Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Simyo factuur te hoog

Geplaatst door: maximvdw op: 13-06-2012 18:12
Klacht Simyo Hallo, Mijn laatste factuur van Simyo is een onverwachte verrassing geweest, het factuur bedrag bedraagt €424. Een bedrag dat voor mij moeilijk te behappen is. Hierover in conclaaf gegaan met Simyo, echter is er geen oplossing kunnen vinden. Ik heb op hun forum de issue opgegooid: https://forum.simyo.nl/factuur-65/simyo-factuur-400-euro-2416/#post9886 Een korte samenvatting: Ik ben klant geworden bij Tringg. Hier had ik voor 35 euro per maand een abbonement waarmee ik 1200 minuten kan bellen en 1gb internet had. Bij het overschreiden van deze bundel zou alles stopgezet worden zodat hoge kosten niet mogelijk zouden zijn. Sinds ik klant bij Simyo ben zijn er een aantal dingen kennelijk veranderd: Kennelijk word alles niet meer stilgezet bij het bereiken van de bundel. Mijn datasnelheid is omlaag (van 7.2 naar 2mbs. Simyo beweerd van niet maar praktijkmetingen in ideaale omstandigheden beweren het tegendeel.) Tevens had ik op de site een optie aangevinkt genaamd “notificatie verbruik”. Wat ik (en ik denk menig ander mens) hieronder verstaat is dat je een bericht krijgt van hoog verbruik. Dit blijkt achteraf (lekker duidelijk allemaal weer) niet zo te zijn. Het blijkt dat deze optie er is om je te waarschuwen als je lange tijd geen gebruik maakt van je abbonement. Al met al kom ik met deze nare ervaring dus op een punt waar ik dit factuur niet kan betalen. Ik ga dus straks een incassobureau op mijn dak krijgen met bijkomende kosten, ik ben mijn nummer kwijt, ik moet een nieuw nummer regelen, alles erop en eraan. Simyo heeft geen enkele indicatie genomen om mij te helpen of mij tegemoet te komen. Ik vind het schandalig dat de voorwaarden van tringg zomaar veranderd worden door een overname in mijn nadeel. Voetnoot: simyo hanteerd andere tarieven dan tringg. Welke tarieven moet ik aanhouden als mijn contract word overgenomen? Weten jullie wat ik moet doen als ik iets kan doen? Deze rekening is voor mij een financieele ramp alsmede dat ik gewoon mijn nummer kwijt ben straks..
Reactie door tdehond op 13-06-2012 18:57
Dit lijkt mij geen topic voor discussies, maar voor Vraag en Beantwoord. Mijn aansluiting is geblokkeerd vanwege hoogverbruik. Om te voorkomen dat je onverwachts met hoge kosten wordt geconfronteerd blokkeert Simyo uit voorzorg je aansluiting als blijkt dat er hoogverbruik op je aansluiting wordt geregistreerd. Let op: Wanneer het verbruik meer dan €250 bedraagt, dien je de helft van het openstaand bedrag over te maken. Een goede kritische vraag naar Simyo toe lijkt mij waarom in uw geval niet geblokkeerd is om deze onacceptabel hoge rekening te voorkomen. M.i. is Simyo in gebreke gebleven om in uw geval hun beleid t.a.v. het voorkomen van hoge facturen te voorkomen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!