Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

PostNl bezorging

Geplaatst door: randel op: 30-01-2015 16:17
Volgens Postnl is de verzender ten alle tijden verantwoordelijk voor het goed aankomen van een pakketje. Ik ben het daar niet helemaal mee eens Mijn klacht : Heel erg benieuwd wat u erover denkt
Reactie door randel op 30-01-2015 16:21
Sorry, de link naar mijn klacht werkte niet, nogmaals Mijn klacht : [url: https://www.klachtenkompas.nl/postnl/pakket-zonder-huisnummer-bij-de-buren-afgeleverd[/url:
Reactie door forever-nl op 30-01-2015 17:12
Vervelend dat het niet goed is gegaan met het pakket. Verzender kan bij PostNL een klacht indienen en onderzoek laten starten naar verdwijning. Als buren het pakket hebben achtergehouden zou dat verduistering zijn, echter onduidelijk is nog of de conclusie dat zij het pakket hebben achtergehouden correct is.
Reactie door pieterwolters op 30-01-2015 17:44
En waarom ben je het daar niet mee eens? In de bezorgketen zitten een aantal plekken waar postnl geen invloed op heeft. Alleen de verzender is in staat om er uiteindelijk voor te zorgen dat de ontvanger krijgt wat nodig is.
Reactie door komsja op 30-01-2015 18:15
Het bedrijf dat een bepaald product van de verzender naar de ontvanger bezorgd is volgens mij verantwoordelijk.Ik heb een keer wat besteld en dat bestelde kwam maar niet,via de site van het bedrijf het bedrijf gebeld te hebben,hadden hun de melding staan dat het pakket bezorgd was met de datum en tijd,maar ik had niks ontvangen,toen zeiden ze dat het bij de buren was afgeleverd dus ik naar de buren,maar niks ik naar de volgende 5 buren,Niks,ik de andere kant van de gallerij naar de buren,ook niks,uiteindelijk kwam ik bijna aan de laatste bewoner en die had "jawel" mijn pakketje in ontvangst genomen.Was blij dat ik m,n pakketje had,maar ook pissig vanwegen het feit dat die bewoner niet even de moeite heeft genomen om mij dat te melden.Maar nog pissiger dat PostNL mijn pakketje zomaar bij een gallerij buur had afgegeven die ik helemaal niet ken,want er stond op het bericht niet bij welke buur het afgeleverd was.
Reactie door randel op 30-01-2015 18:19
@forever-nl Idd, ik ben nu ook bezig om met de verzender een onderzoek te laten starten. Het probleem is dat er niet aangetoond kan worden of mijn buurman werkelijk het pakket heeft terug gebracht bij het postkantoor. Postnl zegt dat het niet kan controleren of het pakket door hem is terug gebracht, dat wordt namelijk niet geregistreerd. Het zou fijn zijn als het postkantoor mij kon vertellen dat het retour gezonden is maar dat kunnen ze nu niet. @pieterwolters, Ik ben het er in mijn geval niet mee eens omdat ik zelf ben vergeten mijn huisnummer erbij te zetten. De verkoper heeft het pakket naar mijn straat gestuurd, daar heb ik ook alle bewijzen van. In dit geval hoort het postsorteerbedrijf in Nederland de fout te herkennen en het huisnummer te veranderen in huisnummer '0' zodat het retour gestuurd kan worden naar de verzender. Dat is helaas niet gebeurd. Om een of andere reden is er een huisnr. aan toe gevoegd namelijk huisnummer '2-4' , de eerste cijfers van mijn postcode. De postbode heeft besloten het pakket af te leveren op huisnr. 2 Ik heb een fout gemaakt om mijn huisnummer er niet bij te zetten. De verzender heeft het verstuurd naar het adres wat ik heb opgegeven, het sorteerbedrijf heeft het huisnummer 2-4 erop gezet ipv 0, de postbode heeft het afgeleverd op nr. 2
Reactie door tijger1 op 30-01-2015 19:06
En nu wilt u iemand anders aansprakelijk stelken voor uw fout?
Reactie door valerius-2 op 30-01-2015 19:29
Het is u goed recht om daar niet mee eens te zijn maar dat is dan niet de voorwaarden van post nl of zuigen zij dit uit hun duim. Wie zou er dan hier voor op draaien de ontvanger die niet weetr of het verzonden is. En alleen dit maar aan neemt.
Reactie door randel op 30-01-2015 19:33
@tijger1 Nee, dat wil ik juist niet, vandaar deze discussie; "Volgens Postnl is de verzender ten alle tijden verantwoordelijk voor het goed aankomen van een pakketje." Ik weet dat ik een foutje heb gemaakt door mijn huisnummer vergeten te vermelden. Maar los daarvan staat er op het pakket ook nog mijn voor en achternaam, en mijn mobiele telefoonnummer. Het huisnummer 2-4 is niet wat ik heb opgegeven, niet bij mijn Aliexpress account en dat huisnummer is ook niet waar de verzender het naartoe gestuurd heeft.
Reactie door randel op 30-01-2015 19:41
@valerius-2 Ja, ik kan gewoon niet geloven dat retourzendingen niet geregistreerd worden. In mijn ogen is het heel simpel, de buurman heeft toegegeven het pakket ontvangen te hebben. Hij zegt het retour gestuurd te hebben wat aan de hand van zijn boze reactie gewoonweg niet waar is. Waarom wordt hij in bescherming genomen en mag ik fluiten naar mijn pakket ?
Reactie door tijger1 op 30-01-2015 19:51
Maakt verder niet uit. De afzender is verantwoordelijk en kan alleen navraag doen. Als zij het u niet kwalijk nemen dat u geen huisnummer verstrekt hebt en het spul opnieuw willen sturen, is dat toch fijn.
Reactie door randel op 30-01-2015 20:27
@tijger1 Dat zou idd heel erg fijn zijn. Ik begrijp alleen niet goed hoe de afzender hier verantwoordelijk voor kan zijn. Hij heeft het verstuurd en niet verkeerd bezorgd. Hij heeft mij al zijn track 'n trace informatie toegestuurd, dat zou voldoende moeten zijn om aan te tonen dat het aan zijn kant niet fout gegaan is. Het huisnummer 2-4 staat aan zijn kant nergens vermeld en bestaat immers niet. De eerste paar keer dat ik belde met PostNL om te vragen waar mijn pakketje was, kreeg ik te horen: "Het is op nummer 2 op de 4de etage" of "heeft u al gekeken op nummer 24 ? " of "he, dat is raar, ik moet het even navragen/overleggen". Pas toen ik zelf aangaf dat het was bezorgd op nummer 2, kreeg ik te horen dat ze er verder niks meer aan konden veranderen
Reactie door tijger1 op 30-01-2015 20:40
De afzender kan u verwijten geen huisnummer vermeld te hebben. Dus u moet het met hem uitknokken. Helaas is de Post geen partij voor u maar voor de verzender en die zit in China.
Reactie door randel op 30-01-2015 20:57
@tijger1 Oke, dus de afzender is dus niet altijd verantwoordelijk Maar hoe zit het dan met het toegevoegde huisnummer van 2-4 ?
Reactie door tijger1 op 30-01-2015 21:21
Het gaat er om dat alleen de verzender kan klagen bij de Post, maar dat u alleen kan klagen bij de verzender. En die kan u weer tegenwerpen dat u zelf geen huisnummer opgegeven hebt. Als het goed is, is de asnkoopwaarde minder dan € 22,00 dus ik weet niet hoeveel tijd en moeite u wilt spenderen aan de verkoper om iets voor elkaar te krijgen.
Reactie door randel op 30-01-2015 21:37
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 30 jan 2015, 21:21: Het gaat er om dat alleen de verzender kan klagen bij de Post, maar dat u alleen kan klagen bij de verzender.einde Quote Oke, duidelijk. Als ze me dat nou gelijk vertellen. Ik ben alleen heel erg boos omdat ik weet dat mijn onbeschofte buurman gewoon mijn pakketje heeft en dat ik daar totaal niks aan kan veranderen. Het liefst zou ik daar met een knuppel de boel kort en klein slaan, pfffff Ik wacht nog wel even af op de reacties vanuit China en verder hoop ik maar op het beste. Bedankt voor al jullie reacties, vooral tijger1, erg verhelderend om er over te kunnen praten, ik hou jullie op de hoogte :) Fijne avond allemaal !!
Reactie door tijger1 op 30-01-2015 22:03
Houd uw woede tov uw buurman in toom. Wraak nemen kost meer dan een nieuwe bestelling. Succes met China.
Reactie door diumenge op 31-01-2015 12:51
Je hebt het pakket niet ontvangen door een fout van de verzender. Je geeft dan bij Aliexpress binnen de termijn aan dat het pakket niet ontvangen is, dus je opent een dispuut, en dan hoef je niet te betalen.
Reactie door diumenge op 31-01-2015 12:55
Sorry, had niet goed alle reacties gelezen. Je bent zelf vergeten het huisnummer te vermelden, dus geen fout van de verzender. Ben het met je eens dat het pakket retour afzender had moeten gaan.
Reactie door joentje1978 op 31-01-2015 21:11
Schijnt inderdaad zo te zijn dat de afzender ten aller tijde aansprakelijk is. Ben het er zelf absoluut niet mee eens. Als ik een pakketje naar het postkantoor breng, verzendkosten betaal en een verzendbewijs krijg waarvan ik de track&trace-code doormail aan de ontvanger dan vind ik dat mijn taak erop zit. Het is aan PostNL om ervoor te zorgen dat het pakketje in goede staat bij de ontvanger aankomt, daar betaal ik immers voor. PostNL denkt daar anders over. Bij schade of vermissing lopen ze altijd te roepen dat je het pakketje maar verzekerd had moeten versturen. Je moet je pakketje dus verzekeren omdat ze bij PostNL af en toe hun taak verzaken. Handtekening voor ontvangst vragen ze niet dus de bezorger kan ook het pakketje zelf in zijn zak steken en doen alsof hij het heeft afgeleverd. Is ook wel eens gebeurd dat ze een pakketje bij de buren hebben afgeleverd en geen kaartje in de bus gedaan hebben dat het bij de buren is afgeleverd. Heb gelukkig eerlijke buren dus heb het pakketje alsnog ontvangen. Zal maar gebeuren dat ze het pakketje bij een ongure buurman afleveren die je helemaal niet kent en die dan het pakketje achterover drukt.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor