Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

simply electronics

Geplaatst door: kluifje op: 29-03-2011 13:01
Ik wil bij deze iedereen waarschuwen niet met deze firma in zee te gaan. http://www.simplyelectronics.net/ Ben zo stom geweest niet op buitenlandse fora en reviews te kijken en ik ervaar nu hetzelfde wat vele anderen ervaren. Namelijk het volgende; Je bestelt wat bij ze omdat ze aangeven dat het product ïn stock""zou zijn,na betaling via ideal krijg je een email dat het in process is ,en na een week nog niets te ontvangen te hebben ging ik reageren via email. Standaard andwoord was dat het product verstuuurd was maar beschadigd terug gekomen was bij hun magazijn en dat men niet kon zeggen wanneer er dan wel een goed apparat weer in voorraad zou zijn. Vervolgens via email geannuleerd,waar dan wel weer netjes een andwoord op gekregen (ze blijven wel netjes comunniceren met standaard antwoorden); het spijt ons dat we U niet hebben kunnen helpen en we zullen zo snel mogelijk uw geld terugstorten. Daar wacht ik nu al 3 weken op en volgens sommige andere "slachtoffers' meer dan 50 dagen,volgens andere fora word er gewoon helemaal niet betaald. Conclusie is dat alles redelijk goed gaat zolang ze een product kunnen leveren,maar vaak hebben ze het product niet en dan begint de ellende. Je krijgt geen product en je bent je geld kwijt. (ze hebben een postadres in england,(waarschijnlijk om een beetje betrouwbaar over te komen)maar zitten gewoon in hongkong,ontdekt na research op internet.
Reactie door kluifje op 29-03-2011 13:25
http://www.avforums.com/forums/camcorders-video-editing/739921-simply-electronics-12.html Ervaringen vanuit andere landen met deze toko.
Reactie door alvdb op 25-11-2011 13:32
Was nogal geschrokken door het bericht van 'kuifje'. Misschien is er intussen het nodige veranderd, want ik heb de volgende ervaring.mbt bestelling Panasonic Lumix DMC-FZ150 van €385 (geen verzendkosten) versus €450 in de winkel. wo 16-11-2011 mail ordernumber wo 16-11-2011 mail login password do 17-11-2011 mail order received ma 21-11-2011 mail order dispatched ma 21-11-2011 Gatwick airport di 22-11-2011 Brussel wo 23-11-2011 Amsterdam wo 23-11-2011 pakket ontvangen Kortom: geen enkel probleem Vooral spijt van niet gelijktijdig bestellen van 64G kaartje voor slechts €85 (in winkel €140), waarvoor ik bij bestellen achteraf helaas wel €15 verzendkosten zou moeten bij betalen.
Reactie door walter59 op 22-02-2013 11:06
Nieuwsgierig geworden door lage prijzen versus product. Geschrokken door de enorme negatieve revieuws ( wereldwijd). Ik ben er niet achter gekomen van waaruit deze firma hun producten verzendt. Zeer waarschijnlijk uit het 'verre oosten', hoewel de indruk gewekt wordt dat de hoofdzetel in Engeland (UK) is. Bij verzending buiten de EU naar NL komen er hoge kosten invoer en btw bij. Wat dan eerst een koopje lijkt is dan de "hoofdprijs'', nog los van de vraag of de bestelling wel verzonden en afgeleverd wordt. Wie heeft er echte practische ervaringen met dit bedrijf ?
Reactie door bronsjan op 08-05-2013 22:45
Ook ik heb een lens gekocht bij simply electronics. Na het bestellen pas de recenties gelezen omdat ik geen bevestiging van mijn bestelling of ordernummer had ontvangen. Kon dus ook niet inloggen naar de status van mijn bestelling. Allleen een bevestiging gekregen dat het geld goed was ontvangen. Dus toen maar wachten op bericht. Op vragen komen i.d.d. alleen maar standaard antwoorden. Echter binnen 2 weken hadden ik mijn lens binnen en dit alsnog volgens volle tevredenheid.
Reactie door festinger op 09-05-2013 03:08
Heb niet zoveel medelijden hier. Je weet op het internet nooit of de afzender zeker en betrouwbaar is. 1 ding is wel zeker . Is het mis ben je je geld definitief kwijt hoezeer je ook aangifte doet. De andere partij is niet te achterhalen. Soms is goedkoop dus duurkoop. Dat is je eigen risico. Heb wel 1 tip voor slachtoffers. Betaal nooit van te voren.. Eerst het product ontvangen dan pas betalen. Mag dat niet jammer maar helaas dan gaat het koopje niet door.
Reactie door pjotrg op 24-10-2015 10:25
Ik heb recentelijk bij hen besteld en het bestelde is netjes geleverd, maar het duurde een beetje erg lang. Ik heb een telefoon besteld (Sony Xperia M5 Dual) die eigenlijk nog maar net op de markt is. Ik heb mijn bestelling geplaatst op 23 september en een maand later heb ik daadwerkelijk te telefoon in goede orde ontvangen. Dat is relatief lang voor een leverancier uit China (of Hong Kong in dit geval). AliBaba is een stuk sneller, maar heeft niet dezelfde prijzen...... Omdat ik toch (achteraf) nogal wat negatieve commentaren op hun service las, o.a. op dit forum, werd ik een beetje argwanend. Ik heb een aantal contacten met hun servicedesk gehad, via de site zowel als via de telefoon. De antwoorden die ik daar kregen waren correct en vriendelijk Het probleem is denk ik dat hun interne proces en de statusmeldingen op de site nogal vaag zijn. Toen ik bestelde meldde de site dat er nog een aantal telefoons "in stock and usually shipped in 3 to 5 business days" waren. Na bestelling was de status "waiting for stock" en later "stock allocated, waiting for dispatch" Ik schat in dat de medewerkers best wel bereid zijn om zo snel mogelijk de spullen te leveren maar dat hun interne organisatie nog steeds wat onvolwassen is. Het is niet onwaarschijnlijk dat ik nog eens wat bij hen bestel.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor