Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Samsung Galaxy s2 reparatie Solid Vision

Geplaatst door: soverdam op: 23-09-2011 17:32
Ik heb om en nabij 20 mei 2011 een samsung galaxy s2 ontvangen die ik bij een Hi abonnement ontving. Binnen 2 maanden functioneerde de menu knop op het touchscreen niet meer en heb ik contact gezocht met Samsung. Die gaven aan dat ik hem kon opsturen naar Solid Vision voor de reparatie. Nu kreeg ik van Solid Vision de volgende reactie: "De reparatie van uw toestel valt niet onder de fabrieksgarantie als gevolg van Vochtschade in laadconnector. De totale kosten van de reparatie zijn € 73,45. Dit is inclusief verzendkosten en BTW. Als tijdens het repareren blijkt dat, ten gevolge van een prijswijziging van de benodigde onderdelen, een verhoging van de reparatieprijs van meer dan 10% ontstaat, komt de oude prijsopgave te vervallen en zullen wij u in dit geval een nieuwe herziene prijsopgave sturen." Ik heb de telefoon in de korte tijd dat ik hem had altijd in een hoesje gehad en hij is nooit in het water gevallen. De connector zit aan de onderkant dus regen druppels die hierin kruipen zijn erg onwaarschijnlijk. Ik heb nu zowel Samsuns, Solid Vision als Gsmwijzer een email gestuurd en om opheldering te vragen. Een telefoon die binnen 2 maanden stuk is door vochtschade, en daardoor geen fabrieksgarantie meer heeft, en meer kost dan 500 euro is toch belachelijk. Zijn er nog andere mensen die recentelijk problemen hebben gehad met een ter reparatie opgestuurde telefoon bij Solid Vision? En vervolgens het makkelijke "vochtschade" excuus teruggestuurd kregen?
Reactie door bernadette1965 op 23-09-2011 22:29
Beste S Ook ik ben sinds twee maanden de NIET trotse bezitter van een galaxy S plus met exact dezelfde problemen. Heb een abbo. bij KPN afgesloten en na amper 8 weken is mijn mobiel als een dood vogeltje. KPN heeft hem opgestuurd naar E- Repair alwaar de melding kwam dat er vocht schade is!!? Kosten 213.00 euro!!! en ( je raad het al) geen garantie.Heel erg boos geworden; ben zuinig op mijn mob. en heb een hoesje eromheen en altijd in mijn tas of op mijn bureau. Voel me erg onheus behandeld door enkele kpn medewerkers.Blijkbaar kun je maar beter een plasic zakje om je mob. houden tijdens het praten want de verkoper vertelde dat er zo ook vocht problemen kunnen ontstaan. En dat voor zo`n duur toestel. Als ik dat allemaal had geweten had ik liever mijn good old Nokiaatje gehouden( doet het na 4 jaar nog steeds prima!)Geen garantie bijgekocht betekend kennelijk: ga weg, je bent vervelend en wij willen je niet helpen. Geen hulp en geen garantie. kortom: zoek het zelf maar uit en als je het er niet mee eens bent schrijf jezelf maar een klachten brief. Wat een arrogantie!Heb eea uitgezocht en nu blijkt dat de wet hierin heel duidelijk is: de 6 mnd termijn is hierop van toepassing, anders gezegt: niet ik maar de verkopende partij moet kunnen aantonen dat de schade al dan niet aanwezig was bij aankoop.Ik heb niet met mijn mobiel in de regen gelopen, gejogd met bezweet lijf of met hem onder de douche gestaan. Heb hem gebruikt waarvoor hij bedoeld is: bellen,internetten enzo. Ben nu in afwachting van de afwikkeling bij de kpn winkel en laat het er abosuut niet bij zitten. Zou graag van je horen hoe het jou is vergaan .
Reactie door soverdam op 10-10-2011 11:01
Na een vakantie van 2 weken, maar even contact opgenomen met Solid Vision, aangezien ze niet op mijn mail reageerden. Het is dus zo dat het probleem wat ik aankaartte (touchscreen knop werkt niet) niet perse te maken heeft met de waterschade in de laadconnector. Maar omdat ze 3 maanden garantie geven op het toestel moet dat ook gemaakt worden, omdat hij anders nog problemen kan gaan geven en dan zouden ze dat ook moeten repareren. Dit is toch een vreemd verhaal dat ze iets gaan maken dat niet mijn probleem oplost, maar er wel voor zorgt dat ik niet onder de garantie val... Overigens gaf ik aan dat ik hem teruggestuurd wil hebben en niet de reparatie door hun wil laten uitvoeren, maar dan moet ik alsnog 43 euro betalen... meer dan 50% van wat de reparatie zou kosten. Ik vind dit een zwaar discutabele werkwijze van de reparatiezaak...
Reactie door de eelco op 10-10-2011 11:18
beste soverdam.dit is een bekende truc van mobieletelefoon fabriekanten.zeggen dat er vochtproblemen zijn en die vallen buiten de garantie.kopers worden gewoon genaait door de grote ondernemer want probeer maar eens hun aan tepakken.ik wens u veel succes
Reactie door soverdam op 10-10-2011 11:32
Eelco, ja ik ben helaas nu ook op de hoogte van de werkwijze :-(. Heb contact opgenomen met Samsung om aan te geven dat ik de werkwijze van hun servicepartner niet zo netjes vind. Zij hebben nu de gegevens genoteerd en gaan kijken of ze iets kunnen betekenen voor me.
Reactie door de eelco op 10-10-2011 11:40
top soverdam.laat het er niet bij zitten.mischien staat er wat op internet van andere mensen die het zelfde probleem hebben en ook met een kiutje in het riet zijn gestuurt door samsung.ik zal proberen voor u om wat tevinden op internet.u hoort nog van me.
Reactie door de eelco op 10-10-2011 11:46
http://www.iphoneclub.nl/104010/kassa-vanavond-over-vocht-en-waterschade-bij-iphone/ hoverdam.mischien heeft u heir iets aan..kassa heeft er al eerder aandacht aan geschonken..sux
Reactie door pecowestland op 25-10-2011 20:37
Samsung Galaxy S binnen 6 maanden na aankoop niet meer mogelijk om via USB kabel contact te leggen met de computer. Opgestuurd aan reparatiedienst Teleplan; geen garantie want vochtschade! Reparatiekosten € 241,-- Telefoon is altijd in lederen hoes in handtas bewaard, nooit met enig vocht in contact gekomen. Als "bewijs"heeft Teleplan enkele foto's van de usb poort gemaakt welke groen uitgeslagen zouden moeten zijn, foto's zijn veel te onduidelijk om ook maar iets te zien, als dat al bewijs zou kunnen zijn. Contact met Samsung gezocht en hier ook met een kluitje in het riet gestuurd. Conclusie: Samsung geeft geen garantie en verschuilt zich achter Teleplan. Ik was van plan om ook een Galaxy telefoon te kopen en een Samsung Tablet maar nu zie ik er maar van af en hoop dat meer mensen een koperstaking voor Samsung producten beginnen.
Reactie door soverdam op 26-10-2011 20:07
Bij mij heeft Samsung zich ook verstopt achter Solid Vision in dit geval. Ze hebben vochtschade geconstateerd en geven aan niks voor me te kunnen betekenen. Hele slechte zaak dit, vochtschade na 2 maanden slaat nergens op. Ik zal in het vervolg ook wel 2x nadenken voor ik een Samsung product aanschaf.
Reactie door josvanoosten op 11-11-2011 14:16
Ik heb een samsung galaxy s plus via T- Mobile en die begon na 6 weken ook raar te doen. Hij begon zomaar te piepen alsof de accu leeg was en als ik de stekker van de lader erin deed hield hij op ook als stond er nog geen stroom op. T-Mobile heeft hem opgestuurd. Ik kreeg hem binnen 6 werkdagen terug met de conclusie dat het waterschade betrof. Dit is echt onmogelijk heb wel wat foto's opgevraagd, 1 foto met een kapot printplaatje (kan een willekeurig printplaatje zijn) en 1 foto van de hele telefoon zodat je kon zien dat het mijn telefoon was maar zag daar voor de rest niks speciaals aan. Maar lees hier dat het wel het standaard praatje is dat waterschade verhaal. Beetje jammer na 6 weken geen telefoon meer maar wel nog een abbonement voor 2 jaar. T-Mobile bedankt met helpen van het zoeken naar een oplossing om jullie klant tegemoet te komen...................niet dus.
Reactie door andre77 op 11-11-2011 20:12
Bij mijn exact het zelfde probleem: 23-08-2011 een nieuw abonnemt afgesloten bij de Belcompany 22-10-2011 terug naar de Belcompany met problemen aan de telefoon. De telefoon werd opgestuurd naar Solid Vision, en kreeg vandaag een telefoontje van de Belcompany dat de telefoon waterschade heeft aan de laadconector. Er werd simpelweg gezegd dat het niet onder de garantie valt en ik de telefoon zelf maar moet laten maken bij een of ander telefoon winkeltje in de dorpsstraat, of anders bij Solid Vision. Mijn telefoon is absoluut niet nat geweest en heb er zelfs bij de belcompany een orgineel hoesje bij gekocht om de telefoon netjes te houden. De mevrouw bij de Belcompany was van mening dat ze er alles aan had gedaan en kon alleen maar met smoesjes komen over de eventuele toedracht van de waterschade; gebeld in de regen, luchtvochtigheid, zelfs tranpiratie bij het sporten kon de schade al veroorzaken! {met een hoes er omheen zeker!} Ik heb na een tijdje heen en weer praten met deze mevrouw een tel.nr. gevraagd van een persoon die wat meer te vertellen heeft. Deze persoon is voor rede vatbaar en gaat nu kijken of er een oplossing te vinden is. Een week voordat ze de telefoon opgestuurd hebben, ben ik ook al bij de Belcompany geweest met problemen, toen werd er gezegd dat ik vanaf de samsung Kies site een update moest doen en dat dan de problemen waarschijnlijk opgelost waren. Niet dus, kabeltje aangesloten op de laptop en de telefoon werd niet eens herkend door het Kies progamma! In de tijd dat ik de telefoon heb kunnen gebruiken ben ik ook 3 weken op vakantie geweest, waarin ik de telefoon amper heb gebruikt. Hoop deze week een positieve reactie te krijgen van de Belcompany..............
Reactie door bcklantenser op 15-11-2011 15:25
Quote: andre77 schreef op vrijdag 11 nov 2011, 20:12: Bij mijn exact het zelfde probleem: 23-08-2011 een nieuw abonnemt afgesloten bij de Belcompany 22-10-2011 terug naar de Belcompany met problemen aan de telefoon. De telefoon werd opgestuurd naar Solid Vision, en kreeg vandaag een telefoontje van de Belcompany dat de telefoon waterschade heeft aan de laadconector. Er werd simpelweg gezegd dat het niet onder de garantie valt en ik de telefoon zelf maar moet laten maken bij een of ander telefoon winkeltje in de dorpsstraat, of anders bij Solid Vision. Mijn telefoon is absoluut niet nat geweest en heb er zelfs bij de belcompany een orgineel hoesje bij gekocht om de telefoon netjes te houden. De mevrouw bij de Belcompany was van mening dat ze er alles aan had gedaan en kon alleen maar met smoesjes komen over de eventuele toedracht van de waterschade; gebeld in de regen, luchtvochtigheid, zelfs tranpiratie bij het sporten kon de schade al veroorzaken! {met een hoes er omheen zeker!} Ik heb na een tijdje heen en weer praten met deze mevrouw een tel.nr. gevraagd van een persoon die wat meer te vertellen heeft. Deze persoon is voor rede vatbaar en gaat nu kijken of er een oplossing te vinden is. Een week voordat ze de telefoon opgestuurd hebben, ben ik ook al bij de Belcompany geweest met problemen, toen werd er gezegd dat ik vanaf de samsung Kies site een update moest doen en dat dan de problemen waarschijnlijk opgelost waren. Niet dus, kabeltje aangesloten op de laptop en de telefoon werd niet eens herkend door het Kies progamma! In de tijd dat ik de telefoon heb kunnen gebruiken ben ik ook 3 weken op vakantie geweest, waarin ik de telefoon amper heb gebruikt. Hoop deze week een positieve reactie te krijgen van de Belcompany..............einde Quote Geachte klant, Zojuist hebben wij een e-mail en een brief met een passende oplossing naar u verstuurd. We hopen u hiermee alsnog goed van dienst te zijn geweest. Met vriendelijke groet, BelCompany Webcare
Reactie door andrace op 15-11-2011 20:59
Ook ik heb als gadget liefhebber een contract afgesloten via studentmobiel in combinatie met een Galaxy S2. Hiervoor heb ik met groot genoegen ruim twee jaar gebruik gemaakt van de Iphone 3G, hulde aan Steve Jobs !!! Na een overweging tussen de Iphone4 en de Galaxy ben ik gezwicht voor het mooie grote scherm van de laatste. Twee maanden probleemloos gebruikt, prettig toestel, en ik was echt overtuigd dat Samsung met dit toestel Apple de loef af zou steken. Echter....mijn scherm begon langzaam in de linker onderhoek te verkleuren en dat ging van kwaad tot erger, na een week had ik een grote zwarte vlek in m'n scherm, en loopt de accu in een halve dag leeg. Via de website van Studentmobiel contact gezocht met een Samsung servicepunt, die komen met het keiharde oordeel "drukschade" en dus absoluut geen garantie. Ik ben geen newmedia liefhebber, dus eigenlijk een light gebruiker, soms een belletje en een berichtje, en dan drukschade op een touchscreen, die zijn daar toch voor gemaakt !!!??? De Vodafone winkel wilde mijn zaak niet behandelen omdat het contract via een webaanbieder afgesloten is, "maar wel bij vodafone". Evenals bovenstaande reaktie's ben ik "tot aan het zielige aan toe" zeer zuinig op m'n toestel. Dus, niet laten vallen, geen waterschade, niet in m'n broekzak en erop gaan zitten, bij elke twijfel liet ik de telefoon in de carkit en thuis hoog op de kast voor grijpgrage handjes van kinderen. Ik vindt het daardoor ongelofelijk dat zo'n fabrikant hiermee wegkomt, we hebben het hier in mijn ogen over een zeer ondeugdelijk toestel, dat nou niet echt voor een klein prijsje over de toonbank gaat !!!! Hoelang mag Samsung de consument nog zo belazeren..??
Reactie door jushanl op 25-11-2011 23:49
Brr ik krijg hier echt de bibbers van want mijn toestel (samsung galaxy s2) ligt vanaf afgelopen woensdag bij solid vision en is nu nog steeds niet in hun systeem verwerkt. Gelukkig heb ik mijn telefoon aangetekend verstuurd. Mijn telefoon was binnen 1 week al defect. Wanneer mensen mij belden of ik belde hen, gaven zij aan mij niet te verstaan. Ik heb mijn toestel bij belsimpel.nl vandaan en dat raad ik echt iedereen af. Ik dacht, wel een nieuw toestel te krijgen maar niets is minder waar. Men mailde mij, dat ik gelukkig garantie had en dat mijn toestel ter reparatie aangeboden kon worden bij dynafix. Nu dit bedrijf staat ook niet best bekend en dus besloot ik het maar via samsung zelf te doen. Na het lezen van deze reacties, maak ik mij dus ernstige zorgen. Ik heb dezelfde dag van ontvangst nog een lederen hoesje gehaald en een screenprotector aangebracht. Ik heb er amper mee gebeld want tja dat was namelijk niet mogelijk en het toestel heeft geen buitenlucht gezien. Ik ga maandag maar weer eens bellen met Solid Vision. Ik hoop, dat mijn microfoon vervangen wordt en dat alles toch nog goedkomt. Mijn zoon zijn HTC vertoonde na zes maanden ook rare kuren maar na 1 telefoontje is zijn toestel de andere dag door de koerier opgehaald. pff ik heb zelfs de verzendkosten nog moeten betalen en ik kan daarbij ook nog geen gebruik maken van mijn abonnement. Vodafone, Samsung zelf, Phonehouse etc vinden het raar en absoluut niet netjes, dat Belsimpel.nl mijn toestel niet heeft omgeruild. Ik koop nooit meer iets via deze winkel.
Reactie door hopman46 op 20-01-2012 11:50
Toen ik dit las moest ik gewoon reageren. Ik denk dat niemand dit kan overtreffen. Waargebeurd. Na nog geen week de telefoon in mijn bezit te hebben, deed mijn telefoon niets meer. Hij gaf een thermometer aan, wat bij mij de indruk wekte dat hij oververhit was. Het was wel zomer, maar de afgelopen zomer was nou niet bepaald tropisch. Niks raars meegedaan, beschermhoesje bij aankoop aangeschaft en niet in contact gekomen met water. Na een week de telefoon te hebben en dan al terug moeten, ik vertrouwde de telefoon niet meer. Dus ik wilde eigenlijk een nieuwe type telefoon. Ik kijken maar op dat moment was de nieuwste iPhone nog niet uit. De medewerker van Belcompany zei tegen mij: de S2 is echt een goede telefoon. Je bent de eerste die terugkomt. Mijn vetrouwen werd weer opgekrikt, waarna ik dacht van ja dat kan. Misschien is het net deze ene telefoon. Dus ik kreeg een nieuwe Samsung S2 (mijn tweede). Serieus waar, na anderhalve week op de dag dat ik op vakantie ging, hield de tweede Galaxy S2 ermee op. Ik zat op Schiphol dus het zou 12 dagen duren voordat ik terug kon naar de winkel. Deze werd opgestuurd ter reparatie/onderzoek. Na 2 weken kreeg ik een brief thuis gestuurd dat mijn eerste telefoon 'vochtschade in de laadconnector' had, terwijl ik dacht dat ik een nieuwe telefoon had gekregen (binnen de garantie). Echter vochstade valt niet binnen de garantie waardoor mij verzocht is de losse prijs te betalen van +/- 700 euro. Vervolgens kreeg ik ook het resultaat te horen van mijn tweede telefoon; vochtschade in de laadconnector. Daar zit je dan na anderhalve maand, moet je 700 euro betalen voor een telefoon die je niet hebt kunnen gebruiken en een kapotte telefoon. Ik heb eens flink trammalant gevoerd daar bij Belcompany. Uiteindelijk kwamen we tot een compromis als zogenaamde service van Belcompany omdat ik al jaren trouwe klant ben van Belcompany. Zij nemen die 700,- voor hun rekening, ik zou een nieuwe Samsung Galaxy S2 krijgen en mijn kapotte zou als showmodel worden gebruikt. Na 3 maanden mijn inmiddels derde Samsung Galaxy S2 te hebben. Kreeg ik hem niet meer opgeladen, zonder dat ik wederom iets raars mee had gedaan. Na anderhalve maand te hebben gewacht op resultaat (erg lang), kreeg ik vandaag mijn vermoedde uitslag te horen; vochtschade in de laadconnector. Je zou bijna gaan denken dat je er zelf iets raars mee doet. Na verschillende fora te hebben gelezen, komen verschillende verhalen mij bekend voor zoals; tijdens het sporten en regendruppels. Maar dit zijn allemaal smoesjes! Want vochtschade is totaal iets anders dan waterschade. Een collega op het werk heeft gewerkt voor een telefoonmaatschappij en hij zei: het is een truc van de telefoonmaatschappij om het probleem af te doen met vochtschade. Dit valt namelijk niet onder de garantie, dus de klant kan niets maken. Voor mij is het afwachten wat er nu gaat gebeuren. Ik laat het er niet bij zitten. Het spreekt natuurlijk niet in mijn voordeel dat ik al drie telefoons heb gehad die kapot zijn gegaan, maar anderzijds zegt dat ook weer iets over de kwaliteit van het toestel. Daarnaast wordt drie keer hetzelfde geconstateerd dat ook weer wantrouwen oproept. Degene die in de toekomst tegen hetzelfde probleem oplopen. De aanhouder wint. Gewoon eisen stellen en het er niet bij laten zitten. Het is echt absurd dat de consument van dit machtspelletje de dupe is. De consumentbond heeft deze week ook een campagne opgezet, want de consument moet maar betalen maar weet eigenlijk helemaal niet waarvoor. Daarnaast worden er belachelijke prijzen gevraagd mbt Internet op mobiel. Enfin, dat is weer een ander issue. Ik wilde dit even kwijt. Te absurd voor woorden.
Reactie door abarth op 20-01-2012 20:44
Kassa zou eens een gloednieuwe telefoon moeten aanschaffen, simkaartje erin en 1x bellen. Dan op laten sturen om te repareren. Ben erg benieuwd naar de reactie van het repaircenter...
Reactie door lisettevisscher op 23-01-2012 12:24
Ik ben opgelucht te horen dat ik niet het enige slachtoffer ben. BelCompany stuurt een rekening van € 600,- voor vochtschade. Ongelofelijk!! Op 26-11-2011 heb ik een vodafone abonnement afgesloten bij BelCompany, krijg allerlei leuke kortingen en een gratis accessoire! Helemaal blij was ik toen. Nadat ik het toestel had aangedaan en geïnstalleerd naar mijn idee kreeg mijn toestel geen verbinding. Verder niets bijzonders aan de hand, het toestel vertoonde verder geen bijzonderheden. Omdat ik niet meer kon bellen en gebeld worden, dacht ik dat ik misschien iets van de instellingen had veranderd waardoor geen verbinding meer mogelijk zou kunnen zijn. Dus ben ik die dag (27-11-11 op zondag, het was koopzondag) teug gegaan naar de BelCompany om dit te laten zien. De medewerkers van BelCompany wisten niet waaraan het kon liggen, uiteindelijk heb ik een nieuwe telefoon mee gekregen (de oude telefoon had ik dus maar 1 dag in mijn bezit). Goed geregeld dacht ik, totdat ik afgelopen week een rekening kreeg van BelCompany dat ze vochtschade hebben ontdekt bij mijn Samsung Galaxy S2 en dat alle kosten (het toestel is blijkbaar niet meer te maken) voor mijn rekening komen, € 600,- moet ik maar liefst betalen! Ik kan dit ook niet meer verhalen op de verzekeraar (Bel Garant) omdat OP DIT MOMENT dat toestel niet meer verzekerd is!!!! Het moet niet gekker worden. Ik heb de telefoon 1 dag in mijn bezit en draag een keurig een hoesje (ik kreeg immers gratis een accessoire erbij) hoezo vochtschade! Dit is onmogelijk! Ik voel me ontzettend opgelicht. Ik ben niet verantwoordelijk voor deze vochtschade! Als ze het toestel eerst hadden na laten kijken alvorens mij een nieuwe mee te geven, dan had ik tenminste nog aanspraak kunnen doen op mijn verzekering! NU sta ik nergens! Ik ga vanmiddag met dit verhaal naar BelCompany toe om te kijken wat ze hierop te zeggen hebben!!!! Aan de telefoon kom je niet verder dan: helaas kunnen wij niets voor u doen. Lekker makkelijk!!!! Ik hou jullie op de hoogte. Lisette Visscher
Reactie door perdon op 19-03-2012 19:24
hier hetzelfde verhaal met een Galaxi s plus ook verstuurd naar Sound Vision en ook een paar foto's gekregen met zogenaamd vocht schade! ik ben zelf techneut en vraag me echt af hoe je zo'n dikke drup achter de connector krijgt.(en er na een week onderweg er nog ligt) krijg toch het idee dat het reparatie bedrijf niet capabel is om de toestellen te repareren. heb mijn klacht naar samsung gestuurd, maar als ik dit hier zo lees dan heb ik weinig hoop, het lijkt er op dat we opgelicht worden door samsung / sound Vision. als kassa er niks mee kan is het mischien iets voor John van den heuvel van rechtgezet??? die oplichters met hun kop en bedrijf op tv !! ga de reactie van samsung afwachten, maar de lol van dit merk is er wel af het ziet er leuk uit maar....... kor
Reactie door perdon op 19-03-2012 19:35
er is een fout in bovenstaande geslopen sound vision moet zijn SOLID VISION !!!!!!
Reactie door jeremyhondeveld op 03-05-2012 14:38
Op de datum 24-9-2011 heb ik een abonnement afgesloten bij Belcompany. Op de een en andere dag deed mijn Samsung galaxy s2 het niet meer en heb deze op 10-4-2012 opgestuurd via Belcompany Doetinchem naar Solid Vision. Toen ze mij terug belde dat de mobiel weer binnen was zei de man van Belcompany dat ze slecht nieuws voor mij hadden. Er zat een controle rapport bij van Solid Vision die beweert dat het toestel is getroffen door vochtschade en daardoor de Laadconnector en het Mainboard zodanig stuk is dat het niet meer te herstellen is. De verkoper zei tegen mij dat hij niks meer voor mij kon doen en gaf het kapotte toestel mee. Ik heb gevraagd hoe het kon zijn dat mijn toestel vochtschade heeft opgelopen, altijd in een hoesje gehad en nooit in het water laten vallen. De verkoper zei dat hij wel wist dat er vochtstickertjes in het toestel zitten en als deze witte stickers felrood kleuren ze het toestel bij Solid Vision verder niet meer nakijken en terug sturen naar de klant. Zelf heb ik het mobieltje thuis even opengemaakt om te kijken waar deze stickers dan zitten. Ik weet namelijk zeker dat mijn mobiel geen vochtschade heeft opgelopen en vraag me werkelijk af of ze het toestel überhaupt losgeschroefd hebben! Verder iemand nog tips welke stappen ik kan ondernemen? Heeft naar rechtsbijstand gaan verder nog zin? Kan ik het contract opzeggen nu ik het vertrouwen in deze bedrijven verloren ben, betaal namelijk nog wel 38,50 euro per maand? En ik hoop natuurlijk dat iemand mij kan vertellen waar de vochtstickers zitten zodat ik hier werk van kan maken, zonder dat heb ik vermoedelijk geen poot om op te staan. Jeremy Hondeveld
Reactie door bbccdd op 03-05-2012 17:17
@jeremyhondeveld Niet elke gsm heeft deze stickers er in zitten. Wat ik wel van Solid Vision weet is dat zij bijna altijd foto's van de schade maken. Heb je deze al opgevraagd / gezien? Denk dat de klantenservice van belcompanie dat kan opvragen! Ps. Vocht wil niet altijd zeggen dat het toestel helemaal nat is geweest, kan ook zijn dat er condens in het toestel is gekomen terwijl het in je broekzak had (regen bui etc.) Suc6, wat je trouwens ook kunt proberen is je eigen inboedel verzekering raadplegen of deze schade door hen gedekt is.
Reactie door chloevangreven op 12-05-2012 12:36
Ik heb mijn Samsung Galaxy S 2 in Juni 2011 gekregen en hij viel afgelopen week (Mei 2012) plotseling uit. Direct langs BelCompany gegaan met als reactie: Vochtschade. Oftwel onbruikbaar. Ik kreeg twee keuzes mee. 1. Onbruikbaar laten en mee naar huis nemen. 2. Opsturen naar Samsung voor reparatie.(Standaard 35,70 onderzoekskosten te betalen en indien de geschatte kosten meer dan 95,20 zouden bedragen mij inlichten. Sowieso 130,90euro kwijt waarbij verbetering NIET gegarrandeerd is.) In beide gevallen zou ik mijn twee-jarig abonnement van bijna 50euro per maand door moeten betalen. Ik koos voor optie 1 en nam hem mee naar huis om er goed over na te denken. Na een paar uur ging hij plotseling weer aan. Mijn dag was weer helemaal goed, want mijn telefoon deed het weer! Niets bleek minder waar toen ik hem 's avonds aan de lader wou doen. Zowel bij twee verschillende orginele laders als aan de computer gebeurde er niks. Ik heb een volle batterij van een andere Galaxy S 2 er in gedaan waarna hij zonder problemen werkte. Conclusie: het ligt niet aan de lader en batterij. Na deze reacties gelezen te hebben ben ik bang dat ze bij mij ook vochtschade in de laadconnector zullen concluderen. Ik ben nu op zoek na losse batterijladers. Hopelijk zijn er nog opties om mijn telefoon -tot Juni 2013- in gebruik te houden.
Reactie door kim van emmerik op 13-07-2012 09:29
Ook ik ben door solid vision belazerd! Ik had een iphone van 2 maanden oud, de microfoon ging stuk, hij ging voor reparatie naar solid vision. Twee weken later werd ik door de winkel gebeld, het kwam door externe toedoen, de kosten waren niet voor garantie en waren 680 euro!! Dus ik vroeg wat er dan mee gebeurd was volgens hun, nou mevrouw u heeft de telefoon geprobeerd open te maken!! Nou welke .... gaat er nu een nieuwe telefoon open maken!! Ik in ieder geval niet!! De winkel kan en wil nu niks meer voor me doen, en daar sta je dan met je stukke telefoon!! Ik voel me echt zwaar belazerd!
Reactie door kimberley37 op 07-09-2012 18:07
jeetje ook ik kocht in mei een samsung galaxy s2 met abbo bij je raad het al: KPN!!!! begin vorige maand begon het toestel met strepen trekken en een week later ligt die op de oplader, pats scheur in het scherm!! Teruggebracht, opgestuurd en wat denk je: display beschadigd en valt niet onder de garantie 215 euries!!!! Volgens hun hem ik hem laten vallen, zit al 15 jaar bij kpn heb nog nooit een telefoon terug hoeven brengen, waarom niet? omdat ik er heel zuinig op ben!! KPN bepaalt zijn eigen garanties en garantievoorwaarden!!!! Jammerrrr weer een klant minder als dit abbo afgelopen is!!!!
Reactie door valkenswaard op 05-10-2012 19:40
Vandaag bericht gekregen van Solid Vision dat mijn Galaxy Ace niet onder garantie valt Deze mail kreeg ik: Reparatie omschrijving: Onderdelen vervangen De reparatie van uw toestel valt niet onder de fabrieksgarantie als gevolg van Schade door verkeerd gebruik. De totale kosten van de reparatie zijn € 123,08. Dit is inclusief verzendkosten en BTW. De uiteindelijk in rekening te brengen kosten kunnen tot 10% afwijken van deze prijsopgave. Bij een afwijking van meer dan 10% komt deze prijsopgave te vervallen en zullen wij u een nieuwe, herziene prijsopgave sturen. Hoe vaag kun je zijn Schade door onjuist gebruik? Hoe kun je een telefoononjuist gebruiken? Onderdelen? welke onderdelen Probleem van de telefoon was dat hij snel leeg was en dat de usb wel oplaad maar zelden verbinding met KIES maakt. Als ik het toestel terug wil moet ik bijna 50 Euro betalen. Ik heb deze klacht ook bij de ombudsman neer gelegd en wacht op antwoord van Samsung. Ik lees veel klachten over het bedrijf Solid Vision en vraag me af of Samsung hiermee wel de juiste reparatie partner gevonden heeft. Het is natuurlijk wel goedkoop als alles binnen garantie door de klant betaald wordt maar het merk Samsung zal het niet zo goed meer doen. Als ik een reactie krijg van Sansung zal ik deze hier neerzetten, zowel positief als negatief. Ik heb nu nog het volste vertrouwen in Samsung en verwacht dat het probleem opgelost zal worden.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!