Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Reparatie van hoogwaardige aperatur mag niks kosten - voor de klant alleen maar tramelant

Geplaatst door: realist op: 06-06-2013 23:24
Hallo Kassa Team, ik vind deze pagina prachtig en echt erg informativ, verder doorgaan zo. Nou, wat ik aktuell ga beleven en memaak is echt raar. Maar ik heb het gevoel, dat de afterservice echt niks kosten mag. Duus ophupeln als konsumer als er defecten onstaan of echt een build voor slechte service betalen. De echte reparateur moet vaak genoeg de echt zware problemen voor duur geld oplossen, want deze kosten tijd. De simplen dingen doet een manetje van de dealer min of meer verknoeend, en de iets groteren problemen maar doorsturen naar een zogenoumde Reparatiebedrijf... Ik heb een A/V Receiver van het engelse merk Cambridge Audio, de 650R t.w.v. 1200 euro, koopdatum 10.2010. Net na de garantie, rond kerstmes gaat deze kapot, de digitale gedelte werkte niet meer goed. Flink de dealer gebelt (Correct Rotterdam) en ja alles geen problem. Gewoon naar hem naartou sturen en als de kosten bovon 100 euro uit zouden lopen hor ik het, vordat de reparatie door gaat. Duus 21.02.2013 de receiver via KPN post extra verzekerd en in de origineele verpacking opgestuurd. Een dag later was die angekomen (Track en Trace online). Op 13.03.2013 Correct Rotterdam opgebellt en naar de stand van de dinge gevraagt. "De receiver staat bij Dimex (www.Dimex.nl) op de testbank. Email an Dimex en "ja de receiver was paas op 7.3.2013 zonder verpaking da terecht gekommen". Op 26.03.2013 aanvraag via email an Correct en Dimex gedaan naar de aktuele stand. Aantwoord van Dimex "er is geen receiver van mij bij Dimex" duus Dimex met Correct gebellt. Opeens Info van Correct "De receiver staat bij de importeur en er word op onderdelen gewacht (Dimex duus), maar het was niet zo. Op 3.4.2013 nog eens aan Correct gevraagt wanner de receiver nou gemakt zou zijn. Volgende aanvraag an Correct op 18.04.2013 hoe zit dat nou met de reparatie, mout ik soms de onderdelen self uit engeland bezorgen? Aantwoord Correct " er word bij de reparateur op onderdelen gewacht. Op 15.5.2013 heb ik Correct een aanmaning gesturt met nog eens infos over de problemen en de reparatie binne 7 werkdagen te volltoien. Als mijn receiver niet meer bestaat of weg is, zo vroeg ik om een upgrade naar 2 andere modellen van het zelfde merk. Aandword: Correct (P. van Dongen) kon niks zegen, de volgende dag had de meneer en vrij dag maar darnaa will hij de inkoop vraagen. Op 18.05.2013 Er volgt een telefontje van correct, en de receiver zou volgende week kostelos vervangen worden. Wat heb ik mij verheugt op zaterdag de 25.5.2013 als de postbode kwam. Flink het Correct paket geopend en aaaaggggghhhhhh de doos was in goede orde maar de omruil receiver zat onder de deuken een krazen. Blijkbar heft deze een vrije fall op de grond achter de rug. Weer Correct direct opgebelt een gevraagt wat ik darmee moet. Resultat, Ik zou wat fotos sturen, dann gaan hun er naar kijken, maar op maandag nu is er weekend. Nou, wat moet ik zegen, op deze maandag geen reactie. Duus avonds maar flink (jij raad het noit) een email gesturt dat ik het zat ben. Ik had de receiver kunnen verkopen en een andere merk (Rotel RSX 1560) uit de showroom voor maar 950 euro kunnen krijgen. Ik will ook met Correct zaken doen maar dat konn niet. De mijne plus 300 euro voor een Rotel RSX 1560 van Correct. En raad het eens, deze aantword kwam weer dagen later op 30.5.2013. ....
Reactie door realist op 06-06-2013 23:26
..... Dezelde dag duus de tweede aanmaning an correct. Ik will echt een finale afsluiting en ben het echt zat. En de andere receiver mag zo weer op gehalt worden. Op 3.6.2013 bezwar en klacht an de directie correct ingedient. Nog steeds is er geen spor van mijn receiver. Also nog eens navraag, plus een uitleg van deze zaak, an Dimex of hun mischien weten waar de receiver zou staan en of hun meschien verder kunen helpen. Op 5.6.2013 krijg ik de reactie, dat er met Correct gesproken was en dat ze hier snell op terug komen. Vandag krijg ik een telefontje van de echte reparatiebedrijf van Dimex. De receiver staat er nu da, maar moet van correct binnen een dag gereparerd worden. En dat kan niet, want voor de zekerheid moet de receiver nog eens op de testbank, want de een of ander knutselar zat er bij al bij aan. En weet je wat, lieve kassa team, volgens deze medewerker zit en kraz op de behuizing en de doop van de voorkant (Deksel ingang AV3) ontbreekt. Maar dat kan gemakt worden. De orspronlike defect zou mischien op garantie kunnen worden gemakt en de rest word an Correct doorgerijkt. Maar omdat er al iemand an zat word het niet makelijker. Zo, de receiver moet nog steets gemakt worden....! OPEN END Duus, echt eens dank aan meneer [Edit redactie-geen namen noemen i.v.m. privacy: van Dimex voor zijn hulp. Blijkbar heft het well wat geholpen. En een heeeelllll bijzondere dank an meneer [Edit redactie- nogmaals naam verwijderd: (zogenoumde Service Manager Correct) voor zijn funktie als praatpal zonder bezluitingsrechten welke blijkbar alles jammer vind, maar niet de uitdaging "SERVICE" aan te gaan durft. Als het een mooie story voor uw zou zijn laat het maar even weten. Ik heb hier well wat fotos en emails. PS: sorry voor mijn schrijvouten, de vinder mag ze houden =)

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!