Rose Zalm (Great ocean)
Geplaatst door: lentekind85 op: 21-06-2010 22:14
Vorige week een blikje rose zalm gekocht, waarin ik stukjes glas/plastic in vond. Die avond nog een mail gestuurd naar MSC Kantoor Nederland.
twee dagen later kreeg ik een reactie.
Nu is mijn vraag wat vinden jullie van hun reactie op mijn mail/klacht??
Hieronder heb ik mijn mail en hun reactie hierop toegevoegd!! In mijn ogen is MSC Kantoor Nederland is toch verantwoordelijk voor het eindproduct, en kwaliteit, niet de Jan Linders, of zie ik dit verkeerd
Geachte MSC Kantoor Nederland,
Heb vanmiddag een blikje Rose Zalm (Great ocean) bij de jan Linders te.....gekocht.
Hier kwam ik tijdens het bereiden een stukje glas/plastic in tegen!!
Heb dit blikje met stukje glas/plastic terug gebracht, en melding van
gemaakt!!
Het is natuurlijk niet gebruikelijk dat er zoiets in voedingswaren terug
gevonden wordt.
In het ergste geval, was er lichamelijk letsel opgelopen!!
Hoop dat dit snel opgelost wordt.
In afwachting verblijf ik,
Sanne
Reactie van MSC Kantoor Nederland:
Geachte mevrouw .....,
Dank voor uw email aan MSC. Ik vrees dat ik u niet verder kan helpen met
uw vraag, behalve dat ik u aanraad contact op te nemen met de Jan
Linders in .... en de klantenservice op het hoodkantoor.
De Marine Stewardship Council (MSC) is niet verantwoordelijk voor de
receptuur en/of de manier waarop de vis is verpakt. Ons keurmerk gaat
over de duurzaamheid van de vis. M.a.w. komt de vis uit een gezond
bestand, zijn de eventuele effecten van de visserij op deze soort op het
leven in zee binnen wetenschappelijk acceptabele grenzen, is het beheer
van de visserij goed georganiseerd? We zijn dus geen kwaliteitslabel en
ook niet verantwoordelijk voor de verwerking. Wel zorgen we met ons
traceerbaarheidscertificaat ervoor dat de vis in het pakje met het
MSC-keurmerk ook daadwerkelijk afkomstig is uit een MSC gecertificeerde
visserij.
Ik hoop dat deze vervelende ervaring u niet ervan weerhoudt om in de
toekomst duurzame vis met het MSC ecolabel te blijven kopen.
Met vriendelijke groet,
Karin Fredrikze
MSC
Reactie door sonjaatje op 21-06-2010 22:34
De Marine Stewardship Council (MSC) is niet verantwoordelijk voor de
receptuur en/of de manier waarop de vis is verpakt
De vraag is: wie is dat dan wel.
Linders stopt de zalm ook niet zelf in het blikje.
Reactie door lentekind85 op 21-06-2010 22:38
Nee precies.... dat vertellen ze er niet bij,
Na wat rond gezocht te hebben op internet, ben ik nog niks wijzer geworden!!
Maar de reactie van Msc, komt bij over... Alsof het normaal is dat er stukjes glas/plastic in terug gevonden worden!!
Reactie door read op 21-06-2010 22:48
entekind85
Jammer dat je het bewijs uit handen hebt gegeven. Je had een klacht kunnen indienen bij:
Adres Voedsel en Warenwet
Bel de Warenklachtenlijn 0800 0488
voor klachten, twijfels of vragen over
de veiligheid van levensmiddelen en
consumentenproducten.
Postadres
Voedsel en Waren Autoriteit
Postbus 19506
2500 CM Den Haag
Telefoon
(070) 448 48 48
E-mail
info@vwa.nl
Keuringsdienst van waren:
[url: http://www.vwa.nl/portal/page?_pageid=119,1639669&_dad=portal&_schema=PORTAL[/url:
Bel 0800 0488
De Warenklachtenlijn is 7 dagen per week en 24 uur per dag bereikbaar op het gratis telefoonnummer
0800 0488. Uw klacht kan ook digitaal verstuurd worden door het klachtenformulier in te vullen.
Let op! Bij voedselvergiftiging moet acuut actie ondernomen worden door de VWA/Keuringsdienst van Waren. Klachten met betrekking tot voedselvergiftiging moeten daarom telefonisch doorgegeven worden.
Wanneer?
Als u klachten, twijfels of vragen heeft over levensmiddelen of over de hygiëne in bijvoorbeeld een restaurant of supermarkt.
Als u klachten, twijfels of vragen heeft over de veiligheid van consumentenproducten en gebruiksartikelen als speelgoed, textiel, huishoudelijke artikelen, attractietoestellen, cosmetica, etc.
Als u iets signaleert dat de voedselveiligheid in gevaar kan brengen.
Als het rookverbod in openbare ruimten geschonden wordt.
Als u klachten hebt over huisdiervoedsel.
De medewerkers van de VWAKeuringsdienst van Waren zullen uw klachten en opmerkingen serieus beoordelen en, indien nodig, onmiddellijk actie ondernemen.
Pedro.
Reactie door stacey op 21-06-2010 23:14
MSC heeft verder niets te maken met de (verdere) verwerking van vis, ze houden zich enkel bezig met certificering, je moet dus zien te achterhalen waar Jan Linders z`n vis betrekt of laat verpakken ( huismerk ? )
Stonden er niet meer gegevens op het blik ?
Reactie door mastag op 21-06-2010 23:19
Hoi
Het beste is terug gaan naar Jan Linders, hij heeft de vis verkocht en ook ingekocht. Als u uw klacht bij hem deponeert zal hij zelf wel met zijn leverancier om de tafel gaan. MSC staat totaal los van deze zaak. Het enige wat zij doet is ervoor zorgen dat de vis die hun logo krijgt ook daadwerkelijk op de juiste manier is gevangen. Jan Linders zijn leverancier moet dat bij MSC aantonen.
MSC verkoopt geen vis, verpakt het niet en kan dus niets voor u doen.
Dus op naar ome Jan
Succes
MAstag
Reactie door gerland op 22-06-2010 00:19
De echte zeurpieten c.q. rasquerulanten onder ons kunnen het best het advies van read opvolgen en alle geschut in stelling brengen bij de Voedsel- en Warenautoriteit. Stuur u brieven daarbij wel in drievoud en aangetekend met ontvangstbevestiging (zoals read ook zou doen).
Voor consumenten die niet meteen overal oorlog over willen voeren (tegen wie eigenlijk? En belangrijker nog: waarom?) en die in staat zijn deze kwestie meer in juiste proportie te zien, is de zaak eenvoudig:
Klagen doet u bij die instantie waar u uw geld hebt uitgegeven: de supermarkt dus. Dat is de enige partij waarmee u als consument te maken heeft. Zo te zien is dat al gebeurd en in kan me niet voorstellen dat dat niet tot een bevredigende oplossing geleid heeft.
Daarnaast zou het zo kunnen zijn dat u de behoefte heeft om de fabrikant op de hoogte te brengen. De fabrikant zal u daar mogelijk zeer dankbaar voor zijn. Van belang is dan wel eerst uit te zoeken wie die fabrikant is.
MSC heeft hier niets mee te maken. Dat begrijpt u nu hopelijk wel.
Ik vind het antwoord van MSC uitermate correct.
Het is bespottelijk dat u, lentekind85, suggereert dat MSC het normaal vindt dat er stukjes glas of plastic in een blikje vis worden aangetroffen terwijl MSC heeft aangegeven dat men begrijpt dat dit "een vervelende ervaring" voor u is.
Reactie door lentekind85 op 22-06-2010 00:34
Ík ben ervan uit gegaan dat de door Jan Linders gegeven advies, en de gegeven informatie op het etiket van het blikje zalm, Dat ik op het juiste adres zou zijn!!
Reactie door stacey op 22-06-2010 08:58
Quote: lentekind85 schreef op dinsdag 22 jun 2010, 00:34: Ík ben ervan uit gegaan dat de door Jan Linders gegeven advies, en de gegeven informatie op het etiket van het blikje zalm, Dat ik op het juiste adres zou zijn!!
einde Quote
Jan Linders maakt zich er dan makkelijk vanaf blijkbaar of de kassaPuber weet er niet veel van, vraag naar de manager en vertel je verhaal.
Die weet wel waar het vandaan komt, lijkt me dat ze dan Producent wel zullen inlichten, jouw blikje was wellicht niet enige met glas..................
Reactie door msc keurmerk op 25-06-2010 09:47
Het MSC keurmerk geeft uitsluitend aan of de vis op een duurzame manier is gevangen.
Bij het MSC keurmerk op de verpakking staat altijd een code (in dit geval wordt verwezen naar onderop het blikje). Met deze code kan worden teruggezocht wie de zalm in het blikje heeft gezocht. De code SF-C-1002 is van Ocean Beauty Seafood. contactgegevens voor het indienen van een klacht staan op http://www.oceanbeauty.com
Reactie door tomszus op 12-09-2010 12:44
Geachte,
Op het blikje staat het volgende in het Ned., Engels en Frans:
verpakt voor Thurloe Foods, P.O. box 3999, Bracknell, RG 12 EY U.K.
Dus als er iets mis is met de verpakking moet je uiteindelijk daar zijn, maar Jan Linders als leverancier aan u had het gewoon terug kunnen nemen en u een nieuw blikje kunnen geven. Hoe hij verder verhaal haalt is zijn zaak.
Groet,
Reactie door frans75 op 12-09-2010 16:00
@ tomszus,
dit is een reden waarom het handig is om eerst naar de datum te kijkendit is een reden waarom het handig is om eerst naar de datum te kijken
Reactie door tomszus op 12-09-2010 16:27
@ frans75: ja en? Ik geef alleen maar informatie, take it or leave it.
Reactie door frans75 op 12-09-2010 22:37
Überhaupt de moeite genomen om op de link te klikken en het verhaal helemaal te lezen?
Reactie door tomszus op 13-09-2010 20:40
@ frans: ik begrijp u niet. Volgens mij heeft de topicstarter:
1) een stukje glas in in blikje zalm gevonden.
2) is er mee naar de winkel gegaan die hem naar het keurmerk heeft verwezen (vgl.een winkelier die een klacht over een koffieapparaat verwijst naar Kema)
3) klant krijgt geen gehoor bij het keurmerk (uiteraard)
4) klant komt hier klagen.
En wat de link betreft:
pagina niet gevonden
Helaas, de door u opgevraagde pagina bestaat niet (meer) op deze site.
Gebruik een van de volgende opties om de door u gezochte informatie op deze website te vinden:
Zoekpagina
Sitemap
Homepage
Reactie door frans75 op 17-09-2010 21:58
Niet de link van Read maar de link van mij.....
Reactie door read op 17-09-2010 22:21
@
De verwijzing was inderdaad niet korrekt.
rectificatie:
Keuringsdienst van waren:
Bel 0800 0488
[url: http://www.vwa.nl/[/url:
Voor het indienen van een vraag of een klacht.
[url: http://formdesk.minlnv.nl/kcdv/Warenklachten_vragen_formulier[/url:
Pedro.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!