Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Service van wehkamp

Geplaatst door: jctillie op: 02-08-2012 17:41
Ik heb op 29 juni via ideal een product besteld bij wehkamp. Ik zou het de volgende dag krijgen. Maar er was een sorteerfout opgetreden. Na een aantal mailtjes naar wehkamp bleek dat er voor mij iemand was geweest die het laatst beschikbare exemplaar had besteld. Het product was dus eigenlijk uitverkocht, maar dit was nog niet verwerkt op de site. Na nog een paar mailtjes naar wehkamp, over de vraag wanneer ik mijn geld terug zou krijgen, kreeg ik te horen dat ik een formulier moest invullen en die naar hun op moest sturen. Terwijl op de site heel mooi staat dat als een product uitverkocht is en je vooruit hebt betaald je je geld meteen terug zou krijgen. Ik heb het formulier een tijd geleden opgestuurd, maar ik heb nu nog steeds mij geld niet terug. Wat moet ik nu gaan doen? want wehkamp lijkt niet echt veel te willen doen. p.s. ik heb geen idee of dit in deze categorie hoort, maar ik kon geen passende categorie vinden.
Reactie door zoekster op 02-08-2012 18:07
Volslagen idioot dat je een formulier moest invullen om je geld terug te krijgen. Het product was uitverkocht en daarmee klaar! Gewoon geld terugstorten en niet meer moeilijk over doen. Laten we hopen dat het webcare team van Wehkamp hier snel ingrijpt. Even afwachten.
Reactie door tot15karakters op 03-08-2012 19:48
Stuur een E mail met de link naar dit forum want ze willen graag hun naam houden. Neckermann ging al kapot in Duitsland dus als ze slim zijn lossen ze het extra snel op!
Reactie door Wehkamp_Webcare op 16-08-2012 15:38
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: webcareteam@wehkamp.nl
Reactie door jorisw op 16-08-2012 15:51
Goede reden om gewoon via de acceptgiro optie te betalen.
Reactie door tot15karakters op 16-08-2012 18:19
Na 13 dagen eindelijk antwoord? Bepaald geen goede service. en nu maar afwachten hoe het gaat aflopen.
Reactie door jctillie op 16-08-2012 19:02
De service is echt heel erg slecht. Ik heb ondertussen nog contact gehad met de klantenservice van wehkamp. Volgens hun zou mijn geld teruggestort zijn maar er is nog steeds niks bij geschreven.
Reactie door zoekster op 16-08-2012 19:13
Quote: jctillie schreef op donderdag 16 aug 2012, 19:02: De service is echt heel erg slecht. Ik heb ondertussen nog contact gehad met de klantenservice van wehkamp. Volgens hun zou mijn geld teruggestort zijn maar er is nog steeds niks bij geschreven.einde Quote Ga dan maar met het webcare team aan de slag, dan lukt het meestal wel.
Reactie door jctillie op 16-08-2012 19:50
Ik heb een mailtje naar webcare gestuurd
Reactie door ruiterwr op 12-02-2013 20:16
Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn". Het "Webcare-team" probeert de indruk te wekken je serieus te nemen, maar negeert je uiteindelijk volledig, om van de reguliere klantenservice (te stom om voor de duvel te dansen) maar niet te spreken.
Reactie door ikbenik op 12-02-2013 21:03
Quote: ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16: Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn". einde Quote Nee hoor. Er bestaat namelijk geen bepaling die aangeeft dat de verkopende partij en fabrikant een minimale periode aan garantie MOETEN geven. Garantie is een gunst, geen recht. Dus als Wehkamp één jaar garantie verstrekt, zijn de daarmee totaal niet in overtreding.
Reactie door ruiterwr op 12-02-2013 21:32
Quote: ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:03: Quote: ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16: Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn". einde Quote Nee hoor. Er bestaat namelijk geen bepaling die aangeeft dat de verkopende partij en fabrikant een minimale periode aan garantie MOETEN geven. Garantie is een gunst, geen recht. Dus als Wehkamp één jaar garantie verstrekt, zijn de daarmee totaal niet in overtreding.einde Quote
Reactie door ikbenik op 12-02-2013 21:38
@ruiterwr: Gelieve niet mijn bericht quoten zonder een reactie erbij te geven.
Reactie door ruiterwr op 12-02-2013 21:39
Quote: ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:03: Quote: ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16: Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn". einde Quote Nee hoor......... Er bestaat namelijk geen bepaling die aangeeft dat de verkopende partij en fabrikant een minimale periode aan garantie MOETEN geven. Garantie is een gunst, geen recht. Dus als Wehkamp één jaar garantie verstrekt, zijn de daarmee totaal niet in overtreding.einde Quote Wie heeft het over "recht"? Wie heeft het over "overtreding"? Leuk dat je reageert, maar uit je reactie blijkt dat je geen flauw benul hebt waar dit over gaat.
Reactie door ikbenik op 12-02-2013 21:44
Quote: ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:39: Quote: ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:03: Quote: ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16: Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn". einde Quote Nee hoor......... Er bestaat namelijk geen bepaling die aangeeft dat de verkopende partij en fabrikant een minimale periode aan garantie MOETEN geven. Garantie is een gunst, geen recht. Dus als Wehkamp één jaar garantie verstrekt, zijn de daarmee totaal niet in overtreding.einde Quote Wie heeft het over "recht"? Wie heeft het over "overtreding"? Leuk dat je reageert, maar uit je reactie blijkt dat je geen flauw benul hebt waar dit over gaat.einde Quote Jij schreef toch echt: Quote: ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16: Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn". einde Quote En daar reageerde ik op. Dat past exact in het straatje dat de Consumentenbond en Consumentenautoriteit Apple willen aanklagen vanwege dat Apple niet aan de garantieregels houdt. Gaat er nu een belletje rinkelen? :-)
Reactie door ruiterwr op 12-02-2013 21:54
Quote: ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:44: Quote: ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:39: Quote: ikbenik schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:03: Quote: ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16: Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn". einde Quote Nee hoor......... Er bestaat namelijk geen bepaling die aangeeft dat de verkopende partij en fabrikant een minimale periode aan garantie MOETEN geven. Garantie is een gunst, geen recht. Dus als Wehkamp één jaar garantie verstrekt, zijn de daarmee totaal niet in overtreding.einde Quote Wie heeft het over "recht"? Wie heeft het over "overtreding"? Leuk dat je reageert, maar uit je reactie blijkt dat je geen flauw benul hebt waar dit over gaat.einde Quote Jij schreef toch echt: Quote: ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16: Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn". einde Quote En daar reageerde ik op. Dat past exact in het straatje dat de Consumentenbond en Consumentenautoriteit Apple willen aanklagen vanwege dat Apple niet aan de garantieregels houdt. Gaat er nu een belletje rinkelen? :-)einde Quote Je aanname, ik hou niet eens van appels, heeft echter niets met de misleidende formulering te maken heeft waarmee Wehkamp probeert haar klanten een rad voor ogen te draaien. Maar dat geeft verder niets hoor.
Reactie door ikbenik op 12-02-2013 22:19
Quote: ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 21:54: Je aanname, ik hou niet eens van appels, heeft echter niets met de misleidende formulering te maken heeft waarmee Wehkamp probeert haar klanten een rad voor ogen te draaien. Maar dat geeft verder niets hoor.einde Quote En toch: Jij schreef toch echt: Quote: ruiterwr schreef op dinsdag 12 feb 2013, 20:16: Wehkamp blijft gebruik maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn". einde Quote Blijkbaar bedoel jij totaal iets anders. Maar geef dan ook niet aan dat Wehkamp gebruik blijft maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn". Als jij aangeeft dat "Wehkamp gebruik blijft maken van een misleidende formulering van "de garantie-termijn".", dan zeg jij dat Wehkamp niet aan de garantieregels houdt. Ik weet het: ik ben lastig. Maar je moet nu eenmaal niet tegen een appel peer gaan zeggen. Want als Wehkamp de bestelling niet correct afhandelt, valt dat echt niet onder de garantie.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!