Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Samsung (je krijgt geen) cash back actie

Geplaatst door: cilja op: 09-01-2009 19:30
Wij hebben 1 Samsung televisie gekocht tijdens de actie van cash back in mei/juni vorig jaar. Je moest je aankoopbon+streepjescode opsturen. Begin augustus nog niets vernomen en dus gebeld. We moesten een brief sturen. Hier geen reactie op en er werd ook niets gestort. Vandaag weer gebeld en er werd ons vermeld dat waarschijnlijk alles niet per post is aangekomen.....en daar zijn ze niet verantwoordelijk voor. We hebben dus geen recht op de 300 euro!! Ik vraag me af of dit zo maar mag. Heeft iemand hier dezelfde ervaring mee en wat kunnen we nog doen?
Reactie door 44adriana44 op 27-01-2010 13:46
Samsung had nu ook weer een actie in November 2009 . Wij hebben een tv en een blu ray dvd gekocht die beide aan deze voorwaarden voldeden. Van 1 hadden we dan ook 50 euro cash back en van de andere kon je kiezen tussen 50 euro of een digitale camera. Beide hebben we niet ontvangen en waren beide in een afzonderlijke envelope naar samsung gestuurd. Gingen gisteren nakijken waar je hier over kon informeren, blijkt erbij te staan dat je maar tot 31 januari hierover kunt informeren daarna nemen ze geen klachten meer in behandeling. Moet dan ook conculderen dat deze Samsung actie maar een lokkertje is en geen serieuze actie. Vraag me ook af of dit zomaar mag. Groetjes van Lotgenood Adriana
Reactie door tdehond op 27-01-2010 14:56
Dit lijkt weer een geval van miraculeuze zoekraking van een niet aangetekende brief. U zou nog kunnen proberen of de brief traceerbaar is bij tnt post door een klacht over de bezorging in te dienene met vermelding van de kenmerken van de brief die verloren is gegaan. Maar ik ben toch bang dat deze wel aangekomen maar vermist is geraakt bij Samsung, als u begrijpt wat ik bedoel. :(
Reactie door frans75 op 27-01-2010 14:57
Heb ook meegedaan, kreeg het geld keurig in December.
Reactie door 44adriana44 op 28-01-2010 00:16
Hallo Nou toch tenminste 1 Happy klant. Blijf het toch raar vinden dat twee brieven zoek raken. Eentje tja kan eens een keer gebeuren maar twee tegenlijk, vind het toch vreemd. Tja na een week lang terug gaan en de derde bluray speler zijn we nu toch tevreden klanten ondanks de niet ontvangen cash back en digitale camera. Alleen begrijp ik niet waarom ik niet meteen 50 euro retour kan krijgen bij aankoop en ook niet waarom ik niet meteen een digitale camera kan krijgen. Betekend dit dat ze maar enkele mensen het bedrag retour sturen? In ieder geval bedankt voor jullie reactie. Heb een mailtje naar Samsung gestuurd, daar de actie van de 50 euro retour bij bluray speler ,wegens succes verlengd is naar 31 januari. HMMM succes Wachten hun reactie af.
Reactie door frans75 op 28-01-2010 00:59
Even voor de volledigheid, weet je zeker dat je alles compleet en goed hebt ingestuurd? De veschillende vouchers, tv is een andere dan de BD. Van beide de barcodes van de verpakking. Betaalbewijzen. Rekeningnummer ingevuld en getekend voor de incasso? Opstuuradres wat ik had was een pb in Ijsselstein. ps, probleem met de BD-speler?
Reactie door 44adriana44 op 28-01-2010 16:44
We hebben echt alles goed ingevuld. Hadden twee formulieren 1 voor tv en 1 voor bd. Beide betaal bewijzen bijgevoegd en ook streepjescode van doos. In aparte enveloppen gedaan. Maar helaas geen reactie ook niet op mail. Maar voor antwoord te geven op probleem met BD speler , dit is me wel een verhaal en als je iets koopt bij Media Markt . Zou je eigenlijk het daar moeten uitpakken en na kijken of het niet beschadigd is , want kom je thuis en is hij beschadigd dan is het moeilijk om een nieuwe te krijgen. En de BD was een heel ander verhaal hier ging het om de aankoop bij Media Markt. Kwamen thuis en hadden niet meteen alles aangesloten omdat we eest de tv wilden ophangen. Dit is een dag later gebeurd Vervolgens zetten we de BD in de Audio meubel en sluiten alles aan, ook de boxen. Wilden toen een bluray disk afspelen, maar dat lukte niet. BD speler bleef aangeven (LOAD) . Wij terug naar Media Markt , waar we net op de klok van 6 uur aankwamen en we naar boven geloods werden. De retouren afdeling onder was dicht. Boven werd een andere klant met een camera nog geholpen en tegen ons werd gezegt dat het te laat was. Dit vonden we niet echt netjes en lieten dat ook weten. Omdat de andere klant wel na 6 uur nog geholpen werd en hun toch tot 10 uur open waren. Nou de jongen zou even kijken wat hij kon doen . Hij zei namelijk als hij LOAD bleef aangeven dan was hij stuk. Toen kwam hij terug en wilde hem omruilen , zegt hij ineens , deze ga ik niet omruilen deze is ernstig beschadigd. Het is namelijk piano lak en er zitten duizenden krassen op. Nu hadden wij dit thuis niet bemerkt , daar je het pas zag met het licht van de lampen van hun erop. Maar wij hadden hem net en echt die duizenden krassen er niet op gemaakt. Nu hij wilde ons niet meer helpen en stuurde ons weg. We konden hem alleen morgen bij klantenservice brengen voor opsturen van reparatie. Wij de volgende dag naar klantenservice en in eerste instantie wilde de meneer hem gewoon omruilen. Maar de jongen van de dag ervoor was boven en had gehoord dat er een BD speler omgeruild moest worden en zei meteen van nee dat gebeurd niet deze kan alleen voor reparatie hij is beschadigd. Mijn partner meteen naar de baas gevraagd, Komt weer die jongen van de dag ervoor. Nee zegt mijn partner ik wil de baas spreken en zeker niet jouw. Even later kwam de baas , die zei van vertel maar eens wat er aan de hand is . Hij keek naar de BD speler vroeg een doekje en zei van nou hier moet mee gegooid zijn , dit kan niet , geef deze meneer maar een nieuwe. We hebben het vermoeden gehad dat we eentje hebben gekregen die al terug was geweest bij Samsung voor reparatie. Ha wij blij natuurlijk we kregen toch een nieuwe en gaan heel blij naar huis. Sluiten weer snel alles aan en deden een dvd erin en hij deed het. We waren moe en zouden s avonds dan wel een film kijken. Maar wat bleek nu we kregen geen normaal geluid door de boxen , alleen achtergrond geluid maar niet als iemand iets zij. Waren hier zeker niet blij mee. Er zat niets anders op dan de dag erna weer terug naar Media Markt. Weer lekker lang gewacht voor we aan de beurt waren. En toen zeiden ze van dat kan niet, dat gebeurd nooit het geluid moet het doen. Toen ging hij alles daar installeren en bleef maar van alles uitproberen eerst twee boxen , toen die het niet deden andere cd , dan weer een muziek dvd en toen maar alle boxen, toen die het niet deden geprobeerd om hem aan te sluiten op tv. Ik zei al dit is niet nodig hij moet ook zonder tv geluid geven, Maar ze wilden dat toch uit proberen . Nou oke we waren deze dagen toch meer bij Media Markt dan thuis. Maar zoals al gezegd maakte dit geen verschil en na herhaaldelijk gezegd te hebben dat dit niet kon. Belde hij naar boven naad de afdeling en vroeg de werkende BD speler van de afdeling. Even later kwam een andere meneer met de BD speler van de afdeling en na een paar minuten was duidelijk dat deze het wel deed en dat deze tweede van ons toch echt ook stuk was. Nu kregen we eindelijk toch een nieuwe die het tot nu toe nog steeds doet en ondanks twee kleine kinderen in huis nog geen krasje heeft. Dus tot nu toe toch genieten, maar zoals je kon lezen zat het ons van het begin af aan niet mee en zo is het dus ook met de camera en de geld terug actie. We hebben gewoon pech. Groetjes Adriana
Reactie door frans75 op 28-01-2010 19:01
Die LOAD-melding is in het algemeen een firmware probleem. Zit er zelf ook mee te rotzooien. Bij mij doet hij dat nl. maar bij 1 film (en natuurlijk precies de film waarvoor ik dat apparaat heb gekocht). Heb je bij het installeren gelijk de firmware ge-update? Daarbij bedoel ik via schijf of usb, niet de internetaansluiting. (Dat de service bij MM treurig is is mij al bekend) Probleempje van het geluid had ik ook, maar was op te lossen doordat de instellingen af fabriek niet goed waren. Kwestie van zoeken en proberen. Ben er trouwens nog steeds niet achter wat dat ding nu precies allemaal kan;)
Reactie door 44adriana44 op 28-01-2010 20:57
Hallo Frans Ze hebben daar toen alle instellingen nog na gelopen maar konden het niet oplossen. Op een gegeven moment kregen we zelfs het gevoel of ze dachten dat we bewust de aparaten vernielden of zo. Als dat al mogelijk was Deze die we nu hebben doet het goed en we krijgen geen LOAD probleem meer. Hebben alleen update nagekeken via internet , maar had de meest recente update stond er. De bluy ray kwaliteit is echt gaaf en het geluid via tv is ook mooi. Ook fijn dat als je de tv uit zet de bluy ray speler ook uit schakeld. Alleen jammer dat je niet alle gedownloade films kunt afspelen op de bluy ray speler. Namelijk MKV bestanden kan hij niet afspelen en dat zijn net de bluray kwaliteiten. Maar over algemeen zeer tevreden over het apparaat, drie keer is toch scheepsrecht.
Reactie door frans75 op 28-01-2010 22:16
Updaten via internet is niet altijd de snelste variant, daarom mijn opmerking. De mijne gaf zelf ook al aan up-to-date te zijn terwijl er al een nieuwere versie firmware te verkrijgen was. MKV'tjes zijn voor mij niet zo interessant, daarvoor heb ik hem ook niet gekocht. Kan er altijd nog een extern apparaat op aansluiten om daarmee te spelen. Anynet-systeem is idd handig, scheelt ook weer een afstandsbediening;) Kwalitatief is BluRay idd heel mooi, maar zelfs je gewone dvd'tjes geeft hij al beter weer ivm een normale dvd-speler.
Reactie door albertdijkie op 08-11-2011 10:01
Ik heb op 19 juli 2011 een LED-tv kocht van het merk Samsung, waarbij ik twee 3D-brillen toegestuurd zou krijgen in het kader van een smart cashback actie. Ik heb tot vandaag niets ontvangen en ook nauwelijks mogelijkheden gehad om daarover met Samsung te communiceren. Emails worden kennelijk wel gelezen, maar er wordt niets mee gedaan. Ik zal daarom afzien van de aanschaf van andere Samsung-producten al of niet in het kader van een promotie-actie en nadere stappen overwegen. Heeft iemand daar ideeen over?
Reactie door 44adriana44 op 08-11-2011 11:36
Hallo Wij hebben na enkele mails toch reactie gekregen en de 50 euro en de camera ontvangen . Jammer dat de camera het maar twee maanden deed. Ik begrijp niet dat men niet meteen de actie bij de tv kan ontvangen, waarom zo'n omweg van bon en steepjescode opsturen ? Geef meteen twee gratis 3d brillen erbij veel klantvriendelijker. Dit zou ik ook in hun mail vermelden als ik u was. Hoop dat ze ook u de brillen nog toezenden. ( ze zijn niet de snelste ) Mvg Adriana
Reactie door valerius-2 op 08-11-2011 14:30
Ik heb dusc wel alle beloften ontvangen, maar heb het formulier aangetekend op gestuurd, zult u altijd bij welke actie moeten doen dan heeft u vastigheid dat het ontvangen is.
Reactie door pkoorn1937 op 24-02-2012 15:13
CASHBACK ja, wat aan de late kant, Samsung tv gekocht mei 2010. ( 1600 Euro) met cashback ! nou niet natuurlijk. na vele brief- email- en telefoonkontakten met alle afdelingen van Samsung nu bericht ontvangen dat ondanks al mijn pogingen met insturen van foto's van uitgesneden codes op de verpakkingsdoos, aankoopnota, e-mails en telefoontjes naar twee Samsung afdelingen, is nu het ontbreken van een Internetcoupon, die daarvoor gedownload moest worden de oorzaak. Als gepensioneerde heb ik destijds de actie afdeling geinformeerd dat het uitprinten van de coupon op mijn PC helaas niet mogelijk was. oorzaak waarschijnlijk oudere software. Zou verder geen problemen opleveren. Had in natuurlijk niet moeten intrappen, Wel probleem achteraf, niks geen cashback, had die ouwe maar een betere computer moeten kopen krijg je de indruk. het kweken van enige goodwill lijkt Samsung vreemd, evenals het rekening houden met onmogelijkheden van ouderen in dit soort gevallen. Vandaag is er een laatste brief van mij naar Samsung verstuurd, mocht daar nog een positieve reactie op komen, dan komt dit ook hier te staan. Neemt niet weg dat een kopie van de brief tevens verstuurd wordt aan de consumentenorganisties en dan ook benieuwd naar hun reactie. zelfs na een jaar heb ik het nog niet opgegeven. m.vr.gr.
Reactie door pkoorn1937 op 24-02-2012 15:16
CASHBACK pkoorn1937 vermeld aankoopjaar 2010 moet zijn 2011 vr.gr.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!