service wehkamp hopeloos slecht
Geplaatst door: tovia1 op: 31-07-2011 10:39
In september 2010 een Compaq laptop gekocht bij Wehkamp welke het in mei begaf. Ter reparatie aangeboden bij Wehkamp. Daarbij ging ik er vanuit dat dit onder de garantie zou vallen echter in plaats van reparatie kreeg ik een offerte voor reparatie van 481 euro van Teleplan (het bedrijf dat de reparaties uitvoert.)
Er was geen sprake van garantie omdat er vocht in het apparaat zou zitten. Ik heb dit kort geleden ook meegemaakt bij een ipod van Dixons, Ook toen zat er vocht in het apparaat en was er geen sprake van garantie (dit bleek achteraf niet zo te zijn en is er toch een nieuwe verstrekt) Ik weet zeker dat er bij mij geen vocht in de laptop terecht is gekomen dus ik heb geen idee hoe dit kan. Teleplan heeft vervolgens foto's gestuurd van het vocht in de laptop. Blijft de vraag hoe dit erin is gekomen. Ik vind het erg toevallig dat er bij mij 2 apparaten defect gaan (ipod en laptop) en men in allebei de gevallen zegt dat er vocht in het apparaat is gekomen. Het lijkt er op dat men dit gebruikt om onder de garantie uit te komen. Gebeld met Wehkamp maar zij konden verder niets betekenen en hadden er ook geen verklaring voor.Vervolgens heb ik kort geleden toch maar weer een klachtenformulier ingevuld bij Wehkamp maar hoor verder niets. (klacht al 3 maal verzonden) Kennelijk is de zaak voor hun afgesloten maar ik blijf met het gevoel zitten dat belazerd wordt. Ik blijf proberen . Vanuit Teleplan is de laptop defect teruggestuurd.
Reactie door birdies op 31-07-2011 12:53
........Teleplan heeft vervolgens foto's gestuurd van het vocht in de laptop.........
1. Is het nog maar de vraag of het wel jouw laptop is.
2. Kunnen ze zelf ook wat water/koffie/pils er over heen gooien, komen ze mooi weer onder de garantie uit.
3. Ben ik het volledig met je eens dat het er sterk op lijkt, dat ze die truc van water/vochtschade gebruiken om onder de garantie uit te komen.
Reactie door tdehond op 31-07-2011 12:57
Het lijkt erop dat tegenwoordig alle gsm en andere apparaten vochtschade hebben.
Dien eens een klacht in bij consuwijzer. Misschien als veel mensen daarover klagen wordt een onderzoek gestart of hier daadwerkelijk sprake is van vochtschades of dat de klant om de tuin geleid wordt.
Reactie door grootvader op 31-07-2011 13:54
Laat maar liever eens onderzoeken hoeveel "niet te repareren" telefoons e.d. naar 3-e wereldlanden wordt ge-exporteerd vanuit die reparatiebedrijven.
Want inderdaad,even zo'n toestel beschadigen voordat het terug naar de klant gaat (voor een second opinie) is voor zo'n bedrijf makkelijk en wil die klant hem dan maar niet terug dan is het pure kassa omdat ook ik geloof dat er in heel veel gevallen er geen sprake is van val/druk en/of waterschade.
Naar mijn idee gaat het hier om grootschalige oplichting.
En inderdaad, ik vertrouw ook die telefoonproviders voor geen meter!!
De Vrije Vogel
Reactie door websiteeigenaar op 01-08-2011 10:48
Wel de weg maar kassa vinden maar niet van tevoren beoordelingen checken..
http://www.trustpilot.nl/review/www.wehkamp.nl
Bij veel grote bedrijven is de service bar slecht.
Lees van tevoren beoordelingen op trustpilot of google..
Reactie door chocinoki op 14-08-2011 23:55
Was de fabrieksgarantie op dit apparaat al verlopen dan? Heb zelf een hp laptop besteld in oktober 2010 waar achteraf ook wat aan mankeerde,m,n klacht online aan hp gemeld en de volgende dag al een telefoontje van hp gekregen dat mijn laptop de dag erop opgehaald zou worden.Dus alles is buiten de winkel om waar ik hem besteld had gegaan,en na 10 dagen had ik hem weer terug netjes gemaakt met een brief erbij wat er aan mankeerde en gewoon met de fabrieksgarantie die er nog op zat dus als ik jou was zou ik online bij compaq checken of er nog fabrieksgarantie opzit.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!