Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

postbezorging TNT

Geplaatst door: tinus82 op: 13-01-2011 17:59
Ook wij hebben verschrikkelijk veel problemen met de bezorging van TNT post. ook wij ontvangen rekeningen en herinneringen niet. Dit heeft ons heel veel geld gekost. Wij zijn het zat! Uiteraard klachten ingediend bij TNT maar je komt geen stap verder! Waar kunnen wij terecht? Is er naast de consumentenbond/kassa/tros radar etc wellicht een bepaalde vereniging/stichting hiervoor in het leven geroepen aangezien er zoveel klachten zijn? Ook wij willen het liefst de TNT aanklagen voor het niet nakomen van de afspraken (bezorgen van de post, op het juist adres) maar als individu ben je hier niet tegenop gewassen. groet
Reactie door tdehond op 13-01-2011 18:18
Het zou fijn zijn als m.n. de verzenders van de post een klacht indienen bij TNT omdat zij de opdrachtgevers zijn en verantwoordelijk zijn voor het feit dat wat zij verzenden bij u aankomt. In artikel 11 van de a.v. staat hoe klachten/geschillen bij TNT geregeld is: klik hier Misschien zou het zinvol zijn als een grote groep gedupeerden hun problemen bij de rechter voorleggen en deze uitspraak zou doen. Misschien ontwaakt TNT dan. klik hier
Reactie door börgemeister op 13-01-2011 19:55
@tinus82!! Waarom dit niet al bij een bestaande forum op discussies geplaatst, namelijk: 'slechte postbezorging TNT Post'? M.i. weer een onnodige forum op discussies geopend.
Reactie door tinus82 op 13-01-2011 23:18
Quote: börgemeister schreef op donderdag 13 jan 2011, 19:55: @tinus82!! Waarom dit niet al bij een bestaande forum op discussies geplaatst, namelijk: 'slechte postbezorging TNT Post'? M.i. weer een onnodige forum op discussies geopend.einde Quote @börgemeister Hierbij heb ik het verplaatst naar de andere discussie! Maar dank voor de vriendelijke opmerking!! Wellicht dat "iemand" deze kan sluiten/verwijderen.
Reactie door tinus82 op 13-01-2011 23:19
PS deze discussie is nooit onnodig of overbodig wanneer het je zo verschrikkelijk veel geld kost
Reactie door yvonneootes op 24-01-2011 00:07
Ik kan de klachten alleen maar ondersteunen. Ik heb de laatste week drie klachten ingediend. Ik krijg steeds excuses aangeboden, zelfs telefonisch, maar de slechte postbezorging gaat gewoon door. Vanavond (zondag ) kreeg ik om half tien negen poststukken, waaronder bankafschriften enz bezorgd door iemand die de nederlandse taal niet eigen was en niet op mijn klachten kon reageren. De poststukken waren allemaal duidelijk nat geweest en twee van de brieven hoorden niet op mijn adres thuis. Bovendien is er begin deze maand een fietssleutel naar mij gestuurd (met voldoende porto en een speciale enveloppe) die nog steeds niet is geariveerd. Kortom, de TNT laat de mensen gewoon voor haar diensten betalen zonder dat zij die volgens afspraak levert. Ook van de toegezegde beterschap blijft elk symptoom uit. Wanneer je je schuldig maakt aan een dergelijke wanprestatie op grote schaal en mensen het vertrouwen ontneemt dat de brief die zij versturen of die naar hen verstuurd wordt behoorlijk wordt bezorgd meen ik dat je je diensten moet staken en ruiterlijk toe moet geven dat je het niet aankan. Hiermee wordt duidelijk dat de overheid met de privatisering van de postdiensten een fout heeft gemaakt die per omgaande dient te worden teruggedraaid.
Reactie door jacqje op 29-03-2011 22:50
Hallo, Hier in de wijk al sinds december problemen met de postbezorging. Post komt gewoon niet aan, met als gevolg herinneringen, aanmaningen, bestellingen etc die gewoon niet aankomen en wij met de kosten zitten. Wanneer je een klacht indient bij de tnt, wordt er alleen maar een excuses gegeven en niets aan het daadwerkelijke probleem gedaan, laat staan dat je kosten vergoed worden. Ik schaam me verdorie rot als ik naar bedrijven moet bellen na het krijgen van herinneringen en dan te zeggen dat ik al maanden geen post krijg. Hun denken vast dat het een smoesje is... Ik ga nu regelmatig brieven naar mezelf sturen, als verzender kun je verder komen met een klacht dan ontvanger omdat je dan een overeenkomst sluit met de tnt. Het lijkt me duidelijk dat de massa ontslagen bij de tnt van de goede werknemers en nu de goedkope partime krachten de bezorging van de post niet ten goede komt!
Reactie door grace10 op 02-08-2011 23:40
Ook hier is de bezorging van post en pakketten waardeloos! In drie weken tijd kreeg ik vijf keer de verkeerde post in de bus. Drie keer heb ik de post weer in de TNT bus teruggegooid, met de melding dat ik het adres niet ken, laat staan de persoon. De beide anderen heb ik zelf maar bezorgd. Omdat ik een pakje verwachtte had in een plastic tas aan de deur gehangen met daarop duidelijk aangegeven: NIET bij de BUREN afgeven. Svp in deze tas doen en over de poort laten zakken. De eerste keer ging dat perfect, de tweede keer zat het pakje erin, maar was de tas aan de deur blijven hangen. Aangezien het niet van grote waarde was, had ik daar geen probleem mee. Vandaag echter lag er het bekende briefje in de bus: Uw pakketje is afgeleverd op nr xx. Dit is zo`n kaart waarop een: " Niet-thuis-code staat", zodat ik kan aangeven of het wel of niet bij de buren mag worden afgegeven. Wat moet ik daar nu mee? Op de TNT Site zorgen ze er wel voor dat je niet verder komt! Via allerlei smoesjes dat het ergens anders over ging heb ik mijn klacht dan toch kunnen opsturen, maar of ik hier ooit nog wat van hoor?
Reactie door hollandaise op 27-10-2011 13:20
Dat de kwaliteit van de bezorging naar beneden gaat is niet verwonderlijk. Ik heb zelf lang geleden bij (toen was het nog PTT Post) in de bestelling gezeten en vaste bestellers die er al jaren zaten maakten zelden een fout. En zo ja, dan werd dat heel serieus genomen. Bovendien deed de besteller zelf de sortering dus fouten waren toch al veel minder. Sinds lange tijd wordt alles nu in zakjes kant en klaar aangeleverd, want de machine doet nu het werk. En die kijkt eigenlijk alleen maar naar postcodes.(de machine leest de post en zet die rode streepjes op je envelop) Daar wordt wel eens fouten in gemaakt. Ander punt: De post kwam ook vaak op specifieke tijden. Als klant kon je over het algemeen de post op een specifieke tijd verwachten. Er is tussentijds enorm veel veranderd. Door internet is de post enorm terug gelopen. (daar doen we uiteraard allemaal zelf aan mee) maar belangrijkste is dat ze geen monopoliepositie meer mochten hebben. Dus gaan andere bedrijven op prijzen werken waar PostNL niet in mee kan, omdat die geen heel apparaat te betalen hebben en goedkope krachten nemen. Dus gaat POSTNL hier in mee en dus alle kwalitatieve dure krachten eruit. Nu krijg je allemaal huisvrouwen, of parttimers die de post gaan rond brengen. Het wordt kant en klaar aangeleverd. Sorteren doen ze niet. Alle vaste krachten hebben allemaal ontslag gekregen. De kwaliteit holt dus achteruit want de kennis verdwijnt. Wat ook veranderd is dat 20 jaar geleden je ook een opleiding kreeg voor besteller! Dan ging je weken op cursus met examen. Bovendien werd je ook beedigd voor geheimhouding. Dat is allemaal weg. Dat laatste heeft tot gevolg dat als er een giroafschrift open aan kwam, en dat gebeurde nog wel eens, men toen niets over mocht zeggen. Als je het deed was je goed de klos. (postwet) Hoe dat nu geregeld is weet ik niet maar de gedachte is niet fijn dat als iemand in de buurt jouw post komt brengen die open is. Dan heb ik daar geen goed gevoel over. Conclusie: Het wordt en gaat er niet beter op worden. Zoals met alles: kwaliteit kost geld en daar zit het probleem. We willen kwaliteit maar er mag niets meer voor betaald worden. Marktwerking is prima maar het kan averechts werken. Zie ook de schoonmaakbranche. daara is nu een gedragscode gekomen waardoor de kwaliteit daardoor omhoog gaat. Hopenlijk wordt het toch beter in de toekomst.
Reactie door luno op 05-05-2012 16:37
Nog zoeen vanuit Delft 1. Eind maart wijziging autoverzekering doorgegeven aan Ohra. Daarna geen nieuwe polis/groenekaart ontvangen tot vandaag 5 mei 16:05 gebracht door Postbode met uniform Postnl. Op de polis etc, staat als verwerkingsdatum door Ohra 2 april, dus deze polis is een maand onderweg geweest. Door deze actie heb ik regelmatig met Ohra moeten bellen, en zij hadden ondertussen wel een kopie groene kaart opgestuurd. Meet dit heeft mij en Ohra extra tijd gekost. Op de enveloppe staat niet verkeerd bezorgd, dus ik neem aan dat ie bij jullie in het systeem is blijven hangen. 2. We wachten al 2 weken op een offerte voor een rolstoel van de Harting Bank, die volgens hun gegevens allang verstuurd is. Andere offerte is wel aangekomen. Weer een maand wachten? 3. We krijgen bij vlagen post (geen reclame) die verder correct geadresseerd is aan iemand in nabij gelegen straat. Jullie sortering is ook niet op orde.
Reactie door tdehond op 05-05-2012 19:18
Het lijkt erop dat de mensen die de post bezorgen geen idee hebben hoe de straten lopen bij u in de wijk. Er wordt te kort mee gelopen als een nieuwe post loper wordt ingewerkt. Telkens klacht indienen bij PostNl in de hoop dat een onderzoek start naar de postbezorging bij u. Post nl controleert dan of de postbezorgers hun werk goed doen. Ook klacht indienen bij Stichting Consuwijzer in de hoop dat een grootschalig onderzoek start naar het foutenfestival bij Post NL Quote: luno schreef op zaterdag 5 mei 2012, 16:37: Nog zoeen vanuit Delft 1. Eind maart wijziging autoverzekering doorgegeven aan Ohra. Daarna geen nieuwe polis/groenekaart ontvangen tot vandaag 5 mei 16:05 gebracht door Postbode met uniform Postnl. Op de polis etc, staat als verwerkingsdatum door Ohra 2 april, dus deze polis is een maand onderweg geweest. Door deze actie heb ik regelmatig met Ohra moeten bellen, en zij hadden ondertussen wel een kopie groene kaart opgestuurd. Meet dit heeft mij en Ohra extra tijd gekost. Op de enveloppe staat niet verkeerd bezorgd, dus ik neem aan dat ie bij jullie in het systeem is blijven hangen. 2. We wachten al 2 weken op een offerte voor een rolstoel van de Harting Bank, die volgens hun gegevens allang verstuurd is. Andere offerte is wel aangekomen. Weer een maand wachten? 3. We krijgen bij vlagen post (geen reclame) die verder correct geadresseerd is aan iemand in nabij gelegen straat. Jullie sortering is ook niet op orde. einde Quote
Reactie door justforfun op 18-05-2012 20:26
ik heb ook zulke problemen met de postbezorgers . vorige week 3 mei kreeg ik een (ja je leest het goed) een kerstkaart in de bus en die was niet eens voor mij . aangezien er een afzender opstond heb ik de kaart terug in de bus gedaan met tekst* retour naar afzender* en wat denk je dat de volgende dag in de brievenbus zit?jahoor alweer die kerstkaart ! na dit ritueeltje 3 x te hebben herhaald heb ik de kaart maar weggedaan . zonde voor de personen die ze gestuurd hebben en voor diegene die ze zouden moeten ontvangen maar wat moet je er anders mee? verder krijg ik steeds brieven in de bus die niet voor mij bestemd zijn . steeds opnieuw heb ik ze teruggebracht maar zo kan je toch niet bezigblijven he? vorige maand een brief( die ik opende omdat ik dacht dat die voor mij was) bleek erin te staan dat die persoon was goedgekeurd en de maandag erop aan het werk moest , die persoon heeft die brief dus nooit op tijd ontvangen ! echt te gek voor woorden met die bezorging van de post!
Reactie door tdehond op 19-05-2012 11:28
Als u hem telkens op de post terug doet, krijgt u hem op een gegeven moment terug met een goede vraag: waarom? Dan heeft men notie genomen van het herhaald weer op de post doen. Ik kreeg ooit een telefoontje van een familielid die me bedankte voor de kaart voor haar verjaardag. Deze had weken rondgezworven door Zuid Holland om uiteindelijk toch in een naburige gemeente op het juiste adres bezorgd te worden. Blij dat het geen pakket was met een bederfelijke inhoud, want dat had de walm niet meer te dragen geweest. Quote: justforfun schreef op vrijdag 18 mei 2012, 20:26: ik heb ook zulke problemen met de postbezorgers . vorige week 3 mei kreeg ik een (ja je leest het goed) een kerstkaart in de bus en die was niet eens voor mij . aangezien er een afzender opstond heb ik de kaart terug in de bus gedaan met tekst* retour naar afzender* en wat denk je dat de volgende dag in de brievenbus zit?jahoor alweer die kerstkaart ! na dit ritueeltje 3 x te hebben herhaald heb ik de kaart maar weggedaan . zonde voor de personen die ze gestuurd hebben en voor diegene die ze zouden moeten ontvangen maar wat moet je er anders mee? verder krijg ik steeds brieven in de bus die niet voor mij bestemd zijn . steeds opnieuw heb ik ze teruggebracht maar zo kan je toch niet bezigblijven he? vorige maand een brief( die ik opende omdat ik dacht dat die voor mij was) bleek erin te staan dat die persoon was goedgekeurd en de maandag erop aan het werk moest , die persoon heeft die brief dus nooit op tijd ontvangen ! echt te gek voor woorden met die bezorging van de post!einde Quote
Reactie door valerius-2 op 19-05-2012 14:05
Kreeg vandaar een factuur in de bus datum 04-05-2012.Gelieve binnen 14 dagen te betalen.Ui t denekamp. Wie moet ik nu de schuld geven dit nie mogelijk is. Vroeger stond er een postempel tegenwoordig op de meest post al niet meer.Ik zal dus mijn leverancier is bellen volgende week of het aan hem ligt of aan Post NL.
Reactie door tdehond op 19-05-2012 14:42
Post NL laat zich voor het gemak niet de schuld geven. Zij streven alleen naar bezorging binnen 24 uur, maar kunnen niets garanderen. :( Quote: valerius-2 schreef op zaterdag 19 mei 2012, 14:05: Kreeg vandaar een factuur in de bus datum 04-05-2012.Gelieve binnen 14 dagen te betalen.Ui t denekamp. Wie moet ik nu de schuld geven dit nie mogelijk is. Vroeger stond er een postempel tegenwoordig op de meest post al niet meer.Ik zal dus mijn leverancier is bellen volgende week of het aan hem ligt of aan Post NL.einde Quote
Reactie door valerius-2 op 22-05-2012 14:34
Quote: tdehond schreef op zaterdag 19 mei 2012, 14:42: Post NL laat zich voor het gemak niet de schuld geven. Zij streven alleen naar bezorging binnen 24 uur, maar kunnen niets garanderen. :( Quote: valerius-2 schreef op zaterdag 19 mei 2012, 14:05: Kreeg vandaar een factuur in de bus datum 04-05-2012.Gelieve binnen 14 dagen te betalen.Ui t denekamp. Wie moet ik nu de schuld geven dit nie mogelijk is. Vroeger stond er een postempel tegenwoordig op de meest post al niet meer.Ik zal dus mijn leverancier is bellen volgende week of het aan hem ligt of aan Post NL.einde Quote einde Quote Contact gezocht met de leverancier, kreeg te horen dat zij hier veel telefoontjes hebben ontvangen, over het gehele land . Dus Post Nl is zelf aan zijn ondergang bezig.
Reactie door tdehond op 22-05-2012 14:47
Ik krijg een folder binnen dat men van plan is om op drie dagen in de week de meeste post te bezorgen ( dinsdag, donderdag en zaterdag). Maandag is al afgevallen. Het gaat er voor de vrijdag dus ook somber uit zien. Het gaat lekker bij dit bedrijf. Quote: valerius-2 schreef op dinsdag 22 mei 2012, 14:34: Quote: tdehond schreef op zaterdag 19 mei 2012, 14:42: Post NL laat zich voor het gemak niet de schuld geven. Zij streven alleen naar bezorging binnen 24 uur, maar kunnen niets garanderen. :( Quote: valerius-2 schreef op zaterdag 19 mei 2012, 14:05: Kreeg vandaar een factuur in de bus datum 04-05-2012.Gelieve binnen 14 dagen te betalen.Ui t denekamp. Wie moet ik nu de schuld geven dit nie mogelijk is. Vroeger stond er een postempel tegenwoordig op de meest post al niet meer.Ik zal dus mijn leverancier is bellen volgende week of het aan hem ligt of aan Post NL.einde Quote einde Quote Contact gezocht met de leverancier, kreeg te horen dat zij hier veel telefoontjes hebben ontvangen, over het gehele land . Dus Post Nl is zelf aan zijn ondergang bezig.einde Quote
Reactie door postnl webcare op 23-05-2012 09:35
Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het best contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/
Reactie door tdehond op 23-05-2012 10:05
Mijn laatste klacht m.b.t. het langdurig onderweg zijn van een aangetekende brief werd afgewimpeld. 21-4 bij postagentschap afgeleverd. 25-4 bezorgd in naburige stad. Bleek erg lang te liggen op sorteercentrum. quote reactie Wij streven er naar om binnen 24 uur te leveren. Helaas is dit geen garantie. Daar ben je niet blij mee als je 7,50 hebt betaald om te kunnen aantonen dat je een brief hebt gestuurd aan een bedrijf. Je voelt je als klant dan ook niet serieus genomen door het bedrijf waarbij je verplicht bent om aangetekende brieven mee te versturen. Want een alternatief is er niet voor de consument. Gelukkig gebruikt een webwinkel waar ik regelmatig bestel een andere vervoerder waarbij track en trace klopt en de pakketten in onberispelijke staat worden afgeleverd door een vriendelijke bezorger. Quote: postnl webcare schreef op woensdag 23 mei 2012, 09:35: Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het best contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/ einde Quote
Reactie door hollandaise op 23-05-2012 10:39
Ik vind in ieder geval wel netjes dat POSTNL hier reageerd en de klachten wel serieus neemt. Klagen zijn we als NL'ers goed in maar we moeten ook realistisch zijn en ze de kans geven de problemen op te lossen. Ook rekening houdend dat het personeel nu anders is dan vroeger.
Reactie door tdehond op 23-05-2012 12:26
Natuurlijk is het prettig dat men hier aangeeft dat men de klachten wilt oplossen. Zeker t.a.v. webwinkels waarvan pakketten miraculeus verdwijnen is de schadepost groot omdat dan opnieuw geleverd dient te worden aan de klant. Quote: hollandaise schreef op woensdag 23 mei 2012, 10:39: Ik vind in ieder geval wel netjes dat POSTNL hier reageerd en de klachten wel serieus neemt. Klagen zijn we als NL'ers goed in maar we moeten ook realistisch zijn en ze de kans geven de problemen op te lossen. Ook rekening houdend dat het personeel nu anders is dan vroeger.einde Quote
Reactie door tdehond op 23-05-2012 12:34
M.i. zou PostNl de klant serieus nemen als alle parttime postbodes beter en langer ingewerkt worden, zodat zij weten hoe de straten lopen in de diverse wijken. Want dat geeft in mijn woonplaats in een aantal wijken aanleiding tot verwarring. T.a.v. pakketten: zorgvuldiger omgaan bij afhaal punten. Niet onbewaakt op een balie zetten en dan weglopen, zodat mogelijk winkelend publiek zich vergist en wat meeneemt. Of personeel beter screenen. Het afleveren bij de buren wil ook wel eens tot miraculeuze verdwijningen aanleiding geven. Twee keer aanbieden en als dat niet lukt, afhalen op een afhaalpunt zou veel ergernis kunnen voorkomen. Quote: hollandaise schreef op woensdag 23 mei 2012, 10:39: Ik vind in ieder geval wel netjes dat POSTNL hier reageerd Ook rekening houdend dat het personeel nu anders is dan vroeger.einde Quote

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!