retour zenden Tommy Teleshopping, toch betalen verzendkosten ?
Geplaatst door: only-me op: 10-03-2010 23:43
Omdat ik wilde stoppen met roken heb ik onlangs TiJi Stop Smoking-pleisters ad 19,95 besteld bij Tommy Teleshopping. Op hun site stond niet vermeld welke stoffen er in deze pleisters zat. Ook elders op internet kon ik dit niet vinden en besloot de pleisters dan maar te bestellen in de hoop dat dit vermeld werd bij de levering.
Toen ik het product na enkele weken ontving, bleek ook hier geen beschrijving bij te zitten van de aanwezige stoffen. Wel zat er een waarschuwing bij dat het niet gebruikt mocht worden door mensen met een slecht werkende schildklier. Omdat ik de ziekte van Hashimoto heb (schildklierziekte) heb ik ze de volgende dag retour gezonden. De retourzending is bij hen aangekomen, maar ze blijven mij betalingsherinneringen sturen voor hun verzendkosten ad 7,95.
Op de site ‘Wet koop op afstand’ staat vermeld;
Opzegtermijn van zeven werkdagen
Bij elke overeenkomst die op afstand (bijvoorbeeld via Internet of telefoon) wordt afgesloten, heeft de consument een opzegtermijn van zeven werkdagen. Binnen die zeven werkdagen mag hij dus de overeenkomst herroepen zonder opgaaf van redenen. De leverancier mag hiervoor geen boete in rekening brengen. Hoogstens mag hij de kosten voor het terugzenden voor rekening van de consument laten komen.
De retourkosten heb ik zelf betaald.
Ben ik nou wel of niet verplicht om hun verzendkosten te betalen ?!
Laura
Reactie door yke op 11-03-2010 00:15
De bezorgkosten zijn voor het bedrijf, de verzendkosten betaal je zelf. Ga naar [url=http://www.consuwijzer.nl/: www.consuwijzer.nl/[/url: , zoek op 'retournering' en daar vindt u de voorwaarden.
Reactie door tdehond op 11-03-2010 07:58
Quote veelgestelde vragen:
Hoe verloopt de retour procedure?
Mocht u niet tevreden zijn met de door u bestelde artikelen, dan bestaat de mogelijkheid om deze binnen 14 dagen na ontvangst terug te sturen. U krijgt bij het pakket een retourbon en dient deze in te vullen en bij het pakket retour te zenden. Wij adviseren u om het pakket verzekerd terug te sturen aangezien u verantwoordelijk bent voor deze retourzending. Indien u de volledige bestelling retourneert, bent u uitsluitend de verzendkosten verschuldigd. Houdt er rekening mee dat u uw barcode van de retourzending goed bewaard, dit is uw bewijs van terugzending.
Ik denk dat ze hun eigen antwoord verkeerd interpreteren. U heeft de verzendkosten van de retour zending betaald.
Ik raad aan om dit bedrijf te mailen dat u alleen de verzendkosten van het retour zenden hoeft te betalen volgens Consuwijzer en daarom niet ook de bezorgkosten betaalt.
U kan nog even hun a.v. doorlezen om te kijken wat daar staat.
Reactie door read op 11-03-2010 13:15
Dag yke,
Er is hier gewoon sprake van Koop op Afstand en dat houdt in, dat de retourkosten binnen de bedenktijk voor rekening zijn van de koper. Soms komt het echter voor,dat bij een KOA de verzendkosten die de verkoper heeft gemaakt om het produkt naar de klant te sturen, ook in rekening kunnen worden gebracht bij de koper. Dat moet dan wél heel duidelijk in hun voorwaarden staan, die je voorafgaande aan de koop had moeten krijgen en lezen. Omdat het hier een internetshopje betreft zou dat dus op hun site moeten staan.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
Reactie door redacteur op 11-03-2010 14:08
Beste only-me,
Deze vraag is in de verkeerde rubriek geplaatst. Dit onderdeel van de Kassa-site is bestemd voor discussies over consumentenkwesties.
Heeft u een consumentenvraag, dan kunt u deze kwijt in de rubriek [url=http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/: Vraag & Beantwoord[/url: .
Wilt u hier rekening mee houden als u nog een keer een vraag wilt stellen op de site? Alvast bedankt.
Redactie Kassa-online
kassa-online@vara.nl
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!