Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Simpel maakt er een potje van

Geplaatst door: martinronald op: 15-04-2010 01:36
Ik heb erg negatieve ervaringen met de telefoonaanbieder Simpel. Regelmatig valt de verbinding voor enkele dagen weg. Als je dan belt wordt het wel weer tijdelijk hersteld. Op e-mails krijg je keurig een automatische bevestiging met ticketnummer, om vervolgens nooit meer iets te horen. Brieven aan de klantenservice worden standaard tot nu toe niet beantwoord. Welke mensen zitten achter deze organisatie? Het wordt tijd voor een actie van kassa of radar. Wie hebben er ook problemen met Simpel?
Reactie door tdehond op 15-04-2010 09:05
Het is een provider met een dure helpdesk ( 35 cent per minuut) Contact: klik Ze zijn nu ook aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie ( (Geschillencommissie Telecommunicatie, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag).) Algemene voorwaarden: klik Op de site staat geen vestigingsadres. Kijk voor verdere gegevens bij KvKkklik
Reactie door wolfenjong op 17-04-2010 14:34
Hallo Simpel is een dochter van KPN , en het netwerk neem ik aan ook van kpn, dus goed. Zelf heb ik er geen klachten over, wat ik met mijn vorige provider wel had in deze regio. Succes er mee.
Reactie door martinronald op 22-04-2010 23:27
Simpel voert de via selfcare (mijn Simpel) doorgegeven - en soms niet bedoelde wijzigingen - direct door zonder een schriftelijke bevestiging en goedkeuring. Dat is in strijd met artikel 5.7 van hun eigen Algemene Voorwaarden. Omdat de doorgevoerde wijzigingen bijna altijd tegen ongunstiger voorwaarden plaatsvinden (upgraden naar een nieuw abonnement kan wel, maar downgraden kan nooit) is het verstandig Simpel zelf eens te wijzen op hun eigen Algemene Voorwaarden. Juridisch staat Simpel - n.m.m. en die van mijn advocaat - zwak, om niet te zeggen kansloos. Zolang Simpel niet schriftelijk de goedkeuring heeft bevestigd, kan het nieuwe contract kan met terugwerkende kracht worden vernietigd. Indien Simpel niet wil meewerken aan het terugdraaien naar de oude - vaak gunstiger - situatie, kan zonder meer ontbinding worden geëist.
Reactie door tdehond op 23-04-2010 07:11
@martinronald. Dit is ook tegen de wet. Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf Artikel 7.2 Ten minste vier weken voordat een voorgenomen wijziging van een beding dat is opgenomen in een overeenkomst van kracht wordt: a. biedt een aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst de abonnee de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen, en b. stelt de aanbieder de abonnee op genoegzame wijze op de hoogte van de inhoud van de voorgenomen wijziging en van de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te beëindigen.
Reactie door dolshe op 05-06-2010 00:52
Ik was nieuwsgierig naar de meningen over Simpel. Gek genoeg lees ik hier dingen die echt bizar zijn. 1- Simpel zit op het netwerk van KPN. Als jou verbinding wegvalt is het toch echt te wijten aan je mobiel. 2- Lees alles goed. Simpel is geen dochter onderneming van KPN. Simpel staat op zich zelf. 3- Per direct beeindgen van een abonnement. Nee dat gaat niet. Waarom? Omdat je, je abonnementskosten voor 1 of 2 jaar vooruit betaald en daar ook voor hebt getekend. Dit betekent dat mensen met een BKR registratie gewoon een contract kunnen afsluiten. Voor hen is dat niet mogelijk bij KPN, Vodafoon, Ben, T-mobile of welke aanbieder dan ook. Naast Simpel kunnen zij enkel bellen met een pre-paid. Simpel kan in opdracht van de client ook een belplafond instellen. Dit houdt in dat als het plafond 25 euro is er niet overheen gebeld kan worden. Wel kun je daarna altijd gesprekken ontvangen. Eigenlijk dus een uniek concept voor hen die geen andere keus hebben of ouders die hun kind een mobiel geven en de kosten willen beperken. Je kunt de kosten immers perfect beperken. Uiteindelijk kun je altijd opzeggen. Echter heb je wel voor een contract van 1 of 2 jr getekend en de kosten daarvan vooruit betaald. Dus dat ben je kwijt. Jammer als je het niet begrijpt maar dat staat in de voorwaarden. 3- Simpel is inderdaad aangesloten bij de geschillen commissie. Ze worden daarom dus ook gecorriceerd als ze iets doen wat niet kan. Kennelijk hebben jullie achteloos iets getekend zonder je ergens in te verdiepen. Overal gaat wel eens iets mis maar jullie argumenten staan niet sterk. Lees je voorwaarden en als je het niet begrijpt vraag het iemand anders. Overigens denk ik niet dat Simpel erg in de war is van de advocaat van meneer M. Ronald. Maar dat is vast geen verrassing. Zo werkt het nu eenmaal. Ik ben zeer tevreden over Simpel en vele met mij. Toch raad ik jullie aan alle voorwaarden goed te lezen voor je iets afsluit. Had namelijk veel van jullie klachten kunnen voorkomen. Jullie tekenen een contract zonder het concept of de voorwaarden te kennen. Bijzonder
Reactie door dolshe op 05-06-2010 00:53
Simpel zit op het netwerk van KPN. Dus daar kan het niet aan liggen.
Reactie door martinronald op 05-06-2010 12:38
Dolshe, Ik heb een donkerbruin vermoeden dat jij bij Simpel werkt. Of dat zo is, doet er overigens niet toe: je weet er kennelijk niet zo veel vanaf. Dat heb je dan in ieder geval gemeen met die simpele medewerkers van Simpel. 1. Vooruit betalen is slechts voor een maand of 6 en niet voor de hele periode. 2. Netwerkproblemen zijn zelfs door medewerkers van Simpel toegegeven (dus stop met die onzin over KPN). 3. Je snapt niets van het Burgelijk Recht, in het bijzonder daar waar het betreft Koop op afstand. Dus hou a.u.b. je mond. 4. Simpel wijzigt - in strijd met de juridische voorwaarden bij koop op afstand en in strijd met haar eigen Algemene Voorwaarden - tussentijds abonnementsvormen - is ook toegegeven - maar kan dat om technische (????) redenen niet meer ongedaan maken. Kortom Simpel is een zielig bedrijf die direct uit de markt dient te worden genomen. Dus Dolshe (simpelmedewerker??), stop met het vervuilen van dit forum. Dit forum is voor klanten.
Reactie door deal op 09-12-2010 14:51
Nu een netwerk wisseling en weer als je erna problemen hebt kun je dit niet rechtsreeks oplossen maar moet je eerst weer de vragen die je per mail krijgt beantwoorden eer er iets gebeurt als er dan al iets gebeurt want dat vertrouwen is al eens geschaad door ook idd op een klachten brief totaal niet te reageren. Ben zelf tmobile medewerker geweest en daar konden we iets voor klanten doen dit kan of wil simpel totaal niet je krijgt altijd het gevoel dat ze je een zeikerd vinden waarschijnlijk zal ik niet de enige zijn en hoop dan idd net als meerdere mensen hier dat deze organisatie eens flink aan de tand word gevoeld

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor