Kassa

Samsung interactieve decoder

Geplaatst door: pinkvink op: 11-04-2012 11:41
Vorig jaar begin oktober 2011 heb ik als klant van Ziggo ingelogd op de Ziggo site om een interactieve decoder te bestellen. Op de Ziggo site werd ik via een link doorverwezen naar sluitallesaan.nl, en kwam ik terecht bij Service Planet Rotterdam. Bij deze Service Planet Rotterdam heb ik online een Samsung SMT-H3102 interactieve decoder gekocht, voor totaal 313 euro. Na vier maand was de decoder helaas alweer kapot. Ziggo gebeld, omdat ik via een link op de Ziggo site had besteld, was ik in de veronderstelling nog steeds een product via Ziggo te hebben gekocht. Helaas dat was niet zo, firma sluitallesaan (Service Planet Rotterdam) staat los van Ziggo en ik moest dus bij hun zijn. Service Planet gebeld, en kreeg als antwoord dat ik de decoder op kon sturen, of naar hun reparatie groep kon brengen, de voor mij dichtsbijzijnde; AV Electronics BV in Groningen, onderdeel van de Selectro Service Group. Omdat ik in Groningen woon vond ik dat een prima oplossing, repareren zou ca. 1 week duren. Na twee week maar eens gebeld, de decoder was niet meer in Groningen maar doorgestuurd naar de Selectro Service Group in Arnhem, dit vanwege moeilijk verkrijgbare onderdelen. Enkele weken doodse stilte, totdat ik van Selectro Group op 16 maart j.l. namens Samsung een brief ontving, dat mijn apparaat niet is te herstellen en dat de dealer mij een passende oplossing gaat aanbieden. Na veel gebel en e-mail contact met Service Planet kreeg ik de oplossing aangeboden, een financiele vergoeding van 64 euro, namens Samsung Benelux op een decoder waar notabene twee jaar garantie op wordt gegeven. Dit wil ik natuurlijk niet, ik wil gewoon waar ik recht op heb, een nieuwe of anders mijn eigen al dan niet gerepareerde decoder terug. Ik ben nu mijn aankoopbedrag van 313 euro kwijt, en mijn decoder heb ik ook niet meer terug ontvangen, bovendien zijn de 64 euro die Samsung vergoedt niet aan mij maar aan de dealer gegeven. Navraag en mijn onvrede over deze oplossing bij Ziggo, Samsung, Service Planet, AV Electronics en de Selectro Service Group geven allemaal hetzelfde resultaat, de ene partij zegt dat ik bij de andere moet zijn, een afschuif systeem waar ik als consument geheel niet verder mee kom. Ik voel mij bestolen en opgelicht door genoemde bedrijven, en overweeg ook aangifte van oplichting en diefstal bij de Politie te doen. Wie heeft tips, oplossingen of iets anders voor mij ?
Reactie door carola.83 op 11-04-2012 12:01
Ziggo, Samsung hebben er niets mee te maken. Je moet bij de verkoper zijn. Het apparaat is al binnen 6 maanden kapot gegaan, valt niet te repareren, dus heb je recht op een nieuwe vervangende decoder.
Reactie door pinkvink op 11-04-2012 12:40
Antwoord en aanvulling op de vorige reactie. Precies wat u zegt, zo dacht ik ook. De verkoper Service Planet stelt echter dat dit tussen mij en Samsung ligt en schuift alle verantwoordelijkheid in deze verder van zich af. Toch zijn ze het wel met mij eens dat ik recht heb op een nieuwe decoder. Echter willen zij dit niet doen, omdat Samsung en Selectro volgens hun de enige zijn die een oplossing moeten bieden. Selectro Service Group is geen winkelier maar een reparatie bedrijf en verwijst mij weer door naar Service Planet. (Selectro is de reparatie partner van Samsung Benelux) Weet u het nog ?
Reactie door ziggowebteam op 12-04-2012 15:06
Hallo pinkvink, Dit is een erg vervelende situatie. Ik heb voor u een mail gestuurd naar de webshop om ze allert te maken van dit topic. Ik wil u er wel allert op maken dat wij verder geen invloed hebben op de uitkomst van dit probleem. Dit omdat wij niet alle feiten hebben. Met vriendelijke groet, Ziggo webteam Alex
Reactie door pinkvink op 30-04-2012 07:52
Inmiddels is alles nu naar volle tevredenheid opgelost door Ziggo. Voor hun klantvriendelijkheid en aangedragen oplossing geef ik een 10 Deze zaak is nu afgehandeld en gesloten.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!