POSTNL: Bezorger pleegt valsheid in geschrifte!
Geplaatst door: 1953 op: 25-07-2014 12:38
PostNL, de bezorger heeft valsheid in geschrifte gepleegd door bij de ontvangst van een pakket (3SYKHJ000165508) zelf voor de ontvangst te tekenen. Vond het al vreemd dat ik zelf niet voor moest tekenen.
Een klacht neerleggen bij PostNL is een optie.
De integriteit van deze bezorger is bij mij onbetrouwbaar geworden.
De geplaatste vermeende handtekening heb ik veilig gesteld.
Is PostNL nog wel te vertrouwen als de bezorger ongewild een vermeende handtekening voor ontvangst zelf plaatst?
Reactie door 1953 op 25-07-2014 13:13
Heb ondertussen bij PostNL een klacht neergelegd over het gedrag van de bezorger via een contactformulier.
Reactie door diumenge op 25-07-2014 17:29
Pakket wel ontvangen?
Reactie door tijger1 op 25-07-2014 19:06
U hebt de vermeende handtekening veilig gesteld? Gelukkig maar.
Reactie door 1953 op 25-07-2014 21:27
Quote: diumenge schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:29: Pakket wel ontvangen?einde Quote
Ja, dat kon je uit opmaken van mijn tekst: 'Vond het al vreemd dat ik zelf niet voor moest tekenen'.
Reactie door 1953 op 25-07-2014 21:28
Quote: tijger1 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 19:06: U hebt de vermeende handtekening veilig gesteld? Gelukkig maar.einde Quote
PostNL heeft al gereageerd, excuses aangeboden, het wordt verder besproken met de bezorger.
Reactie door diumenge op 26-07-2014 10:42
Quote: 1953 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 21:27: Quote: diumenge schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:29: Pakket wel ontvangen?einde Quote
Ja, dat kon je uit opmaken van mijn tekst: 'Vond het al vreemd dat ik zelf niet voor moest tekenen'.
einde Quote Ik kan wel zoveel opmaken uit je schrijfsel hier, maar ik heb liever gewoon duidelijkheid.
Niet netjes van de postbezorger, maar verder zie het probleem niet zo.
Reactie door zoekster op 26-07-2014 15:05
Ik zie wel een probleem zeker voor de verzender van een aangetekend stuk. Mocht je willen bewijzen dat het pakket inderdaad in ontvangst is genomen, zit je met een valse handtekening.
Ook heb ik zelf liever dat als men mij een pakje met tekenen voor ontvangst toestuurt, dat ik dat dan zelf onderteken en niet de postbode.
Wat ik me wel afvraag, waarom heeft hij dat gedaan? Was je niet thuis, moet je van een verdieping komen om te tekenen en was de postbode ongeduldig? Heeft hij het pakje achtergelaten in een centrale ruimte? Of overhandigde hij het pakket en kwam je er later achter dat iemand anders een handtekening had gezet?
Reactie door diumenge op 26-07-2014 19:27
Eens, probleem van de opdrachtgever/verzender dus, geen probleem van de ontvanger.
Reactie door zoekster op 26-07-2014 21:29
Quote: diumenge schreef op zaterdag 26 jul 2014, 19:27: Eens, probleem van de opdrachtgever/verzender dus, geen probleem van de ontvanger.einde Quote
Dus jij vindt het wel oké als de postbezorger voortaan jouw aangetekende pakketten tekent?
Reactie door zoekster op 26-07-2014 21:30
En ik bedoel daarmee, de aan jouw gestuurde pakketten.
Reactie door 1953 op 27-07-2014 01:15
Quote: diumenge schreef op zaterdag 26 jul 2014, 10:42: Quote: 1953 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 21:27: Quote: diumenge schreef op vrijdag 25 jul 2014, 17:29: Pakket wel ontvangen?einde Quote
Ja, dat kon je uit opmaken van mijn tekst: 'Vond het al vreemd dat ik zelf niet voor moest tekenen'.
einde Quote Ik kan wel zoveel opmaken uit je schrijfsel hier, maar ik heb liever gewoon duidelijkheid.
Niet netjes van de postbezorger, maar verder zie het probleem niet zo.einde Quote
Hoe vaak las je niet alhier bij 'Discussies' en/of bij 'Vraag & beantwoord': pakket niet ontvangen, is wel voor getekend en daarmee werd de kous afgedaan.
Het is weldegelijk een probleem: valsheid in geschrifte plegen.
Reactie door 1953 op 27-07-2014 01:18
Quote: zoekster schreef op zaterdag 26 jul 2014, 15:05: Ik zie wel een probleem zeker voor de verzender van een aangetekend stuk. Mocht je willen bewijzen dat het pakket inderdaad in ontvangst is genomen, zit je met een valse handtekening.
Ook heb ik zelf liever dat als men mij een pakje met tekenen voor ontvangst toestuurt, dat ik dat dan zelf onderteken en niet de postbode.
Wat ik me wel afvraag, waarom heeft hij dat gedaan? Was je niet thuis, moet je van een verdieping komen om te tekenen en was de postbode ongeduldig? Heeft hij het pakje achtergelaten in een centrale ruimte? Of overhandigde hij het pakket en kwam je er later achter dat iemand anders een handtekening had gezet?einde Quote
Was wel thuis, deed de deur open en wachtte hem op bij de lift, blijkbaar haast gehad want er lagen nog meer pakketjes op zijn steekwagen. Weg was hij de lift weer in.
Reactie door diumenge op 27-07-2014 11:24
Quote: zoekster schreef op zaterdag 26 jul 2014, 21:29: Quote: diumenge schreef op zaterdag 26 jul 2014, 19:27: Eens, probleem van de opdrachtgever/verzender dus, geen probleem van de ontvanger.einde Quote
Dus jij vindt het wel oké als de postbezorger voortaan jouw aangetekende pakketten tekent? einde Quote
Nee, dat niet. Maar als ik wel het pakket zelf ontvang, dan zou ik er denk ik niet zo'n punt van maken. Ben het wel met jullie eens dat het niet zou mogen. Volgens mij staan die bezorgers echter onder enorme druk en gaan ze daarom dit soort dingen doen, die ik overigens niet goed wil praten daarmee.
Reactie door diumenge op 27-07-2014 11:27
Quote: 1953 schreef op zondag 27 jul 2014, 01:15:
Hoe vaak las je niet alhier bij 'Discussies' en/of bij 'Vraag & beantwoord': pakket niet ontvangen, is wel voor getekend en daarmee werd de kous afgedaan.
einde Quote Lijkt mij dat je dan heel simpel kan aantonen dat het niet jouw handtekening is.
Reactie door 1953 op 27-07-2014 18:13
Quote: diumenge schreef op zondag 27 jul 2014, 11:24: Quote: zoekster schreef op zaterdag 26 jul 2014, 21:29: Quote: diumenge schreef op zaterdag 26 jul 2014, 19:27: Eens, probleem van de opdrachtgever/verzender dus, geen probleem van de ontvanger.einde Quote
Dus jij vindt het wel oké als de postbezorger voortaan jouw aangetekende pakketten tekent? einde Quote
Nee, dat niet. Maar als ik wel het pakket zelf ontvang, dan zou ik er denk ik niet zo'n punt van maken. Ben het wel met jullie eens dat het niet zou mogen. Volgens mij staan die bezorgers echter onder enorme druk en gaan ze daarom dit soort dingen doen, die ik overigens niet goed wil praten daarmee.einde Quote
Principe! Het gaat om het principe dat iemand valsheid in geschrifte heeft gepleegd, uit mijner naam een vermeende handtekening plaatsen. Ook al had ik het pakket zelf ontvangen.
Reactie door zoekster op 28-07-2014 09:05
Je blijkt niet de enige te zijn.
klik HIER
Waaruit
Laatst heb ik een horloge gekocht in Duitsland deze heb ik aangetekend laten bezorgen. De kosten hiervan €15,-.
Wat denkt je, wordt het horloge door de brievenbus gepropt! We waren gewoon thuis en er is niet aangebeld of aangeklopt.
Het ergste vind ik nog wel dat de bezorger zelf getekend heeft! Er stond toch echt op de brief dat er door de bewoner moest getekend worden.
Onacceptabel.HIER
Reactie door 1953 op 28-07-2014 21:25
Quote: zoekster schreef op maandag 28 jul 2014, 09:05: Je blijkt niet de enige te zijn.
klik HIER
Waaruit
Laatst heb ik een horloge gekocht in Duitsland deze heb ik aangetekend laten bezorgen. De kosten hiervan €15,-.
Wat denkt je, wordt het horloge door de brievenbus gepropt! We waren gewoon thuis en er is niet aangebeld of aangeklopt.
Het ergste vind ik nog wel dat de bezorger zelf getekend heeft! Er stond toch echt op de brief dat er door de bewoner moest getekend worden.
Onacceptabel.einde Quote
Menig rotte appel werkt(e) bij PostNL en dat kan ongestraft doorgaan blijkbaar.
Reactie door costnix op 28-07-2014 21:35
Daarom is het goed, dat u een klacht heeft ingediend bij PostNL. als erg genoeg klachten over de betreffend postbode worden ingediend, dan is het voor die postbode einde baan/contract.
Toen het nog PTT heette was elke postbode een ambtenaar en moesten ze een ambtseed afleggen.
Reactie door 1953 op 29-07-2014 05:37
Quote: costnix schreef op maandag 28 jul 2014, 21:35: Daarom is het goed, dat u een klacht heeft ingediend bij PostNL. als erg genoeg klachten over de betreffend postbode worden ingediend, dan is het voor die postbode einde baan/contract.
Toen het nog PTT heette was elke postbode een ambtenaar en moesten ze een ambtseed afleggen.einde Quote
...of amtsbelofte! En er was toen controle door de postale recherche. Alles verliep volgens het ambtelijk boekje.
Reactie door zon5net op 14-11-2014 14:41
Quote: 1953 schreef op zondag 27 jul 2014, 01:18: Quote: zoekster schreef op zaterdag 26 jul 2014, 15:05: Ik zie wel een probleem zeker voor de verzender van een aangetekend stuk. Mocht je willen bewijzen dat het pakket inderdaad in ontvangst is genomen, zit je met een valse handtekening.
Ook heb ik zelf liever dat als men mij een pakje met tekenen voor ontvangst toestuurt, dat ik dat dan zelf onderteken en niet de postbode.
Wat ik me wel afvraag, waarom heeft hij dat gedaan? Was je niet thuis, moet je van een verdieping komen om te tekenen en was de postbode ongeduldig? Heeft hij het pakje achtergelaten in een centrale ruimte? Of overhandigde hij het pakket en kwam je er later achter dat iemand anders een handtekening had gezet?einde Quote
Was wel thuis, deed de deur open en wachtte hem op bij de lift, blijkbaar haast gehad want er lagen nog meer pakketjes op zijn steekwagen. Weg was hij de lift weer in.einde Quote
Mijn ervaring met haast en niet bekend zijn van bezorg verplichting aan en tenaam stelling En goede adres is niet duidelijk meer.. En mijn geval betreft het 2 X een Turkse man, waarvan ik toevallig later er achter kwam hij woont vlakbij in mijn wijk. Heb ergens hier geschreven
Reactie door 1953 op 14-11-2014 15:42
Quote: zon5net schreef op vrijdag 14 nov 2014, 14:41: Quote: 1953 schreef op zondag 27 jul 2014, 01:18: Quote: zoekster schreef op zaterdag 26 jul 2014, 15:05: Ik zie wel een probleem zeker voor de verzender van een aangetekend stuk. Mocht je willen bewijzen dat het pakket inderdaad in ontvangst is genomen, zit je met een valse handtekening.
Ook heb ik zelf liever dat als men mij een pakje met tekenen voor ontvangst toestuurt, dat ik dat dan zelf onderteken en niet de postbode.
Wat ik me wel afvraag, waarom heeft hij dat gedaan? Was je niet thuis, moet je van een verdieping komen om te tekenen en was de postbode ongeduldig? Heeft hij het pakje achtergelaten in een centrale ruimte? Of overhandigde hij het pakket en kwam je er later achter dat iemand anders een handtekening had gezet?einde Quote
Was wel thuis, deed de deur open en wachtte hem op bij de lift, blijkbaar haast gehad want er lagen nog meer pakketjes op zijn steekwagen. Weg was hij de lift weer in.einde Quote
Mijn ervaring met haast en niet bekend zijn van bezorg verplichting aan en tenaam stelling En goede adres is niet duidelijk meer.. En mijn geval betreft het 2 X een Turkse man, waarvan ik toevallig later er achter kwam hij woont vlakbij in mijn wijk. Heb ergens hier geschreveneinde Quote
Deze bezorger was kind aan huis!
Reactie door boefje71 op 07-04-2015 15:56
Ik heb vorige week hetzelfde meegemaakt. Mijn buurvrouw heeft een pakketje aangenomen waar IK voor moest tekenen.
Er zat een sticker op de doos waarop stond: Niet afleveren bij de buren, Handtekening vereist.
De postbezorg(st)er heeft:
1. Het pakketje afgeleverd bij de buren.
2. Heeft mijn handtekening vervalst.
Ik heb het bewijs van mijn valse handtekening dmv een reload van de track and trace pagina op mijn computer. Toen ik thuis kwam wilde ik via de track and trace code even kijken wanneer de postbezorger kwam en zag toen dat er voor mijn pakketje getekend was. De handtekening toonde mijn naam en zag er een beetje uit als een blok handtekening. Duidelijk niet de naam en handtekening waar ik mee teken. De postbezorg(st)er heeft dus de handtekening vervalst, pakketje afgegeven bij de buren terwijl dat niet mocht.
In eerste instantie wilde PostNL de klacht niet aannemen. Ik moest bij de afzender van mijn pakket zijn en die zou de klacht dan doorspelen aan PostNL. Dat zou 6 tot 9 weken duren.
Ik heb voet bij stuk gehouden en uiteindelijk ging er een klacht in de mallemolen van PostNL.
Van de week kreeg ik antwoord op mijn klacht. Ze hebben de postbezorg(st) er op aangesproken dat dit niet kan. En dat was het! Schandalig. Een medewerker pleegt valsheid in geschrifte en die krijgt alleen een standje? SCHANDALIG!
Ben Tegen
Reactie door 1953 op 07-04-2015 23:22
Quote: boefje71 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 15:56: Ik heb vorige week hetzelfde meegemaakt. Mijn buurvrouw heeft een pakketje aangenomen waar IK voor moest tekenen.
Er zat een sticker op de doos waarop stond: Niet afleveren bij de buren, Handtekening vereist.
De postbezorg(st)er heeft:
1. Het pakketje afgeleverd bij de buren.
2. Heeft mijn handtekening vervalst.
Ik heb het bewijs van mijn valse handtekening dmv een reload van de track and trace pagina op mijn computer. Toen ik thuis kwam wilde ik via de track and trace code even kijken wanneer de postbezorger kwam en zag toen dat er voor mijn pakketje getekend was. De handtekening toonde mijn naam en zag er een beetje uit als een blok handtekening. Duidelijk niet de naam en handtekening waar ik mee teken. De postbezorg(st)er heeft dus de handtekening vervalst, pakketje afgegeven bij de buren terwijl dat niet mocht.
In eerste instantie wilde PostNL de klacht niet aannemen. Ik moest bij de afzender van mijn pakket zijn en die zou de klacht dan doorspelen aan PostNL. Dat zou 6 tot 9 weken duren.
Ik heb voet bij stuk gehouden en uiteindelijk ging er een klacht in de mallemolen van PostNL.
Van de week kreeg ik antwoord op mijn klacht. Ze hebben de postbezorg(st) er op aangesproken dat dit niet kan. En dat was het! Schandalig. Een medewerker pleegt valsheid in geschrifte en die krijgt alleen een standje? SCHANDALIG!
Ben Tegeneinde Quote
Die postbezorger die dat vorig jaar deed, zie hem nimmer meer. Ontslagen?!
Reactie door pino123 op 08-04-2015 13:56
Doe je aangifte bij de politie, die is daar namelijk voor. Hier blijven spuien lost je probleem niet op.
Reactie door nielsone1992 op 08-04-2015 15:46
je kunt hier niet postNL scheef voor aan kijken. Hun kunnen er niks aan doen dat een bezorger dit heeft gedaan. het is goed dat je een klacht hebt in gediend want dan kan postnl wel actie ondernemen.
Reactie door jpm op 08-04-2015 16:15
Wellicht betreft het hier een ZZP'er. Die kan je niet ontslaan maar wel het werkcontract opzeggen. Veelal hebben deze mensen ook nog veel geinvesteerd in de bus waarin ze rijden en verdienen ze nauwelijks het zout in de pap. Als de bezorger u niet laat tekenen en wel het pakket overhandigt, grijp de man of vrouw zelf in de kraag en wijs hem op de fraude. Meestal helpt het dan wel als je zegt dat er een volgende keer een klacht naar PostNL zal gaan vermoed ik.
Reactie door jugendstil op 09-04-2015 11:16
Quote: 1953 schreef op vrijdag 25 jul 2014, 12:38: PostNL, de bezorger heeft valsheid in geschrifte gepleegd door bij de ontvangst van een pakket (3SYKHJ000165508) zelf voor de ontvangst te tekenen. Vond het al vreemd dat ik zelf niet voor moest tekenen.
Een klacht neerleggen bij PostNL is een optie.
De integriteit van deze bezorger is bij mij onbetrouwbaar geworden.
De geplaatste vermeende handtekening heb ik veilig gesteld.
Is PostNL nog wel te vertrouwen als de bezorger ongewild een vermeende handtekening voor ontvangst zelf plaatst?
einde Quote
Dit topic is inmiddels aan het meanderen gegaan....
U pakt een pakket aan. U weet (hoe dan?) de handtekening 'veilig te stellen', wat betekent dat u de machine van de postbezorger in handen hebt gehad. Uw pakket kwam rechtstreeks in uw handen, immers u meldt de postbezorger de handtekening zette.
En vervolgens komt er een ellenlange discussie, die over alle mogelijke onheil opties voorbij, maar het feit blijft dat u:
a) het pakket is aangekomen,
b) u hebt het pakket aangenomen.
c) u weet de handtekening in handen te krijgen en VEILIG te stellen.....
Kortom, ik verdenk u er van dat u een discussie opstart om dat het leuk is of dat u interessant lijkt.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!