Reclame Specsavers en de praktijk
Geplaatst door: hilmar op: 26-04-2013 10:57
Voor de tweede keer heb ik onlangs een bril aangeschaft bij Specsavers. Over de kwaliteit en de service geen klagen maar wel ben ik voor de tweede keer veel duurder uit dan de aanbiedingsprijs waarmee ze je als klant lokken. Dat komt vooral door de glazen. Ik ben behoorlijk bijziend, meer dan -5 aan beide ogen, dus een deel van die kosten zijn vanwege extra dunne glazen. Geen overbodige luxe, anders krijg je het beruchte jampotjeseffect. Maar ook veel duurder dan beloofd zijn de varifocusglazen en dat is omdat de standaardglazen uit de reclame door de winkelmedewerkers ten sterkste wordt afgeraden. Daar kan je volgens hun niet goed door zien want die vertekenen het beeld. Ik ben weer overstag gegaan maar achteraf vraag ik me af of het echt zo slecht zien is door die standaard varifocusglazen. En is het niet vreemd dat de glazen waarmee Specsavers zichzelf aanprijst als de beste en de goedkoopste door de eigen medewerkers worden afgekraakt? Ik ben benieuwd naar andere ervaringen.
Reactie door ikke en ikke op 26-04-2013 11:54
Ook ik kwam met een varioovocus bril niet onder de €182 bij specsaver .Wel heb ik een montuur van €139 .Ook de gratis tweede bril is niet van toepassing . Bij mij werd ook de glazen als vertekenend en onzuiver aangemeld verder moeten ale bijkomende dingen Ontspiegeling kraswerend e.d. apart in rekening gebracht worden. Later zag ik bij Hans A een reclame alles inclusief voor €185 staan Dus ze bijten elkaar niet . Prijs afspraken??
Reactie door hilmar op 26-04-2013 12:11
Hans Anders rekent ook extra voor dunne glazen, of ze je ook duurdere varifocusglazen aansmeren weet ik niet. Ik heb in het verleden niet zo'n beste ervaring met Hans Anders gehad toen binnen een jaar de kraswerende laag begonnen te craqueleren en dat viel niet onder de garantie. Dus daar koop ik geen bril meer. Ik vind het niet erg om extra geld aan een bril uit te geven want je hebt hem elke dag op en goedkoop is me in het verleden wel vaker duurkoop gebleken. Ook bij een andere goedkope brillenketen zat de kraswerende laag binnen het jaar onder de krassen. Maar het blijft gek dat een winkel reclame maakt met gratis standaardglazen die door de eigen medewerkers worden afgeraden. En ik ben dus niet de enige met die ervaring.
Reactie door jorisw op 28-04-2013 17:01
Ze zeggen dat zij de goedkoopste varifocusbril leveren. Niks meer en niks minder. Het is logisch dat als je speciale glazen wilt hebben dat het dan niet meer de goedkoopste versie betreft. En alle mogelijke productcombinaties prijzen is ondoenlijk.
Reactie door hilmar op 28-04-2013 17:57
@jorisw: beter lezen wat er staat. Als je de goedkoopste glazen wil wordt dat door de medewerkers van Specsavers afgeraden vanwege de slechte kwaliteit. En dat is toch merkwaardig, niet meer en niet minder.
Reactie door hanssss op 02-06-2013 19:05
Ook wij gingen naar Specsavers voor een nieuwe 'complete' bril actie van deze keten. Montuur uitgezocht van 199,- euro, een duur montuur maar ach, alles zat toch inbegrepen?
Mooi niet, hun eigen glazen raden ze af.. dit hoort er niet bij, dat hoort er niet bij, enz.. uiteindelijk voor de 'complete' bril 579,- euro kwijt!!
Op onze vraag wat er dan van hun reclame klopte kwam de volgende actie... Ja zegt de verkoopster, die is misleidend, dat klopt!
Nou, daar zakt toch je broek van af!!
Bril mogen ze houden, dat bedrag betalen we liever aan een gerenomeerd opticiën, terug naar de kleine ondernemer uit het dorp.
Reactie door tijger1 op 03-06-2013 10:05
Specsavers gooit hiermee wel zijn eigen glazen in.
Reactie door carola.83 op 03-06-2013 10:41
Quote: tijger1 schreef op maandag 3 jun 2013, 10:05: Specsavers gooit hiermee wel zijn eigen glazen in.einde Quote
Geeft niet, zijn toch van flut kwaliteit!
Reactie door marjolecomte op 07-08-2014 23:35
Quote: hanssss schreef op zondag 2 jun 2013, 19:05: Ook wij gingen naar Specsavers voor een nieuwe 'complete' bril actie van deze keten. Montuur uitgezocht van 199,- euro, een duur montuur maar ach, alles zat toch inbegrepen?
Mooi niet, hun eigen glazen raden ze af.. dit hoort er niet bij, dat hoort er niet bij, enz.. uiteindelijk voor de 'complete' bril 579,- euro kwijt!!
Op onze vraag wat er dan van hun reclame klopte kwam de volgende actie... Ja zegt de verkoopster, die is misleidend, dat klopt!
Nou, daar zakt toch je broek van af!!
Bril mogen ze houden, dat bedrag betalen we liever aan een gerenomeerd opticiën, terug naar de kleine ondernemer uit het dorp.einde Quote
Gratis 2 brillen wordt er in de reclame vermeld met je aanvullende verzekering...ja ik heb een aanvullende verzekering en mag eens per 3 jaar (was vroeger 2 jaar) voor een nieuwe bril.
3 jaar geleden zonder problemen 2 brillen gekregen bij Specsavers zonder bijbetaling.
Maar nu begonnen ze over kortingen te zeuren....ik hoef niks te betalen, dus wat moet ik met een korting...die gaat toch naar de verzekering? Toen moest ik voor de 2e (leesbril) 65 euro bij betalen omdat ik de korting niet wilde! En ook vooraf, anders kreeg ik de bril niet!
Nu kreeg ik een half jaar later nog een rekening van 75 euro, die zou gewoon van m'n rekening worden afgeschreven...daar zou ik toestemming voor hebben gegeven, maar ik weet van niets!
Wauw wat is dit winkeltje achteruit gehold in de behandeling van hun klanten!
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!