Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

POSTBEZORGING POST.NL ONDERMAATS?

Geplaatst door: jodelie op: 04-06-2012 19:21
Meld hier uw klachten over de postbezorging door POST.NL Zaken zoals: * Niet bezorgde post. * Veel te laat bezorgde post * Geopende post * Beschadigde post * Verkeerd bezorgde post * Etc. Ik krijg geregeld post die verkeerd bezorgd is. Ook komen belangrijke brieven de laatste tijd NIET aan. Groeten.
Reactie door tdehond op 04-06-2012 19:34
m.i. is het zinvoller uw klachten te melden: 1. bij PostNL 2. bij Consuwijzer. In mijn woonplaats/wijk is verkeerd bezorgen een steeds weer kerend probleem. Zelfs een aangetekende brief heeft gelogeerd in het Sorteercentrum. Geopende post heb ik nog niet mee gemaakt al heb ik wel een keer abusievelijk een brief geopend van de buren wat bij mij bezorgd was. Met excuses bezorgd bij buren omdat het erg vervelend is om post van iemand anders te openen. Nog in blijde afwachting van post wat nooit zal aankomen gezien de tijd die erover heen is gegaan.
Reactie door carola.83 op 04-06-2012 21:43
Klachten kun je beter plaatsen op [url=http://www.klacht.nl/categorie/koeriersbedrijven/: klacht.nl[/url:
Reactie door carola.83 op 04-06-2012 21:46
P.S. Zie dat op de door mij vermelde site al ruim 400 pagina's (vanaf 2009) klachten staan over Post.nl (voorheen TNT). Post.nl is blijkbaar bepaald niet onder de indruk van de grote hoeveelheden klachten.
Reactie door festinger op 05-06-2012 02:47
Ach ik zou niet zo hard klagen over post. Immers wij hebben allemaal gekozen dat marktwerking beter en goedkoper is voor ons allen middels stemmen. Dat achteraf blijkt dat dit niet zo is jammer maar niet meer terug te draaien. Heb me ongeveer 1 maand geleden over een VVD'er over prorail ontzettend vermaakt. Hij vond het beter dat de overheid beter de taken van prorail moest overnemen opdat ondanks de miljarden steun ze gefaald hebben op elk vlak als commerciele uitbesteding. En Post is ook aan commercie overgeleverd. Dus klagen is zinloos. Het gaat in hogere sferen van de organisatie over overnames en veel geld. En dat jij als klant je post niet krijgt of verkeerd krijgt maakt helemaal niet uit. Denk je echt dat ze bij de nieuwe post wakker liggen dat 10 huizen verder je bankafschrift wordt bekeken? Zeg niet dat een tijdje geleden alles beter was, maar postbodes zijn er niet meer.Zijn studenten en bijbaantjes van anderen. En klagen is zinloos.
Reactie door tdehond op 05-06-2012 07:18
@ Festinger U heeft daar misschien voor gekozen. Er is mij niets gevraagd. Ik ben niet voor het ontslaan van mensen die jaren in dienst geweest zijn om te worden vervangen door goedkopere part time krachten die slecht worden ingewerkt. Telkens melden bij Consuwijzer in de hoop dat daar zoveel geklaagd wordt dat een onderzoek start en boete uitgedeeld wordt.
Reactie door jodelie op 05-06-2012 07:44
Quote: carola.83 schreef op maandag 4 jun 2012, 21:43: Klachten kun je beter plaatsen op [url=http://www.klacht.nl/categorie/koeriersbedrijven/: klacht.nl[/url: einde Quote Ik heb de site bekeken en opgeslagen bij Favorieten in I.E. Wat onverlet laat dat ik VARA KASSA ook een uitstekende plek vind om KLACHTEN te melden! Mvg. Jo
Reactie door jodelie op 05-06-2012 08:32
Quote: festinger schreef op dinsdag 5 jun 2012, 02:47: FESTINGER: Ach ik zou niet zo hard klagen over post. JO: Ik en ook de rest van weldenkend Nederland vindt het (zeer) belangrijk dat post: * Wel wordt bezorgd. * Op tijd wordt bezorgd. * Niet is beschadigd of geopend door POST.NL, toch? FESTINGER: Immers wij hebben allemaal gekozen dat marktwerking beter en goedkoper is voor ons allen middels stemmen. Dat achteraf blijkt dat dit niet zo is jammer maar niet meer terug te draaien. JO: WIJ hebben NIET gekozen voor het privatiseren van de PTT. Dat deden politici die fervente aanhangers waren/zijn van de “zaligmakende MARKTWERKING” ! Maar nu zijn ze, geloof ik, bekeerd van hun simplistische opvattingen. Bij het scheiden van de markt leert men de kooplui kennen, toch? De fout die men gemaakt heeft, in hun leeghoofdigheid, is dat je eerst een goede studie moet maken van de gevolgen van privatisering van bedrijven, alvorens je de “boel op stelten” zet! Eerst gedaan en dan gedacht heeft menigeen in leed gebracht! En de privatiseringen zijn WEL DEGELIJK TERUG TE DRAAIEN. Maar dat kost wel bakken met geld, …..ONS GELD! En het geld kan maar één keer uitgegeven worden. In de economie noemt men dat: “Boter of kanonnen. “ FESTINGER: Heb me ongeveer 1 maand geleden over een VVD'er over prorail ontzettend vermaakt. Hij vond het beter dat de overheid beter de taken van prorail moest overnemen opdat ondanks de miljarden steun ze gefaald hebben op elk vlak als commerciele uitbesteding. JO: Ik heb me NIET vermaakt, maar geërgerd, aan zoveel domheid bij mensen (vooral VVD politici), die onze (de Nederlandse burgers, belastingbetalers) belangen moeten behartigen, FESTINGER: En Post is ook aan commercie overgeleverd. Dus klagen is zinloos. JO: Onderzoek van 40 jaar geleden (!) heeft aangetoond dat, mensen die laag op de maatschappelijke (gammele) ladder staan, “de wereld” als een gegevenheid zien waar “je toch geen invloed op hebt, daar kun je toch NIKS aan doen….” WEL DUS! Ik ga echt NIET vervallen in defaitisme en fatalisme, toch? Ik wil NIET overgeleverd worden aan een “dolgedraaide, stupide, arrogante, lak-aan-alles-hebbende zwijnerij. Waarin “zakkenvullers” met de intelligentie van vakkenvullers ons een dozijn oren aannaaien van zeer matige kwaliteit, toch? Vrij naar de grote filosoof en wiskundige René Descartes: “Ik klaag, dus ik besta.” Klagen, klachten indienen heeft wel DEGELIJK zin. Maar je moet het wel op: * De goede plek doen. * Op de juiste tijd. * In “stevige” bewoordingen. * En vaak, want herhaling is niet alleen in de reclame(wereld) een must, maar ook in de “klachten,- klaagwereld” Hoort zwijgt dit NIET voort! FESTINGER: Het gaat in hogere sferen van de organisatie over overnames en veel geld. En dat jij als klant je post niet krijgt of verkeerd krijgt maakt helemaal niet uit. Denk je echt dat ze bij de nieuwe post wakker liggen dat 10 huizen verder je bankafschrift wordt bekeken? JO: Blijkbaar is de klant GEEN koning bij KONING POST.NL maar: * Hofnar * Lakei * Stalknecht * Tuinman * Etc, Maar ik wil GEEN koning zijn bij POST.NL maar keizer of admiraal. Want post WEL goed bezorgd krijgen dat willen we ALLEMAAL WEL, toch? Erg, hé, dat WIJ de klanten dat moeten AFDWINGEN, toch? Zo nu weer een postduif een kokertje ombinden met een brief. En mijn ordonnans enkele brieven overhandigen om te bezorgen bij ….. © Nijmegen, 05-06-12, Jo Ruijters Mvg, Jo Ruijters
Reactie door tdehond op 05-06-2012 09:01
@jodelie Uitstekend uw visie weergegeven. Mijn complimenten. De juiste plaats om klachten te melden is naast bij PostNL : Consuwijzer. Hartelijk dank voor uw bericht van 24 april 2012. Hierin geeft u aan dat u op 21 april 2012 een aangetekende brief hebt aangeboden voor verzending. U zag dat deze brief in eerste instantie op 23 april 2012 bezorgd zou worden. Dit werd veranderd naar 24 april 2012. U vindt dit onacceptabel dat uw aangetekende brief op 24 april nog niet bezorgd is. U wilt hiervan melding doen bij ConsuWijzer. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden. Wat gebeurt er met uw melding? ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit. bron: reactie van Consuwijzer per e-mail.
Reactie door postnl webcare op 05-06-2012 15:58
Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. De website waar carola.83 naar verwijst is geen site waar wij klanten direct kunnen helpen. U kunt het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/
Reactie door jodelie op 05-06-2012 18:37
Quote: tdehond schreef op dinsdag 5 jun 2012, 09:01: @jodelie Uitstekend uw visie weergegeven. Mijn complimenten. De juiste plaats om klachten te melden is naast bij PostNL : Consuwijzer. Hallo, Ook op Consuwijzer ga ik mijn klachten deponeren. Bedankt voor jouw tip! Oh ja, google mijn maar eens: Jo Ruijters of “Mvg. Jo” dan zie je wat ik “tussen de soep en de aardappelen doe op internet. Veel leesplezier en er valt veel lachen! Mvg. Jo Ruijters
Reactie door jodelie op 05-06-2012 18:48
Quote: carola.83 schreef op maandag 4 jun 2012, 21:43: Klachten kun je beter plaatsen op [url=http://www.klacht.nl/categorie/koeriersbedrijven/: klacht.nl[/url: einde Quote Ook kattenliefhebber? Katten zijn mijn lievelingsdieren! Ze zijn net als ik: * Eigengereid * Hooghartig * Koelbloedig * Egocentrisch * Bijna altijd goed gehumeurd * Zeer sluw * Aanhankelijk * Zeer zelfstandig * Vaak krols * Niet voor de poes * Etc. m.d.o.l.m. (maar daar over later meer). Oh ja, ik ben ALTIJD HEEL serieus. Dus laat dit niet aan scholieren lezen. Voor je het weet zijn ze verslaafd aan ……..HERBERT, mijn (k)alter ego! Mvg. Jo
Reactie door jodelie op 05-06-2012 19:17
Quote: postnl webcare schreef op dinsdag 5 jun 2012, 15:58: Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. De website waar carola.83 naar verwijst is geen site waar wij klanten direct kunnen helpen. U kunt het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/einde Quote Helemaal fout is: A KLAAGT BIJ B OVER C. Daar schiet je nl. meestal geen reet mee op. Wij kunnen hier wel een klaagzang aanheffen over die vermaledijde POST.NL , samen effen “uitjanken” dames en nu ook de heren! Maar zolang die PLAVODEKO`S (Plank Voor De Kop) bij POST. NL schijt aan ons hebben, kakken we naast de pot. Ruikt u hem? Dus wij moeten de harsens zien te bereiken van het management team van POST.NL. En dat is geen geringe opgave, maar wel een interessante uitdaging! Voor wie? Op de 1-ste plaats voor mij. Nood maakt vindingrijk, scherpt, de toch al zeer scherpe geest tot “nanoscherpte”! CEO`S ALLERHANDE U HEBT BINNENKORT (HEEL) VEEL TE VERLIEZEN! O.a. jullie LUIZENBAANTJE en een PAAR BAKKEN GELD! Laten we van Nederland een slimme natie maken en geen totaal, geestelijk vertrutte, ingeslapen “sufkoppenzooitje”, toch? Want de Chinezen, ooit het “Gele Gevaar” genoemd blaast ons ( Europa en ook de VS) straks finaal van de: * economische, * financiële, * technische * innovatieve * wetenschappelijke * etc. (m.d.o.l.m.) kaart. © Nijmegen, 05-06-12, Jo Ruijters Mvg. Jo Ruijters
Reactie door tdehond op 05-06-2012 20:06
@ jodelie M.i. zou de klagende klant een oplossing aangeboden zien, zoals vergoeding van minimaal de kosten van de verzending van aangetekende pakketten of zonder soebatten vergoeding van de waarde van aangetekende pakketten die met verzekering verzonden worden. Niet streven naar binnen 24 uur bezorgen van aangetekende stukken, maar deze stukken ( zowel brieven als pakketten ) binnen 24 uur. De parttime medewerkers een langere tijd in werken en testen of zij goed kunnen lezen en of zij weten hoe de wijk in elkaar zit als zij daar post moeten bezorgen. Excuses is mooi, maar leidt m.i. niet tot afname van de irritatie bij gedupeerde klanten van PostNL. Met name de klanten die geen gebruik kunnen maken voor hun brieven van een andere postbezorgdienst.
Reactie door jodelie op 06-06-2012 11:08
Quote: postnl webcare schreef op dinsdag 5 jun 2012, 15:58: Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. De website waar carola.83 naar verwijst is geen site waar wij klanten direct kunnen helpen. U kunt het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/einde Quote Hallo POST.NL Bedankt voor uw snelle en adequate reactie! Dit “geeft de burger moed”! Blijkbaar neemt u de klant/klachten WEL serieus. Hulde! Ik was een beetje boos op een aantal geprivatiseerde bedrijven, met name op de ING. Met de ING ben ik al vanaf 26 april jl. (!!!?!) aan het soebatten over een aantal zaken die nog steeds NIET zijn opgelost! Zie op deze site: “ZEER KLANTONVRIENDELIJK EN ONDESKUNDIG GEDRAG VAN DE ING” Ik heb nog niet de tijd gehad om nieuwe “wapenfeiten” te vermelden, maar dat ga ik binnenkort doen. In feite heb ik mijn boosheid op de ING verschoven naar POST.NL In de psychiatrie noemen we dat “verschoven, plaatsvervangende agressie” . Volgens Freud veroorzaakt frustratie agressie. En deze heb ik “uitgeleefd” op POST.NL ! Op mijn FACEBOOK site ga ik uitgebreid in op mijn perikelen met o.a. de ING, FACEBOOK (!?!) , TROS RADAR KASSA FORUM !! De beheerder van dit forum heeft mijn item : “: “ZEER KLANTONVRIENDELIJK EN ONDESKUNDIG GEDRAG VAN DE ING” dat na 5 dagen bijna 4000 keer (!!!) keer bekeken was en waarop 133 reacties waren binnengekomen pardoes verwijderd, Zonder waarschuwing vooraf, zonder overleg met mij, overigens! De reden waarom de beheerder vond dat ik “permanent van het forum verbannen” ben is (hou je vast !!!): Ik kwam schreeuwerig over omdat ik te veel HOOFDLETTERS en UITROEPTEKENS had gebruikt. En door mijn account te verwijderen gooide de beheerder ook ALLE (nuttige) reacties weg die ik had gekregen! Binnenkort ga ik hier en ook elders een rubriek beginnen met als titel: “ZEER KLANTONVRIENDELIJK EN ONDESKUNDIG GEDRAG VAN TROS RADAR KASSA FORUM” ! Mvg. Jo Ruijters
Reactie door ooparry op 06-06-2012 11:17
Is het niet zo dat we gekozen hebben voor snellere media als email, twitter, facebook etc. etc. Het aanbod van post is veel lager dan jaren geleden, waardoor de kwaliteit van bezorging achteruit is gegaan. Postnl heeft zijn organisatie daardoor laten verloederen. Op den duur is er (waarschijnlijk) geen plaats meer voor. Jammer maar helaas.
Reactie door tdehond op 06-06-2012 11:26
Logisch. Het is telkens weer spannend of een brief die verzonden wordt aldaar arriveert + of een rekening tijdig bezorgd wordt zodat binnen de vervaldatum betaald kan worden. Quote: ooparry schreef op woensdag 6 jun 2012, 11:17: Is het niet zo dat we gekozen hebben voor snellere media als email, twitter, facebook etc. etc. Het aanbod van post is veel lager dan jaren geleden, waardoor de kwaliteit van bezorging achteruit is gegaan. Postnl heeft zijn organisatie daardoor laten verloederen. Op den duur is er (waarschijnlijk) geen plaats meer voor. Jammer maar helaas.einde Quote
Reactie door hereistom op 06-06-2012 12:06
Quote: festinger schreef op dinsdag 5 jun 2012, 02:47: Ach ik zou niet zo hard klagen over post. Immers wij hebben allemaal gekozen dat marktwerking beter en goedkoper is voor ons allen middels stemmen. Dat achteraf blijkt dat dit niet zo is jammer maar niet meer terug te draaien. einde Quote Hoezo gekozen, ik heb er niet voor gekozen voor die marktwerking van die nuts bedrijven! En hoezo kan die niet worden teruggedraaid, we hebben nu toch ook al een bank? De meest domme beslissing was om al die nutsbedrijven, ziekenfondsen e.d. niet meer te privatiseren, sindsdien zijn alle prijzen de pan uitgerezen en is de service zeer slecht!!!
Reactie door hereistom op 06-06-2012 12:10
Misschien kunt u aan uw bazen doorgeven dat ze de oude vertrouwde postbodes weer in full time dienst nemen en die een goed salaris geven i.p.v. hun eigen zakken zo te vullen en een zooitje van de postbezorging te maken! Quote: postnl webcare schreef op dinsdag 5 jun 2012, 15:58: Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. De website waar carola.83 naar verwijst is geen site waar wij klanten direct kunnen helpen. U kunt het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/einde Quote
Reactie door tot15karakters op 06-06-2012 12:26
En waar moet ik een klacht indienen als je iets van Sandd kreeg in de verkeerde straat bezorgd?
Reactie door jodelie op 06-06-2012 17:26
Quote: hereistom schreef op woensdag 6 jun 2012, 12:10: Misschien kunt u aan uw bazen doorgeven dat ze de oude vertrouwde postbodes weer in full time dienst nemen en die een goed salaris geven i.p.v. hun eigen zakken zo te vullen en een zooitje van de postbezorging te maken! Quote: postnl webcare schreef op dinsdag 5 jun 2012, 15:58: Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. De website waar carola.83 naar verwijst is geen site waar wij klanten direct kunnen helpen. U kunt het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/einde Quote einde Quote Heristom, Zeer goede opmerking! En je verdient de gebruikersnaam: "Heroslim" !!! Mvg. Jo Ruijters
Reactie door zomerkoninkje op 06-06-2012 17:32
Soms duurde het een week voordat een aangetekende zending werd bezorgd.
Reactie door tdehond op 06-06-2012 17:36
Quote: tot15karakters schreef op woensdag 6 jun 2012, 12:26: En waar moet ik een klacht indienen als je iets van Sandd kreeg in de verkeerde straat bezorgd? einde Quote Bij Sandd.
Reactie door jodelie op 06-06-2012 22:36
Quote: zomerkoninkje schreef op woensdag 6 jun 2012, 17:32: Soms duurde het een week voordat een aangetekende zending werd bezorgd.einde Quote Lieve mensen, Kennen jullie: A klaagt bij B over C ? Dat heeft geen zin! WIJ moeten KLAGEN, NEE, POST.NL bestoken met KLACHTEN, EISEN, GRIEVEN, E-MAIL, BRIEVEN! Kunnen jullie de "TAM-TAM METHODE" ? Nee? Iets op de "TAM-TAM ZETTEN" betekent: Een bericht doorgeven aan een andere "TAM-TAMMER" , bijv. vriend, vriendin, kennis, geestelijk verwante, vijand, contemporain, nooddruftige, rijke stinkerd, kat, hond, gehaktbal, bieflapje, kuttekop, muts, lullo ...en de rest!!! Met de "TAM-TAM" werden in onheuglijke tijden boodschappen verzonden. En toen waren er ook “HACKERS” en was er OOK spam, van troffelaars op de TAM-TAM….m.d.o.l.m. (maar daar over later meer). Wordt vervolgd! Mvg. Jo Ruijters
Reactie door tdehond op 07-06-2012 08:47
M.i. niet alleen klagen bij Post NL. Ik heb al een leuke verzameling e-mails met excuus, wat op zich fijn is. Nu nog een verbetering van de bezorging. Vooral ook klagen bij stichting Consuwijzer. Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer? Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld: een onderzoek doen naar een bedrijf; bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf; een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem; via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp. Quote: jodelie schreef op woensdag 6 jun 2012, 22:36: Quote: zomerkoninkje schreef op woensdag 6 jun 2012, 17:32: Soms duurde het een week voordat een aangetekende zending werd bezorgd.einde Quote Lieve mensen, Kennen jullie: A klaagt bij B over C ? Dat heeft geen zin! WIJ moeten KLAGEN, NEE, POST.NL bestoken met KLACHTEN, EISEN, GRIEVEN, E-MAIL, BRIEVEN! Kunnen jullie de "TAM-TAM METHODE" ? Nee? Iets op de "TAM-TAM ZETTEN" betekent: Een bericht doorgeven aan een andere "TAM-TAMMER" , bijv. vriend, vriendin, kennis, geestelijk verwante, vijand, contemporain, nooddruftige, rijke stinkerd, kat, hond, gehaktbal, bieflapje, kuttekop, muts, lullo ...en de rest!!! Met de "TAM-TAM" werden in onheuglijke tijden boodschappen verzonden. En toen waren er ook “HACKERS” en was er OOK spam, van troffelaars op de TAM-TAM….m.d.o.l.m. (maar daar over later meer). Wordt vervolgd! Mvg. Jo Ruijters einde Quote
Reactie door jodelie op 07-06-2012 17:17
POST.NL BEZORGD OVER BEZORGING VAN POST? Weer een nieuw “wapenfeit”: * Zondagmiddag. 03-06-12 om 16.15 uur een brief gepost in de brievenbus van POST.NL . * Vandaag, donderdag 07-06-12: De brief is NOG STEEDS NIET AANGEKOMEN bij de geadresseerde!?! Ga zo voort POST.NL en…..Gij zult spinazie eten…Maar wel spinazie waar jullie kolieken en hevige winderigheid van krijgen! Mahlzeit! Mvg. Jo Ruijters
Reactie door tdehond op 07-06-2012 17:21
Excuus van PostNL gehad? " wij streven ernaar om binnen 24 uur de post te bezorgen......" In mijn woonplaats wordt de brievenbus pas op maandagavond geleegd. Mogelijk heeft de brief een aantal dagen gelogeerd in het sorteercentrum, of is een route door aanliggende plaatsen afgelegd? Een verjaardagskaart van mij heeft er ooit een paar weken over gedaan om van de ene plaats naar een naburige plaats gebracht te worden. Deze was in diverse plaatsen bezorgd. Even een mailtje sturen naar een jarige. Quote: jodelie schreef op donderdag 7 jun 2012, 17:17: POST.NL BEZORGD OVER BEZORGING VAN POST? Weer een nieuw “wapenfeit”: * Zondagmiddag. 03-06-12 om 16.15 uur een brief gepost in de brievenbus van POST.NL . * Vandaag, donderdag 07-06-12: De brief is NOG STEEDS NIET AANGEKOMEN bij de geadresseerde!?! Ga zo voort POST.NL en…..Gij zult spinazie eten…Maar wel spinazie waar jullie kolieken en hevige winderigheid van krijgen! Mahlzeit! Mvg. Jo Ruijters einde Quote
Reactie door agaat77 op 07-06-2012 17:32
Ohja, vreselijk!! Ik heb bij Bol.com oordopjes besteld, redelijk prijzig ook nog eens. Betaald via Ideal..nu dik een week geleden..maar geen oordopjes gezien, bol.com heeft ze wel verzonden. U moet de post bellen! Gebeld, in plaats van bij mij te leveren, wat duidelijk werd vermeld, NIET BIJ DE BUREN AFLEVEREN heeft de postbode de oordopjes bij mijn buurman afgeleverd omdat ik niet thuis was. De buurman, een uit hongkong afkomstige zeer aardige man, die 5 weken vaart en 1 week thuis zit. spreekt geen woord Nederlands, of Engels en heeft manderijns als zijn eigen voertaal..ik ben dus benieuwd of ik de oordopjes ooit nog te zien krijg? Kortom het is een groot zooitje!
Reactie door tdehond op 07-06-2012 17:55
M.i. hoort Bol.com bij PostNL te informeren waar uw oordopjes zijn. Deze is verantwoordelijk voor de levering van wat aan u verstuurd is. Quote: agaat77 schreef op donderdag 7 jun 2012, 17:32: Ohja, vreselijk!! Ik heb bij Bol.com oordopjes besteld, redelijk prijzig ook nog eens. Betaald via Ideal..nu dik een week geleden..maar geen oordopjes gezien, bol.com heeft ze wel verzonden. U moet de post bellen! Gebeld, in plaats van bij mij te leveren, wat duidelijk werd vermeld, NIET BIJ DE BUREN AFLEVEREN heeft de postbode de oordopjes bij mijn buurman afgeleverd omdat ik niet thuis was. De buurman, een uit hongkong afkomstige zeer aardige man, die 5 weken vaart en 1 week thuis zit. spreekt geen woord Nederlands, of Engels en heeft manderijns als zijn eigen voertaal..ik ben dus benieuwd of ik de oordopjes ooit nog te zien krijg? Kortom het is een groot zooitje!einde Quote
Reactie door jodelie op 07-06-2012 18:13
Quote: tdehond schreef op donderdag 7 jun 2012, 17:21: Excuus van PostNL gehad? " wij streven ernaar om binnen 24 uur de post te bezorgen......" In mijn woonplaats wordt de brievenbus pas op maandagavond geleegd. Mogelijk heeft de brief een aantal dagen gelogeerd in het sorteercentrum, of is een route door aanliggende plaatsen afgelegd? Een verjaardagskaart van mij heeft er ooit een paar weken over gedaan om van de ene plaats naar een naburige plaats gebracht te worden. Deze was in diverse plaatsen bezorgd. Even een mailtje sturen naar een jarige. HOI, Everybody en everysoul! Een grapje moet kunnen, dat houdt de spirit erin, toch? Nee, ik heb geen excuses gehad van POST.NL ! Reden: Ik heb het nog niet gemeld aan POST.Nl. Ik kwam er pas vandaag, donderdag 07-06-23 om 13.00 uur, bij toeval (?!?) achter!!! Ik ga natuurlijk wel EEN KLACHT INDIENEN BIJ POST.NL ! Dit muisje gaat voor een heel vervelend staartje krijgen voor enkele “GRAPPENMAKERS” bij POST.Nl Erg hé??? Bij iedere functie hoort een TBV. Wat dat betekent? * De T van : TAKEN* * De B van: BEVOEGDHEDEN* En de V van: VERANTWOORDELIJKEHEDEN. De TBV is het “warm kloppend hart” van iedere baan, functie, beroep!! En als deze of gene ONVERLAAT bij POST.NL: A) Post NIET bezorgd, B) Post achterhoudt, C) Post VEEL TE LAAT bezorgd, D) Post zoek maakt, E) Post “per ongeluk” in de verkeerde brievenbus deponeert. E) Etc. (m.d.o.l.m) !! Dan…. A) Vervult hij/zij zijn/haar TAAK NIET GOED! Toch? B) Treedt hij/zij buiten zijn/haar VERANTWOORDELIJKHEDEN! Toch? C) En buiten zijn/haar BEVOEGDHEDEN! Toch? Als jullie de moeite hebben genomen dames & heren van POST.NL , dan zou ik zeggen: Maak jullie TBV`S eens WAAR! GVD! Mvg. Jo Ruijters Nijmegen, 07-06-12 18.07 uur.
Reactie door tdehond op 07-06-2012 18:36
@ jodelie, Even wachten tot het moment suprême: mogelijk wordt de brief alsnog bezorgd en kunt u traceren waar de brief zoal langs geweest is. Mijn kaart had b.v. poststempels van diverse andere plaatsen, dan de woonplaats van geadresseerde. Ik vermoed dat de brief logeert in het sorteercentrum. BTW de fouten worden m.i. in de hand gewerkt door het slechte en veel te kort inwerken van de part time krachten die nu onderbetaald en mogelijk ongemotiveerd hun werk doen. Dit heeft ook tot gevolg: geen enkele binding met de wijk en hun bewoners. Ik zie iedere keer een andere postbode in de wijk lopen als ik de honden overdag uit laat. Ze moeten nu voor 18 uur bezorgen. Als zij dus te laat starten, wordt te gehaast gewerkt wat ook het aantal bezorgfouten zal doen toenemen. IMHO
Reactie door jodelie op 07-06-2012 19:04
Quote: tdehond schreef op donderdag 7 jun 2012, 18:36: @ jodelie, Even wachten tot het moment suprême: mogelijk wordt de brief alsnog bezorgd en kunt u traceren waar de brief zoal langs geweest is. Mijn kaart had b.v. poststempels van diverse andere plaatsen, dan de woonplaats van geadresseerde. Ik vermoed dat de brief logeert in het sorteercentrum. BTW de fouten worden m.i. in de hand gewerkt door het slechte en veel te kort inwerken van de part time krachten die nu onderbetaald en mogelijk ongemotiveerd hun werk doen. Dit heeft ook tot gevolg: geen enkele binding met de wijk en hun bewoners. Ik zie iedere keer een andere postbode in de wijk lopen als ik de honden overdag uit laat. Ze moeten nu voor 18 uur bezorgen. Als zij dus te laat starten, wordt te gehaast gewerkt wat ook het aantal bezorgfouten zal doen toenemen. IMHO einde Quote Bedankt voo jouw goede tips, T.de Hond! Mvg. Jo Ruijters
Reactie door hereistom op 07-06-2012 19:16
Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat ze 75% van de brievenbussen hebben verwijderd!? Ik moet er nu steeds aan denken dat ik niet meer even snel voor 18:00 nog een brief kan posten, moet nu 5x zover rijden voor de eerste brievenbus! Bedankt PostNL :-(
Reactie door jodelie op 07-06-2012 21:27
Quote: hereistom schreef op donderdag 7 jun 2012, 19:16: Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat ze 75% van de brievenbussen hebben verwijderd!? Ik moet er nu steeds aan denken dat ik niet meer even snel voor 18:00 nog een brief kan posten, moet nu 5x zover rijden voor de eerste brievenbus! Bedankt PostNL :-( einde Quote Ja, dat heb ik gemerkt, heristom! MARKTWERKING & PROFIJT(ELIJKHEDEN). En je hoefde geen helderziende te zijn op te weten dat dit een v/d eerste dingen zou zijn die zou gaan gebeuren na de privatisering van de PTT. Marktwerking heet dat met een “liberaal”, VVD etiketje. Een particulier bedrijf heeft nl. ALTIJD 2 hoofddoelstellingen: A) Winstmaximalisatie. B) De continuïteit van de onderneming waarborgen. En om de continuïteit te waarborgen moet je de winst optimaliseren, cq. maximaliseren. En hoe optimaliseer je de winst? O.a. door de kosten te drukken, omlaag te brengen. En dat kan bijv. door: A) Het aantal brievenbussen te reduceren. B) En/of ze minder frequent te laten ledigen door de postbodes. Tel uit je winst voor: * De bedenkers van dit “klantvriendelijke” plan! Weer een bonusje ontvangen van een …..ton? * De aandeelhouders? En wie zijn de verliezers? Want waar de een wint, daar verliest er altijd ook iemand. En die “loozers”, wij KLANTEN zijn het kind v/d rekening! Want wat hebben wij “gewonnen” met MINDER BRIEVENBUSSEN? A) Zijn de tarieven omlaag gegaan, of minder snel “naar boven aangepast” ? B) Is de service vergroot? Minder brievenbussen maar dan WEL de KLANT compenseren met: 1) Meer brievenbus lichtingen? 2) Post vaker bezorgd of sneller bezorgd? Nee, we hebben het weer eens voor het nakijken. De markt werkt prima ….maar NIET voor de klanten maar voor de dienstverlener, POST.NL !! Lang leve de onbezonnen, slecht doordachte marktwerking, marktdenkers fanatici, dogmatici, radicalen! © Nijmegen, 07-06-12, Jo Ruijters
Reactie door tdehond op 08-06-2012 07:33
“ZEER KLANTONVRIENDELIJK EN ONDESKUNDIG GEDRAG VAN TROS RADAR KASSA FORUM” ! De oplossing lijkt mij eenvoudig: boycot alle Tros tv programma's. Dat lijkt mij een probleem voor Tros als alle gebande mensen dit gaan doen. Ik heb de indruk dat Tros bezwijkt als een bedrijf klaagt over een klant die niet blij is met hoe zo'n bedrijf functioneert en dat te duidelijk laat blijken. Wat ik erg jammer vind is dat betrouwbare postbodes er uit moesten. Ik heb nergens gelezen dat de salarissen van de top naar beneden bijgesteld zijn wegens slecht functioneren van het bedrijf na het laten verdwijnen van de goed werkende mensen, die jaren door weer en wind vrijwel foutloos de post bezorgden. Naast verdwijnen van brievenbussen wat de bejaarden en mensen die slecht ter been zijn treft zijn er ook een aantal sorteercentra gesloten. Vandaar het logeren van de post op deze sorteercentra. Van een kennis verdween zelfs een belangrijke grote envelope gevuld met stukken voor een bezwaarschrift op het postagentschap. Geknoei aldaar na sluiten van de postkantoren.
Reactie door jodelie op 09-06-2012 21:08
Quote: tdehond schreef op vrijdag 8 jun 2012, 07:33: “ZEER KLANTONVRIENDELIJK EN ONDESKUNDIG GEDRAG VAN TROS RADAR KASSA FORUM” ! TDEHOND: De oplossing lijkt mij eenvoudig: boycot alle Tros tv programma's. Dat lijkt mij een probleem voor Tros als alle gebande mensen dit gaan doen. JO: Ik denk niet dat dit een efficiënte methode is, omdat er weinig mensen aan mee zullen doen. Beter is het om hier het TROS RADAR FORUM een opduvel te geven, in de vorm van een nieuwe rubriek. TDEHOND: Ik heb de indruk dat Tros bezwijkt als een bedrijf klaagt over een klant die niet blij is met hoe zo'n bedrijf functioneert en dat te duidelijk laat blijken. JO: Dat is speculatie, TDEHOND! TDEHOND: Wat ik erg jammer vind is dat betrouwbare postbodes er uit moesten. Ik heb nergens gelezen dat de salarissen van de top naar beneden bijgesteld zijn wegens slecht functioneren van het bedrijf na het laten verdwijnen van de goed werkende mensen, die jaren door weer en wind vrijwel foutloos de post bezorgden. JO: It`s the same old story!! Als het met een bedrijf slecht gaat, gaat men gewoontegetrouw aan de onderkant bezuinigen. Op balpennen gummetjes, de salarissen v/d slechts betaalden etc. En omdat al dat vele “DENKWERK (!?!) veel energie kost voor de “managers” beloont men ZICH ZELF ZEER RUIM! Zo hoort het toch? TDEHOND: Naast verdwijnen van brievenbussen wat de bejaarden en mensen die slecht ter been zijn treft zijn er ook een aantal sorteercentra gesloten. Vandaar het logeren van de post op deze sorteercentra. JO: Ja, er is hier goed over nagedacht door de top van POST.NL !! De vergrijzing neemt toe en die oude krakkemikkige stumpers hebben wel wat lichaamsbeweging nodig, toch? Een lekkere wandeling naar de dichtstbijzijnde brievenbus dat is pas goed voor die uitgeteerde lichamen! De beuk in die hap! En er moeten bij POST.NL sorteercentra bijkomen. Maar dan niet om POST te sorteren maar het personeel. Nl. op KAF en KOREN! Hoog tijd dat dit eens gescheiden wordt. © Nijmegen, 09-06-12, Jo Ruijters
Reactie door jodelie op 20-06-2012 23:18
Laatste nieuws over POST.NL http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/06/fraude-met-de-post Mvg. Jo
Reactie door jodelie op 21-06-2012 14:04
FALENDE MARKTWERKING BIJ DE POSTBEZORGING ? Een goede marktwerking kan voor 2 partijen voordelen hebben: A) Voor de aanbieders van PRODUKTEN of DIENSTEN. B) Voor de afnemers van producten of diensten. Ergo, de consument, de klant, u en ik dus. Welke “voordelen” heeft de privatisering van de PTT opgeleverd voor de consumenten, de klanten, u en ik dus? 1) Betere postbezorging? En onder beter versta ik: * Minder foute bezorgingen van de post? Bijv. De post in verkeerde brievenbussen gedeponeerd of helemaal NIET bezorgd? * Meer service voor de klant van de postbezorging? Voorbeelden? Meer brievenbussen? Meer bezorgingen van de post? Meer …..? Een voorzetje: Er zijn wel veel meer postbezorgers bijgekomen. Maar of dit goed is voor ons, de klanten, de consumenten van de dienstverlening: POSTBEZORGING? Wat mij verbaast is dat ik niks hoor van de nieuwe leden “van het GILDE van de POSTBEZORGERS”, van de concurrenten van POST.NL en de TNT !?! Waarom maken die zo weinig reclame? * Geen geld? * De “zaak draait zo ook al” ? * Ze willen niet rijk worden? * Morele principes? * etc. Graag jullie (inhoudelijke) reacties! © Nijmegen, 21-06-12, Jo Ruijters Mvg. Jo Ruijters
Reactie door jodelie op 22-06-2012 10:32
POST WEER NIET BEZORGD! Ik belde vandaag een specialist in het ziekenhuis om nieuwe medicijnen. De doktersassistente zei dat er op maandag 22-06-12 een afspraak met de specialist gepland was. Men had mij op 6 juni jl. een brief hierover geschreven. En deze heb ik NOOIT ontvangen! Goed van POST.NL ! Mijn advies is om weer post te versturen met postduiven of per ordonnans. Wat maken ze er toch een zootje van bij POST.NL !!! Wordt het niet hoog tijd dat POST.NL in overheidshanden komt? Ik ga maar WEER eens een klacht indienen bij POST.NL. Een ding is zeker: JE KRIJGT NOOIT ANTWOORD! Marktwerking is goed voor de aanbieders van de diensten en voor de aandeelhouders. Maar NIET voor ons, arme klanten, consumenten. Mvg. Jo Ruijters
Reactie door tdehond op 22-06-2012 10:55
Ook klacht ingediend bij Consuwijzer?
Reactie door jodelie op 22-06-2012 11:55
Quote: tdehond schreef op vrijdag 22 jun 2012, 10:55: Ook klacht ingediend bij Consuwijzer?einde Quote Nee, bedankt voor de tip! Ik heb mijn klacht wel op mijn FACEBOOK, HYVES en GOOGLE+ site gezet. Mvg. Jo
Reactie door hereistom op 22-06-2012 12:05
Misschien kun je beter zelf postbode worden, dan heb je ook iets nuttigs te doen! ;-)
Reactie door jodelie op 22-06-2012 12:18
Quote: hereistom schreef op vrijdag 22 jun 2012, 12:05: Misschien kun je beter zelf postbode worden, dan heb je ook iets nuttigs te doen! ;-)einde Quote "Misschien kun je beter zelf postbode worden, dan heb je ook iets nuttigs te doen!" HEREISTOM! JO
Reactie door tdehond op 22-06-2012 12:27
Al een onderzoek gedaan door PostNL naar de kwaliteit v.d. postbezorging aan uw adres? Na meerdere klachten gaat PostNL hiertoe over. Tenminste bij mij, nadat ik elke brief die verdwenen was trouw gemeld heb bij PostNL. Quote: jodelie schreef op vrijdag 22 jun 2012, 11:55: Quote: tdehond schreef op vrijdag 22 jun 2012, 10:55: Ook klacht ingediend bij Consuwijzer?einde Quote Nee, bedankt voor de tip! Ik heb mijn klacht wel op mijn FACEBOOK, HYVES en GOOGLE+ site gezet. Mvg. Jo einde Quote
Reactie door jodelie op 22-06-2012 16:12
ANTWOORD VAN POST.NL Vrijdag 22-06-12 ca. 15.00 uur: Gebeld door afdeling KLACHTENAFHANDELING van POST.NL. Uitleg gegeven aan vriendelijke jufrouw (daar kunnen ze bij de ING nog iets van leren!) over mijn klachten t.a.v. de postbezorging. Ze gaan de zaak tot op de bodem uitzoeken. POST.NL neemt de klant in elk geval wel serieus! HULDE! Mvg. Jo Ruijters
Reactie door jodelie op 29-06-2012 15:10
ANTWOORD VAN POST.NL Vandaag, vrijdag 29 juni 2012, werd ik gebeld door de afdeling KLACHTENAFHANDELING van POST.NL bij monde van dhr. Oscar de Wit. Men gaat mijn klachten voorleggen aan de TEAM COACHE van de POSTBEZORGING Nijmegen. Die gaat zijn ondergeschikten erop aanspreken, via een zg. “LET OP KAART”, dat er dingen mis gaan bij de bezorging van mijn post. Kijken of het werkt en helpt. POST.NL handelt mijn klachten in elk geval goed (vriendelijk en naar behoren) af. Daar kan de ING BANK nog eens een voorbeeld aan nemen! Die zijn gewoon verschrikkelijk! Zie mijn topic: “KLANTONVRIENDELIJK & ONDESKUNDIG GEDRAG VAN DE ING” !! Ik kom daar binnenkort met nieuwe “wapenfeiten. “ Mvg. Jo Ruijters
Reactie door hereistom op 29-06-2012 19:29
Nou veel succes ermeee ;-)
Reactie door tdehond op 30-06-2012 08:39
Daar kan de ING BANK nog eens een voorbeeld aan nemen!Ik kom daar binnenkort met nieuwe “wapenfeiten. “ Good heavens. Dat heeft u toch al uitgebreid op een ander consumenten forum besproken? Misschien meer iets voor facebook o.i.d.?
Reactie door pcsmith op 01-07-2012 14:54
Hallo jodelie( en alle lezers), u heeft helemaal gelijk. De bezorging bij post.nl is waardeloos. Poststukken worden niet bezorgd of worden bij buren bezorgd ook word er uitdrukkelijk vermeld`Alleen Huisadres` dan word het toch nog bij de buren bezorgd. Zelfs zendingen die door de bus kunnen worden niet bezorgd. De postbezorging is beneden maats. Maar de tarieven voor brieven gaat wel steeds omhoog!
Reactie door jodelie op 01-07-2012 16:07
Quote: pcsmith schreef op zondag 1 jul 2012, 14:54: Hallo jodelie( en alle lezers), u heeft helemaal gelijk. De bezorging bij post.nl is waardeloos. Poststukken worden niet bezorgd of worden bij buren bezorgd ook word er uitdrukkelijk vermeld`Alleen Huisadres` dan word het toch nog bij de buren bezorgd. Zelfs zendingen die door de bus kunnen worden niet bezorgd. De postbezorging is beneden maats. Maar de tarieven voor brieven gaat wel steeds omhoog!einde Quote pcsmith, Waarschijnlijk heb je het over TNT, die bezorgen pakketten, poststukken die niet door de brievenbussen kunnen. Ik sprak onlangs ene Frank van de TNT. Hij zei dat je extra moet betalen als je wilt dat je poststukken NIET meer bij jouw buren bezorgd mogen worden. Lang leve de marktwerking! De vrije markt! ** Die privatisering van bedrijven maakt de verwarring voor de consumenten alleen maar groter en kost ons allemaal BAKKEN MET GELD!** **Zie een discussie hier over op mijn Facebook site. Mvg. Jo Ruijters
Reactie door jodelie op 01-07-2012 16:09
Quote: tdehond schreef op zaterdag 30 jun 2012, 08:39: Daar kan de ING BANK nog eens een voorbeeld aan nemen!Ik kom daar binnenkort met nieuwe “wapenfeiten. “ Good heavens. Dat heeft u toch al uitgebreid op een ander consumenten forum besproken? Misschien meer iets voor facebook o.i.d.? einde Quote Hond, Bemoei je met je eigen zaken! JO
Reactie door tdehond op 01-07-2012 16:15
Jo, haal geen oude koeien uit de sloot die al uitgebreid op een ander forum besproken zijn. :)
Reactie door hereistom op 01-07-2012 17:18
Volgens mij kan je ok niet lezen, hij heeft het toch duidelijk over post.nl en zendingen die door de brievenbus passen! Quote: jodelie schreef op zondag 1 jul 2012, 16:07: Quote: pcsmith schreef op zondag 1 jul 2012, 14:54: Hallo jodelie( en alle lezers), u heeft helemaal gelijk. De bezorging bij post.nl is waardeloos. Poststukken worden niet bezorgd of worden bij buren bezorgd ook word er uitdrukkelijk vermeld`Alleen Huisadres` dan word het toch nog bij de buren bezorgd. Zelfs zendingen die door de bus kunnen worden niet bezorgd. De postbezorging is beneden maats. Maar de tarieven voor brieven gaat wel steeds omhoog!einde Quote pcsmith, Waarschijnlijk heb je het over TNT, die bezorgen pakketten, poststukken die niet door de brievenbussen kunnen. Ik sprak onlangs ene Frank van de TNT. Hij zei dat je extra moet betalen als je wilt dat je poststukken NIET meer bij jouw buren bezorgd mogen worden. Lang leve de marktwerking! De vrije markt! ** Die privatisering van bedrijven maakt de verwarring voor de consumenten alleen maar groter en kost ons allemaal BAKKEN MET GELD!** **Zie een discussie hier over op mijn Facebook site. Mvg. Jo Ruijters einde Quote
Reactie door zoekster op 01-07-2012 17:24
@hereistom. Jodelie heeft inmiddels alweer een beetje vrede met Post.nl gesloten, dus heeft hij geen belang meer bij kritiek op Post.nl. Daarom verwijst hij naar TNT. Zo zit jodelie in elkaar, denkt vanuit zijn eigen straatje. Mocht je nog wat te melden hebben over ING phishing mails, dan is hij helemaal weer je maatje. Rijmt ook nog!
Reactie door jodelie op 01-07-2012 17:41
Quote: tdehond schreef op zondag 1 jul 2012, 16:15: Jo, haal geen oude koeien uit de sloot die al uitgebreid op een ander forum besproken zijn. :)einde Quote Ik wou dat ik NIET "Twee hondjes was, want dan konden we samen spelen. " : vrij naar Godfried Bomans. En nu weer "ON TOPIC" : Met TNT heb ik o.h.a. zeer goede ervaringen. Jo
Reactie door jodelie op 01-07-2012 17:52
Quote: zoekster schreef op zondag 1 jul 2012, 17:24: @hereistom. Jodelie heeft inmiddels alweer een beetje vrede met Post.nl gesloten, dus heeft hij geen belang meer bij kritiek op Post.nl. Daarom verwijst hij naar TNT. Zo zit jodelie in elkaar, denkt vanuit zijn eigen straatje. Mocht je nog wat te melden hebben over ING phishing mails, dan is hij helemaal weer je maatje. Rijmt ook nog!einde Quote ZOEK JE ZELF ZUSTER ! Zoek je zelf zuster. Want wie lust er Nou toch pap Van jouw "geestige" drab En als moed hebt En niet alleen HIER mept Ga dan naar mijn Facebook site Daar kun je met open vizier Alles kwijt Je bagger, maar ook je plezier Tot daar en niet hier! Zie je zo! De groeten van Jo! © Nijmegen, 01-07-12, Jo Ruijters En nu weer ON TOPIC: Probeer bij het onderwerp te blijven, jongens & meisjes, boeren & buiten-, en binnenlui! GRT. JO
Reactie door hereistom op 01-07-2012 18:53
Ok, ik vermoede al zoiets, hier geen probleem met de pakketbezorging van TNT, die jongens doen het uitstekend! De postbezorging van Post.nl is inderdaad een ander verhaal, maar daar kunnen die bezorgers ook weinig aan doen als je zo wordt onderbetaald! ;-)
Reactie door jodelie op 01-07-2012 19:09
Quote: hereistom schreef op zondag 1 jul 2012, 18:53: Ok, ik vermoede al zoiets, hier geen probleem met de pakketbezorging van TNT, die jongens doen het uitstekend! De postbezorging van Post.nl is inderdaad een ander verhaal, maar daar kunnen die bezorgers ook weinig aan doen als je zo wordt onderbetaald! ;-)einde Quote Eindelijk een INHOUDELIJKE reactie, hereistom ! Ik citeer jou: "De postbezorging van Post.nl is inderdaad een ander verhaal, maar daar kunnen die bezorgers ook weinig aan doen als je zo wordt onderbetaald!" Daar kunnen ze wel iets aan doen, nl. lid worden van een VAKBOND. Ik heb postbodes daar eens op aangesproken, maar die vinden dat "zonde van het geld."! Tja, wat moet ik daar op antwoorden? Dikke bult, eigen schuld? In het Engels noemt men dat: "Penny wise, pound foolish" bezig zijn! Mvg. Jo
Reactie door hereistom op 01-07-2012 21:46
Een vakbond hebben ze ook niks aan, die doet ook niks, want diezelfde vakbond heeft ook ingestemd om alle fulltime postbodes eruit te werken!
Reactie door jodelie op 02-07-2012 09:35
Quote: hereistom schreef op zondag 1 jul 2012, 21:46: Een vakbond hebben ze ook niks aan, die doet ook niks, want diezelfde vakbond heeft ook ingestemd om alle fulltime postbodes eruit te werken!einde Quote hereistom, Als dit inderdaad zo is, ik neem aan dat je weet waarover je het hebt, dan is dat een zeer slechte zaak! En ik ben het met jou eens dat bij POST.NL de vaste banen niet hadden mogen verdwijnen, want: Je moet de werknemers zekerheid bieden, de zekerheid van een vaste baan. Immers: 1) Dat inspireert en motiveert mensen meer dan het idee om ieder moment ontslagen te kunnen worden. 2) Is beter voor de gezondheid van de werknemers. Onzekerheid geeft langetermijn stress en die is, zoals onderhand iedereen kan weten, slecht voor je gezondheid. 3) Dat houdt de deskundigheid “binnen de poort”. 4) Etc. Het uiteindelijk resultaat van “FLEXNEDERLAND” , flexibele banen? Wat merk je er als consument van, want om DE CONSUMENT moet het gaan? Vroeger had je één bedrijf dat ging over de post, telegraaf en de telefoon, de PTT. Ik ben zo “jong”, dat ik nog heb meegemaakt dat je één vaste postbode (zo heten die vroeger !) had. Nu zie je steeds nieuwe gezichten, nieuwe bedrijfsnamen, nieuwe logo`s etc. Nederland splitst zich op, Nederland fuseert, Nederland staat op zijn kop, etc. Ergo: Verwarring alom! En om mijn antipoden wat wind uit de zeilen te nemen: Het ligt niet aan mijn leeftijd dat ik moeite heb met deze gang van zaken. Want als ik mijn oor te luister leg dan hoor ik veel gekerm en geklaag over “FLEXNEDERLAND” . Waar de ECHTE oorzaak ligt van dit alles? Bij de dames en heren politici! Met name bij de “MARKTFUNDAMENTALISTEN”. Op mijn Facebook site heb ik een GROEP aangemaakt met die titel. Daar kan men eventueel deze dialoog voortzetten. Ik wil nl. HIER niet OFF TOPIC gaan! Wat ik hierboven over POST.NL beweer geldt mutatis mutandis ook voor veel andere bedrijven. Mvg. Jo Ruijters © Nijmegen, 02-06-12, Jo Ruijters
Reactie door consumentje2011 op 25-07-2012 10:37
PostNL kan gewoon doen en laten wat het wil. Het bedrijf acht zich totaal onaantastbaar. Al zo lang als ik in mijn huidige woning woon wordt de aan mij geadresseerde post met regelmaat bezorgd op een verkeerd adres. Daarnaast vind ik met dezelfde regelmaat post van deze personen in mijn brievenbus. Hoe kan dit toch maar steeds gebeuren? De enige overeenkomst tussen de beide adressen is het huisnummer. Verder een andere naam. Een andere straat. Een andere postcode. Moet simpel zijn toch? Nee dus! Al in 2001, het was toen bijna een wekelijks gebeuren dat er verkeerd bezorgd werd, diende ik bij dit bedrijf een klacht over de bezorging in. Als antwoord kreeg ik een standaardbrief met de boodschap dat het allemaal veel beter zou gaan worden. Het is ook een tijdje beter gegaan. Ik zeg beter en dus niet goed. Maar sinds postbesteller geen beroep meer is maar een vakantiebaantje is het weer helemaal mis. Kort geleden heb ik dus weer geklaagd bij PostNL. Met het bericht wat ik terug kreeg wenste ik nu geen genoegen meer te nemen. Het bleek namelijk wederom hetzelfde standaard berichtje te zijn als eerst. Men zou het doorgeven aan de betreffende afdeling en alles zou dan beter worden. Ik vroeg naar de mogelijkheid om tegen deze klachtafhandeling in beroep te gaan en kreeg een adres in Leeuwarden. Klacht erheen gestuurd en gisteren kwam het antwoord. Precies dezelfde standaardtekst als die ik per mail al meermalen mocht ontvangen. Mijn vraag over een

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!