Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Postnl duwt LP dubbelgevouwen door brievenbus

Geplaatst door: bbakker op: 16-03-2013 18:43
Mijn klacht over PostNL, wacht nog op antwoord PostNL heeft mijn zeldzame vinyl plaat dubbelgevouwen door de brievenbus proberen te duwen. Deze plaat waar ik al heel lang naar opzoek was heb ik in nieuw staat kunnen kopen wat bijna niet meer voorkomt. Deze plaat is al tijden out of stock. Er staat heel groot op het pakket dat er Records inzitten. Toch heeft de postbode het voor elkaar gekregen om hem helemaal dubbel te vouwen. Je hoort toch dat je iets totaal kapot maakt!! Erg tragisch dit. Beste Postnl, Vandaag heb ik mijn post open gemaakt. Ik heb een LP gekocht en die zou via de post bezorgd worden. Na openen blijkt dat het pakket dubbelgevouwen is. Hiervan heb ik direct foto's gemaakt. De plaat is helemaal doorgebroken, ik denk dat je hoort als je iets breekt. Daarom wil ik graag een verklaring waarom het pakket zo is afgeleverd. Bijkomend probleem is dat deze plaat zeldzaam is en ik maanden heb gezocht om hem in nieuwe staat te kunnen kopen. Er staat over de gehele breedte van het pakket Deck Records, Music specialist. Online vinyl shop. Ik ben ontzettend aangedaan omdat ik heel erg gelukkig was toen deze LP eindelijk weer op de markt verscheen. De teleurstelling was dus groot dat de bezorger het voor elkaar heeft gekregen om dit pakket dubbel te vouwen. Ik ben van mening dat de postbezorging al geruime tijd met stappen achteruit gaat en dit is voor mij echt de druppel. Mede door de vele klachten op internet en bij de desbetreffende programma's zoals Kassa moet u op de hoogte zijn van het falende optreden van uw medewerkers. Ik verwacht dus ook een reactie waarmee mijn vertrouwen hersteld kan worden. Enkele voorbeelden die op internet staan over de afhandeling van klachten baart mij grote zorgen en wil u vragen om met een bevredigend antwoord te komen. Daarom verwacht ik dat gehele bedrag voor verzending en aanschaf vergoed zal worden. Daarbij komend dat de rekening voor zelfde LP in de zelfde staat door uw bedrijf vergoed zal worden. Een emotionele schade vergoeding zal komen te vervallen als er een passende oplossing wordt gevonden door uw bedrijf. Helaas heeft u geen mogelijkheid op de site om een bijlage toe te sturen maar de foto's zijn bij mij in bezit en kunnen opgevraagd worden. In afwachting van uw antwoord,
Reactie door tijger1 op 16-03-2013 18:52
Als u de LP aangetekend had laten versturen, had de postbode aan moeten bellen en u het pakje kunnen overhandigen. Nu zal dat pakje te breed geweest zijn en is het gevouwen. Ik denk niet dat u voor een cent schadevergoeding in aanmerking komt, om over emotionele schadevergoeding maar niet te spreken.
Reactie door bbakker op 16-03-2013 19:26
Het gaat bij mij om het principe dat iemand het voor elkaar krijgt om een LP in de hoes, daarom heen een karton verpakking plus bubbeltjes schuim. Om die dubbel te vouwen, daar is echt heel veel kracht voor nodig. Als je zoiets doet hoor je het gewoon stuk gaan daarom kan ik er met mijn hoofd niet bij. Het is echt een verschrikking hoe PostNL met spullen van andere mensen omgaat.
Reactie door valerius-2 op 16-03-2013 21:56
Quote: bbakker schreef op zaterdag 16 mrt 2013, 19:26: Het gaat bij mij om het principe dat iemand het voor elkaar krijgt om een LP in de hoes, daarom heen een karton verpakking plus bubbeltjes schuim. Om die dubbel te vouwen, daar is echt heel veel kracht voor nodig. Als je zoiets doet hoor je het gewoon stuk gaan daarom kan ik er met mijn hoofd niet bij. Het is echt een verschrikking hoe PostNL met spullen van andere mensen omgaat. einde Quote Volgens mij had het met pakket post verstuurd moeten worden als het niet in een normale brievenbus past.
Reactie door zoekster op 16-03-2013 22:11
Heeft u de LP bij een bedrijf gekocht? Dan is dat verantwoordelijk voor een goede aflevering van het product bij u thuis. Tenzij u de manier waarop zij normaal hun producten versturen heeft afgewezen.
Reactie door wimmers op 17-03-2013 15:27
Goedemiddag bbakker Het bedrijf waar U de lp heeft gekocht had op de verpakking aan moeten geven dat de inhoud breekbaar was. En als U een gewone brievenbus heeft van 26.5 cm lang en 3.2 cm breed dan moeten er pakjes doorheen kunnen. Maar ik neem aan dat de lp breder was dan moet het pakje gebracht worden door de TNT. Mvg Christel
Reactie door bbakker op 17-03-2013 18:13
Mijn brievenbus is normaal, ik woon in een nieuwbouw wijk. Daarnaast heb ik 12,50 voor de verzendkosten betaald dus ging ik er vanuit dat het als pakket bezorgd werd. Bijkomend probleem is dat het na het dubbelvouwen en door de brievenbus duwen het pakket bleef steken. Dat is er toen weer uitgehaald en aan de buren afgeleverd. Dit alles had dus verkomen kunnen worden als er gelijk bij de buren was aangebelt. De buren zijn getuige geweest van het voorval omdat zij van de tweede verdieping naar onze deur kunnen kijken. Ik ben van mening dat het misschien verkeerd gepost is door de afzender, omdat er in andere landen andere regels gelden. Daarbij is deze verstuurd vanuit zweden en bij de Zweedse site dat manier van versturing bepaalt dat als de post te groot is men het bij postkantoor moet ophalen.
Reactie door postnl webcare op 19-03-2013 10:47
Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en willen graag deze wijze van bezorgen met de verantwoordelijke medewerker bespreken. Wilt u met ons contact opnemen via Twitter @PostNL , Facebook.com/PostNL of kijk op onze website www.postnl.nl. Hier vindt u ook de overige contactgegevens van onze klantenservice.
Reactie door bbakker op 21-03-2013 11:19
De betreffende postbode is persoonlijk langs gekomen om zijn kant van het verhaal te vertellen. Dat stel ik zeer op prijs, daarmee zijn voor mij een hele hoop boze gedachten verdwenen. Ik ben blij even persoonlijk contact te hebben gehad.
Reactie door zoekster op 21-03-2013 11:36
Quote: bbakker schreef op donderdag 21 mrt 2013, 11:19: De betreffende postbode is persoonlijk langs gekomen om zijn kant van het verhaal te vertellen. Dat stel ik zeer op prijs, daarmee zijn voor mij een hele hoop boze gedachten verdwenen. Ik ben blij even persoonlijk contact te hebben gehad.einde Quote Maar wat is er nu uitgekomen? Het ging toch niet over boze gedachten, maar om een kapotte LP? Als je alleen maar van je boze gedachten afwilt, ga dan naar een psychiater.
Reactie door valerius-2 op 21-03-2013 14:03
Ik denk dat dit alsnog geregeld zou worden. Zie de reactie van NL post
Reactie door bbakker op 21-03-2013 16:06
Quote: zoekster schreef op donderdag 21 mrt 2013, 11:36: Quote: bbakker schreef op donderdag 21 mrt 2013, 11:19: .......einde Quote Maar wat is er nu uitgekomen? Het ging toch niet over boze gedachten, maar om een kapotte LP? Als je alleen maar van je boze gedachten afwilt, ga dan naar een psychiater.einde Quote Het is gewoon netjes dat hij even langs is gekomen. Het blijft natuurlijk wel een feit dat het product kapot is afgeleverd. Ik ben ook nog in onderhandeling met PostNL, over een vergoeding maar daar gaat waarschijnlijk meer tijd overheen. Van mij mag deze klacht dan ook van de site af, in afwachting van de verdere behandeling. Kan daar alleen geen mogelijkheid voor vinden.
Reactie door zoekster op 21-03-2013 16:16
Oké, je krijgt dus een vergoeding. Daar was ik meer nieuwsgierig naar dan naar je gemoedstoestand. Een topic verwijderen kan alleen de redactie, maar die begint daar meestal niet aan. Voor iemand anders kan deze informatie weer handig zijn.
Reactie door bbakker op 21-03-2013 16:22
Het is niet raar dat je boos bent als je al zolang naar iets opzoek bent en je krijgt het zo binnen. Maar ik kan niet boos zijn op de postbode na zijn verhaal. Zeker niet als hij het persoonlijk komt vertellen. Dus mijn gemoedstoestand is stabiel, heb ook geen hulp nodig;).
Reactie door freya op 21-03-2013 16:58
Quote: bbakker schreef op donderdag 21 mrt 2013, 16:22: Het is niet raar dat je boos bent als je al zolang naar iets opzoek bent en je krijgt het zo binnen. ....einde Quote Dat kan ik volkomen begrijpen. Quote: bbakker schreef op donderdag 21 mrt 2013, 16:22: .... Maar ik kan niet boos zijn op de postbode na zijn verhaal. ....einde Quote En dat begrijp ik dan weer niet.... Wat heeft die postbode dan verteld, dat hij daarmee 'recht praat' wat hij heeft gedaan? Ik kan echt geen excuus bedenken, waardoor ik niet meer boos zou zijn. Er is per slot van rekening wel iets, min of meer, zeldzaams moedwillig door hem vernietigd.... Freya
Reactie door valerius-2 op 22-03-2013 00:03
Quote: freya schreef op donderdag 21 mrt 2013, 16:58: Quote: bbakker schreef op donderdag 21 mrt 2013, 16:22: Het is niet raar dat je boos bent als je al zolang naar iets opzoek bent en je krijgt het zo binnen. ....einde Quote Dat kan ik volkomen begrijpen. Quote: bbakker schreef op donderdag 21 mrt 2013, 16:22: .... Maar ik kan niet boos zijn op de postbode na zijn verhaal. ....einde Quote En dat begrijp ik dan weer niet.... Wat heeft die postbode dan verteld, dat hij daarmee 'recht praat' wat hij heeft gedaan? Ik kan echt geen excuus bedenken, waardoor ik niet meer boos zou zijn. Er is per slot van rekening wel iets, min of meer, zeldzaams moedwillig door hem vernietigd.... Freya einde Quote Ja zo kan het ook TS is van huis uit dus vergevings, emn dat is dan een goede karakter trek, het is gebeurd en er is een exuus door de betreffende bezorger gemaakt. Kan hier helemaal inkomen.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!