Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Sephora parfumerie korting misleiding

Geplaatst door: mlf op: 11-01-2010 13:00
Was ik onlangs bij de Sephora parfumerie in de V&D en ik had 2 flesjes parfum gehaald en ik sta in de rij en zie overal om me heen bordjes met 15% korting op alle produkten. Dus ik al snel rekenen, 86 euro - pakweg 12,50. Goed ik ben aan de beurt: 'dat is dan 86 euro mevouw'. Ja en de korting dan? 'Die is er al af' zegt de kassier. Ik wijs hem op de bordjes:'meneer daar staat dat ik 15% korting krijg'. Meneer legt mij haarfijn uit dat die 15% korting al in de prijs zit, 'wij zijn nl 15% goedkoper dan alle andere parfumeriën'. Ik wijs hem erop dat op de bordjes staat: 15% korting op alle produkten, daar staat niet: 'wij zijn 15% goedkoper, dat is misleiding meneer. De kassadame ging zich er ook al mee bemoeien en wil het mij haarfijn uit leggen, ik zeg: 'nee dat hoeft niet, ik begrijp u wel'. Dus opgelet: u krijgt geen korting!!!!! Dit is gewoon misleiding. Als je de verkopers aanspreekt hebben ze een kant en klaar ingestudeerd antwoord.
Reactie door sonjaatje op 11-01-2010 15:01
Vind ik ook misleiding. Stonden zeker super kleine lettertjes op de bordjes.
Reactie door read op 11-01-2010 20:02
Dag mlf, Deze truc komt de laatste tijd steeds vaker voor. Je kunt hierover een klacht indienen bij het hoofdkantoor en hen betichten van het toepassen van Oneerlijke HandelsPraktijken. Sinds 15 oktober 2008 is er nieuwe wetgeving voor het bedrijfsleven van kracht. Die wetgeving heet de Wet op Oneerlijke HandelsPraktijken. Daarin staat bijvoorbeeld heel duidelijk dat een verkoper (ook als het colportage betreft) geen misleidende informatie mag geven en ook het niet vermelden van relevante informatie is strafbaar. [url: http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3613[/url: [url: http://www.jurofoon.nl/zoeken.asp?q=oneerlijke+handelspraktijken[/url: Brochure: [url: http://www.consumentenautoriteit.nl/dsresource?objectid=18081&type=pdf[/url: Klacht indienen over Oneerlijke HandelsPraktijken (de Wet OHP): 1. Consumentenautoriteit Bezoekadres: Wijnhaven 24 Postbus 16759 2500 BT Den Haag Telefoon: + 31 70 330 5979 Fax: + 31 70 330 5989 Email: info@consumentenautoriteit.nl www.consumentenautoriteit.nl en/of 2. ConsuWijzer Informatielijn voor consumenten: 088 070 70 70 www.consuwijzer.nl ConsuWijzer Postbus 1031 2260 BA Leidschendam Sukses en met vriendelijke groet, Pedro.
Reactie door valerius op 12-01-2010 14:39
Ja als ik het kan geloven hebben ze dus alle prijzen met 15% verlaagd. Dat was dus de snelste manier, geloof u het ik niet dus gewoon bedriegerij. Groet Valerius
Reactie door mlf op 12-01-2010 16:55
ConsuWijzer heb ik al gemaild en mail terug gekregen dat het idd niet klopt en dat ze veel mail krijgen en kijken of ze er iemand naartoe sturen. @Sonjaatje, er staan geen kleine letters maar een * met erbij dat ze 15% goedkoper zijn. Het blijft misleiding omdat ze zeggen dat ze korting geven, dat doen ze niet.
Reactie door janfreak op 27-01-2010 15:04
Je wordt ook op andere manieren een oor aangenaaid, staat er op een crème, hydraterend. Nu, dat is ook een grove leugen want je kunt van buiten af een huid niet hydrateren, door de huid kom je alleen met een injectienaald. Maar goed ook anders zouden we vol water lopen wanneer we in een regenbui liepen.
Reactie door vamozz op 07-04-2010 14:18
ratten zijn het!
Reactie door read op 07-04-2010 18:33
vamozz Gebruikersnaam: mlf Level: Datum: maandag 11 jan 2010, 13:00 Het draadje is van 11-1-2010!!! Geen haan meer die er naar kraait of anders gezegd: geen kip die nog kakelt (behalve ik dan). Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door rosabella op 03-08-2010 00:25
ik vind het ook misleiding en laten we eerlijk zijn dit soort praktijken zorgen ervoor dat ze nooit in Nederland de succes kunnen halen die ze in buitenland (lees: VS, Frankrijk ed) hebben.
Reactie door mineola op 08-03-2011 19:52
Als mij zoiets overkomt dat ik meer moet betalen dan verondersteld werd, door onduidelijke reklamebordjes die misleidend zijn, dan zeg ik op een nette manier, dat ik dan van gedachten ben veranderd en het product toch niet wil kopen. Als iedereen dit gaat doen, dan zullen ze het snel afleren om die verwarrende reclamebordjes te plaatsen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor