Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Pretium Telecom

Geplaatst door: alboroo op: 31-08-2009 14:01
Nog steeds biedt Pretium Telecom abonnementen aan onder de naam van KPN.Mijn moeder vertelde dat ze "een goed gesprek had gehad met iemand van de KPN" en "dat haar abonnement nu weer in orde was".Telefonisch ( alleen per betaalde helpdesk bereikbaar- geen email...) zei Pretium dat het om een "ongelukje" ging en dat de "verantwoordelijke telemarkier" gezocht zou worden.Wellicht hebben meer mensen dit nog steeds en kan er alsnog wederom wat aangedaan worden.Want ondanks "de ouderen-opzeg-service"zullen er nog veel -vooral ouderen- intrappen...
Reactie door onbekende gebruiker op 03-09-2009 01:25
Je zou denken, dat Pretium na alle nederlagen eindelijk verstandig zou worden, maar kennelijk nog niet. Misschien moet de Consumentenautoriteit nog maar eens een boete uitdelen.Alboroo, als je niet per omgaande een schriftelijke bevestiging krijgt van je telefonische annulering stuur dan alsnog (ruim) binnen 7 werkdagen na ontvangst van de Pretium-welkomstbrief een aangetekende ontbindingsbrief met bevestiging ontvangst. Telefonische toezeggingen van Pretium zijn niet betrouwbaar!!KrikvdKruk
Reactie door onbekende gebruiker op 03-09-2009 08:27
Neem ook contact op met Consuwijzer : 0800-0707070(5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief)Of vul het formulier in:[url=http://www.consuwijzer.nl/vraag">Neem contact op met ConsuWijzer via dit formulier.[/url: Anders stopt het nooit.Hier staan ook 2 voobeeldbrieven die U kunt gebruiken:
Reactie door onbekende gebruiker op 07-09-2009 12:57
dank voor jullie reacties.Pretium heeft -in dit geval- binnen 2 dagen de opzegging bevestigd.Wellicht heeft het geholpen dat ik gezegd heb dat ik  een klacht zou indienen..Toch raar dat ze je zo via de telefoon een abo kunnen aansmeren en dat jij dan vervolgens aangetekend moet opzeggen....
Reactie door onbekende gebruiker op 07-09-2009 14:09
Als het kan (als er een abonnement is losgepeuterd) niet meer bellen via Pretium. Je zit wel aan het abonnement vast voor een jaar, maar je houdt de lijn bezet, waardoor Pretium niets verdiend op die lijn!!!
Reactie door onbekende gebruiker op 25-10-2009 22:33
Ik blijf me verbazen dat zo'n bedrijf als Pretium maar zijn gang kan gaan. Mijn ouders zijn alweer 2 jaar geleden gestrikt. Mijn moeder stond de Pretiummedewerker te woord en verzocht hen terug te bellen omdat ze niet goed hoort en vanaf die dag zitten ze aan Pretium vast. Ik moet zeggen dat ze niet allert genoeg hebben gereageerd toen ze de papieren thuiskregen maar ja wat wil je ze zijn beiden rond de 80!!!!! Zelf raadpleeg ik internet en vind al snel heel veel gedupeerden maar mijn ouders willen rust in de tent en weten die wegen niet te bewandelen dus betalen gewoon. We hebben het in mei '08  in gang gezet zodat ze na een jaar per 01/2009 in ieder geval weer naar hun oude provider KPN terugkonden waar ze voor die tijd al 35 jaar met tevredenheid zaten. Maar door veel geblunder  irritatie en over en weer gebel is het niet per 1 jan 2009 geschiet maar uiteindelijk per april 2009. Pretium stuurde daarop een brief met de eis dat mijn ouders ook over 2009 tot betaling van de abonnementskosten. In eerste instantie wilde ik die niet betalen, ze hebben er eenvoudigweg geen recht op en dan komen de dreigementen van incassoburo's. Uiteindelijk heb ik betaald omdat er met KPN een coulanceregeling kon worden getroffen en om van het gezeur af te zijn.
Wat schetst mijn verbazing, wordt er enige weken geleden Eur 65,- van de rekening van mijn ouders afgeschreven, Pretium Telecom hebben ze geblokkeerd maar ditmaal onder Pretium BV. Hier kan ik nu weer mee aan de gang. Vandaar mijn berichtje wees gewaarschuwd, GA NOOIT MET PRETIUM IN ZEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!J

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor