon. Je schaf een prepaid kaart aan bij Simyo om de kosten te beheersen . Handig denk je je kunt eenvoudig op waarderen via internet als je beltegoed opraak krijg je een mailtje en kun je je tegoed weer aanvullen . Fijn want je heb je kosten volledig in de hand denk je. Dat krijg je van je vrouw een afgedankte smartfoon met internet er op. Handig denk je ,nu kun je ook eens of en toe een appje sturen of onderweg een mailtje lezen en je besluit ook maar een prepaid bundel te nemen van 100MB voor 4 euro. Wat kan er mis gaan denk je , prepaid is toch vooruit betalen voor een dienst die je achteraf afneemt. Mijn gedachte hierbij is dan toch op is ,en als ik meer wil bestel ik dat gewoon weer . Maar wat is er gebeurt door dat mijn wifisignaal schijnbaar niet altijd optimaal heeft gewerkt ben ik over de bundel van 100MB heen gegaan . Nu blijk als je over de limiet heengaat internet niet stopt zoals je verwacht maar dat de meter gewoon doorloopt tegen 1euro per MB Dom genoeg heb ik ooit een automatische incasso afgegeven en is mijn rekening geplunderd in tekens blokken van 20 euro. Heb geen idee wat ik verbruikt heb want de verbruiksapp van Simyo werkt niet voor prepaid klanten ,maar ik voel wel behoorlijk genaaid want dit ruikt naar oplichting
Reactie door tijger1 op 19-09-2014 12:16
Er zijn ook andere verbruiksmeters. U bent niet speciaal aangewezen op die van Simyo.
Reactie door tijger1 op 19-09-2014 12:23
@twan54 Dat staat anders gewoon op hun site vermeld. Lees hierhier
Reactie door aurora1 op 19-09-2014 15:18
Op de site van Simyo is ook klik hier te vinden... In de AV over prepaid wijst Simyo erop dat op- en afwaarderingen met een vertraging worden uitgevoerd. Blz. 21 van de pdf AV met aanvullende voorwaarden.klik hier
Reactie door zoekster op 19-09-2014 16:36
Dan zou ik bij Simyo geen prepaid internet nemen, dan maar liever plots afgesloten van het internet. Er is bijna overal wel wifi te vinden.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor