Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Postnl inklarings ergernis

Geplaatst door: lars1985 op: 21-11-2013 18:55
Ik wil toch even iets kwijt over Postnl en pakjes uit het buitenland ontvangen. Heb in het buitenland een pakje besteld, na eeuwig wachten, terwijl het al in Nederland moest zijn, kreeg ik bericht over inklaring, heb ik direct teruggestuurd, en eeuwen later kreeg ik eindelijk bezoek van dat verschrikkelijk bedrijf met mijn pakje, en natuurlijk de belachelijke inklaringskosten betalen. Nu was het product defect en moest ik het terugsturen, ik zou mijn inklaringskosten terug krijgen, maar wacht hierop nu al maanden. Hallo postnl! waar zijn jullie mee bezig? Eerst tijden wachten voordat ik mijn pakje krijg, en dat ook nog eens aan jullie gluiperds deze inklaringskosten betalen, en nu krijg ik geld van jullie terug en laten jullie mij zo lang wachten? Zitten jullie medewerkers soms uit de neus te vreten, net zoals toen ik daar eens een sollicitatie had, en de vrouw van postnl haar nageltjes aan het bewerken was, zeker met zo'n mensen kan ik me die vertraging wel voorstellen. Zo'n verschrikkelijk bedrijf mensen, ajjajaj mensen wat een ergernis. Heb nu weer een nieuw product gekocht op internet, maar dit keer in scandinavie, is al 2 weken geleden uit zweden vertrokken, maar nee hoor... nog geen pakje, terwijl op de website staat 3 tot 4 dagen. Zijn jullie daar aan het kienen ofwa? of is er soms een feestje daar, konm ik graag ook langs, om die inklaringskosten op te zuipen. Jezus maria, mensen als jullie ook zo'n ervaring hebben gehad of hebben op dit moment, ik leef met jullie mee, wat een ergernis bij dat bedrijf. En bellen, ja dat kan, voor slechts de Hoofdprijs per minuut, ook nog eens bovenop die inklaringskosten. Ik kan hier nog dagen over doorvertellen, tot ik al mijn haren heb uitgetrokken van ergernis over dit bedrijf. Wanneer worden die eens wakker daar? Als zij iets van je moeten, zoals die inklaringskosten, weten ze je wel te vinden na maanden, en geen betaling = geen pakje (Mijn eigendom hoor!) Maar krijg je iets van hun, of het nu de teruggaaf van kosten is, of je pakje, nee hoor, lekker luieren daar, dat is wat zij doen!
Reactie door tot15karakters op 22-11-2013 17:27
Als je meld welk product het is..... Voor Tabak producten uit België geld dit ook altijd. Daar zit accijns op en zo zijn er meer producten die invoer rechten verplicht zijn. Niet Post NL maar onze regering wil geld. Dus vermeld het product eens en zowel de prijs als inhoud kan bepalend zijn of je moet betalen.
Reactie door arno_2000 op 09-01-2015 14:00
Ik heb een zorgelijk geval meegemaakt. Doordat de leverancier tee pakketten heeft verstuurd werden bij mij 2x inklaringskosten en btw berekend. Via allerlei wegen heb ik de btw terug gekregen. Op mijn vraag waar mijn inklaringskosten blijven kreeg ik te horen dat PostNL kosten heeft gemaakt en dat deze terecht zijn doorberekend. Helaas heeft PostNL ten onrechte een inklaring geboekt doordat zij niet correct de bijgevoegde formulieren hebben gelezen. Ik heb diverse reclames gestuurd en ben hier mee gestopt. Ik was al snel meer geld aan postzegels en telefoonkosten kwijt. Tja PostNL moet ergens hun geld vandaan komen. Efficiënt werken kunnen ze niet. Wanneer krijgt de particulier de mogelijkheid om zelf aangifte te doen. Zakelijke cliënten kunnen zelf de extra kosten en extra btw verrekenen. Het wordt tijd dat een particulier zelf aangifte kan doen waarna hij met zijn documenten het pakket kan laten afleveren. Risico ligt dan bij de cliënt. Als ik, net zoals jij, mijn haren had uitgetrokken dan was ik nog gladder dan een biljartbal.
Reactie door valerius-2 op 09-01-2015 19:12
Quote: arno_2000 schreef op vrijdag 9 jan 2015, 14:00: Ik heb een zorgelijk geval meegemaakt. Doordat de leverancier tee pakketten heeft verstuurd werden bij mij 2x inklaringskosten en btw berekend. Via allerlei wegen heb ik de btw terug gekregen. Op mijn vraag waar mijn inklaringskosten blijven kreeg ik te horen dat PostNL kosten heeft gemaakt en dat deze terecht zijn doorberekend. Helaas heeft PostNL ten onrechte een inklaring geboekt doordat zij niet correct de bijgevoegde formulieren hebben gelezen. Ik heb diverse reclames gestuurd en ben hier mee gestopt. Ik was al snel meer geld aan postzegels en telefoonkosten kwijt. Tja PostNL moet ergens hun geld vandaan komen. Efficiënt werken kunnen ze niet. Wanneer krijgt de particulier de mogelijkheid om zelf aangifte te doen. Zakelijke cliënten kunnen zelf de extra kosten en extra btw verrekenen Dat moet u hier niet doen maar bij de wetgever.. Het wordt tijd dat een particulier zelf aangifte kan doen waarna hij met zijn documenten het pakket kan laten afleveren. Risico ligt dan bij de cliënt. Als ik, net zoals jij, mijn haren had uitgetrokken dan was ik nog gladder dan een biljartbal. einde Quote

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!