Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Post.nl accepteert geen klachten van ontvanger

Geplaatst door: badeend60 op: 06-01-2014 00:25
Ik wacht al sinds 28-12-2013 om een pakket. Tracktrace heeft sinsdien telkens aangegeven dat het pakket niet op tijd bezorgd kon worden buinnen de gestelde tijd Ik heb 3x de klantenservice gebeld en krijg steeds maar dat ik de afzender moet vragen dat hij een onderzoek moet laten instellen, dan is mijn pakket al aangeboden, dan is het ergens in een netwerk, De afzender krijgt van de klantenservice te horen dat een briefje in de bus is gedaan en dat ik het op een postagentschap moet gaan afhalen, daar is het niet. Ik ben er klaar mee, het betreft een pakket met een waarde van € 120,00 For the record: Ik heb geen briefje of bewijs dat er bij mij een poging tot bezorgen is gedaan. Pogingen zijn ook niet gedaan. De bel is niet kapot. De bel niet horen is geen optie, wij hebben honden die echt gaan blaffen als er wordt aangebeld of geklopt. Er is telkens iemand de hele dag aanwezig geweest op alle door tracktrace aangegeven bezorgdata. Ik heb het verzendbewijs, betalingsbewijs en tracktracebon van de afzender. Hoe kan het dat ik meer dan een week moet wachten op een pakket vanuit Friesland naar Zuid-Holland ? Hoe kan het dat ik telkens dezelfde standaard antwoorden krijg vanuit een callcenter vanaf de Antillen of Suriname ? Men kan bij de klantenservice als enige service alleen maar verwijzen naar de afzender, geven niet de informatie waarom gevraagd wordt.. Klantenservice post.nl maar opheffen lijkt mij. Hoe kan het dat de afzender een compleet ander verhaal van de klantenservice krijgt dan ik, dat hij ook het adres krijgt van het postagentschap waar het pakket zou zijn ? Hoe kan het dat ik nu nog niet eens weet waar mijn pakket is en wanneer het nu wel bezorgd wordt of wordt afgeleverd op een postagentschap ? Hoe kan het dat je als ontvanger je klacht niet kwijt kan en gewoon wordt afgewezen ? Hoe kan het dat Post.nl geen verantwoordelijkheid erkent voor iets waarvoor ze worden betaald, namelijk iets van A naar B brengen ?
Reactie door diumenge op 06-01-2014 18:39
Hoop vragen... Maar je moet inderdaad bij de afzender zijn, die heeft een overeenkomst met postNL. Betreft het een commerciële zending, dan is afzender verantwoordelijk voor de zending tot je 'm hebt ontvangen.
Reactie door anne1234 op 07-01-2014 19:00
Post.nl... nou ik bedoel maar ,ik vind het schandalig dat ze zo te werk gaan,.. Ik heb een akkefietje met hun gehad in december 2013.. nadat ik online een handtas had besteld werd die dus door Post.nl geleverd ,maar vraag niet hoe.. De tas was in de tas waarin hij door de verkoper aangeboden was in de brievenbus gepropt ,en dan bedoel ik ook gepropt ,hij zat helemaal vast . Plus de tas waarin de tas zat was kapot en de rekening kon je zo zien zitten,dus je kon in het pakketje kijken... En ja ik heb moeite moeten doen om de tas uit de brievenbus te krijgen was nogal een klus,.. Dus ik gezocht online ,.. maar kon dus het emailadres van Post.nl niet vinden,dus ik de verkoper hierover gebeld en die heeft mijn klacht neergelegd bij Post.nl.. En dan krijg je daarna van de verkoper nota bene een belletje dat Post.nl dit geen manier van doen vind en dat de bezorger hierop aangesproken wordt. Hoe krom is dat?? Ik had toch op zijn minst gedacht dat ik iets van Post.nl zou horen.. en ja of die bezorger op zijn/haar sodemieter gehad heeft weet ik natuurlijk ook niet.. Ik vind echt dat Post.nl eens heel goed bij zichzelf te raden moet gaan ,ze bezorgen (hun werk waar ik voor betaal als ik online bestel en dus verzendkosten moet betalen) artikelen die niet van hun zelf zijn maar van de verkoper , naar de client en dan mag je toch op zijn minst verwachten dat dat netjes gebeurd. Je zal maar iets bestellen en zo schade hebben en dan moet je maar bewijzen dat dat niet door jou komt?? Post.nl kan mijn goedkeuring zo wie zo niet wegdragen..Vaak langer wachten op spullen die verstuurd worden en daar moet nog grof voor betaald worden maar kwalitatief een behoorlijke service afleveren is er niet bij..
Reactie door marspeer op 18-01-2014 12:15
Ook ik denk dat de klantendienst beter opgedoekt kan worden. Hebben voor oud & nieuw 7 flessen champagne verstuurd. Bij 1 pakket hebben we een verkeerd en niet bestaande postcode opgegeven. Deze is dus niet afgeleverd en retour gekomen naar een DC. Het unieke van het verhaal is dat het zogenoemde track&trace niet werkt, want nu kunnen ze het pakket niet meer vinden?? TRACK&TRACE? Ook wij hebben geen poot om op te staan, hadden we het pakket maar moeten laten verzekeren...ja daag! Dat is de gemakkelijkste weg om het dossier te sluiten. Post.nl, heel veel plezier met onze fles champagne en dat 2014 maar een lucratief en winstgevend jaar mag worden, Proost!
Reactie door tijger1 op 18-01-2014 13:58
U kunt natuurlijk allemaal wel kwaad zijn om dat er niets bezorgd wordt, maar het is echt de AFZENDER die een officiële klacht in moet dienen, of u nu de verzendkosten hebt betaald of niet. Dat is helemaal niet relevant.
Reactie door badeend60 op 18-01-2014 21:13
Dat is ook het enige dat post.nl doet. Waar ik het meeste kwaad om ben dat men telkens een ander verhaal geeft,en gewoon onwaarheden verteld. De afzender heeft ondertussen terugkoppeling gekregen, met weer een ander verhaal, het probleem ligt nu bij tnt-cargo, ondanks dat het pakket al op een postagentschap zou zijn geweest, het 2x zou zijn aangeboden, en een bezorger is aangesproken op zijn werkhouding, blijkt nu dat na ontvangst van de verzender is besloten het pakket via tnt-cargo te doen, pakket was namelijk te zwaar. Daar komen ze na 3 weken mee. Er is iets structureel heel erg mis bij post.nl Post.nl is WERELDKAMPIOEN in het afschuiven van verantwoordelijkheden en het verschuilen achter algemene voorwaarden. Het is inderdaad niet relevant voor post.nl wie er heeft betaald, als er maar betaald is en daarna geen service meer. De afzender heeft ondertussen het (handmatig gemaakte) artikel opnieuw gemaakt en verzonden met GLS, hulde, deze brachten het binnen 24 uur !!! En ook nog goedkoper. Ondertussen is post.nl niet eens in staat om aan te geven waar een pakket is. Lijkt wel een derde wereldbedrijf, lachend wijzen naar een ander als het niet goed gaat en verder je schouders ophalen. Pakket weg = pech
Reactie door badeend60 op 06-01-2014 18:54
Nu is het wel zo dat de verzendkosten door mij zijn betaald, dit was een onderdeel van de koopovereenkomst met de afzender, ik ben dus uiteindelijk de opdrachtgever. post.nl verwijst inderdaad naar de afzender, volgens algemene voorwaarden. Deze afzender die dus namens mij heeft betaald , heeft, verzendbewijs betaalbewijs en tracktracecode aan mij verstrekt. 1. De afzender is klaar, heeft pakket aangeboden en zijn werk goed gedaan. 2. Er is namens betaald voor voor een product ( bezorgen van A naar B) dat niet wordt geleverd, en daar moet je je verantwoording voor nemen. 3. tracktrace heeft verschillende keren een nieuwe datum doorgegeven, omdat de bezorger niet binnen de gestelde tijd kon bezorgen. 4. De informatie die aan de afzender wordt gegeven is onjuist en het pakket is ook niet op de plaats waar men zegt dat het moet zijn. Niemand weet op dit moment waar het pakket nu is. (vanochtend weer de klantenservice gebeld) die mij natuurlijk weer verwijst naar de afzender.( Die al een keer de moeite genomen heeft, maar onjuiste informatie krijgt. ) Alles wat staat beschreven in de algemene voorwaarden kan worden getoetst. .Daarom staat iets ook in algemene voorwaarden . Je kan niet je verantwoording afschuiven door alleen maar naar algemene voorwaarden te verwijzen. Indien hier een schadeclaim uit ontstaat zal er uiteindelijk getoetst worden waar de verantwoordelijkheid ligt, een rechter zal dan altijd geval tot geval bekijken of de algemene voorwaarden wel juist worden gehanteerd (in dat ene individuele geval) Het zou zo maar kunnen zijn dat als dat soort zelfde gevallen te vaak gaan voorkomen post.nl gewoon een probleem heeft . Met mij in ieder geval wel. Ik heb vandaag ook nog deze email gekregen van post.nl Geachte heer G, Hartelijk dank voor uw reactie. Ik vind het erg vervelend dat u uw pakket met verzendcode 3SPBIS0527529 nog niet heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor. Helaas kan ik met deze verzendcode niet achterhalen waar het pakket momenteel is. Ik raad u aan om contact op te nemen met de afzender. Als opdrachtgever van PostNL kan hij/zij een formeel onderzoek naar deze zending aanvragen. Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Als u naar aanleiding van mijn reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier. Met vriendelijke groet, [edit redactie: persoonlijke informatie: PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten Weer verschuilen en verwijzen naar afzender dus. Die al eerder contact heeft gehad met klantenservice van post.nl die hem dan aangeven dat het pakket ope eenpostagentschap staat waar het niet staat. Ik zelf heb net weer gebeld en dan zegt een medewerker: Ik denk dat het in het sorteercentrum staat. HET IS CHAOS bij post.nl , waarom kunnen ze mij niet helpen en de afzender wel (ook niet) Ik ben gewoon mijn geld kwijt. Moet de afzender daar ook achteraan ? Het moet niet gekker worden.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor