Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Securitas gratis anti inbraak pakket.

Geplaatst door: kellyy op: 21-02-2014 16:17
Er komt een man van Securitas langs om ons te vertellen dat er inbraken worden gepleegd in de buurt en vraagt of het niet beter zou zijn dat we ook een anti inbraak pakket zouden nemen. Wij doen dat want ik slaap 's nachts slecht. Ik heb meerdere malen gevraagd of we het maandelijks op konden zeggen en daar werd met volle overtuiging 'Ja' op geantwoord. Nu hebben we een mooie grote Hollandse Herder die de beveiliging wel op zich neemt dus hebben we dat pakket niet meer nodig. Krijg ik Uw Huis Veilig aan de lijn en die vertelt dat het niet maandelijks opzegbaar is dat dat pas na een periode van 60 maanden (5 jaar) kan. Met andere woorden we zitten er gewoon nog 4 jaar en 9 maanden aan vast.. Er werd ons ook beloofd dat er 2x per dag een mobiele surveillant door de straat zou rijden en dat er 1x per maand iemand van de meldkamer voor onze deur het systeem zou uitlezen. We hebben nog nooit iemand gezien. Toen die verkoper is langs geweest zat er zelfs een vriendin van ons bij die dus alles heeft gehoord. We stellen haar 1 vraag ' wat heeft die verkoper gezegt over de opzegbaarheid van het alarmsysteem?' Ze antwoord meteen dat het maandelijks opzegbaar zou zijn en we nergens aan vast zouden zitten. Wat moeten we nu doen??? We gebruiken het systeem amper tot niet maar betalen toch maandelijks bijna 45 euro..
Reactie door tijger1 op 21-02-2014 16:32
U hebt toch een contract? En dat ook getekend? En wanneer? Lees dat eens door.
Reactie door tijger1 op 21-02-2014 16:33
U krijgt natuurlijk niets gratis.
Reactie door kellyy op 21-02-2014 16:40
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 feb 2014, 16:32: U hebt toch een contract? En dat ook getekend? En wanneer? Lees dat eens door.einde Quote hoi tijger1, dat klopt er is inderdaad een contract dat hadden we samen ingevuld en hij zette een kruisje bij het contract voor 5 jaar maar we hebben hem meerdere malen nadrukkelijk gevraagd of het maandelijks opzegbaar was en hij zei steeds volmondig Ja!
Reactie door tijger1 op 21-02-2014 16:42
Dan zit u er ook gewoon vijf jaar aan vast. Helaas. En natuurlijk komt er niemand eens per maand langs of rijdt er iemand door de straat. U bent gewoon in de maling genomen door deze verkoper. Ik kan het niet vriendelijk zeggen.
Reactie door kellyy op 21-02-2014 16:52
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 feb 2014, 16:42: Dan zit u er ook gewoon vijf jaar aan vast. Helaas. En natuurlijk komt er niemand eens per maand langs of rijdt er iemand door de straat. U bent gewoon in de maling genomen door deze verkoper. Ik kan het niet vriendelijk zeggen.einde Quote Dat hebben we nu zelf ook in de gaten maar we zijn met z'n 3'en tegen 1..
Reactie door tijger1 op 21-02-2014 16:57
Maar die ene heeft wel een door u ondertekend contract met daarop vermeld vijf jaar.
Reactie door diumenge op 21-02-2014 18:52
Waarom überhaupt een contract aangaan wat je na drie maanden al weer wil opzeggen.
Reactie door kellyy op 21-02-2014 19:10
Quote: diumenge schreef op vrijdag 21 feb 2014, 18:52: Waarom überhaupt een contract aangaan wat je na drie maanden al weer wil opzeggen.einde Quote Nou, omdat we het minder gebruiken als dat we zelf dachten te gaan doen, het alarm is al 5 keer onnodig afgegaan, de geluidsmelder is nu al kapot en omdat we het op dit moment gewoon niet kunnen betalen aangezien er nog maar 1 kostwinnaar is i.p.v. 2
Reactie door tijger1 op 21-02-2014 19:27
"Minder gebruiken dan u dacht te gaan doen". Een alarm zet je aan als je weggaat, of naar bed. Op een andere manier gebruik je het niet. En laten we hopen dat het ook niet hoeft te werken. Drie maanden geleden kon u niet voorzien dat u zo ver in inkomen achteruit zou gaan? Maar dan nog, dat is geen argument om het contract te kunnen ontbinden.
Reactie door kellyy op 21-02-2014 19:30
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 21 feb 2014, 19:27: "Minder gebruiken dan u dacht te gaan doen". Een alarm zet je aan als je weggaat, of naar bed. Op een andere manier gebruik je het niet. En laten we hopen dat het ook niet hoeft te werken. Drie maanden geleden kon u niet voorzien dat u zo ver in inkomen achteruit zou gaan? Maar dan nog, dat is geen argument om het contract te kunnen ontbinden. einde Quote Nou de helft van de tijd vergeten we hem aan te zetten. En nee inderdaad kon ik 3 maanden geleden nog niet inzien dat ons inkomen zo ver achteruit ging.
Reactie door hutch op 21-02-2014 19:45
Ja.... hier hebben wij weer zo'n 'bedrijfje' dat gebruik maakt van onbetrouwbare figuren die d.m.v. misleidende praatjes en leugens dan wel onzinverhaaltjes, contracten verkopen. Dit soort figuren krijgen voor elk opgedrongen contract een bepaalde bonus. En u denkt toch niet dat zo'n figuur u dan heel duidelijk alles gaat uitleggen en de gehele waarheid gaat vertellen? Als hij dat namelijk wel doet, verdient hij véél minder. Je zou hier een hele waslijst met dergelijke 'bedrijfjes' kunnen opstellen. Maar wie beschermt de consument nu tegen dit soort 'bedrijfjes', die figuren er op uitsturen om m.b.v. misleidende, onvolledige praatjes contracten aansmeren? Misschien komt daar weer iemand anders voor aan de deur....... En de vraag is in deze, wat is erger: zo'n figuur die iemand d.m.v. misleidende onzinpraatjes peperdure contracten (van 2700 euro !!) aansmeert waar men jaren lang aan vast zit ..... of een inbraak. "Er werd ons ook beloofd dat er 2x per dag een mobiele surveillant door de straat zou rijden en dat er 1x per maand iemand van de meldkamer voor onze deur het systeem zou uitlezen." En u geloofde die onzin ook nog? 1e klas verkooppraatjes!! Wat u nog kunt doen is Securitas verzoeken hier te reageren, al hoewel ik wel kan voorstellen hoe die reactie zal zijn. Emailadres van hen: customercare@securitas.nl
Reactie door kellyy op 21-02-2014 19:49
Quote: hutch schreef op vrijdag 21 feb 2014, 19:45: Ja.... hier hebben wij weer zo'n 'bedrijfje' dat gebruik maakt van onbetrouwbare figuren die d.m.v. misleidende praatjes en leugens dan wel onzinverhaaltjes, contracten verkopen. Dit soort figuren krijgen voor elk opgedrongen contract een bepaalde bonus. En u denkt toch niet dat zo'n figuur u dan heel duidelijk alles gaat uitleggen en de gehele waarheid gaat vertellen? Als hij dat namelijk wel doet, verdient hij véél minder. Je zou hier een hele waslijst met dergelijke 'bedrijfjes' kunnen opstellen. Maar wie beschermt de consument nu tegen dit soort 'bedrijfjes', die figuren er op uitsturen om m.b.v. misleidende, onvolledige praatjes contracten aansmeren? Misschien komt daar weer iemand anders voor aan de deur....... En de vraag is in deze, wat is erger: zo'n figuur die iemand d.m.v. misleidende onzinpraatjes peperdure contracten (van 2700 euro !!) aansmeert waar men jaren lang aan vast zit ..... of een inbraak. "Er werd ons ook beloofd dat er 2x per dag een mobiele surveillant door de straat zou rijden en dat er 1x per maand iemand van de meldkamer voor onze deur het systeem zou uitlezen." En u geloofde die onzin ook nog? 1e klas verkooppraatjes!! Wat u nog kunt doen is Securitas verzoeken hier te reageren, al hoewel ik wel kan voorstellen hoe die reactie zal zijn. Emailadres van hen: customercare@securitas.nleinde Quote hallo, ik ga dat email adres in ieder geval bewaren. Ik heb de adviseur gebeld en die ging mij maandag terugbellen om te kijken of hij wat voor me kan betekenen ( wat waarschijnlijk toch niet het geval is ) en anders dan mail ik naar dat adres met mijn verhaal en anders denk ik toch dat er andere maatregels nodig zullen zijn
Reactie door tijger1 op 21-02-2014 19:55
U hebt het spul niet aangeschaft bij Securitas bij bij Huis Veilig.
Reactie door aurora1 op 22-02-2014 17:54
Voor de toekomst: niet ingaan op verkopers aan de deur, aan de telefoon of op straat, of op reclameblaadjes en vooral ook geen persoonlijke informatie geven. T.z.t. iets investeren in goed hang- en sluitwerk, en indien relevant: ook op de bovenetage.
Reactie door tot15karakters op 22-02-2014 18:56
Eerst rustig doorlezen voor je tekende... En omdat ze meestal kleine letters en dus Loep nodig... En als ze dan opdringerig worden van teken maar... Dan kan ik niet meer lezen en duurde het nog langer... Daarmee vallen ze door de mand, want blind tekenen mag niet. Ze moeten beter leesbare en duidelijke voorwaarden geven en door juist rustig enkele uren de tijd te nemen voor het tekenen.... Ja, dan stoppen ze wel met opdringerige verkoop...... Maar deze colporteurs dus gek als je zegt te willen teken....... Wedden dat ik win en zonder handtekening de deur verlaten... Zo doe je dat met dit soort bedrijven met onleesbare moeilijke voorwaarden...... Succes in een lange avond en vele andere worden dan niet lastig gevallen met deze misleiding!

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor