Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

prijsverhoging van 40% bij FIETSNED

Geplaatst door: mebo op: 19-02-2011 11:10
In 2010 heb ik mij aangemeld bij FIETSNED pech onderweg sevice. Het lidmaatschap koste € 25.00 p.j. voor mijn electrische fiets. In 2011 kan ik mijn deelnemerschap verlengen. Het lidmaatschap kost nu € 35.00 p.j. voor dezelfde fiets Dit is een prijsstijging van 40%. Naar mijn idee wel een extreme prijsverhoging. Voor zover ik het heb kunnen bezien zijn de voorwaarden niet gewijzigd. Mebo
Reactie door rjw op 19-02-2011 21:12
Misschien een domme vraag, maar had je het eerste jaar een introductiekorting? Er zijn immers meer bedrijven die dat doen. Het kan ook zijn dat de werkelijke kosten hoger waren dan oorspronkelijk geschat, en dat ze daarom de tarieven moeten aanpassen.
Reactie door spooky01 op 19-02-2011 21:27
Misschien wordt het ook duurder omdat de fiets ouder wordt en ze meer reparaties verwachten. De prijsverhoging is wel hoog.
Reactie door rjw op 19-02-2011 22:09
Quote: spooky01 schreef op zaterdag 19 feb 2011, 21:27: Misschien wordt het ook duurder omdat de fiets ouder wordt en ze meer reparaties verwachten. De prijsverhoging is wel hoog.einde Quote Op de website van FietsNED staat 35 euro voor deze dienst, onafhankelijk van de leeftijd van de fiets. Misschien zijn er wel meer problemen met elektrische fietsen dan verwacht. Het bedrag op zich valt nog wel mee. Zelf gereedschap kopen om problemen te kunnen verhelpen kost al een veelvoud van dit bedrag. Maar goed, het gaat om de prijsverhoging.
Reactie door rovelo op 20-02-2011 00:22
Ja wel jammer dat deze mevrouw of meneer niet het gehele verhaal verteld. De prijs is slechts 5 euro omhoog gegaan. Deeld heeft u dit aan de huidige regering te danken die de assurantiebelasting met een ruime procent omhoog heeft gedaan. E-bikes vielen al onder een duurdere klasse dus is er na mijn idee zelfs voordeel geweest zonder dat daar recht op was en dan nog het leukste. Bij of het nu een e-bike of "gewone" fiets was heeft had FietsNED een basis en plus pas. bij de eerste werd men pas geholpen vanaf 4km van huis en bij de 2e dus vanaf het moment dat men onderweg is. Om de misverstanden weg te werken is dat verschil weg gehaald en heeft iedereen nu de pechpas dat je geholpen word vanaf het moment dat je onderweg bent. Dan lijkt het mij dat de pas voor e-bikes wel eens omhoog gegaan zou kunnen zijn omdat de klant met een dergelijke fiets niet altijd geholpen kan worden omdat fabrikanten als Sparta Batavus en GAzelle hun software niet willen prijsgeven buiten de gevestigde orde.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor