Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Op zaterdag 29 augustus is Kassa weer terug op tv!

Post.nl heeft brievenbus weggehaald.

Geplaatst door: juano op: 30-09-2014 22:00
De brievenbus om de hoek is weggehaald. De dichtstbijzijnde staat nu op 2400 meter van huis. In weer en wind met dik 70 jaar op de teller een brief posten 2400 meter heen en 2400 meter terug is geen pretje. Met enige regelmaat tref ik een verkeerd bezorgd poststuk in mijn postbak. Verwacht de Post.nl bonusgraaier dat ik deze stukken ook naar de veraf gelegen postbus breng ? Ik denk dat ik hen maar een mailtje stuur met het verzoek het verkeerd bezorgde stuk op te halen. Ik de prullenbak gooien kan natuurlijk niet.
Reactie door aurora1 op 01-10-2014 01:37
Als u een AH (XL) nabij heeft kunt u daar ook uw brieven afgeven en zelfs laten frankeren bij de servicebalie.
Reactie door 1953 op 01-10-2014 03:08
Quote: aurora1 schreef op woensdag 1 okt 2014, 01:37: Als u een AH (XL) nabij heeft kunt u daar ook uw brieven afgeven en zelfs laten frankeren bij de servicebalie. einde Quote Gelukkig zit een PostNL servicepunt - bij APPIE - op 100 meter links van mij gevestigd.
Reactie door 1953 op 01-10-2014 03:09
@Juano! Uw statement is: om er over te discussiëren het beleid van PostNL omtrent de brievenbus in de/uw nabijheid?
Reactie door sjoppie op 01-10-2014 08:23
Volgens mij zullen in de toekomst wel meer brievenbussen weggehaald worden, zelf heb ik gemerkt dat post in een brievenbus gedeponeerd vaak niet aankomt bij de ontvanger dus liever naar een AHvestiging of bij een boekhandel die zo'n brievenzak heeft.
Reactie door tijger1 op 01-10-2014 08:57
En zo vaak zult u toch niet meer post versturen? En dat is een vicieuze cirkel. Er wordt veel minder post verstuurd, dus de brievenbussen verdwijnen. U zult ook weleens boodschappen moeten doen, dus dan maar combineren.
Reactie door mahadma op 02-10-2014 12:34
Met de toenemende emails en digitale communicatie zullen er steeds minder brieven verstuurd worden, dus wordt dat duurder, komen er nog heel veel minder brievenbussen of afleveradressen. Dit heeft één voordeel, er raken minder brieven zoek ..........
Reactie door tot15karakters op 02-10-2014 18:34
als je datum + verkeerd bezorgd erop schreef weet deze persoon ook waarom hij de post zo laat kreeg, je hoeft niet gelijk retour te sturen of als je iemand ziet lopen met de wekelijkse TV gids elke woensdag... gewoon even afgeven... en ik loop niet. Hoewel ik gezond genoeg ben, afgeven aan de bezorger mag dus ook.....
Reactie door 1953 op 04-10-2014 05:16
Quote: sjoppie schreef op woensdag 1 okt 2014, 08:23: Volgens mij zullen in de toekomst wel meer brievenbussen weggehaald worden, zelf heb ik gemerkt dat post in een brievenbus gedeponeerd vaak niet aankomt bij de ontvanger dus liever naar een AHvestiging of bij een boekhandel die zo'n brievenzak heeft.einde Quote Zo ook natuurlijk op het platteland; onrendabel! Voor die oplossing zou de postbezorger (met auto) de oplossing kunnen zijn: post bezorgen en post in ontvangst nemen of dat de postbezorger op een vast punt (o.a. kruidenier) de aangeleverde post meeneemt. De lichting is dan wel overdags in plaats van de namiddag.

Kassa

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA wij zijn voor