Prijzenoorlog begint weer
Geplaatst door: redacteur op: 17-08-2009 12:06
De Nederlandse supermarkten blazen hun prijzenoorlog nieuw leven in. De Albert Heijn start met de Hamsterweken, de C1000 komt terug met de Euroweken en de Super de Boer herhaalt de Toeterweken. Bent u blij met deze nieuwe ronde in de prijzenslag? Of maakt u het allemaal niets uit? Praat mee in dit forum. hun prijzenoorlog
Reactie door onbekende gebruiker op 17-08-2009 12:26
De laatste oorlog zijn konmar en edah ten onder gegaan!Ben bang dat er nog meer zullen volgen
Reactie door onbekende gebruiker op 17-08-2009 13:03
Ik ben er alleen maar blij mee, ik koop wat ik altijd gebruik en haal niet allerlei dingen in huis die er over maanden nog staan. Je moet dus je hoofd erbij houden.
Reactie door onbekende gebruiker op 17-08-2009 13:08
Een goed ding. Misschien dat de winkelketens een meer eenheid gaan vormen. Je gaat dan als consument gewoon naar de winkel die om de hoek is. Je geeft hen dan leefbaarheid. Wanneer er minder prijsverschillen zijn kan elke winkel blijven bestaan.
Reactie door onbekende gebruiker op 17-08-2009 13:10
Prijzen oorlog gaat alleen ten koste van de producenten.Neem bv. melk. boeren moeten hun melk verkopen onder hun eigen kost prijs.Dus andere mensen worden hiervan de dupe, niet de supermarkt zelf.
Berry Broeders
Och het is maar net zoals je het wilt zien. Prijzenoorlog! Het zijn lgewoon lokkertjes en meestal dingen die je niet direct nodig hebt. Ze hopen dan natuurlijk dat je andere ( duurder gemaakte ) artikelen neemt. Ik durf te garanderen dat de AGF producten dan ( bijna ) niet te betalen zijn. Want daar leggen ze een behoorlijke schep bovenop.
Trouwens misschien is het raadzaam om als u gaat inkopen niet direct de eerste de beste verpakking te nemen. Neem bijv. AH die heeft op de prijskaartjes altijd de kiloprijs staan. Nu als er 3 of 4 soorten Dash - of andere merken - staat, gewoon de goedkoopste kiloprijs nemen. Toch, of zie ik het verkeerd
Bij C1000 zijn vele artiekelen per bv 250 gram voor 1.euro
omgerkend naar 1.kilo is het even duur.
Deze prijzenoorlog is tijdelijk....iedereen is terug van vakantie en de supermarkten willen juist nu (nieuwe) klanten trekken of behouden.
AH heeft deze keer een goed antwoord op de Euroweken van c1000. Dit worden de beste Hamsterweken ooit. Gewoon 2e gratis op 50 produkten per week! Ijzersterke aktie dus.
C1000 opnieuw de zeeeeeer succesvolle Euroweken met 100 produkten voor 1 euro. Hier zitten een 25tal zeer sterke aanbiedingen bij. Der rest wordt gecompenseerd door kleine afprijzingen zoals van 1,12 voor 1,00 enz. dus minder spectaculair anders kan dit nooit uit, maar nogmaals zeer goede akties.
Dan Super de Boer......Super toeter weken?? Tjah daarmee concurreer je dus totaal NIET! Akties met 10%, 20%, 30% korting heb je het hele jaar in iedere supermarkt al, dus dat slaat al helemaal nergens op van 2,99 voor 2,09
(30%) is natuurlijk niets als je dit vergelijkt met AH (van 2,99 voor 1,49 (2e gratis)) of c1000 voor 1 euro. De aanbiedingen van super de boer met 40% en zeker die met 50% zijn op 1 hand te tellen en vaak zijn dit ook nog versartikelen zoals sla, gehakt, schouderkarbonade of galiameloenen. Deze zogenaamde van prijzen zijn niet te controleren omdat groente dagprijzen zijn en scherpe akties zoals AH en C1000 hebben vind je bij Super de Boer misschien 2 of 3 per week (deze moet je met vergrootglas zoeken)
Jammer, had van Super de Boer, zeker omdat dit al de duurste van Nederland is, meer verwacht. Dit kost hun omzet de komende 4 weken.......heel veel omzet. Maar kennelijk betalen wij als klant nog steeds bij super de boer
voor het mislukte Konmar gedoe.
Kortom: leuk die prijzenoorlog........maar dan wel alleen bij AH en C1000
Uiteindelijk krijgt het personeel de rekening. Het geld moet toch ergens vandaan komen.
Dus nog meer van die fijne acties van de werkgevers supermarkten. Alleen 16 jarigen een paar keer een jaarcontract geven en dan als ze 19 zijn weer vervangen voor 16 jarigen.
Uithollen maar dat personeel. Slechte zaak en dit werkt ook onveilige situaties in de hand.
JP
hee als alles goedkoper wordt dan moeten de (productie)bedrijven weer meer goederen gaan maken om nog het personeel te kunnen betalen of ze moeten ermee stoppen. en nog dan nog meer overschot aan bv vleesproducten die dan misschien niet verkocht worden en dan weggegooit worden dus weer een hoop beesten voor niks geslacht nou dat vind ik niet z'n fijne gedachten. liever iets meer betalen en dan minder vleesvoorraad (minder productie omdat je je persooneel wel kunt betalen en blijft er ook werkbehouden,minder ontslagen want het is nog dteeds zo als je werk hebt dus ook inkomsten dus ook weer geld om producten te kopen voor een fatsoenlijke prijs)dus ook minder afval.is misschien te kort door de bocht zo maar wel om over na te denken.
We hebben in een winkelcentrum Super de Boer en C1000. Bij Super de Boer is het vandaag verdacht stil, terwijl bij C1000 de zaak ontzettend goed draait. Ik wil me verzetten tegen de stelling dat eerst de prijs wordt opgeschroefd en dan in deze actieweken (periode van 4 weken) de korting wordt gegeven. Kijk maar eens goed naar de prijzen van afgelopen weken. Trouwens, met die fikse kortingen hoef je niets te vergelijken. Ik zeg maar zo: Profiteer er maar van, het leven is al duur genoeg. Het personeel de dupe? Alleen als de hele keten wordt opgeheven. De bestaande ketens kunnen wel wat hebben hoor. De saneringen liggen in het verleden.
jpm
Prijzenoorlog lees reclame:Stink er niet in.Het is voor de supermarkten een gratis reclame bron.De media is hun etalage.
Mvrgr Peter
Leuk hoor alweer een prijzenoorlog. Voor de korte termijn een consumentevoordeel op de lange terwijn een verschraling van de markt. Minder concurrentie en versclechtering van de produkten. Uit eigen ervaring weet ik, als produktontwikkelaar, dat producenten ook hun marge proberen te verbeteren door weer kostenbesparing op de grondstoffen en dus hun produkten uitkleden. Dus achteruitgang van de kwaliteit.
Nu is de prijzen oorlog een rare zaak ,volgen mij is het van te voren afgesproken van daag/week jij morgen de keren voor een ander en prijzen goed bekijken .prijs reductie per 3 stuks maar prijs perstuk wordt niet vermeld ga eens in een ander vak krijken .Een voorbeeld een potje andijvie creme bij de super is in de reclame is duurder dan hak let maar eens op het gewicht.veel reclame artikelen zijn van het huismerk goedkoper geen wonder als er minder in zit.
Hun doel is slechts klanten af te pakken van de concurrent met zogenaamde aanbiedingen, maar vergeet niet dat je dat later dubbel en dwars terugbetaalt middels prijsverhogingen.
Kun je nagaan hoe vaak we veel te veel betalen.
Die Supers gaan echt niet met verlies verkopen.
het word tijd dat de regering ingrijpt
dit kost alleen maar banen
niet alleen bijde leveranciers maar ook bij de supermarkten.
personeel daar moet steeds meer werk verrichten in steeds minder tijd
Volgens mij hebben we het niet over een prijzenoorlog. Zo heeft bijvoorbeeld "monsieur AH" al heel lang de zgn. "hamsterweken". Dat zijn acties die een tijdje lopen en dan is alles weer bij het oude.
Bovendien: als het zo goedkoop kan, waarom dan niet gewoon het hele jaar door? Ik heb al geruime tijd schoon genoeg van dit soort acties. Ik doe mijn boodschappen gewoon bij Digros, daar is het elke dag "hamster-", "supertoeter-" of "euroknallerdag". Vergeljk maar eens de prijzen bij Dirk, Bas of Digros met de zogenaamde actieprijzen. Allen al op de A-merken spaar je zeker dubbletjes uit en vergelijk eens de huismerkprijzen bij Dirk etc. met die bij AH, Super de Boer of C1000, dan is het pas echt lachen.
Ik zou ook naar Aldi of Lidl kunnen gaan, zal nog wel iets goedkoper zijn, probleem is dat ik (bijvoorbeeld) niet weet welke koffie ik daar moet kopen: allemaal merken die niemand kent.
Kortom, wat maken mij al die "acties" uit, ik ga gewoon naar Digros: hele winkelwagen vol voor een bedrag waarvoor je bij AH nog niet eens een mandje vol krijgt!
Peter Huits
Het is echt tijd, ben afgelopen twee weken in Duitsland in de Eifel geweest,Pronsfeld heeft 3 grote supermarkten op max. 0,5 km t.w. Nettomarkt,Lidl en Aldi .De prijzen aldaar liggen voor de meeste producten minimaal 20% lager dan hier,terwijl er in Nederland meestal bijv. het exclusieve fruit ca 60% zo groot is als in Duitsland!
Nederland is momenteel echt te duur en men mag de supermarkten alhier sterk verdenken van onderlinge afspraken om de prijzen kunstmatig hoog te houden.
p.s. De omgeving van de supermarkten in Duitsland wordt ook nog door de supermarkt schoongehouden! "Hint voor de bedrijfsleiders die dit lezen!"
onze hamsters lijken zo leuk maar de blauwe supers rukken steeds verder op het land in straks hebben we alleeen nog maar ah daar ben je lekker mee!!!!!!
ze maken al genoeg kapot
Frida,
Jij hebt ook alle winkels afgelopen of -gekeken zeker, want ik weet ook dat Albert=Heijn niet alleen goedkoper, maar ook kwalitatief beter er uit springt.
Dat laatste word VAAK vergeten. Dat telt ook mee, als je vers wilt hebben. Neem een komkommer die een slappe janus is bij andere, maar bij Albert-Heijn een harde mepper is. Wat wil je dan meer, als hij dan óók nog goedkoper is?
Akino
Het is wel leuk
maar het is maar tijdelijk, daarna volgen de prijsverhogingen weer
We schieten er dus niets mee op
WEG MET DIE PRIJSEN OORLOG TENSLOTTE BETALEN WIJ ZELF ALLES.
MAAK GEWOON HET HELE JAAR DOOR ALLES IETS GOEDKOPER.
Redacteur moet eens beter zijn huiswerk doen! Er is helemaal geen nieuwe prijzenoorlog op gang. Als hij de afgelopen jaren teruggekeken had, had hij geweten dat er na de vakantie altijd dit soort acties zijn!
Een prijzenoorlog is pas als de produkten BLIJVEND in prijs VERLAAGD zijn. Dit zijn gewoon diepe aanbiedingen....dus Redacteur ga terug je hokje in en doe eerst een onderzoek voordat je zulke quatsch neerzet op deze site.
wat hierboven staat wordt steeds uit bepaalde kringen geroepen, maar iijk eens naar de feiten:
de sterkste ketens, zoals AH en C-1000=Schuitema heben de beste aanbiedingen.
de financieel zwakste keten=SuperBoer, kan je nog herinneren dat ze na dat KonMar debacle zelf zowat kopje onder gingen??-heeft de minste promoties.
Als klant die op de kleintjes let met z'n koppie ben je dus het beste af bij??
Die vrees dat de groten dan ''alles opslokken''=kijk naar de Jumbo, uit het niets opgekomen, die is heel handig in zo'n gat gesprongen en staat niet bekend om hoge prijzen.
En geen van die akties gaat nu direkt over verse melk e.d.-meestal producten die wegens de tegenvallende zomer niet hard liepen en nu weg moeten bij de fabrikanten. Vanmorgen had de radio het zelfs over zuivelexport uit Aruba-als een NL-boer daar niet tegenop kan, wat boert hij/zij dan nog?
Konmar en Edah waren van hetzelfde concern als Super de Boer. Konmar was veel te duur en er is in het verleden een verkeerd beleid gevoerd. bij ons was een Edah filiaal dat 2 weken dicht is geweest voor verbouwing. nog geen maand later sloot het weer omdat het Konmar moest worden. weer een verbouwing.
toen kwam er niemand meer omdat de klanten boos waren. de Konmar was veel duurder geworden. Pats, failliet. nu is het Super de Boer en het loopt ook niet storm. de Aldi en de Lidl hebben het hier stikdruk en goede produkten. Albert Heijn is hier ook geen drukke winkel. de mensen gaan toch waar ze voordelig uit zijn met goede kwaliteit
Natuurlijk is het fijn als de prijzen omlaag gaan, maar wat ik wel jammer vind is dat bijv. Albert Heijn altijd in januari en nu dus augustus hiermee begint. Want geld om echt veel in te slaan hebben veel mensen dan niet : januari is net na de dure feestdagen en augustus weer net na de vaak dure vakantie ! Maar voor de rest prima hoor !
Natuurlijk is het fijn als de prijzen omlaag gaan, maar wat ik wel jammer vind is dat bijv. Albert Heijn altijd in januari en nu dus augustus hiermee begint. Want geld om echt veel in te slaan hebben veel mensen dan niet : januari is net na de dure feestdagen en augustus weer net na de vaak dure vakantie ! Maar voor de rest prima hoor !
Juist na de dure feestdagen en vakantie is het dan toch goed inkopen. Twee voor de prijs van 1 bij de AH
Dus ik begrijp uw bezwaar totaal niet.
Friieda, ik ben het helemaal met je eens. dat is mijn ervaring ook.Alleen bij C-1000 moet je echt omrekenen.
Dus u wilt zeggen dat als op uw boodschappenlijstje bijv. 1 pak toiletpapier staat; en u krijgt de tweede voor niets, u deze niet meeneemt? Ik geloof er niets van...
Ik koop alleen de dingen die ik anders ook koop; en als ik er 2 voor de prijs van 1 krijg is dat mooi meegenomen. Je bent er zelf bij bij zulke acties hoor! Hier komen er geen boodschappen in die anders ook niet gekocht worden. Dus geen overbodige artikelen
Ik kom toch ook heel regelmatig bij AH, maar doe hier ook niet aan mee. Oke, als het toevallig een artikel is die ik nodig heb en je krijgt er een extra, dan doe ik natuurlijk mee, maar ben er verder totaal niet van onder de indruk.
Zijn voor mij juist vaak dingen, die ik normaal ook niet zou kopen, dus waarom nu wel dan?
brood bederft veel sneller door de warmte
dit jaar al euro 7 000 aan 1 dag oude levensmiddelen weggegooid
Ze kunnen in plaats 2 is een, de artikelen beter goedkoper geven, ze verdienen er toch nog enorm op, de groten supermarkten verdienen enorm of het nu A merken zijn of huismerken zijn het maakt niet uit, neem nu vleeswaren, ik koopt altijd kleine plakjes die zijn wat goedkoper, wat scherts mijn verbazing, op de tongenworst waren de ons prijzen duurder dan de normalen ons prijs, het zijn groten boeven de super markten, dat met de vleeswaren was bij C DUIZEND, zo ik heb gezegt. Gerard uit Landgraaf.
Ik ben er blij mee.
Koop alleen wat ik nodig heb.Haal 1 x in de week boodschappen,dus gister 4 x quoarn voor deze week gehaald. Kreeg er dus 4 gratis bij en die stop ik in de vriezer voor eind van de maand,dan wil het geld nog wel eens eerder op zijn dan de maand. En mijn vriend had zijn dedorant op en die was dus ook 2 halen 1 betalen
Broccoli ook voor de helft, dus ook 2 hoeveelheden gehaald en de helft in de diepvriezer gedaan.
Alleen maar voordeel dus.( 14 euro gewoon gratis aan boodschappen) Ik ga dus niet op zoek in de winkel wat er in de aanbieding is,hou me gewoon aan mijn lijstje wat ik van te voren maak.Dus dan is het alleen maar voordeel voor mij.
Van mij mag het duren
Groetjes
Kan wel zijn maarik had een kar vol voor 37,00 eurie en ik hoef niet overal een kilo van.
van mij mag deze oorlog nog lang duren.
Adriana van Drongelen
Ideaal, die strijd. Ikzelf vergelijk altijd uitgebreid de aanbiedingen (gebruik ik een site voor,
www.folderscan.nl
) en dat scheelt soms tientjes.
Yvonne
ik maak een profielwerkstuk over de prijzenoorlog(in het algemeen) en ben op zoek naar veel informatie hierover.wie kan mij helpen....het liefste ook statistieken,voor en tegens of linken naar sites over dit onderwerp.
vriendelijk dank
nick
mail:degrutteput@gmail.com
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!