Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Service Motozoom.nl

Geplaatst door: ew01 op: 22-01-2010 13:12
Ik koop al een geruime tijd mijn motor/scooter spullen bij Motozoom(.nl) webshop en in amsterdam en utrecht een winkel. Ik heb al aardig wat spulletjes bij de winkel gekocht. De webshop bied de mogelijkheid om goederen te bestellen en dan in de winkel af te halen. Een nette service zo lijkt. Ik was zo wie zo erg te spreken over de service van dit bedrijf. Klantvriendelijk,goede producten etc. TOT er iets mis gaat bij het bedrijf intern. Ik ben nu al een week van het kastje naar de muur en weer terug geping-pongt. Het service telefoonnummer is €0.45 pm. En ben ondertussen al een 15a 20 minuten met ze bezig geweest. Voor een bestelling van €23.95. Ergens anders bestellen is moeilijk aangezien het om een appart soort Iridium bougie gaat. Wie kent deze problemen ook van deze webshop cq winkel.
Reactie door 25757 op 22-01-2010 23:24
Advies; Mail hun eens dat U dit bericht hier heeft staan..... Ze mogen dan zelf antwoorden waarom ze U als tevreden klant niet binnen redelijke termijn helpen.... Dus laat hun maar zien dat duizenden klanten of toekomstige klanten dit kunnen lezen, en via Google ook te vinden dus nog erger??? Dreigen met Kassa mag en meestal is het dan snel opgelost.
Reactie door ew01 op 23-01-2010 10:27
Dreigen met wat dan ook heeft naar mijn idee geen enkele zin. Ik bemerk dit uit de manier van reageren naar mij maar naar het aantal klachten wat ik vind op internet. Gisteren op google gekeken. Dat is niet mis. Allemaal van dit soort klachten. Jammer dat je dit eigenlijk achteraf pas bemerkt. Overigens is het ook zo dat de site van Motozoom.nl geen contactadres of mail adres aangeeft. De enige manier van reageren is het 0900 nummer a €0.45pm. Maar daar heb ik ondertussen lang genoeg aan gehangen.
Reactie door 25757 op 23-01-2010 12:03
Ik vond moeiteloos de volgende adressen; Utrecht: Savannahweg 45 3542 AW Utrecht Amsterdam: Jarmuiden 45 1046 AE Amsterdam Dus beter zoeken en daar langs gaan klagen kan wel! Waarom kan ik iets vinden en U niet?
Reactie door 25757 op 23-01-2010 12:06
Terug brengen of klagen in winkel is beter als duur 0900 nummer van 45 cent. dus waar klaag je nu over? Bestel en haal af na controle in winkel en betaal niets vooruit. Dat de telefoon kosten hoog zijn wist je bij eerste bezoek aan website al maar via klachten formulieren is dit wel gratis, hoewel ze geen mail adres gaven kon ik een vraag of klacht wel stellen en kreeg wel antwoord. Dus zoek eerst goed op de site voor je over dure 0900 kosten gaat klagen.
Reactie door ew01 op 23-01-2010 13:20
Ik vond moeiteloos de volgende adressen; Utrecht: Savannahweg 45 3542 AW Utrecht Amsterdam: Jarmuiden 45 1046 AE Amsterdam Dus beter zoeken en daar langs gaan klagen kan wel! Waarom kan ik iets vinden en U niet? Ik koop al een geruime tijd mijn motor/scooter spullen bij Motozoom(.nl) webshop en in amsterdam en utrecht een winkel. Dus??? Terug brengen of klagen in winkel is beter als duur 0900 nummer van 45 cent. dus waar klaag je nu over? Dus zoek eerst goed op de site voor je over dure 0900 kosten gaat klagen. Ik ben nu al een week van het kastje naar de muur en weer terug geping-pongt. Dus zowel 0900 als de winkel. Dus ??? Bestel en haal af na controle in winkel en betaal niets vooruit. De webshop bied de mogelijkheid om goederen te bestellen en dan in de winkel af te halen. Een nette service zo lijkt. Dus ??? Als je me de les wil lezen moet je wel weten waar je het over hebt. Het niveau van jouw antwoorden liggen in de lijn van de klantenservice Motozoom. Zuchtt
Reactie door pkerzaan op 05-10-2010 18:52
Hoi, ook ik heb problemen met Motozoom. Zij zeggen dat ze 99.95 euro van mij krijgen omdat ze dat teveel aan mij zouden hebben terug gegeven. Hallooo dat is bijna 100 euro, dat valt niet op of zo? ter wijl ik alleen maar in de winkel gekocht heb en niets online. Heb laarsen gekocht waarvan binnen 4 weken de klitterband riempjes begonnen te scheuren. Heb daarna andere schoenen mogen uitzoeken voor het zelfde bedrag. De schoenen waaren een stuk goedkoper en heb er dus wat bij genomen en heb daarna bijna 40 euro terug gekregen. Heb daarna HID BI xenon kit voor de motor daar gekocht waarop ze vertelden dat ik hun nog 99.95 moets betalen?!?!? De dag dat ik mijn laarsen omruilde hadden ze een of andere storing in hun kassasysteem. Ben ik nu de klos van hun systeemvalen? Ben nu een boze mail aan het sturen naar servicedesk@motozoom.com. Kijken wat daar uitkomt.
Reactie door opabertje op 06-10-2010 01:44
Misschien ben je gewoon te ongeduldig en dat voor maar 23,95. Ongeduldigheid is beetje volksziekte aan het woorden. Geef die mensen gewoon even de kans om het op te lossen. Is het Na 30 dagen niet opgelost, dan mag je klagen. Over de 99,00, u koopt in de winkel dat heeft u vast een kassa bonnetje gehad ? ( hand geschreven bon kan ook ). Geen kassa bon? Dan heb je pech. En nee, ik heb niets met die bedreijven maar wel iets met altijd maar zeurende mensen en achteraf blijkt vaak dat ze ook nog eens onterecht zeuren.
Reactie door ultraglide1998 op 15-09-2012 20:27
Niets dan lof over Motozoom ( zowel Utrecht als Amsterdam ). Alleen maar goede spullen en een vriendelijk deskundig personeel. Ik koop ook nooit motorspullen online. het gaat tenslotte om een stukje beleving en als motorrijder is een bezoek aan een goede zaak altijd een ritje waard. Even googlen op Iridium bougie leverde 100-der site`s op. Ook deze : www.rad.eu/nl
Reactie door scooterdealer op 30-09-2012 08:55
het probleem dat ik overal bespeur met zulke klachten is dat mensen alleen maar zoeken in een webwinkel zonder maar een enkel ding te lezen welke voorwaarde enz van toepassing zijn. mijn advies is kijk eerst even veder dan de neus lang is. als ik over de topicschrijver hier iets neer zet zonder dat die zich kan verweren ontploft hij ook nu.
Reactie door scooterdealer op 30-09-2012 08:59
Quote: ultraglide1998 schreef op zaterdag 15 sep 2012, 20:27: Niets dan lof over Motozoom ( zowel Utrecht als Amsterdam ). Alleen maar goede spullen en een vriendelijk deskundig personeel. Ik koop ook nooit motorspullen online. het gaat tenslotte om een stukje beleving en als motorrijder is een bezoek aan een goede zaak altijd een ritje waard. Even googlen op Iridium bougie leverde 100-der site`s op. Ook deze : www.rad.eu/nleinde Quote er is ook niets mismee maar als het voor je motor is die stuk staat in de schuur en geen vervoer kunt regelen is het wel zo makkelijk en steeds meer mensen en colle bestellen op deze manier ook bij hun imp. je moet alleen weten wat je wil. andere kant is het gewoon een stukje servise een webwinkel erbij te hebben.
Reactie door scooterdealer op 30-09-2012 09:15
Quote: 25757 schreef op zaterdag 23 jan 2010, 12:03: Ik vond moeiteloos de volgende adressen; Utrecht: Savannahweg 45 3542 AW Utrecht Amsterdam: Jarmuiden 45 1046 AE Amsterdam Dus beter zoeken en daar langs gaan klagen kan wel! Waarom kan ik iets vinden en U niet? einde Quote ik heb net even gekeken, het staat er allemaal en nog veel meer welke van belang zijn, wel zouden hun de knop iets duidelijker kunen weergeven door bijvoorbeeld (info) is er al iemand geweest die deze topic aan hun heeft gemeld?? is wel zo netjes denk ik.
Reactie door winterman op 30-09-2012 12:06
Quote: scooterdealer schreef op zondag 30 sep 2012, 09:15: is er al iemand geweest die deze topic aan hun heeft gemeld?? is wel zo netjes denk ik.einde Quote Bijna 3 jaar na aanvang van het topic? Leef je uit en bel ze op zou ik zeggen.
Reactie door scooterdealer op 30-09-2012 13:11
Quote: winterman schreef op zondag 30 sep 2012, 12:06: Quote: scooterdealer schreef op zondag 30 sep 2012, 09:15: is er al iemand geweest die deze topic aan hun heeft gemeld?? is wel zo netjes denk ik.einde Quote Bijna 3 jaar na aanvang van het topic? Leef je uit en bel ze op zou ik zeggen.einde Quote Krijg de PL..... je hebt gelijk was mij niet opgevallen. PPpppfffff komt doordat deze topic naar boven was gehaald door ultraglide1998 zie ik. zal beter moeten opletten dus.
Reactie door defcon99 op 12-02-2013 08:43
Het is eigenlijk ongelofelijk dat veel mensen dit soort bedrijfsvoering gewoon voor lief nemen. En woorden in de mond nemen als geduldig en dat iets na 30 dagen wel eens opgelost zou moeten zijn enz enz. Ik weet niet of deze mensen zelf wel eeens iets besteld hebben bij motozoom maar de afhandeling van de bestellingen via de webshop is echt niet meer van deze tijd. Mijn complete bestelling is zoek geraakt terwijl ik wel een bevestiging van de bestelling heb ontvangen. Keurig via ideal (geen bevestiging van motozoom)betaald maar niemand wist ergens vanaf. Bellen is niet mogelijk aangezien ze zogenaamd het altijd te druk hebben om de telefoon op te nemen. Je krijgt een computer aan de telefoon en vervolgens kan je je nummer achterlaten en wordt je vandaag terug gebeld. Dat gebeurt uiteraard niet. De kosten van de zogenaamde klantenservice liegen er niet om € 0,45 per minuut met een max van € 22,50. Na 2 dagen over en weer gemail wordt ik gebeld door een dame dat de gehele bestelling niet in het systeem ziet en niemand begrijpt hoe dat kan. Vervolgens krijg ik 2 opties aangeboden alsnog het gewenste artikel bestellen en binnen 3 tot 6 dagen ontvangen. Dat vind ik al vreemd aangezien het op voorraad zou zijn. Of mijn geld terug storten. Gezien de slechte eerste kennismaking kies ik voor het laatste. Inmiddels zijn we 4 dagen verder en heb ik nog geen cent terug gezien van een in mijn ogen behoorlijk bedrag. Kortom dit is een zeer slechte webshop met een even slechte klantenservice. Ik bestel ook voor mijn auto en motor heel vaak onderdelen via webshops zelfs in het buitenalnd en in 99% van de gevallen gaat dit volledig zonder problemen. Deze shops zijn dan ook veel beter geatomatiseerd dan motozoom. Als je de manier van bestellen bekijkt via die website weet je eigenlijk al dat het niet echt professioneel inelkaar steekt. Een dikke onvoldoende voor de webshop van motozoom! Ik raad iedereen af om daar nog te bestellen!
Reactie door ew op 12-02-2013 09:12
Defcon99, De service van Motozoom is idd nog steeds even slecht als weleer. Maar je ziet de reactie,je bent al snel ongeduldig te noemen.. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat er heel dicht bij mij een Motozoom winkel zit. Ik bestel daar en kan meestal na 5 dagen ophalen. In deze shop kennen ze problemen welke ik heb gehad met dit bedrijf. Je moet bij een bestelling vooruit betalen wat ik weiger. Na overleggen,wikken en wegen mag ik dan altijd betalen als het bestelde artikel binnen is. Normaal telefoonnummer van Motozoom-030-2965797.
Reactie door scooterdealer op 12-02-2013 10:05
Quote: ew schreef op dinsdag 12 feb 2013, 09:12: Defcon99, De service van Motozoom is idd nog steeds even slecht als weleer. Maar je ziet de reactie,je bent al snel ongeduldig te noemen.. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat er heel dicht bij mij een Motozoom winkel zit. Ik bestel daar en kan meestal na 5 dagen ophalen. In deze shop kennen ze problemen welke ik heb gehad met dit bedrijf. Je moet bij een bestelling vooruit betalen wat ik weiger. Na overleggen,wikken en wegen mag ik dan altijd betalen als het bestelde artikel binnen is. Normaal telefoonnummer van Motozoom-030-2965797.einde Quote Vooruit betalen zal tegenwoordig wel normaal zijn als je weet hoeveel mensen er bestellen en nooit afkomen of met welke rot smoes het artikel terug gezonden word en dan bij inspectie blijkt dat er iets anders in zit dan was verzonden. Andersom kan het ook, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de webwinkel daaraan niets heeft en het verstuurd in originele verpakking. Kom je als verkoper verhaal halen hoor je “zal de postbode wel hebben om gewisseld” en als het stuk is “die gasten van het vervoer smijten er mee”. Ik ben dus gewoon van mening dat een webwinkel jou een dienst bewijst en jou dat verkoopt welk jij normaal ook aan de balie koopt, heb je interesse maar wil niets vooruit betalen of onder rembours kosten thuis hebben! moet je ergens anders gaan kopen, maar geen rechte uitspreken dat je wat eist. Als ik een webwinkel had, had ik gewoon je de reglementen laten lezen en dat is het. Men is niets verplicht en kan iemand anders ook niet verplichten zijn handel zo te verkopen zo als de consument dat wil. Wie betaald al die andere ellende dan die de consument uithaalt om goedkoop uit te zijn. Daarnaast staat er voldoende in de voorwaarde waarvan 80% het niet lezen. Bestellingen hebben geen maximaal of minimaal levertijd mits het anders is vermeld. Je recht is dat je binnen 7 dagen het product kunt terug sturen na ontvangst, zie de wet op kopen op afstand. Na controle kun je het gestorte bedrag min/plus de verzend kosten terug ontvangen, dit zijn meestal de regels in de voorwaarden aanduiding. Daarnaast moet de webwinkel voldoen aan de wetgeving en dat is dat het adres en kvk vermeld moet zijn. Staat dat nergens gewoon daar niets kopen..
Reactie door defcon99 op 12-02-2013 10:09
Quote: scooterdealer schreef op dinsdag 12 feb 2013, 10:05: Quote: ew schreef op dinsdag 12 feb 2013, 09:12: Defcon99, De service van Motozoom is idd nog steeds even slecht als weleer. Maar je ziet de reactie,je bent al snel ongeduldig te noemen.. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat er heel dicht bij mij een Motozoom winkel zit. Ik bestel daar en kan meestal na 5 dagen ophalen. In deze shop kennen ze problemen welke ik heb gehad met dit bedrijf. Je moet bij een bestelling vooruit betalen wat ik weiger. Na overleggen,wikken en wegen mag ik dan altijd betalen als het bestelde artikel binnen is. Normaal telefoonnummer van Motozoom-030-2965797.einde Quote Vooruit betalen zal tegenwoordig wel normaal zijn als je weet hoeveel mensen er bestellen en nooit afkomen of met welke rot smoes het artikel terug gezonden word en dan bij inspectie blijkt dat er iets anders in zit dan was verzonden. Andersom kan het ook, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de webwinkel daaraan niets heeft en het verstuurd in originele verpakking. Kom je als verkoper verhaal halen hoor je “zal de postbode wel hebben om gewisseld” en als het stuk is “die gasten van het vervoer smijten er mee”. Ik ben dus gewoon van mening dat een webwinkel jou een dienst bewijst en jou dat verkoopt welk jij normaal ook aan de balie koopt, heb je interesse maar wil niets vooruit betalen of onder rembours kosten thuis hebben! moet je ergens anders gaan kopen, maar geen rechte uitspreken dat je wat eist. Als ik een webwinkel had, had ik gewoon je de reglementen laten lezen en dat is het. Men is niets verplicht en kan iemand anders ook niet verplichten zijn handel zo te verkopen zo als de consument dat wil. Wie betaald al die andere ellende dan die de consument uithaalt om goedkoop uit te zijn. Daarnaast staat er voldoende in de voorwaarde waarvan 80% het niet lezen. Bestellingen hebben geen maximaal of minimaal levertijd mits het anders is vermeld. Je recht is dat je binnen 7 dagen het product kunt terug sturen na ontvangst, zie de wet op kopen op afstand. Na controle kun je het gestorte bedrag min/plus de verzend kosten terug ontvangen, dit zijn meestal de regels in de voorwaarden aanduiding. Daarnaast moet de webwinkel voldoen aan de wetgeving en dat is dat het adres en kvk vermeld moet zijn. Staat dat nergens gewoon daar niets kopen.. einde Quote
Reactie door defcon99 op 12-02-2013 10:19
Quote: scooterdealer schreef op dinsdag 12 feb 2013, 10:05: Quote: ew schreef op dinsdag 12 feb 2013, 09:12: Defcon99, De service van Motozoom is idd nog steeds even slecht als weleer. Maar je ziet de reactie,je bent al snel ongeduldig te noemen.. Nu ben ik in de gelukkige omstandigheid dat er heel dicht bij mij een Motozoom winkel zit. Ik bestel daar en kan meestal na 5 dagen ophalen. In deze shop kennen ze problemen welke ik heb gehad met dit bedrijf. Je moet bij een bestelling vooruit betalen wat ik weiger. Na overleggen,wikken en wegen mag ik dan altijd betalen als het bestelde artikel binnen is. Normaal telefoonnummer van Motozoom-030-2965797.einde Quote Vooruit betalen zal tegenwoordig wel normaal zijn als je weet hoeveel mensen er bestellen en nooit afkomen of met welke rot smoes het artikel terug gezonden word en dan bij inspectie blijkt dat er iets anders in zit dan was verzonden. Andersom kan het ook, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk omdat de webwinkel daaraan niets heeft en het verstuurd in originele verpakking. Kom je als verkoper verhaal halen hoor je “zal de postbode wel hebben om gewisseld” en als het stuk is “die gasten van het vervoer smijten er mee”. Ik ben dus gewoon van mening dat een webwinkel jou een dienst bewijst en jou dat verkoopt welk jij normaal ook aan de balie koopt, heb je interesse maar wil niets vooruit betalen of onder rembours kosten thuis hebben! moet je ergens anders gaan kopen, maar geen rechte uitspreken dat je wat eist. Als ik een webwinkel had, had ik gewoon je de reglementen laten lezen en dat is het. Men is niets verplicht en kan iemand anders ook niet verplichten zijn handel zo te verkopen zo als de consument dat wil. Wie betaald al die andere ellende dan die de consument uithaalt om goedkoop uit te zijn. Daarnaast staat er voldoende in de voorwaarde waarvan 80% het niet lezen. Bestellingen hebben geen maximaal of minimaal levertijd mits het anders is vermeld. Je recht is dat je binnen 7 dagen het product kunt terug sturen na ontvangst, zie de wet op kopen op afstand. Na controle kun je het gestorte bedrag min/plus de verzend kosten terug ontvangen, dit zijn meestal de regels in de voorwaarden aanduiding. Daarnaast moet de webwinkel voldoen aan de wetgeving en dat is dat het adres en kvk vermeld moet zijn. Staat dat nergens gewoon daar niets kopen.. einde Quote Ik weet niet wie of wat je vertegenwoordigd maar in eerste instantie zou het handig zijn als je leestekens gebruikt zodat het verhaal te begrijpen is. Wat jij eigenlijk kort zegt is dat de webshop kan doen en laten wat hij wil en dat ik dar maar gewoon mee akkoord moet gaan? En je brabbelt iets over algemene voorwaarden. Ten eerste er bestaan gewoon duidelijke regels over verkoop op afstand. Er gelden voor een webshop gewoon regels. Jij bent helemaal niet op de hoogte van de wet koop op afstand inhoud. Je kletst maar wat naar eigen inzicht of geen inzicht het is maar hoe je het bekijkt. Mocht je geinteresseerd zijn in hoe het werkelijk zit en waar verkopers en kopers zich aan moeten houden lees dan de onderstaande link even door. Reageer niet onzinnig als je geen onderzoek hebt gedaan. http://www.webshop-informatie.nl/wet-koop-op-afstand Motozoom die het gewoo niet goed in tegenstelling tot grote broer louis.de bijvoorbeeld.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor