Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Radio, Electronica Rotor in de Kimkerstraat

Geplaatst door: chesspot op: 05-01-2012 21:53
Een relais dat er voor zorgt dat ná het aanzetten van een of ander electrisch apparaat, dit apparaat vanzelf na 10 of 15 minuten uitgaat. Dit zocht ik op internet. Radio Rotor, Amsterdam, stuurde me meteen als eerste een mailtje. Zij hadden precies wat ik zocht, schreef hij. Ik kocht het en hij zei dat hij het relais/kastje wel even voor mij op 15 minuten zou zetten. Hij zette het echter op 15 seconden. Bij installatie bleek het niet te werken. Ik ging terug naar Rotor. Daar werd ik zeer onheus bejegend. Ook wilde hij geen inlichtingen geven hoe te handelen en hoe het te installeren zodat het zou werken. Dan maar niet. Verscheidene electronicazaken bezocht met het kastje. Iedereen was even vriendelijk en tekende een installatieschema voor het kastje. Maar wat mijn monteur ook deed. Het kastje werkte niet. Rotor weigerde het kastje waar ik 83,50 voor had betaald, terug nemen. Tenslotte is mijn monteur bij die verschillende electronica zaken zelf langs gegaan met dat kastje. Na nog eens zo'n 100 euro's arbeidsloon, reiskosten etc. uitgegeven te hebben, heb ik het tenslotte opgegeven en heb toen maar zo'n kastje bij Aurora in de Vijzelstraat gekocht. Dit werkte meteen. Weer terug naar Rotor, waar ik zei dat ze het niet konden maken mij voor 83,50 iets te verkopen wat absoluut niet werkt. Hij werd boos, maar ik bleef staan. Hij rukte me tenslotte het kastje plus de bon uit m'n handen, liep er mee naar buiten en legde het op straat. Ik ben het weer gaan oprapen en liep er de zaak weer mee in en herhaalde dat hij het niet kon maken mij een niet-werkend kastje voor zoveel geld te verkopen. Hij schreeuwde dat ik z'n zaak moest verlaten en dat hij de politie ging bellen. Ik bleef rustig en zei, dat hij dat zelf moest weten. Hij een tijdje aan het bellen. Ineens zei hij "dat duurt te lang" , rukte woedend 80 euro uit de kassa en wierp dat me toe. Met die 80 euro ben ik vertrokken. Maar buiten op straat ben ik in huilen uitgebarsten en stond ik te trillen op m'n benen. Hij had zich laten gaan, maar ik had me tegen de klippen op rustig gehouden en dat kost klaarblijkelijk veel energie. Koop nooit iets bij Rotor in de Kinkerstraat! , zou ik zeggen.
Reactie door chesspot op 05-01-2012 22:00
Na woedend 80 euro uit de kassa getrokken te hebben en het kastje van me aannam wierp me die 80 euro toe. Zo moest het in m'n bericht staan. Dat kastje heeft hij wel terug.
Reactie door chesspot op 05-01-2012 22:19
Nog 'n foutje ; In de kop moet staan : Kinkerstraat
Reactie door freya op 05-01-2012 23:00
Hallo chesspot, Ik ken deze zaak al zeker 30 jaar en heb zoiets nog nooit meegemaakt. En één vervelende ervaring maakt een bedrijf natuurlijk niet meteen 'slecht'. Neemt niet weg dat dit wel een heel vervelende ervaring is. Ik ben zo vrij geweest om de firma Rotor een mailtje te sturen met een 'link' naar dit topic. Wellicht dat ze hier nog willen reageren. m.vr.gr. Freya
Reactie door chesspot op 05-01-2012 23:23
Misschien willen ze er niet van weten dat een vrouw zich ook met technische zaken bezig houdt. Ik maak als vrouw soms vreemde dingen mee. Maar de behandeling door Rotor was zo buiten alle proporties, dat ik het persé hier wilde melden. Maar ook mijn monteur zei nog nooit zulke onvriendelijke lui te hebben meegemaakt. Ik heb door Rotor behalve de drie en 'n halve euro die ik te weinig terug kreeg, ook nog zo'n 100 euro schade geleden door deze kwestie. Maar gelukkig heeft Aurora uit de Vijzelstraat eerst geweldig geholpen met een apparaatje wat zij niet eens geleverd hadden en ook nog een zeer deugdelijk kastje geleverd. Nu doet het in m'n huis precies wat ik wil.
Reactie door chesspot op 05-01-2012 23:25
Heel fijn dat je het naar Rotor hebt gestuurd. M´n dank.
Reactie door rotor op 06-01-2012 12:29
Reactie Radio Rotor: Voor de aanschaf is er meerdere keren telefonisch contact tussen mevrouw en ons geweest. Zij wilde dmv een tijdrelais een badkamerventilator regelen. Wij hebben haar afgeraden dit artikel te kopen en de installatie over te laten aan een erkend installateur omdat voor een badkamer speciale elektrische veiligheidsregels gelden. Zij gaf aan daar iemand voor te laten komen en wij hebben haar gevraagd om alvorens tot aanschaf van dit product over te gaan om aan de hand van de op onze website beschikbare technische gegevens en specificaties eerst met deze persoon te overleggen of dit product door hem geïnstalleerd kon worden en of dit het juiste product voor het doel was. Enige dagen na aanschaf kwam mevrouw het product terug brengen en eiste geld terug omdat het een ondeugdelijk product zou zijn. Wij boden aan om het product in te nemen om het op juiste werking te laten controleren maar mevrouw wees dit aanbod direct af en vond dit geen goede service. Ze eiste zonder de medewerker te laten uitpraten opnieuw geld terug of wilde dat de werking van het product direct aan de balie werd aangetoond. Op deze drukke zaterdagmiddag was het helaas niet mogelijk om het product uitgebreid te gaan bedraden en testen waarop mevrouw werd verzocht om later in de week terug te komen om dan te overleggen met de medewerker die haar het product had verkocht. Onze verkoper kreeg ook nog een telefoon overhandigd om een “gesprek” met de monteur te voeren maar deze beschonken klinkende persoon uitte alleen maar dreigementen en was verder niet aanspreekbaar. Later is deze monteur aan de balie geweest met het tijdrelais, draden en een netstekker aangesloten. Hij eiste dat dit aan de balie getest werd. Dit hebben wij om veiligheidsredenen geweigerd. De draden waren in zeer slechte staat en foutief aangesloten, de isolatie was beschadigd en de onderlinge verbindingen onveilig geïsoleerd. Uit veiligheidsoverwegingen hebben wij de draden gedemonteerd. Deze engelstalige monteur was als gevolg van overmatig drankgebruik moeilijk aanspreekbaar, hetgeen hij ook zelf heeft toegegeven. Wij hebben hem daarop een bedradingsschema gegeven zoals het moet worden aangesloten en zowel mondeling als op het schema erop aangedrongen dat dit door een erkend installateur moet worden uitgevoerd. Het tijdrelais was als gevolg van onkundig handelen al beschadigd. De zaterdagmiddag daarop stond mevrouw weer in de winkel en eiste wederom haar geld terug, liet de verkoper niet uitpraten en wilde het pand niet verlaten. Hoewel het in dit geval, zeker omdat mevrouw vooraf meerdere malen is gewaarschuwd, duidelijk om een spijtaankoop gaat is uiteindelijk besloten om mevrouw haar geld terug te geven. Het tijdrelais bleek na controle gewoon naar behoren te functioneren maar kon vanwege de uiterlijke beschadigingen niet meer worden verkocht en hebben wij daarom weg moeten gooien.
Reactie door chesspot op 06-01-2012 13:15
De monteur is van huis uit Engels sprekend, maar spreekt perfect Nederlands. Wel heeft hij een spraakgebrek, waardoor hij een tikje traag spreekt. Dat Rotor zegt dat de monteur dronken is , is een leugen van Rotor omwille zich zelf vrij te pleiten van zijn wangedrag. Het hele stukje van hem ademt de sfeer van zich zelf vrij te pleiten. Er waren verscheidene mensen in de zaak, die het wangedrag van Rotor gezien hebben.
Reactie door chesspot op 06-01-2012 13:17
Het relais is uiteraard niet in de badkamer aangebracht. Maar bevindt zich in een aangrenzend vertrek.
Reactie door chesspot op 06-01-2012 13:20
Alle andere electronicazaken wilden gewoon inlichtingen geven. Maar zij konden ook niets met een apparaat dat niet werkt. De zaak Aurora zou daar van kunnen getuigen. Alleen Rotor weigerde van af het eerste moment iets over het relais mee te delen.
Reactie door chesspot op 06-01-2012 13:23
Het ging niet om een spijt aankoop, maar ik had niet verwacht dat Rotor een niet-werkend apparaat zou leveren. En als hij wil zien hoe zo'n relais gekocht bij Aurora, uitstekend werkt, mag hij bij mij thuiskomen kijken.
Reactie door chesspot op 06-01-2012 13:24
Rotor mag blij zijn dat ik nog niet naar de consumentenbond ben gestapt.
Reactie door chesspot op 06-01-2012 13:26
6 januari 13.20 daar ontbreekt aan het eind : mee te delen
Reactie door chesspot op 09-01-2012 16:54
Echt hoor. Koop nooit iets bij Rotor
Reactie door freya op 09-01-2012 17:15
Quote: chesspot schreef op maandag 9 jan 2012, 16:54: Echt hoor. Koop nooit iets bij Rotoreinde Quote Ik wil niet veel zeggen, maarre...draaf je nu niet een klein beetje door? Je hebt je verhaal geschreven en Rotor heeft zijn kant van het verhaal geschreven. Een ieder mag z'n eigen conclusie trekken en daarmee is de kous verder af, lijkt me zo. En zoals ik al eerder aangaf, één slechte ervaring maakt een bedrijf nog niet 'slecht'. Heb zelf nooit problemen gehad met dit bedrijf en als je een beetje rondgoogelt, dan is het nu ook weer niet zo dat internet bol staat van de klachten over dit bedrijf. Kortom, je hebt je geld (nagenoeg) terug, dus wees verstandig en laat de zaak verder rusten.... Freya
Reactie door chesspot op 10-01-2012 11:58
Ik heb er veel schade door geleden. En het lijkt mij verstandig de mensen te waarschuwen voor deze winkel.
Reactie door stacey op 10-01-2012 22:25
Quote: chesspot schreef op dinsdag 10 jan 2012, 11:58: Ik heb er veel schade door geleden. En het lijkt mij verstandig de mensen te waarschuwen voor deze winkel.einde Quote Veel schade ? Die 3 euro die je tekort Zou hebben gehad ? Overdrijven is ook een vak en gezien je doorgezaag zou ik zonder mankeren gewoon wat gaan kopen bij Rotor want vind hun reactie/uitleg stuk geloofwaardiger dan de jouwe als ik alles zo lees..........
Reactie door chesspot op 10-01-2012 23:17
De verdere schade zit in arbeidsloon en reiskosten. als we vanaf het begin hadden geweten dat het relais niet werkte, dan was het anders. Maar in onze naïviteit gingen we er van uit dat het kon werken. Dus er is van alles geprobeerd zonder succes.
Reactie door cash-amsterdam op 12-03-2013 13:07
Radio Rotor kennen wij al jaren lang als een professioneel bedrijf met vriendelijk en deskundig personeel. Elke dag sturen wij wel klanten daarnaar toe voor iets omdat wij het niet hebben. Wij raden iedereen aan om daar wel naar toe te gaan. Ook omdat als je het nergens kunt vinden zij het wel hebben. Gezien onze eigen ervaringen met wat je meemaakt met klanten lijkt ons het verhaal van Radio Rotor veel geloofwaardiger.
Reactie door tazzyio op 11-11-2013 10:01
Ik ontwerp en bouw decors en voor dat werk kom ik al jaren bij Radio Rotor met de meest gekke vragen. Ze helpen me altijd uitstekend en in mijn opzicht ook met een hoop plezier. Ik herken me dus helemaal niet in dit verhaal. Ik denk zelfs dat er maar weinig winkels zijn waar ze met klanten met zoveel verstand van zaken kunnen helpen. Koop vooral bij Radio Rotor!
Reactie door chesspot op 11-11-2013 11:09
tazzyio, koop daar maar lekker. Maar die winkel deugt niet. Seksisme kan ook een rol spelen. Het is niet de eerste keer dat ik als vrouw slechter behandeld wordt. Soms wordt het me zelfs letterlijk gezegd. Wat moet je als vrouw met dit artikel.
Reactie door tazzyio op 14-11-2013 10:40
Nou ik herken mezelf nog steeds niet in jouw opmerkingen. Ik ben zelf vrouw en heb geen last gehad van seksime. Er is daar niemand die twijfelt aan mijn kunnen en ze hebben mijn vragen altijd goed en vriendelijk beantwoord.
Reactie door chesspot op 14-11-2013 12:18
gelukkig voor jou dan. Maar ik zal er nooit meer iets kopen. Ze deugen niet.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!