Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

problemen met terugbetaling

Geplaatst door: stikkelorum op: 19-01-2009 00:42
Ik heb onlangs een bestelling gedaan bij www.matsuru.com dit is een internetwinkel voor martial arts spullen... had netjes betaald etc. en kreeg ook geleverd. Op 1 ding na.
Na meerdere pogingen gedaan te hebben om contact op te nemen ( wat alleen via email kon ) kreeg ik nog niets te horen. Uiteindelijk na de zoveelste mail kreeg ik antwoord dat het andere deel van de levering binnen een aantal dagen geleverd zou moeten worden.
Dit was ook het geval, echter stond er op het briefje van de postbode dat ik 19,95 verschuldigd was, terwijl ik het volledige bedrag al netjes had betaald via Ideal.
Ik heb het pakket maar even laten liggen op het postkantoor, en heb weer contact op genomen met Matsuru. Ze gaven hun fout toe, en verzochtten mij om het bedrag toch te betalen en ze zouden het bedrag dan zo spoedig mogelijk terug overmaken.
Ik heb dit dus gedaan, maar na 2 weken had ik nogsteeds niets terug ontvangen.
Weer contact opgenomen, en er werd mij verteld dat dit in de week van 5 januari overgemaakt werd.
Inmiddels is het nu 19 januari, en heb al weer verschillende malen geprobeerd om contact op te nemen, maar krijg gewoon helemaal geen gehoor meer .
Ik zie mijn geld een beetje aan me neus voorbij vliegen om eerlijk te zijn.
Heeft iemand misschien suggesties hoe ik dit op kan lossen?
Jammer dat u reeds betaald hebt; m.i. had u dat nooit moeten doen. U had immers het volledige bedrag reeds betaald; en dat zij een dubbele rekening sturen is hun probleem. Ik weet niet hoe het bedrag betaald heeft; middels automatische incasso kun je geld bijv terug laten storten door de bank. Zo zou u dat ook na kunnen vragen over uw betaalwijze; e.e.a. is echter gebonden aan betaalwijze maar ook aan verstrijken periode sinds betaling. Verder zie ik zie weinig mogelijkheden om uw geld terug te krijgen; verschillende acties die u zou kunnen ondernemen kosten meer dan die 19,95 lijkt me. U kont natuurlijk wel schriftelijk melden dat u e.e.a. bij Kassa gemeld heeft; soms storten bedrijven geld dan wel terug omdat ze bang voor de gevolgen (minder klanten, slechte naam). Echter ook dat is weer afhankelijk van het soort (betrouwbaar of niet) bedrijf.
ik had achteraf idd niet moeten betalen.
De hele betaling is via Ideal gedaan, dus kan dit niet meer terugdraaien.
En ik had al zo'n vermoeden dat er weinig andere mogelijkheden zijn om mijn geld terug te krijgen, zonder dat het me meer gaat kosten.
Heb iig nu WEER een email verzonden met de mededeling dat ik dit voorval nu bij kassa heb gemeld omdat dit geen service meer is!
iig bedankt voor die suggestie, hoop dat ik hier misschien toch iets meer mee opschiet
Wil even laten weten dat het probleem opgelost is en mijn geld terug heb gekregen!
bedankt voor de hulp
Onlangs ben ik gestart en gestopt met de opleiding tot actrice bij U.S. Entertainment Group, gevestigd te Amsterdam. Gestart vol enthousiasme om na enkele lessen (8!) van de docenten te vernemen dat het acteurschap toch niet voor mij zou zijn weggelegd omdat ik volgens mijn docenten belangrijke eigenschappen nodig voor het beroep van actrice mis. Mij is toen door die docenten aangeraden te stoppen met de opleiding.

Voor aanvang van de opleiding heb ik bijna 4.000 € (!) betaald aan U.S. Entertainment Group. Voor aanvang van de opleiding heb ik een intakegesprek gevoerd. Daarin is mij duidelijk en stellig meegedeeld dat als ik in de ogen van de docenten van de opleiding tot actrice, niet geschikt zou zijn voor het beroep van actrice, mij dan de restantsom van het betaalde lesgeld zal worden terugbetaald. U begrijpt het al! Gestopt met de opleiding, maar van restitutie van teveel betaald lesgeld is natuurlijk geen sprake geweest. Er is destijds wel een overeenkomst opgemaakt en ondertekend, maar daarin zijn geen bepalingen opgenomen over de financiële afwikkeling na het voortijdig beëindigen van de opleiding.

Graag wil ik in contact komen met mensen die dezelfde ervaring als hiervoor omschreven hebben meegemaakt met U.S. Entertainment Group. Samen staan we sterker. Mogelijk kunnen we samen stappen ondernemen tegen de U.S. Entertainment Group. Ook andere nare ervaringen met U.S. Entertainment Group zijn welkom. U kunt u reactie sturen naar het bij dit adres vermelde emailadres. De inhoud van de door u verstrekte gegevens zal ik geheimhouden. Na ontvangst uw emailbericht zal ik dat eveneens per emailbericht bevestigen. Van het verdere verloop houd ik u schriftelijk op de hoogte.

Vriendelijke groet van,

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor