Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Reclame op rouwkaart

Geplaatst door: curly op: 21-05-2015 13:15
Bijzondere momenten verdienen een kaartje. Koop ik net een rouwkaart van 2.50 euro, staat er verdorie op de achterzijde met koeienletters hun reclame op: Paperclipcards. Dit bedrijf schiet zijn doel voorbij ! Wat moet de ontvanger wel niet denken. Dat moet je toch niet willen als bedrijf. Hopelijk worden ze wijzer bij paperclip.com en roepen ze die rouwkaarten met hun eigen bedrijfsreclame c.q. drukwerk terug uit de winkels. ''Beste firma paperclip, denk na voordat je wat doet/ onderneemt'' !!
Reactie door tijger1 op 21-05-2015 13:45
Niemand kijkt toch op de achterkant van een rouwkaart.
Reactie door carola.83 op 21-05-2015 15:27
Volgens mij staat op alle kaarten de naam van het merk.
Reactie door marnix1 op 21-05-2015 15:49
Lijkt me geen rouwkaart, eerder een condoleance-kaart.
Reactie door edrick3 op 21-05-2015 18:36
Heb je dit al met paperclip.com gecommuniceerd? Als je dit ziet en niet wilt dan koop je toch een andere kaart?
Reactie door valerius-2 op 21-05-2015 18:57
Koop u toch gewoon een andere. De make heeft zij geld alweer binnen via deze reclame, dat zal dan de drukker wel tegen houden om dit verder te doen
Reactie door curly op 21-05-2015 22:21
Quote: edrick3 schreef op donderdag 21 mei 2015, 18:36: Heb je dit al met paperclip.com gecommuniceerd? Als je dit ziet en niet wilt dan koop je toch een andere kaart?einde Quote Nog niet gecommuniceerd met paperclip. Een andere kaart kopen was geen optie omdat de verpakking al was verwijderd. En die reclame aan de achterzijde daar had ik in de haast niet naar gekeken. Bovendien was dat niet goed te zien in de verpakking. Volgende keer zal ik beter opletten.
Reactie door tijger1 op 21-05-2015 22:30
Een kaart zit normaal gesproken in doorzichtig cellofaan. Net zo min als dat u naar de achterkant gekeken heeft, zal de ontvanger daar naar kijken,
Reactie door 1953 op 22-05-2015 02:38
Maak u zich niet dik om die reclame-uiting van Paperclips, staat al jaren op de kaarten en of het nou Hallmark of Paperclips of wie dan ook: het handelsmerk staat altijd op de achterzijde met prijscode of geprijsd geprijkt.
Reactie door sjoppie op 22-05-2015 07:54
Hallo Curley, Het is beter om geen voorgedrukte kaart te kopen, een brief of kaart met eigen tekst is persoonlijker. Vr, gr.
Reactie door mahadma op 22-05-2015 15:07
Als er niets op staat, kan iemand die juist DIE kaart koopt, nooit weten welk merk/fabrikant die verkoopt. Ook is het begrip "Reclame" wel erg door gedacht hier nu. Alleen 1 merknaam van de leverancier heet in mijn ogen nu niet een schreeuwende STER spot.
Reactie door curly op 23-05-2015 00:37
Quote: sjoppie schreef op vrijdag 22 mei 2015, 07:54: Hallo Curley, Het is beter om geen voorgedrukte kaart te kopen, een brief of kaart met eigen tekst is persoonlijker. Vr, gr. einde Quote ''Uiteraard, dit gaan we voortaan zelf proberen om te doen.'' Bedrijfsreclame laten meeliften op een gekochte condoleance kaart, liever niet!
Reactie door van leyden op 23-05-2015 14:49
Tot aan het graf zal de consument worden lastig gevallen met reclame. Het is ons lot, anderen hebben ons wijs gemaakt dat velen dingen niet zonder kunnen. Zelfs de tijd (die ons reikt) wordt mede mogelijk gemaakt door.....
Reactie door tenormin op 23-05-2015 17:53
Mij is het in de eerste plaats destijds nooit opgevallen; de inhoud en wat er geschreven werd was/is/blijft belangrijker. En al is het van Wallmark of Paperclip: so what: gaat toch om het feit dat men de moeite neemt u een condoleance kaart te sturen. Ik vind het eerlijk gezegd spijkers op laag water zoeken.
Reactie door sjoppie op 23-05-2015 18:09
Persoonlijk kan ik me wel voorstellen dat @Curly let op deze spijkertjes, er was eens een grappige uitgave van postzegels maar heb er aan gedacht om een "serieuze"te gebruiken.
Reactie door tenormin op 23-05-2015 18:13
Quote: sjoppie schreef op zaterdag 23 mei 2015, 18:09: Persoonlijk kan ik me wel voorstellen dat @Curly let op deze spijkertjes, er was eens een grappige uitgave van postzegels maar heb er aan gedacht om een "serieuze"te gebruiken.einde Quote Nou ja, men mag het oneens zijn toch. Maar je hebt het wel bij het rechte eind dat men inderdaad wel op de postzegel moet letten. Dus dat is dan weer wel relevant.
Reactie door tenormin op 23-05-2015 18:15
Quote: curly schreef op donderdag 21 mei 2015, 22:21: Quote: edrick3 schreef op donderdag 21 mei 2015, 18:36: Heb je dit al met paperclip.com gecommuniceerd? Als je dit ziet en niet wilt dan koop je toch een andere kaart?einde Quote Nog niet gecommuniceerd met paperclip. Een andere kaart kopen was geen optie omdat de verpakking al was verwijderd. En die reclame aan de achterzijde daar had ik in de haast niet naar gekeken. Bovendien was dat niet goed te zien in de verpakking. Volgende keer zal ik beter opletten.einde Quote Net zoals je nu schrijft: je had er niet naar gekeken: nou, de ontvanger ook echt niet, hoor!
Reactie door tijger1 op 23-05-2015 18:19
Op elke kaart staat op de achterkant de naam van de uitgever. So what.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!