Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

samsung s3 laad niet meer op

Geplaatst door: turboantoon op: 09-09-2013 15:31
Mijn mobiel laad niet meer op en is ongeveer 10 maanden oud. Nu is die naar gekeken en valt niet onder de garantie omdat het scherm beschadig is. Maar dat was die hier voor al en heeft daar niets mee te maken. Wat kan ik hier aan doen want dat klop niet. Heb er toch garantie er op en alleen moet die gemaakt worden dat hij weer oplaad.
Reactie door pino123 op 09-09-2013 15:42
Misschien is de schade aan het opladen vervolgschade vanuit de schade aan het scherm?
Reactie door turboantoon op 09-09-2013 16:21
Nee dat was ergens in het begin. Het hoesje ging kapot.
Reactie door olijfje3 op 09-09-2013 21:02
S kan het kapotte scherm wel tegen u gebruiken. ze kunnen zeggen dat u niet correct met de telefoon bent omgesprongen. dus geen garantie een nieuw defect. lijkt me een moeilijke kwestie. Misschien is batterij kapot en is het mogelijke een nieuwe te kopen. dat heb ik met mijn mobiel van een zweeds merk ook wel eens gedaan olijfje3
Reactie door turboantoon op 10-09-2013 09:17
batterij is niet kapot. alleen laad niet meer op
Reactie door olijfje3 op 10-09-2013 16:51
U stelt hier een vraag Fijn dat zelf de antwoorden weet olijfje3
Reactie door wendy-claire op 13-09-2013 02:28
Quote: turboantoon schreef op dinsdag 10 sep 2013, 09:17: batterij is niet kapot. alleen laad niet meer opeinde Quote De oplader zelf is van inferieure (Chinese) kwaliteit: het zorgenkindje (dat met het badwater wordt weggegooid)! Hoor dagelijks om mij heen dat de batterijoplader het vertikt bij bepaalde merken. Gij kunt het zelf controleren: als de oplader in het stopcontact niet warm wordt dan is er meestal stront aan de knikker: de oplader is defect dan geraakt.
Reactie door wendy-claire op 13-09-2013 02:30
Quote: olijfje3 schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:51: U stelt hier een vraag Fijn dat zelf de antwoorden weet olijfje3einde Quote Bleek maar weer het niveau van uw intelligentie!
Reactie door wendy-claire op 13-09-2013 02:34
Ja, u hebt garantie (wettelijk 2 jaren)! Binnen de zes maanden na de aankoop wordt dit wettelijk gezien als een 'ondeugdelijk product'! De leverancier moet zich vergewissen dat het aan de klant een deugdelijk product heeft geleverd.
Reactie door olijfje3 op 13-09-2013 03:44
wendy-claire fijn dat u de ts zo goed heeft kunnen helpen olijfje3
Reactie door turboantoon op 13-09-2013 13:04
oke. maar hoe zit het in mijn geval bedankt voor jullie reacties
Reactie door zoekster op 13-09-2013 13:58
In jouw geval heb je vette pech. Als je een beschadiging hebt die niets met de telefoon te maken heeft, zou je natuurlijk gewoon recht op gratis reparatie hebben. Maar als de verkoper en het bijbehorende reparatiebedrijf niets voor je willen doen, sta je eigenlijk machteloos. Het enige wat je kan doen is dan maar voor een betaalde reparatie gaan. Iemand anders had ook een dergelijk probleem met de s3 en die reparatie kostte 84 euro. Ook hem lukt het niet om het gratis voor elkaar te krijgen, bij hem hadden ze (niet bestaande) waterschade geconstateerd.
Reactie door zoekster op 13-09-2013 15:43
Ik zie nu dat ik het verkeerd heb neergezet. Als je een beschadiging aan het scherm hebt die niets met de defecte oplader te maken heeft, dan heb je gewoon recht op een reparatie. De rest van mijn verhaal blijft echter hetzelfde. Ik vrees dat je vette pech hebt.
Reactie door pino123 op 13-09-2013 17:09
Quote: wendy-claire schreef op vrijdag 13 sep 2013, 02:30: Quote: olijfje3 schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:51: U stelt hier een vraag Fijn dat zelf de antwoorden weet olijfje3einde Quote Bleek maar weer het niveau van uw intelligentie!einde Quote Gezellig hier, beetje flauw niet?
Reactie door turboantoon op 13-09-2013 17:11
De oplaad punt aan de telefoon heeft niets met de schade te maken. Maar ze zeggen van wel
Reactie door pino123 op 13-09-2013 23:56
Quote: turboantoon schreef op vrijdag 13 sep 2013, 17:11: De oplaad punt aan de telefoon heeft niets met de schade te maken. Maar ze zeggen van weleinde Quote Het blijft uw woord tegen het die van hen. Kan je eventueel een onafhankelijk expert naar detelefoon laten kijken. Al geef ik u weinig kans.
Reactie door olijfje3 op 14-09-2013 00:31
dat wordt dan wel een dure kwestie. is een nwe of 2e hands geen optie. er zijn altijd mensen die hun goede telefoon weg doen voor een nieuwere olijfje3
Reactie door turboantoon op 14-09-2013 19:43
denk ik nog niet aan. Want het is niet mijn schuld en ga niet betalen voor iets dat onder garantie valt en het scherm hoeft niet vervangen te worden
Reactie door zoekster op 14-09-2013 20:17
Quote: turboantoon schreef op zaterdag 14 sep 2013, 19:43: denk ik nog niet aan. Want het is niet mijn schuld en ga niet betalen voor iets dat onder garantie valt en het scherm hoeft niet vervangen te wordeneinde Quote Wat is je plan? Ik zie het probleem wel, maar niet de oplossing. Hoe wil je het aan gaan pakken?
Reactie door olijfje3 op 14-09-2013 20:18
ik neem voor het gemak even aan, dat u niet zonder uw mobiel kunt of wilt. Waarom vechten tegen de bierkaai? Waarom geld spenderen en je al die ergernis op de hals halen voor is dat u niet kunt winnen. olijfje3

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor