Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

postbezorging op zaterdag

Geplaatst door: sunsun op: 21-04-2012 19:15
zijn er meer plaatsen waar post nl behalve op maandag, ook op zaterdag niet bezorgt? In 's-Hertogenbosch al enige tijd in elk geval niet meer. Dit zonder voorafgaande waarschuwing
Reactie door valerius-2 op 21-04-2012 19:42
Nee tot nu toe nog steeds post op zaterdag post bezorging.
Reactie door stacey op 21-04-2012 20:09
Denk dat het een tijdelijk probleem betreft: --De directie van PostNL heeft besloten om een pauze in te lassen in het reorganisatieproces van de post. Deze pas op de plaats is nodig omdat we van mening zijn dat de kwaliteit van de postbezorging in Den Bosch en Utrecht op dit moment nog niet op het gewenste kwaliteitsniveau is.--Info Info
Reactie door tot15karakters op 22-04-2012 09:01
Beter niet dat fout bezorgen. Naast verkeerde straten bezorgen, mede veroorzaakt door diverse gemeentes die niet staat maar huizen blokken een naam gaven.... En creatieve Architecten uit 80 er jaren.... Soms is het een ramp om te zien waar mijn staat stopt en de andere begint! Dus niet alleen Post NL maar ook de Gemeentes hebben mede schuld. Ook moet je voldoende Zaterdag postbodes hebben die het voor dit flut bedrag willen doen. Ik heb liever niets en op Maandag een goede postbezorger en waarom 6x per week. 3x zou voldoende zijn en eventueel 2x in buiten gebieden. Alleen voor Rouwkaarten zouden ze dan een uitzondering moeten maken. Het maakt mijn niet uit of ik in de Ma, Wo, Vr zit of Di, Do en Za route. De enige die problemen krijgen is een supermarkt in Noord Holland als Deen die elke Zaterdag de folder liet bezorgen. Dan moeten ze of Vrijdag al met kans op verwarring dus te vroeg of op Maandag pas bezorgen.... Met 3x per week minder bezorgers nodig die meer post rondbrengen dus voor Post NL goedkoper en wij krijgen dan minder slechte bezorgers. Volgens mijn dus meerdere voordelen en nauwelijks nadelen. Spoed gaat tenslotte toch via mail.
Reactie door janet54 op 26-04-2012 13:31
Toen TNT alle pstbodes ging ontslaan werd er ons door de overheid voorgespiegeld dat het goedkoper en beter zou worden door concurentie. Het is duurder geworden en nog nooit zo'n slechte bezorging gehad. Lang leve de Privatisering. De enigen die hier "beter" van geworden zijn, zijn de bulk verstuurders. Hoewel je, je dat nog af kan vragen met die slechte bezorging van zowel Sandd als TNT. Hier nog wel bezorging op zaterdag.
Reactie door anaesthesie op 26-04-2012 13:39
sinds de vaste postbezorgers veelal ontslagen en andere partijen zich gingen bemoeien met postbezorging is de kwaliteit hollend achteruit gegaan de regering doet het zo slecht nog niet? als je ziet wat een ellende de veramerikaanse stelingname allemaal terecht brengt ziekenfonds post openbaar vervoer ed
Reactie door doefje op 26-04-2012 13:40
Ik woon net 8 km onder Den Bosch en bij ons wordt de post nog (wel) bezorgd op zaterdag. Wij wonen ook in het gebied waar de post een zooitje was/is, maar ik merk dat het nu al wat beter gaat: ik krijg altijd elke dag post ;-) Zou het kunnen zijn dat je toevallig geen post hebt gekregen op zaterdag omdat er niks naar je onderweg was??
Reactie door klotskop op 26-04-2012 13:40
Helaas, ook in noord limburg een onregelmatige bezorging en op de diverse adressen, verspreid overigens post die niet of er laat aankomt en derhalve veel problemen kan veroorzaken, denk aan gemeentelijke post of de uitkerende instanties.
Reactie door donna53 op 26-04-2012 13:42
Nou, ik ontvang nooit zo heel veel post, maar in Hoofddorp krijg ik meestal alleen nog maar op donderdag of vrijdag post. Incidenteel nog weleens op woensdag. En de gratis proefmonsters voor de kat ontvang ik tegenwoordig helemaal niet meer, dus die verdwijnen gewoon. Nee, de post is niet meer wat het geweest is!!
Reactie door chevyrolf op 26-04-2012 13:43
vind niet zo gek ach post op zaterdag je kunt toch niet reageren als je een brief van een bedrijf krijgt , en daarbij het bezorgen is ook al het naadje , verkreukeld door de briefen bus krijgen , had een nieuwe kalender van fc twente besteld ik was in huis ik hoorde de postbezorger de kalender er door drukken,niet ff aanbellen nee door drukken die hap ,met als vervolg kreukels in de kaft ,en vaker kreukels in de post,en veel reclame werk,4 of meer( vaak 2 tegelijk in een straat ) postbezorgers in een klein weik a dorpje (alleen al van tnt) met een paar honderd inwoners ,en 2 keer een auto of busje , op 1 dag ,wat kost dit dan? pakketje voor de deur zetten als je niet thuis bent en de kat er lekker tegen aan laten zeiken of nat laten regen , nee denk niet dat ze het bij tnt begrepen hebben ! ze hadden denk ik gewoon een faste medewerker op een weik a dorp moeten zetten inplaats al die parttimers, ja 3 keer in de week post is zat !
Reactie door bornsol op 26-04-2012 14:02
Quote: sunsun schreef op zaterdag 21 apr 2012, 19:15: zijn er meer plaatsen waar post nl behalve op maandag, ook op zaterdag niet bezorgt? In 's-Hertogenbosch al enige tijd in elk geval niet meer. Dit zonder voorafgaande waarschuwingeinde Quote ik heb van de week wel iets anders meegemaakt,ik ging naar beneden om de post te halen,in de hal stond een postbode wezeloos naar de brievenbussen te kijken,ik vroeg wat er aan de hand was,ik kan de nummers van de brievenbussen niet lezen,wel van de post daarvoor had hij een leesbril op, ik heb hem maar geholpen,anders had de hele flat die dag geen post [waargebeurd:
Reactie door piet44m op 26-04-2012 14:20
ik ben voorstander van 3 x in de week nml maandag ,woensdag, en vrijdag, dat is ruim voldoende, speciale post kan wel even apart bezorgt worden.En dit zou moeten gelden voor al die bedrijven
Reactie door jorisw op 26-04-2012 14:25
Krijgen jullie nog zoveel post dat het opvalt als er op een dag niet bezorgd wordt? Als ik 4 poststukken in de week krijg is het veel.
Reactie door nico s op 26-04-2012 14:30
hier(6416)word de post weleens op zondagbezorgd en zeker als het zaterdag geregend heeft n s
Reactie door tenormin op 26-04-2012 14:59
Hier (2263) gelukkig nog wel en inderdaad, op zondag ligt er ook wel eens post van PostNl. Mijns inziens zou het niet eens zo 'n probleem zijn als er niet word bezorgd, maar het zeker weten dat er geen bezorging is bespaart me veel ritjes van boven naar beneden. Zolang je abonnementen maar gewoon op tijd bezorgd worden, zoals de TV gids, je weekblad e.d. Op welke dag dit dan is maakt me niet uit, maar vóór het weekend is natuurlijk wel zo handig!
Reactie door trosje op 26-04-2012 15:05
ik woon in noord holland krijg maandag en vrijdag geen post als je iets besteld op internet duimen gekruist houden of het inderdaad bezorgd word. triest bedoening post.nl
Reactie door tenormin op 26-04-2012 15:38
Quote: trosje schreef op donderdag 26 apr 2012, 15:05: ik woon in noord holland krijg maandag en vrijdag geen post als je iets besteld op internet duimen gekruist houden of het inderdaad bezorgd word. triest bedoening post.nleinde Quote Veel dingen (okay, natuurlijk niet alles) worden via internet bezorgd door Selektvracht, althans spullen die ik bestel en die zijn best punctueel.
Reactie door analpa op 26-04-2012 16:19
Ik heb een zaak en verstuur alles met PostNL. Het word tijd dat er meerdere verzend bedrijven komen wat een chaos daar. Sinds half januari zijn er diverse sorteer en opslag ruimten weg en nu gaat alles wat ik verzend via Tilburg. Vanaf die tijd is het hopeloos, geregeld met de klantenservice gebeld ook nog een 0900 nummer daar gaven ze geen gehoor maar nu het openbaar is het heeft in diverse kranten gestaan moeten zij het wel toegeven. Kleine pakjes die door de brievenbus passen worden geregeld pas met een week geleverd te zot voor woorden toch. Klanten worden boos en er zijn zelfs klanten geweest die met het woord oplichter over de brug kwamen. gelukkig gebruik ik nu beide linken die onderaan deze mail staan om de klanten te informeren hoe het in elkaar zit. Dit hele gebeuren heeft mij al zoveel gekost na vijf dagen toch het pakje opnieuw verzenden, en wat gebeurd er jawel het nieuwe pakje en het pakje dat dus zes dagen onderweg is geweest werden tegelijk bezorgd. Met de klant afgesproken om het retour te sturen dus èèn maal verzendkosten heen en èèn maal verzendkosten retour voor mij. Sinds december verdwijnen er artikelen uit enveloppen, bewust eruit gehaald. Na een paar keer melding van klanten dat ze een lege envelop hebben gekregen heb ik deze artikelen in een zakje vastgeplakt in de envelop en wat gebeurd er jawel envelop een stukje open zakje kapot gescheurd en weg artikel. Artikelen die kapot bij de klant aankomen (in een bubbeltjes envelop) het gaat om spullen dat als je ze hard op de grond gooit nog niet kapot te krijgen is. Pakketpost wat ik zelf heb besteld (voorraad) word ook pas na dagen bezorgd, zelfs om 22.00 uur nog te gek voor woorden. Als ik dan lees dat ze zelfs op zaterdag niet meer willen bezorgen dan is het met de internet shops wel gebeurt je betaald en verwacht het dan ook de volgende dag in huis te hebben. je besteld iets op vrijdag en krijgt het dan pas op dinsdag in huis omdat ze op maandag ook in verschillende plaatsen niet bezorgen. ik heb laatst een verjaardagskaart verzonden deze kwam ook pas na een week aan de jarige zal wel hebben gedacht dat ik zijn naam bij de verkeerde datum op mijn kalender heb staan. Nou dat was even lekker om mijn hart te luchten over PostNL. Het zal er wel niet veel beter van worden, en wat mij betreft mogen er meerdere verzendbedrijven komen. Er zijn toch ook heel veel mensen die elk jaar switchen van energie maatschappij nou geef ons dan ook de keuze om voor een goed verzendbedrijf te kiezen dat hoeft dan van mij nog niet eens de goedkoopste te zijn maar er moet gewoon op tijd bezorgd worden. http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3241140/2012/04/16/PostNL-bezorgt-slecht.dhtml http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3222189/2012/03/08/PostNL-riskeert-boete-bij-te-late-post.dhtml
Reactie door tenormin op 26-04-2012 16:24
analpa, waarom probeer je selektvracht dan niet eens een tijdje?
Reactie door mailman op 26-04-2012 16:28
Daar heb je ze weer. Mensen die de verschillende postbedrijven niet met de juiste naam kunnen benoemen. Landelijk actief zijn momenteel Post-NL, Business-Post en Sandd. Veel mensen weten niet eens van wie ze nou eigenlijk post ontvangen, en spreken een willekeurige bezorger aan op fout-bezorging, terwijl de fout niet eens door die persoon is gemaakt. Ik maak het vrijwel dagelijks mee. Wat is fout-bezorging? Ik kan er een definitie van geven, maar veel mensen snappen het toch niet. Wanneer een poststuk correct is geadresseerd, maar door de bezorger op een verkeerd adres wordt bezorgd, dan is er sprake van foutbezorging. Waar een bezorger echter niets aan kan doen, niet eens MAG doen: fouten in de adressering. Een postbezorger heeft slechts te maken met het adres. Is dat correct op het poststuk aangebracht, en heeft de bezorger het poststuk op dat adres bezorgd, dan heeft die zijn/haar werk goed gedaan. Let wel: ongeacht welke naam op het poststuk staat. Toch zijn er heel veel mensen die denken dat het aan de bezorger ligt, wanneer er een poststuk met een verkeerde naam bezorgd wordt. Nee dus, daar kan de bezorger niets aan doen, ik zei het al. Wanneer een poststuk onvolledig wordt geadresseerd, dus bijvoorbeeld zonder toevoeging van een letter aan het huisnummer (er zijn tegenwoordig naast A, b, c, en dergelijke, nog veel meer toevoegingen denkbaar, vooral bij verzorgings- en studentenhuizen), dan ligt het eveneens niet aan de bezorger, wanneer dit poststuk niet of niet op tijd wordt bezorgd. Uit eigen ervaring pleit ik er dan nog maar weer eens voor: er is een verschil tussen Post-NL en Business-Post enerzijds, en Sandd en andere prijsvechters anderzijds. Een nieuwtje: onder druk van de politiek is Sandd op een andere manier gaan werken. Hun bezorgers worden voortaan niet meer per poststuk en adres uitbetaald, maar per kilo. Dus als je pech hebt, en je krijgt allemaal dunne gesealde reclamefoldertjes in je bundel, dan krijg heb je extra veel adressen voor minder geld. Het is niet goed te praten natuurlijk, maar op deze manier kan ik wel begrijpen dat Sandd-medewerkers hun werk soms niet meer zien zitten. ZIJ hebben immers niet gekozen voor dit nieuwe systeem. Dat er nog steeds gemeentes zijn, waar men nog nooit heeft gehoord van Business-Post, komt omdat deze naam nog niet landelijk is ingevoerd. In Den Haag en Nijmegen bijvoorbeeld, werkt de WSW onder een andere naam. Waar de naam Business-Post niet bekend is, wordt samengewerkt met lokale WSW-bedrijven. Ik kan zeggen, bij Business-Post wordt het postbezorgen weldegelijk serieus genomen, dit in tegenstelling tot bedrijven als Sandd, waar over het algemeen ongeinteresseerde bezorgers rondlopen. Maar dat laatste heeft en oorzaak: Sandd moet eens leren om op een eerlijke manier te belonen. Verder: het is niet leuk, om te worden aangesproken op fouten die andere bedrijven maken. Na 20 jaar weet ik echt wel hoe een en ander werkt bij het post sorteren, op route leggen en bezorgen, en ik heb er mijn eigen methode voor ontwikkeld om het aantal bezorgfouten tot een minimum te beperken
Reactie door analpa op 26-04-2012 16:30
Quote: tenormin schreef op donderdag 26 apr 2012, 16:24: analpa, waarom probeer je selektvracht dan niet eens een tijdje? einde Quote Omdat het meeste wat ik verzend brievenbus post is. Ik verzend max. tien pakketten per week.
Reactie door mailman op 26-04-2012 16:35
Quote: nico s schreef op donderdag 26 apr 2012, 14:30: hier(6416)word de post weleens op zondagbezorgd en zeker als het zaterdag geregend heeft n seinde Quote dat doet Sandd, dat mag Post.NL en Business-Post niet eens doen. Ik kreeg eens post bezorgd op zondagavond om 11 uur. Toevallig kwam ik thuis van een dagtrip met de trein, ik heb die bezorger er direct op aangesproken, en gevraagd of hij zich realiseerde dat ie op dat tijdstip bovendien niet verzekerd was. Sandd heeft er ook een gewoonte van gemaakt om post niet helemaal in briveenbussen te stoppen. Lekker handig als het gaat om post van de Sociale Verzekeringsbank, de Belastingdienst of bankafschriften.
Reactie door janet54 op 26-04-2012 16:38
Analpa, ik verzend met enige regelmaat pakjes via dhlforyou.nl tot op heden ben ik er niet ontevreden over. Ze zijn voordeliger dan TNT voor pakketpost en je krijgt netjes bericht als het pakje afgeleverd is. Een alternatief voor nomale postbezorging is er niet voor de partikulier, helaas. Als ontevreden consument moeten we bij de overheid zijn, zij verkwanselen alle voorzieningen die goed geregeld waren, NS, gas,electra,gezondheidszorg, post, enz. ALLES MOET GEPRIVATISEERD WORDEN, ze drukken het door en beloven ons dat het goedkoper en beter wordt. Niets is minder waar. Denk hier eens aan als je naar de stembus gaat. Wat mij betreft, weg met Europa,weg met de euro en geef de burger Nederland terug.
Reactie door tenormin op 26-04-2012 16:38
Quote: analpa schreef op donderdag 26 apr 2012, 16:30: Quote: tenormin schreef op donderdag 26 apr 2012, 16:24: analpa, waarom probeer je selektvracht dan niet eens een tijdje? einde Quote Omdat het meeste wat ik verzend brievenbus post is. Ik verzend max. tien pakketten per week. einde Quote okay, probeer Sandd dan een tijdje.
Reactie door mailman op 26-04-2012 16:39
Quote: analpa schreef op donderdag 26 apr 2012, 16:30: Quote: tenormin schreef op donderdag 26 apr 2012, 16:24: analpa, waarom probeer je selektvracht dan niet eens een tijdje? einde Quote Omdat het meeste wat ik verzend brievenbus post is. Ik verzend max. tien pakketten per week. einde Quote Heb jij in jouw buurt ook een vestiging van Business-Post? Daar kun je ook een contract mee afsluiten. Fout-post komt in de regel ook weer terug via dezelfde bezorger, bij het depot dat de post verspreidt. Google eens op die naam, en oordeel zelf of je het de moeite waard vindt. Je kan op internet de dichtstbijzijnde Business-Post vestiging terugvinden door de vier cijfers van je postcode in te geven. Je zult gauw genoeg merken of je beter af bent bij PostNL of bij Business-Post.
Reactie door wizard2 op 26-04-2012 16:45
Ik woon in de buurt van Eindhoven. Post wordt hier niet op Maandag bezorgd. Andere dagen van de week soms wel , soms niet. Dit is o.a. afhankelijk of er voldoende oude van dagen zijn die post bezorgen. Sommige kunnen ook niet goed lezen of bezorgen de post links en rechts navanant het uitkomt. Laatste weken verschillende keren verkeerd geadresseerde en open gescheurde post gehad. Ook mijn TV gids kreeg ik een week later! Abonnementen op tijdschriften kreeg ik ook een week te laat of helemaal niet. Twee keer een klacht ingediend. Maar dat haalt niets uit want het is bij post nl. een grote puinhoop sinds de reorganisatie. Deze reorganisatie is nu voorlopig stilgelegd omdat ze het zelf ook niet meer zien zitten. De voorzitter van het bestuur schijnt vertrokken te zijn. Ze vragen nog wel postbezorgers. Volgens mij zo tussen de 65 en 85 jaar. Die zijn lekker goedkoop omdat post.nl dan o.a geen pensioenpremie hoeft te betalen. Dus in September vooral op de VVD stemmen. Want die vinden privatisering iets geweldigs!
Reactie door tenormin op 26-04-2012 16:50
zal ik zeker doen, wizard2!En stemmen en bij PostNl "solliciteren"; is mijn leeftijd nog ergens goed voor!
Reactie door mailman op 26-04-2012 16:53
TV-gidsen worden soms door Sandd, soms door Post-NL bezorgd. Ligt eraan waar de omroep een contract mee heeft. Dus als Sandd de gids bezorgt, zou ik daar mijn klacht neerleggen als k jou was. Post bij Business-Post wordt nimmer door ''ouden-van-dagen'' bezorgd, Dat komt omdat het bij ons gaat om regulier werk, en bij ons werken geen 65-plussers.
Reactie door mailman op 26-04-2012 16:58
Overigens had ik het over de juiste benaming van de bedrijven, het moet dus volgens hun eigen site PostNL zijn (zonder streepje of puntje), maar dit terzijde. Wel grappig om te zien dat er totaal over de naam Business-Post heen wordt gepraat. Overigens heeft onze afdeling helemaal niets te maken met de privatisering waar de VVD zo dol op is. Waar ik werk, bestaat de afdeling postbezorging al 40 jaar, dus die was er al ver voordat die rare bedrijfjes als Sandd, Net-mail en Selectmail op de markt verschenen.
Reactie door analpa op 26-04-2012 17:01
Quote: tenormin schreef op donderdag 26 apr 2012, 16:38: Quote: analpa schreef op donderdag 26 apr 2012, 16:30: Quote: tenormin schreef op donderdag 26 apr 2012, 16:24: analpa, waarom probeer je selektvracht dan niet eens een tijdje? einde Quote Omdat het meeste wat ik verzend brievenbus post is. Ik verzend max. tien pakketten per week. einde Quote okay, probeer Sandd dan een tijdje. einde Quote Fijn dat u met mij mee denkt maar dit is ook geen optie. Sandd bezorgt op dinsdag en vrijdag, tussen 8.00 uur en 18.00 uur ik wil graag dat als iemand betaald heeft het dan ook graag de volgende dag word bezorgd. Het unieke van de Businesspost organisatie is dat iedere vestiging haar eigen regionale klanten heeft. Hierdoor ontstaat een duidelijke relatie met één contactpersoon bij u in de buurt. En dit heb ik van de site van Businesspost dus heb je toch nog met PostNL te maken. Elk deelnemend bedrijf bezorgt uw lokale en regionale post en wisselt nationale post uit met collega-bedrijven. Post die we zelf niet kunnen bezorgen gaat naar andere postbedrijven, zoals PostNL.
Reactie door mailman op 26-04-2012 17:12
@Analpa, Ik gaf ook al aan dat er samen wordt gewerkt met andere bedrijven, daar hoort ook PostNL bij. Maar dat gebeurt dus alleen waar Business-Post niet zelf komt, of waar het verdeelcentrum geen ''bereik'' heeft. Het gros doen we zelf. Natuurlijk zal er bij ons ook weleens iets fout gaan. We zijn immers ook maar mensen van vlees en bloed. Maar ik kan je wel garanderen dat het vak van post bezorgen bij ons wel serieus genomen wordt. Je kan altijd informeren bij een vestiging bij jou in de buurt. Het is jammer dat je dan ervan af zou willen zien, als je ziet dat er staat dat PostNL soms wordt ingeschakeld. Andersom gebeurt het ook regelmatig dat wij klussen krijgen die in een bepaald gebied voor PostNL niet interessant genoeg zijn. Wat ik ermee wil zeggen, is dat het geen kwaad kan om eens te informeren naar de mogelijkheden. Ja, ik weet heel goed dat het klinkt als een reclamespot. Ik werk al sinds 1992 met veel plezier bij deze afdeling, en zie dat er in de afgelopen tijd enkele postbedrijven (Post-Co, Netmail en VSP-Netwerk) van de markt verdwenen zijn, maar Business-Post blijft overeind. En dat komt omdat zowel grote als kleine zakelijke klanten ons weten te vinden. Waarom niet gewoon informeren, zou ik zeggen? Ik krijg overigens geen ene cent voor dit pleidooi.......
Reactie door daphy op 26-04-2012 17:15
Hoe kan je nu weten dat de post niet wordt bezorgd? Kan toch ook zijn dat er gewoon geen post voor je is? Ik weet alleen zeker dat ik op dinsdag post krijg bezorgd...want dan komt mijn VARA gids. :-)
Reactie door mailman op 26-04-2012 17:29
Ook dat laatste maak ik regelmatig mee, Daphy. Het is heel simpel: wat je niet aangeleverd krijgt, kun je ook niet bezorgen. Vorige week werd ik aangesproken door iemand die zeker wist dat ik post van mijn werkgever bij hem had moeten bezorgen. Hij verwachtte een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Op de dag dat ie op de afspraak moest verschijnen, kreeg hij een telefoontje met de vraag waarom hij niet was verschenen. Wat gebeurt er dan? Als bezorger word je natuurlijk aangesproken door je werkleiding. In principe terecht. Maar ik wist zeker dat ik dat adres er niet bij had die dag. En jawel hoor: de uitnodiging was nooit verzonden.
Reactie door pch07 op 26-04-2012 18:02
Op maandag zeker geen post. Zaterdag ook niet alleen brieven van ziekenhuis. Je kunt er geen touw op trekken. Postnl is geen goede bezorger, terwijl je wel steeds meer porto moet betalen. Laat UPS of Sandd de zaak maar overnemen.
Reactie door analpa op 26-04-2012 18:26
Quote: mailman schreef op donderdag 26 apr 2012, 17:12: @Analpa, Ik gaf ook al aan dat er samen wordt gewerkt met andere bedrijven, daar hoort ook PostNL bij. Maar dat gebeurt dus alleen waar Business-Post niet zelf komt, of waar het verdeelcentrum geen ''bereik'' heeft. Het gros doen we zelf. Natuurlijk zal er bij ons ook weleens iets fout gaan. We zijn immers ook maar mensen van vlees en bloed. Maar ik kan je wel garanderen dat het vak van post bezorgen bij ons wel serieus genomen wordt. Je kan altijd informeren bij een vestiging bij jou in de buurt. Het is jammer dat je dan ervan af zou willen zien, als je ziet dat er staat dat PostNL soms wordt ingeschakeld. Andersom gebeurt het ook regelmatig dat wij klussen krijgen die in een bepaald gebied voor PostNL niet interessant genoeg zijn. Wat ik ermee wil zeggen, is dat het geen kwaad kan om eens te informeren naar de mogelijkheden. Ja, ik weet heel goed dat het klinkt als een reclamespot. Ik werk al sinds 1992 met veel plezier bij deze afdeling, en zie dat er in de afgelopen tijd enkele postbedrijven (Post-Co, Netmail en VSP-Netwerk) van de markt verdwenen zijn, maar Business-Post blijft overeind. En dat komt omdat zowel grote als kleine zakelijke klanten ons weten te vinden. Waarom niet gewoon informeren, zou ik zeggen? Ik krijg overigens geen ene cent voor dit pleidooi.......einde Quote Ik geloof dat Businesspost goed is maar op de site staat onderstaande en mijn klanten betalen naar het gewicht van hun pakket zoals PostNL de tariefen hanteerd. Dat zou inhouden als het gemidelde van die dag word berekent ik niet exxact de verzendkosten kan doorberekenen. En het is niet mijn bedoeling om zelf van de verzendkosten beter te worden. Als ik nu een artikel verkoop en het weegt 19 gram dan kan ik het verzenden voor € 0,50 gaat het net over de 20 gram dan is het € 1,00. Dan kloppen mijn verzendbedragen niet met wat de klanten betalen. Als ik tien pakjes weg doe van 22 gram dan betaal ik bij PostNL € 10,00, bij Businesspost betaal ik dan voor dezelfde tien pakjes (220 gram) € 2,50 (PostNL tarief). Voor mij is dit dus niet haalbaar als ik voor alle klanten b.v € 1,95 verzendkosten ga rekenen dan is dat wel prettig voor de klanten die zwaardere artikelen bestellen maar daar tegenover moeten klanten die iets bestellen onder de 20 gram een artikel waar ze € 0,95 voor betalen nog eens € 1,95 verzendkosten betalen. Voor losse post betaalt u het tarief voor het gemiddelde gewicht van alle op een dag aangeboden poststukken. Voor poststukken en pakketten die Businesspost niet zelf kan bezorgen betaalt u het tarief van de gebruikte vervoerder.
Reactie door vlinder30 op 26-04-2012 18:32
Hier ook alleen maar klachten over de PTT post. Houd nu ondertussen precies bij wanneer een nieuwe editie van een bep. tijdschrift (abonnement) zal worden bezorgd. Wordt het binnen 2 dgn. na verschijnen niet bezorgd, klacht indienen. Na een week komt hij dan alsnog indien je geluk hebt. Wij hebben het hier met het blad Elle, echt een ramp, zij versturen het ook met PTT en heb van hun vernomen dat het daar ook storm loopt met klachten, ondertussen heb ik nog steeds het blad niet, terwijl het al 2wkn geleden is uitgekomen, handig die PTT. En nog steeds duurder worden ook. Ook pakketjes worden hier niet of zo maar verderop in de buurt afgeleverd, zonder briefje in de bus te doen bij ons. Kun je de halve straat aflopen of dat pakketje ergens is, want op de site staat dan keurig dat het om x-uur is bezorgd, dit terwijl er niemand thuis was. Vlgs.PTT medewerker van de "service"afdeling was dat geen argument, pakket was bezorgd zegt bezorger, en daar blijft het dan bij, jammer dan,ja ja, wat een "service"....Vooral zo doorgaan! Voor zover de bezorging op zaterdag: geen idee, we krijgen niet dagelijks post, alleen op maandag wordt er al lang nooit meer bezorgd.
Reactie door mailman op 26-04-2012 19:02
Vlinder30, jouw bericht is een voorbeeld van wat ik in mijn eerste bericht betoogde. PTT-post bestaat al jaren niet meer. Het bedrijf heeft meerdere naamsveranderingen ondergaan, en heet nu (sinds 31 mei 2011) PostNL. Veel mensen bedoelen PostNL, wanneer ze het over de PTT hebben, of TPG, of TNT. Die naamsveranderingen zijn verwarrend, ik weet het. Als ze zeggen: ''De post, dan bedoelen ze in veel gevallen wat nu PostNL heet. Ze realiseren zich niet dat een fout eventueel niet eens door PostNL gemaakt is. Je kunt dan zeggen: Wat stelt een naam nou voor? Genoeg, om het onderscheid te kunnen maken. Voor iemand een beschuldigende vinger opsteekt, kijk eerst eens naar het logo dat op het poststuk staat.
Reactie door tenormin op 26-04-2012 19:17
mailman, what's in a name? Shakespear zei dat al. Wij allen bedoelen "onze" goeie ouwe PTT, dus PostNl, omdat we in internet taal (moeten) spreken. We moeten immers accepteren dat vroeger niet meer terugkomt. Ach en waarom zou het ook. Als de nu jonge mensen over 50 jaar terugkijken zijn err weer heel veel dingen vernieuwd die ook zij (nu nog) niet kunnen bevroeden. The world turns round and round en we draaien gewoon mee.
Reactie door mailman op 26-04-2012 19:24
Quote: analpa schreef op donderdag 26 apr 2012, 18:26: Voor poststukken en pakketten die Businesspost niet zelf kan bezorgen betaalt u het tarief van de gebruikte vervoerder. einde Quote Het is sowieso raar dat wij al tijden postpakketten bezorgen, terwijl op de website in ieder geval tot voor kort vermeld stond dat wij geen pakketten bezorgden. De tariefopbouw is ingewikkeld, omdat wij de pakketten ook niet rechtstreeks van de verzender krijgen, maar via een externe partij. Ik ben het met je eens dat dat niet bevorderlijk is voor het tarief. Maar wij zullen nooit het pakket in de tuin of naast de voordeur of iets dergelijks zetten, er moet altijd voor worden getekend. Dat TNT-post (de pakketdivisie heeft WEL nog de naam TNT!!!) dat soms wel doet, is ons niet te verwijten. We krijgen soms weleens het verwijt dat pakketten soms weken onderweg zijn. Daar kunnen wij niets aan doen, wanneer ze uit het buitenland komen, hangt de aanlevering naar ons toe namelijk af van de invoerprocedure bij de douane. Daar kan geen enkel bezorgbedrijf invloed op uitoefenen. Als jij echter tot de conclusie komt dat Business-Post voor jou geen bruikbare oplossing biedt, dan kan ik daar weinig aan veranderen. Vor mij geldt echter ook de betrouwbaarheid. Als je bij TNT niet aan kunt op correcte bezorging, en je kunt dat bij Business-Post wel, dan zou ik toch voor die laatste kiezen, al betaal je in voorkomende gevallen dan iets meer. Wat gewone brieven betreft: voor zover ik weet is het verschil tussen PostNL en Business-Post wel kleiner geworden, maar het is er nog steeds, en ook bij kleinere hoeveelheden post kan het interessant zijn. Maar als je mailings hebt, zou het best weleens interessant kunnen zijn, omdat een hele mailing van drukken tot en met bezorging in 1 ''hand'' blijft. Kom daar bij Sandd maar eens om........
Reactie door mailman op 26-04-2012 19:34
Quote: tenormin schreef op donderdag 26 apr 2012, 19:17: mailman, what's in a name? Shakespear zei dat al. Wij allen bedoelen "onze" goeie ouwe PTT, dus PostNl, omdat we in internet taal (moeten) spreken. We moeten immers accepteren dat vroeger niet meer terugkomt. Ach en waarom zou het ook. Als de nu jonge mensen over 50 jaar terugkijken zijn err weer heel veel dingen vernieuwd die ook zij (nu nog) niet kunnen bevroeden. The world turns round and round en we draaien gewoon mee. einde Quote Maar wat ik dus ermee bedoelde te zeggen: ik heb bewust de Nederlandse variant gebruikt, maar dit terzijde: de naamsverwarring zorgt er juist voor dat soms verkeerde postbezorgdiensten de schuld krijgen van fout of niet bezorgde post. Waar veel mensen ''de goede oude PTT'' bedoelen, zoals jij het omschijft, bedoelen ze namelijk soms een ander bedrijf. Ze weten niet dat het niet eens door PostNL bezorgd is. Zie jij bij ieder poststuk door wie het bezorgd is? De naamsverwarring die bij PostNL is onstaan, doordat ze zelf eerst PTT-Post, vervolgens TPG, vervolgens weer even PTT-Post, daarna TNT, en nu PostNL zijn gaan heten, die verwarring kun je andere bezorgers dus niet verwijten. Heb je ooit een kijkje genomen in een depot van Business-Post? Als dat zo is, dan weet je dat het daar net zo professioneel aan toe gaat dan bij de verdeelcentra van PostNL. Er is een groot verschil: de bezorgers bij ons leggen hun eigen post wel zelf op route. Dit heeft als voordeel dat je makkelijker kunt traceren wat er fout is gegaan, een bezorger heeft in ons geval ook een veel groter verantwoordelijkheidsgevoel voor zijn of haar werk. Natuurlijk, ook bij ons zal niet 100 procent foutloos gewerkt worden, we zijn tenslotte allemaal mensen. Maar de kans op foute bezorging wordt door deze benadering wel een stuk kleiner, dan bij postbundels bij machinaal op route worden gelegd.
Reactie door tonwerts op 27-04-2012 11:05
Maakt niet uit, de meeste post (in mijn geval 11 Amazon - UK -FR-DE enveloppen met cd's) worden toch niet bezorgd. Ze zijn kwijt...........zeggen ze maar iedereen weet dat deze in de cd speler zitten van een goedkope Post.nl medewerker !
Reactie door tdehond op 27-04-2012 11:15
Ik heb een klacht ingediend bij stichting Consuwijzer over de zeer trage bezorging van een aangetekende brief. Op 21-4 aangeleverd op postagentschap. Op 25-4 bezorgd in een stad in de buurt van mijn woonplaats. Blijft m.i. te lang hangen in het sorteercentrum als ik track en trace mag geloven. Er zaten geen waardevolle stukken in de brief, dus is hij niet miraculeus vermist geraakt, zoals het geval was met een uitnodiging voor een feest, een handtekeningretourkaart, een rekening van FAmed etc. Quote: tonwerts schreef op vrijdag 27 apr 2012, 11:05: Maakt niet uit, de meeste post (in mijn geval 11 Amazon - UK -FR-DE enveloppen met cd's) worden toch niet bezorgd. Ze zijn kwijt...........zeggen ze maar iedereen weet dat deze in de cd speler zitten van een goedkope Post.nl medewerker !einde Quote
Reactie door brilsmit op 27-04-2012 11:18
Wat betreft een reactie van mailman over Sandd over de onkosten......... klopt niets van. Ik ben zelf bezorger bij Sandd. Wij worden niet per kilo betaald. Gisteren net een brief gekregen straat zet vergoeding 0,02 per poststuk basisvergoeding 4,46 per bezorgdag adresvergoeding 0,04 per stop herlaadvergoeding 2,50 per 30 kilo wij worden straks waarschijnlijk gedwongen om een CAO af te sluiten maar dat willen veel bezorgers niet omdat ze dan hun vrijheid kwijt zijn en verplicht zijn om andere wijken te lopen. Ook zijn wij verplicht om op dinsdag en op vrijdag te bezorgen, en daarop wordt streng gecontroleerd je kunt trouwens snel ontdekken wie het poststuk heeft bezorgd postnl heeft namelijk een kixcode (streepjes) onder het adres en Sandd een reeks nummers
Reactie door mailman op 27-04-2012 13:10
Het verhaal van die kilovergoeding blijkt dus maar ten dele waar te zijn. Ook ik had dit van een Sandd-bezorger. Grappig: als het het hebben over een kilovergoeding, dan moeten ze uiteraard wel het hele verhaal vertellen. Ben ik met je eens. Streepjescode (die oranje streepjes): klopt, dat is tegenwoordig de enige identificatie van een PostNL-poststuk, wat op de ''frankeer-hoek'' staat, kan van alles zijn. Ook wij kregen vaker poststukken met de Sandd-aanduiding in de rechter-bovenhoek Dat komt dan waarschijnlijk omdat een aanbieder voorheen via Sandd heeft bezorgd, maar naar ons is overgestapt. Zal andersom ook zeker zijn gebeurd. Ik weet het: lastig is het wel. Probeer als Sandd-bezorger maar eens duidelijk te maken dat jij dt poststuk niet hebt bezorgd. Maar dat probleem zullen de andere postdiensten eveneens hebben. Gek genoeg gaat dit topic al lang niet meer over de zaterdag-bezorging, waarvoor het enkele dagen geleden is geopend. Een CAO heeft ook zijn voordelen, Brilsmit, je hebt misschien wel wat strakkere regels, maar je krijgt er ook meer rechten door.
Reactie door postnl webcare op 27-04-2012 16:47
@sunsun Er wordt nog steeds op 6 dagen in de week post bezorgd. Wel is er tegenwoordig op dinsdag/donderdag/zaterdag veel meer post dan op de andere dagen. Zie hiervoor ook de informatie op onze website: http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/post-verandert/?bnr=dp-cm-nvt170412-reorganisatie Zoals ook al door Stacey aangegeven. Bij onregelmatigheden die niet door bovenstaande verklaard kunnen worden verzoek ik u contact met ons op te nemen. U kunt dit doen via Twitter @postnlwebcare, of met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/
Reactie door tienvliet op 27-04-2012 17:40
Na alle reacties gelezen hebbende vraag ik mij iets af. Is er iemand in den lande die mij kan vertellen welke privatisering WEL in het voordeel van de consument is uitgevallen. Men stelde immer beter en voordeliger, nou dacht het niet. Het enige wat in niveau omhoog gaat zijn de salarissen en bonussen van de bobo's. Kijk maar weer eens naar NS, geen bonussen maar 16% meer salaris, ik moet eerlijk zeggen dat is een aardige extra premie. Weliswaar heet het geen bonus, maar toch. Graag hoor ik een voorbeeld in de zin van "nou daar zijn we nu echt beter van geworden". Zelf kan ik jammer genoeg niet veel bedenken. Zal wel aan mij liggen ik ben namelijk geen politicus.
Reactie door tenormin op 27-04-2012 19:04
Quote: postnl webcare schreef op vrijdag 27 apr 2012, 16:47: @sunsun Er wordt nog steeds op 6 dagen in de week post bezorgd. Wel is er tegenwoordig op dinsdag/donderdag/zaterdag veel meer post dan op de andere dagen. Zie hiervoor ook de informatie op onze website: http://www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/post-verandert/?bnr=dp-cm-nvt170412-reorganisatie Zoals ook al door Stacey aangegeven. Bij onregelmatigheden die niet door bovenstaande verklaard kunnen worden verzoek ik u contact met ons op te nemen. U kunt dit doen via Twitter @postnlwebcare, of met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/ einde Quote Met alle respect maar waar u schrijft dat er nog steeds 6 dagen per week bezorgd word moet ik u in zoverre tegenspreken: normale post word hier op maandag niet bezorgd: uitzondering is rouwpost. Dit is niet sinds kort maar jaren. Dus blijft 5 dagen per week over.
Reactie door --- op 28-04-2012 10:01
De maandagbezorging wil PostNL laten vervallen.
Reactie door carola.83 op 28-04-2012 10:21
Quote: lullo winterman schreef op zaterdag 28 apr 2012, 10:01: De maandagbezorging wil PostNL laten vervallen.einde Quote Die IS al vervallen!
Reactie door mailman op 28-04-2012 10:28
Quote: carola.83 schreef op zaterdag 28 apr 2012, 10:21: Die IS al vervallen!einde Quote Nee hoor, ik krijg waar ik woon, nog regelmatig post op maandag van PostNL.
Reactie door tdehond op 28-04-2012 11:52
volgens site postnl wordt op maandag bezorgd. Post wat in het weekend in de postbus gedaan is wordt volgens postnl op maandag bezorgd. Uitzondering lijkt mij een aangetekende brief, die er 3 werkdagen over deed om de bestemming te bereiken. Ik heb contact gehad met bedrijf waar ik de brief heen gezonden had. Ook aan bedrijf meegedeeld dat ik een klacht bij Postnl over de trage bezorging heb ingediend. Quote: mailman schreef op zaterdag 28 apr 2012, 10:28: Quote: carola.83 schreef op zaterdag 28 apr 2012, 10:21: Die IS al vervallen!einde Quote Nee hoor, ik krijg waar ik woon, nog regelmatig post op maandag van PostNL. einde Quote
Reactie door carola.83 op 28-04-2012 14:47
Het is er inderdaad (officieel) nog niet door (alhoewel ik al minstens 10 jaar geen post op maandag krijg). Van www.rijksoverheid.nl: Postbezorging terug naar 5 dagen om dure postzegel te voorkomen Nieuwsbericht | 15-12-2011 Staatssecretaris Bleker (EL&I) wil het aantal verplichte bezorgdagen van post terugbrengen van 6 naar 5. Dit maakt het PostNL mogelijk om te stoppen met postbezorging op maandag. Hiermee worden forse tariefstijgingen vermeden.
Reactie door abarth op 28-04-2012 15:34
Vandaag in Den Bosch nog wel...
Reactie door v.sanders op 28-04-2012 21:46
Onbegrijpelijk dat een Nutsvoorziening als de Posterijen is geprivatiseerd. Postbode is een vak, een verantwoordelijk beroep. Sinds het vervangen van de postbode door zwaar onderbetaalde bezorgers en de reorganisaties in sorteercentra e.d. gebeurt het met de regelmaat van de klok dat brieven, kaarten, nota's niet aankomen en/of post van buurtgenoten in mijn bus belandt. Heel vervelend als het om rouwpost gaat. In zo'n geval bel ik persoonlijk even aan en geef de brief af om te voorkomen dat mensen zich wezenloos schrikken als het opeens, 's avonds om half 7 op de mat ligt. Prettig is anders. Sinds ik via een documentaire vernam dat de besteller geen cent krijgt als hij een pakje bij een postfiliaal brengt, ben ik er over heen gestapt dat pakjes 6 à 7 huizen verder worden bezorgd als mijn bejaarde buurman (onbezoldigd, officieus "postkantoor" voor de halve straat) met vakantie is. Het enige dat nog met zekerheid aankomt, zijn de bonussen van de top.
Reactie door tienvliet op 28-04-2012 23:38
@ v.sanders: Kijk dat bedoel ik nu, niets maar dan ook niets is verbeterd na privatisering, behalve natuurlijk de bonussen. B.t.w. Ook hier reeds jaren geen post op Maandag.
Reactie door janet54 op 29-04-2012 10:54
Er zijn zoveel mensen die het niet eens zijn met al die privatiseringen en toch gaat het allemaal door. Eigenlijk zijn de inwoners van Nederland de baas over Nederland, hoe is het dan mogelijk dat wij dit alles ongestoord door laten gaan? Waarom staan de mensen niet op en komen hier tegen in opstand? Het moet toch mogelijk zijn in een tijd van internet, sms, twitter enz. om de mensen te mobiliseren en hier tegen in opstand te komen. Velen mopperen er over maar niemand doet iets. Bij een echte democratie is toch het volk de baas? Waarom komt dan niemand tegen deze dictatuur in opstand? Dit, zo vlak voor de verkiezingen, is het goede moment om hier iets aan te veranderen. Nu is het moment dat er iemand iets moet doen om hier een halt toe te roepen. Ik ben helaas een leek op internet gebied, maar het moet volgens mij mogelijk zijn om iets op te starten via internet en op te roepen tot een massaal internetprotest tegen deze dictatuur. De post wel of niet op maandag is hier een aanleiding toe.
Reactie door tdehond op 29-04-2012 14:57
De brievenbussen van Post Nl worden niet meer geleegd op zondagavond, maar pas op maandag na 18 uur. Dit lijkt mij een bevestiging van het feit dat op maandag niet meer bezorgd wordt. Quote: tienvliet schreef op zaterdag 28 apr 2012, 23:38: @ v.sanders: Kijk dat bedoel ik nu, niets maar dan ook niets is verbeterd na privatisering, behalve natuurlijk de bonussen. B.t.w. Ook hier reeds jaren geen post op Maandag.einde Quote
Reactie door tenormin op 29-04-2012 15:12
Quote: tdehond schreef op zondag 29 apr 2012, 14:57: De brievenbussen van Post Nl worden niet meer geleegd op zondagavond, maar pas op maandag na 18 uur. Dit lijkt mij een bevestiging van het feit dat op maandag niet meer bezorgd wordt. Quote: tienvliet schreef op zaterdag 28 apr 2012, 23:38: @ v.sanders: Kijk dat bedoel ik nu, niets maar dan ook niets is verbeterd na privatisering, behalve natuurlijk de bonussen. B.t.w. Ook hier reeds jaren geen post op Maandag.einde Quote einde Quote Hier staat toch nog de lichting Zondag 18.00 uur vermeld op de bussen, d.w.z. vorige week nog wel. Ga zo brief posten en kijken of ook dat dan veranderd is, want dan zou er dus het plaatje Maandag voor moeten zijn gedraaid, toch?
Reactie door tdehond op 29-04-2012 15:30
Ik postte vanmiddag een brief aan een bekende in Friesland ( vanuit de Randstad), die de illusie heeft dat deze a.s. dinsdag aan komt. Ik heb even gebeld of het zin had de brief te posten omdat ik op de brievenbus zag staan dat deze a.s. maandag na 19 uur geleegd wordt. Ik verwacht dat op zijn vroegst a.s. woensdag bezorgd wordt. Ik ben dus benieuwd. Zeker is dat het streven van PostNl om binnen 24 uur te bezorgen niet gerealiseerd gaat worden. Quote: tenormin schreef op zondag 29 apr 2012, 15:12: Quote: tdehond schreef op zondag 29 apr 2012, 14:57: De brievenbussen van Post Nl worden niet meer geleegd op zondagavond, maar pas op maandag na 18 uur. Dit lijkt mij een bevestiging van het feit dat op maandag niet meer bezorgd wordt. Quote: tienvliet schreef op zaterdag 28 apr 2012, 23:38: @ v.sanders: Kijk dat bedoel ik nu, niets maar dan ook niets is verbeterd na privatisering, behalve natuurlijk de bonussen. B.t.w. Ook hier reeds jaren geen post op Maandag.einde Quote einde Quote Hier staat toch nog de lichting Zondag 18.00 uur vermeld op de bussen, d.w.z. vorige week nog wel. Ga zo brief posten en kijken of ook dat dan veranderd is, want dan zou er dus het plaatje Maandag voor moeten zijn gedraaid, toch?einde Quote
Reactie door tenormin op 29-04-2012 15:45
@tdehond, zojuist brief gepost (Gem. L'dam-V'burg): staat gewoon nog zondagavond 18.00 uur. Of er daadwerkelijk een postlichting is weet ik uiteraard niet voor zeker.
Reactie door tdehond op 29-04-2012 16:44
Helaas is dit dus in mijn geval in een gemeente in de Randstad niet het geval. Mogelijk is hier sprake van discriminatie tussen inwoners van uw gemeente en inwoners in mijn gemeente. Wat ik een geval van jammer vind voor bekende die momenteel in Friesland verblijft en dringend behoefte lijkt te hebben aan de inhoud van mijn brief. Quote: tenormin schreef op zondag 29 apr 2012, 15:45: @tdehond, zojuist brief gepost (Gem. L'dam-V'burg): staat gewoon nog zondagavond 18.00 uur. Of er daadwerkelijk een postlichting is weet ik uiteraard niet voor zeker.einde Quote
Reactie door --- op 29-04-2012 21:05
Wat een discussie over wel of niet het bezorgen van PostNL of een andere aanbieder. Nu zijn andere aanbieders dan PostNL ook niet dagelijks aan het bezorgen: soms twee keer per week.
Reactie door tenormin op 29-04-2012 21:12
Quote: lullo winterman schreef op zondag 29 apr 2012, 21:05: Wat een discussie over wel of niet het bezorgen van PostNL of een andere aanbieder. Nu zijn andere aanbieders dan PostNL ook niet dagelijks aan het bezorgen: soms twee keer per week.einde Quote Als U de discussie of vraag niet interessant of de moeite waard vind behoeft U toch niet te reageren?
Reactie door mailman op 29-04-2012 21:19
Even een reactie op v.sanders en janet54: De dienst waar ik werk (Business-Post) is in tegenstelling tot wat velen denken, geen gevolg van de privatisering van de Postmarkt. De afdeling waaronder ik val, bezorgt al 40 jaar post. Tot enkele jaren geleden mochten we alleen post boven een bepaald gewicht bezorgen, sinds het vrijgeven van de postmarkt is die restrictie vervallen. Wat echter telt, is dat wij dus al tientallen jaren bezig zijn met post te bezorgen, maar niet op de manier zoals Sandd en de andere nieuwkomers op de markt. Wij krijgen gewoon een regulier salaris. Wij leggen zelf de post op route, en bezorgen hem. In feite doen wij nu wat voorheen de postbode van PostNL deed. Ik weet hoe groot de verantwoordelijkheid is die een postbezorger heeft. Daarom heb ook ik nooit begrepen dat ze dit werk zelfs aan kinderen (VSP-netwerk, dat niet meer bestaat, was een volle dochteronderneming van PostNL) hebben uitbesteed. Ik heb vaak genoeg gezien dat kinderen van 15 jaar met tassen vol post de weg op werden gestuurd. Voor een schijntje. PostNL had dit in mijn ogen nooit mogen toelaten. Dat ik dit werk nu 20 jaar doe, zegt iets over de verantwoordelijkheid die ik altijd voor mijn werk heb gevoeld. Voor mij is ieder poststuk belangrijk, van kleinste briefkaart tot A4-envelop. Ik maak geen onderscheid in de mate van ''belangrijkheid''. Als ik mijn werk slecht zou doen, zou ik bovendien allang geen postbezorger meer zijn, lijkt me. Ik heb postbedrijven zien komen, en even hard weer zien verdwijnen, omdat men niet aan de kwaliteits-eisen kon voldoen. Vorig jaar verdwenen er in mijn regio nog 2. Maar waar ik werk, bestaat intussen 6 jaar onder de huidige naam (en 40 jaar in totaal). Aanmerkelijk langer dan Sandd, die zich profileert als ''tweede'' postbesteller van ons land (maar dat beslist niet is).
Reactie door --- op 29-04-2012 21:22
Quote: tenormin schreef op zondag 29 apr 2012, 21:12: Quote: lullo winterman schreef op zondag 29 apr 2012, 21:05: Wat een discussie over wel of niet het bezorgen van PostNL of een andere aanbieder. Nu zijn andere aanbieders dan PostNL ook niet dagelijks aan het bezorgen: soms twee keer per week.einde Quote Als U de discussie of vraag niet interessant of de moeite waard vind behoeft U toch niet te reageren?einde Quote Vrijheid van meningsuiting: mijn mening hierover is ... (en bij andere discussies).
Reactie door mailman op 29-04-2012 21:23
Quote: lullo winterman schreef op zondag 29 apr 2012, 21:05: Wat een discussie over wel of niet het bezorgen van PostNL of een andere aanbieder. Nu zijn andere aanbieders dan PostNL ook niet dagelijks aan het bezorgen: soms twee keer per week.einde Quote En weer wordt er over Business-Post heen gepraat. Wij hebben een volledige werkweek, van maandag t/m vrijdag. 40 uur per week is een full-time baan, en bij ons telt de maandag volledig mee. Waarom zou ik 6 dagen per week moeten werken, doe jij dat soms wel?
Reactie door samba op 30-04-2012 09:07
Als dat zo is dat er geen post meer op zaterdag bezorgd word, gaan ze veel klanten verliezen, ga toch geen kaart een week eerder laten komen, is niet leuk meer, dan maar een SMS of via Kaartenhuis
Reactie door arnobratvic op 03-05-2012 18:33
Ja, nu komen de burgers er achter dat, waar al decennia voor gewaarschuwd is (door die vermaledijde linkse partijen) privatisering van overheidsdiensten in het algemeen als gevolg heeft: het product/dienst wordt (veel) duurder, de kwaliteit wordt (veel) slechter, en de bureaucratie neemt toe. Dat laatste behoeft enige uitleg, omdat juist als één van de argumenten om te privatiseren genoemd altijd genoemd werd: terugdringen van overheidsbureaucratie. Maar: als bepaalde, voor alle burgers belangrijke/noodzakelijke, diensten en producten in het kader van de heiligverklaarde marktwerking geprivatiseerd worden, dan komt dat in handen van ondernemers. En ik heb niets tegen ondernemers, maar zij streven wèl altijd naar winstmaximalisatie. Met het gevolg dat die ondernemers de winst, en niet het belang van de consumenten het belangrijkst vinden. Met het gevolg dat er, om te grote misstanden te voorkomen, controle moet worden uitgeoefend op die ondernemers. Controle door wie? Juist: door de overheid, althans overheidsinstanties. Die dan weer opgetuigd moeten worden met controletaken, protocollen, bevoegdheden, extra ambtenaren, enz., allemaal om te voorkomen dat de burgers te veel slachtoffer worden van de privatiseringsgevolgen. Wie rekent eens uit hoeveel controle-instanties er momenteel vanuit de overheid ingesteld zijn om de uitwassen te controleren, en tegen te gaan? En: (droste cacaoblikje) op welke wijze moet die wildgroei van (bureaucratischerende) controle-instanties weer gecontroleerd worden? Kortom: de privatiseringshype dreigt een economische ramp voor ons land te worden. En dan vind ik het merkwaardig dat, terwijl de meeste échte deskundigen zo langzamerhand ook wel tot die conclusie zijn gekomen, er door de regering zo slapjes op wordt gereageerd. Of zou dat komen door de macht van de ondernemerslobbies? Die immers een feestje vierden toen Rutte verkondigde dat hij nu een kabinet had "waar rechts Nederland z'n vingers bij zou aflikken". En de gewone burger is weer de pineut ...
Reactie door janet54 op 03-05-2012 19:04
Quote: arnobratvic schreef op donderdag 3 mei 2012, 18:33: Ja, nu komen de burgers er achter dat, waar al decennia voor gewaarschuwd is (door die vermaledijde linkse partijen) privatisering van overheidsdiensten in het algemeen als gevolg heeft: het prod

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!