Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Service mediamarkt

Geplaatst door: daanpam op: 05-06-2013 11:19
Op 23-5 via mediamarkt.nl de Acer iconia B1 tablet ontvangen. Deze wilde ik op 29-5 opladen en dat lukte niet. Ik naar de pinnetjes gekeken van de USB aansluiting. Deze stonden allemaal goed , dus hup naar MM. Zij gingen het daar ook proberen , stopte de USB-voeding er wat moeilijk in. Daarna gingen ze naar de pinnetjes kijken. Oh mevrouw , deze zijn verbogen , tablet moet ter reparatie opgestuurd worden. Hier ben ik mee akkoord gegaan , want ik kreeg sowieso geen geld terug of een nieuwe mee. Nu krijg ik de prijsopgave binnen. Podver om te repareren kost me meer geld dan dat de tablet gekost heeft. Nu 3 keuzes : of laten repareren , of ongerepareerd terug nemen , of afstand van het product Krijg ik vandaag een mailtje terug: Bedankt voor uw reactie. Op 29 mei 2013 heb ik u aan de servicebalie geholpen en het doet mij spijt om uw ticket te lezen. Zoals ook bekend bij u is hebben wij de usb kabel niet aangesloten aan uw tablet. Voordat wij de kabel met uw tablet wilden testen, hebben we eerst de aansluiting bekeken waarbij ons iets ongewoons opviel, dit werd door ons nogmaals goed bekeken alvorens de kabel uberhaupt aan te sluiten. U vermoedde op dat moment dat wij niet wisten waar de aansluiting zat en u wees aan waar de aansluiting in de tablet zich bevond. Wij hebben toen geconstateerd dat de pinnetjes krom waren en hebben dit direct aan u laten zien. De kabel is door ons absoluut niet aangesloten aan uw tablet. Graag wil ik u vriendelijk verzoeken om uw reactie op de prijsopgave aan ons door te geven. Dus ik stuur weer het volgende mailtje: Ik kan hier een discussie met U aangaan , maar dat gaat niet werken. U heeft in de winkel zelf toegegeven dat de kabel er wat moeilijk in ging. Pas daarna ging U naar de pinnetjes kijken. Maar goed ik wil in ieder geval kosteloos en ongerepareerd mijn product terug ontvangen , dit heb ik zojuist ook via de mail aan gegeven. Ik wens U verder een fijne dag. Daar is mijn probleem eigenlijk nog niet mee opgelost , maar ik ga geen reparatiekosten betalen die hoger zijn dan wat het product gekost heeft. Wat ik hiermee wil bereiken? Geen idee , alleen even gal spuwen denk ik.
Reactie door zoekster op 05-06-2013 13:02
Op zich heeft u een sterke zaak, in de eerste 6 maanden na aankoop van een product ligt de bewijslast bij MM, wat betekent dat zij moeten bewijzen dat het door uw gebruik komt dat de tablet een defect heeft, u hoeft niet te bewijzen dat het niet door uw gebruik komt. Gebaseerd op het volgende wetsartikel BW 7:18 lid 2 Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet. Maar dan zit je met de aanpak, MM is niet bij een Geschilllencommissie aangesloten en dan zit je bij vrij lage bedragen in een lastige situatie. Wat overblijft is mopperen op het internet. Probeer klacht.nl en de klachtencompas. Radarforum. Soms helpt het. Ook daar niet meer kopen zou helpen, maar het schijnt dat die schreeuwerige reclames hun werk doen. Bijna niemand checkt meer of het daar echt zo voordelig is als dat ze willen doen voorkomen.
Reactie door daanpam op 05-06-2013 13:20
De tablet is naar het Acer reparatie centrum gestuurd en zij hebben geconstateerd dat het defect door oneigenlijk gebruik komt. Tja hoe moet ik bewijzen dat het niet mijn fout is? Op klacht.nl staat inderdaad al een melding. Klachtencompas en radar zal ik ook eens kijken. Ons zien ze daar nooit meer terug in ieder geval. (Ja op mijn kapotte tablet op te halen)
Reactie door zoekster op 05-06-2013 13:35
Quote: daanpam schreef op woensdag 5 jun 2013, 13:20: De tablet is naar het Acer reparatie centrum gestuurd en zij hebben geconstateerd dat het defect door oneigenlijk gebruik komt. Tja hoe moet ik bewijzen dat het niet mijn fout is? Op klacht.nl staat inderdaad al een melding. Klachtencompas en radar zal ik ook eens kijken. Ons zien ze daar nooit meer terug in ieder geval. (Ja op mijn kapotte tablet op te halen)einde Quote U hoeft niet te bewijzen dat het niet uw fout is, zij moeten bewijzen dat het door oneigenlijk gebruik is. Wat heeft u volgens hen er dan mee uitgespookt dat het defect is opgetreden? (Overigens Acer, kreeg toevallig dit weekend een telefoontje van een vriend, die is helemaal klaar met die waardeloze klantenservice aldaar). Wat u moet weten is dat uw aanspreekpunt Media Markt is, daar heeft u de koopovereenkomst mee, niet met Acer. Dit product is non-conform, daarmee kunt u beroep doen op de wettelijke rechten die daarmee samenhangen. Die regels overstijgen altijd de garantievoorwaarden die een eventuele fabrikant op dit product geeft. Wat u nog kunt doen is een mail sturen naar MM daarbij gebruikmakend van de volgende voorbeeld brief klik HIER Pas hem aan aan uw situatie. Wijs ze ook nog op de bewijslast die bij MM ligt ivm BW 7:18 lid 2. Succes!HIER
Reactie door bakfiets op 05-06-2013 14:13
Goede service en Mediamarkt zijn voor mij ook twee dingen die niet samengaan. Ik heb ook al meerdere malen slechte ervaringen met deze winkel. Inmiddels koop ik er ook niet meer. Ik heb altijd het idee dat problemen met producten altijd de fout van de klant zijn. Zoals u vertelt met die pinnetjes, het verbaasd me niet eens meer. Ik vraag me wel af of ze inderdaad kunnen bewijzen dat het door oneigenlijk gebruik komt.
Reactie door daanpam op 05-06-2013 18:09
Vanmidddag via een chatsessie contact gehad met Acer. Zij gingen kijken wat ze voor me kunnen doen. Ik kijk in mijn mailbox en zie het volgende mailtje van Acer: Geachte heer / mevrouw van der Kraan, N.a.v. de chat sessie van vanmiddag kan ik u mededelen dat het toestel inmiddels al ongerepareerd retour wordt gezonden naar de Media Markt. Aangezien Media Markt alles registreerd kunnen wij dit niet meer tegenhouden. Mijn advies om het toestel nogmaals te laten opsturen met duidelijke vermelding dat u wenst dat dit onderzocht wordt en dat dit gewoon onder fabrieksgarantie valt. U kunt referen bij hen aan ons chatgesprek en deze e-mail. Erop vetrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, Dus nu wachten totdat tablet terug is en dan weer laten repareren onder fabrieksgarantie :-)
Reactie door zoekster op 05-06-2013 19:14
Jij hebt duidelijk meer geluk bij Acer dan die vriend van mij. Wel een ommezwaai als ze het eerst hebben over oneigenlijk gebruik.... Maar goed, mooi dat ze 'het licht' hebben gezien.
Reactie door daanpam op 06-06-2013 11:32
Toch nog even een mailtje gedaan naar Acer of de tablet nu kosteloos gerepareerd wordt of wat hun verstaan onder onderzoeken onder fabrieksgarantie. Dat het voor mij ook even duidelijk is en er geen misverstanden kunnen ontstaan.
Reactie door daanpam op 08-07-2013 20:50
Nou zoveel geluk heb ik dus niet. Vorige week een nieuwe prijsopgave ontvangen die 20 euro hoger was dan de eerste. Tablet dus maar weer ongerepareerd terug laten sturen. Consumentenbond ingeschakeld en een mooie aangetekende brief naar MM gedaan over een niet deugdelijk product wat binnen 6 maanden kapot is. Ze zijn mij min of meer verplicht een nieuwe mee te geven of kosteloos repareren.
Reactie door ikbenik op 08-07-2013 23:12
Quote: daanpam schreef op maandag 8 jul 2013, 20:50: Consumentenbond ingeschakeld en een mooie aangetekende brief naar MM gedaan over een niet deugdelijk product wat binnen 6 maanden kapot is.einde Quote Een niet deugdelijk product bestaat niet. Een product is volgens de koopovereenkomst of een product is niet volgens de koopovereenkomst. Iets anders bestaat niet. Maar dat is hier niet aan de orde. Dat er een probleem was, is duidelijk. Maar naar mijn inziens is het probleem met die USB poort toch ontstaan door geklungel door de verkoper. Les 1: nooit kracht op een USB stekker zetten als die er niet in gaat! Probleem: hoe moet je bewijzen dat de verkoper heeft zitten klooien? Geen idee, maar ik ben bang dat er dan een advocaat aan te pas dient te komen. Hier is dus duidelijk sprake van onbedoeld vernieling. De verkopende partij is daarvoor verzekerd. Het is dus geen garantie- of non-conformiteitskwestie, maar een verzekeringskwestie.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor