Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Post NL

Geplaatst door: donna op: 26-10-2011 11:39
Van de Kassa-website: "Post NL loopt Europees gezien voorop met het sluiten van de panden waar uitsluitend een postkantoor in zit. Alleen in Groot-Brittannië zijn ze al zo ver en in Duitsland en de Scandinavische landen zijn ze een eind op weg." Hoezo, lopen wij voorop? Hoezo, zijn ze een eind op weg? Ik vind het maar knap lastig dat er geen postkantoren meer zijn. Bij mij in de buurt zit een postkantoor in een Bruna-winkel, daar staat altijd een lange rij bij het ene loket waar alles moet gebeuren. En als je pech hebt en er komt iemand voor controle, reparatie of bijvullen van de geldautomaat, dan kun je al die tijd wachten want de loketdame komt niet terug voor het opgelost is.
Reactie door tdehond op 26-10-2011 12:54
Ik zou het prettig vinden als PostNL voorop liep m.b.t. de kwaliteit van het bezorgen van de post. In de gemeente waar ik woon zijn voldoende plaatsen waar ik terecht kan met poststukken. Buurtwinkel, Bruna en C1000, dus ik ondervind niet de overlast die u heeft m.b.t. de kwaliteit van de postwinkel in Bruna.
Reactie door donna op 26-10-2011 13:21
Er zijn gelukkig ook Bruna-winkels met een goed lopend postagentschap, al moet je ook daar soms lang wachten als aan dezelfde balie de klanten van de winkel worden geholpen. Wat betreft de opmerking over kwaliteit van de postbezorging, ik sluit me daarbij helemaal aan. Als mijn post voortaan redelijk op tijd in mijn eigen brievenbus wordt bezorgd wil ik aan het loket nog wel langer wachten.
Reactie door valerius-2 op 26-10-2011 16:46
Hier in alphen is ook een postkantoor gesloten.Maar de vervanger hiervan niet s anders dan lof.
Reactie door haarp op 26-10-2011 21:20
Ik moet nu 2x zover rijden voor een postagentschap in een Primera winkel. Vaak, bijna altijd sta je daar te wachten omdat klanten een pakje shag, sigaretten of andere prullaria kopen .............. allemaal zo vervelend en traag. Moet dat nu !? Een verbetering is het qua service zeker niet.
Reactie door valerius-2 op 26-10-2011 23:06
Quote: haarp schreef op woensdag 26 okt 2011, 21:20: Ik moet nu 2x zover rijden voor een postagentschap in een Primera winkel. Vaak, bijna altijd sta je daar te wachten omdat klanten een pakje shag, sigaretten of andere prullaria kopen .............. allemaal zo vervelend en traag. Moet dat nu !? Een verbetering is het qua service zeker niet.einde Quote Hier geen last pos heeft hier een eigen balie alleen ook voor ingbank bruikbaar
Reactie door conny2 op 27-10-2011 08:00
Haarp, zeker vegeten hoe het bij het Postkantoor aan toe ging? Moest je heel lanhg wachten en dan werd ook nog gevraagd of je een staatslot wou en over wou stappen naar Essent. Bovendien wisten ze nadat je een paar keer gebruik had gemaakt van een bepaald tarief nog steeds niet dat het bestond en wilden ze veel meer laten betalen. Ze hadden het 10 jaar eerder moeten doen. Als Postbank klant stond je tussen de molens met kaarten en werd je niet klantvriendelijk behandeld en moest je ook nog eens wachten op mensen die kwamen voor allerlei andere dingen zoals RDW en OV studentenkaart. Wat een ramp was dat. Verwacht dat ze over een paar jaar in de grote steden wel weer grotere postwinkels zullen openen.
Reactie door jantom op 27-10-2011 11:49
@conny2 Ik was het al bijna vergeten maar je hebt helemaal gelijk: ik heb indertijd vaak lang moeten wachten. "Mijn" Bruna doet het best goed. Alleen jammer dat het postbedrijf zelf (op dit moment heet het Post.nl) zo slecht presteert en voor die matige prestatie zoveel vergoeding wenst te ontvangen....
Reactie door fikfeeks op 27-10-2011 11:52
In de C1000 op winkel centrum woensel in Eindhoven is het een drama.Als je daar een pakketje op komt halen kunnen ze het nooit vinden terwijl het er wel degelijk ligt.Hoezo U heeft een afhaalbewijs,hier ligt echt niks voor u hoor.Kijk je zelf in de bak is het er gewoon wel.Leve het afschaffen van het postkantoor. Het bezorgen van pakketjes op een flat schijnt ook een onmogelijke opgave te zijn.Hoezo fatsoenlijk aanbellen en even wachten.Zelfs een keer een doos met enveloppen van geboortekaartjes kwijtgeraakt.Niemand weet waar ze gebleven zijn.Geweldig.
Reactie door audb op 27-10-2011 12:19
Bij ons in Amsterdam noord is het postkantoor omgebouwd tot ING bank en de postagentschap verplaats naar de Bruna. Nou zou dit een goedkope oplossing moeten zijn was het niet dat de ING in een pand zit waar een kleine supermarkt in zou passen en ook bij de Bruna hier kan het druk zijn maar gelukkig is er wel aparte personeel voor de post en het is zelfs rustiger dan op het voormalige postkantoor. Wel zijn er postagentschappen die ook hier al weer aan het verdwijnen zijn. Deels door de overvallen maar ook omdat de omzet gewoon tegen valt. Maar qua vriendelijkheid is er wel degelijk een vooruitgang geboekt de mensen van de Bruna zijn een heel stuk vriendelijker dan op het postkantoor.....
Reactie door dewollf op 27-10-2011 12:25
ik probeer postnl en tnt zoveel mogelijk te mijden. voor pakketpost gebruik ik dhl, 2 euro goedkoper en duurt iets langer. wat mij opvalt dat steeds meer bedrijven verzenden met sand of andere concuurenten. mijn inziens is postnl totaal verkeerd bezig en zal zeker met de aangekondigde nieuwe tariefverhoging nog meer klanten verliezen. ptt en nog meer bedrijven hadden nooit geprivatiseerd mogen worden, je ziet het sesultaald.
Reactie door trampelmoes op 27-10-2011 12:29
Hier bij ons is nu helemaal niks meer,de boekenwinkel waar de post in gevestigd was is ook weg,niks,nada noppes dus
Reactie door jantom op 27-10-2011 12:33
Quote: trampelmoes schreef op donderdag 27 okt 2011, 12:29: Hier bij ons is nu helemaal niks meer,de boekenwinkel waar de post in gevestigd was is ook weg,niks,nada noppes duseinde Quote Een slechte zaak ~ hoeveel tijd kost het u om naar een vervangende "postwinkel" elders te gaan?
Reactie door trampelmoes op 27-10-2011 12:39
Te voet is het niet te doen Met de auto een 15 minuten schat ik Maar niet iedereen rijd auto
Reactie door jantom op 27-10-2011 12:50
@trampelmoes Ik heb ook geen auto. Mijn benenwagen is echter nog in orde. Wel lastig voor u! Ik vraag me inmiddels af wat voor oplossing er voor klanten zoals u moet komen. Dit kan zo niet!
Reactie door psoentjens op 27-10-2011 12:54
Net alsof je vroeger in het postkantoor nooit lang moest wachten........ Wij Nederlanders moeten ook altijd wat te klagen hebben ! Volgens mij hebben wij het in 9 van de 10 gevallen alleen maar over luxe-problemen. En ik vind het verdomd handig dat ik nu op 500 mtr afstand mijn postzaken bij de Jumbo kan afhandelen. Ook als ik dan 'n keer wat langer moet wachten.
Reactie door trampelmoes op 27-10-2011 12:54
Mijn benenwagen is jammer genoeg niet meer in orde,ik kan dat stuk echt niet lopen,autorijden lukt momenteel ook niet Dus als er een pakje komt en ik ben niet thuis heb ik een enorm probleem
Reactie door mostertpot op 27-10-2011 12:59
Als men over postkantoren praat, denkt men nog steeds aan de postkantoren van de PTT van vroeger. Maar dat was al jaren niet meer zo. Al jaren was het Postkantoren B.V. Deze voerde diensten uit voor de Postbank, voor het postbedrijf dat nu PostNL heet en andere instanties. Door het internet bankieren en de geldautomaten, was er een belangrijk deel van de inkomsten weggevallen. Zo ook door de enorme concurrentie die PostNL kreeg. In ieder geval was het bedrijfsmatig niet meer vol te houden om de diensten te leveren met eigen personeel en in eigen panden. De dienstverleners die nu deze diensten uitvoeren kunnen dat slechts doen omdat men een groot deel van de overhead toch al heeft. De banken zoals vroeger bestaan ook niet meer, de enorme kantoren waar je uren in de rij stond, zijn verdwenen, nu zijn er hier en daar nog wat kleine vestigingen waar je gelijk geholpen kan worden. De tijd is veranderd, misschien niet altijd even positief, maar wees eens eerlijk, hoe vaak kwam je zelf nog in een postkantoor of bank? Stel dat men weer een ouderwets postkantoor zou openen, ben je dan bereid om € 5.- tot €15.- te betalen voor een handeling? Lijkt mij niet. Ik zou ook wel de kruideniers van vroeger terug willen, maar daar zou ik niet bereid voor zijn om extra te betalen, dus moet ik het doen met de supermarkten. Daar moet ik ook naar toe voor mijn groenten en mijn vlees, dus waarom niet voor de vroegere diensten van Postkantoren B.V.?
Reactie door raydep op 27-10-2011 12:59
Ik heb over het agentschap bij de Jumbo geen klachten maar ik ben pas weer tevreden als ik altijd mijn eigen post in mijn eigen brievenbus krijg, dat geldt voor de mensen in een andere straat met hetzelfde huisnummer als ik ook.
Reactie door rjw op 27-10-2011 13:00
Quote: trampelmoes schreef op donderdag 27 okt 2011, 12:54: Mijn benenwagen is jammer genoeg niet meer in orde,ik kan dat stuk echt niet lopen,autorijden lukt momenteel ook niet Dus als er een pakje komt en ik ben niet thuis heb ik een enorm probleemeinde Quote Alsof er vroeger op iedere straathoek een postkantoor zat. Ik woon in een stad, maar heb nog nooit een postkantoor op loopafstand gehad, minimaal op fietsafstand. Waarschijnlijk heeft u de luxe gehad dat u toevallig dicht bij een postkantoor woonde.
Reactie door psoentjens op 27-10-2011 13:00
Quote: trampelmoes schreef op donderdag 27 okt 2011, 12:54: Mijn benenwagen is jammer genoeg niet meer in orde,ik kan dat stuk echt niet lopen,autorijden lukt momenteel ook niet Dus als er een pakje komt en ik ben niet thuis heb ik een enorm probleemeinde Quote Dus als ik het goed begrijp. Als u dat stuk niet kunt lopen en ook niet kunt autorijden bent u dus altijd thuis...... :-) :-)
Reactie door orgelmuts op 27-10-2011 13:12
Quote: psoentjens schreef op donderdag 27 okt 2011, 13:00: Quote: trampelmoes schreef op donderdag 27 okt 2011, 12:54: Mijn benenwagen is jammer genoeg niet meer in orde,ik kan dat stuk echt niet lopen,autorijden lukt momenteel ook niet Dus als er een pakje komt en ik ben niet thuis heb ik een enorm probleemeinde Quote Dus als ik het goed begrijp. Als u dat stuk niet kunt lopen en ook niet kunt autorijden bent u dus altijd thuis...... :-) :-)einde Quote Trampelmoes schrijft dat hij/zij MOMENTEEL geen auto rijdt. Dus kan het voorkomen dat hij/zij anders niet altijd thuis hoeft te zijn. @TS Wij hebben een postagentschap bij de Bruna, maar dat is wel een apart loket, je staat dus niet tussen de 'Bruna-klanten'. En bij het postkantoor moest ik over het algemeen veel langer wachten dan nu bij de Bruna.
Reactie door trampelmoes op 27-10-2011 13:13
Nee natuurlijk ben ik niet altijd thuis,wel veel,maar niet altijd Ik werk ook hoor,je hoeft bij kantoorwerk niet te lopen En ook ga ik naar de winkel,dat ligt hier allemaal binnen 100 meter,en dat kan ik wel lopen,maar ik kan geen 5 kilometer meer lopen
Reactie door kessel45 op 27-10-2011 13:20
Vaak vind ik het knap onhandig. Als ik een pakketje af moet halen dan moet ik eerder weg van mijn werk omdat het postkantoortje in de boekwinkel om 17.00 uur gesloten is. geen enkele avond-openstelling en ook geen zaterdagochtend. Kost me dus extra uren om één simpel pakketje af te halen.
Reactie door mostertpot op 27-10-2011 13:34
Quote: kessel45 schreef op donderdag 27 okt 2011, 13:20: Vaak vind ik het knap onhandig. Als ik een pakketje af moet halen dan moet ik eerder weg van mijn werk omdat het postkantoortje in de boekwinkel om 17.00 uur gesloten is. geen enkele avond-openstelling en ook geen zaterdagochtend. Kost me dus extra uren om één simpel pakketje af te halen. einde Quote Misschien gewoon op je werk laten bezorgen, of is dat geen optie?
Reactie door trampelmoes op 27-10-2011 13:42
Noppes,ik ben eigen baas,kantoor ligt aan mijn huis vast,dus als ik niet thuis ben,ben ik ook niet op mijn werk Daarbij,pakjes bezorgen lukt vaak nog wel,ligt aan welke postbode het bezorgd,2 van hun leggen de pakjes gewoon binnen Soms voel ik me net een postbode,heb ik hier de pakjes van de halve straat liggen Maar een pakje versturen,dat is het grootste probleem Ik woon midden in het centrum van het mooiste plekje van nederland,we zijn een stad zelfs,maar sinds de bruna hier weg is is het een ramp,vind zelfs onze gemeenteraad
Reactie door gloin op 27-10-2011 13:43
in de plaats waar ik woon is in mijn woonwijk geen postkantoor,alleen een Bruna waar je postzegels kunt kopen, een pakje versturen,ets,maar niet pinnen of andere handelingen. Daarvoor moet je 5 kilometer verder naar een andere woonwijk of naar de stad naar het Ing kantoor.Als je niet kunt fietsen of geen auto hebt ia dat niet te doen. De brievenbus is ook op 600 meter afstand van mijn huis. Ik ben 28 jaar dus dan weet je het wel. Altijd iemand vragen. Gloin
Reactie door kessel45 op 27-10-2011 13:50
bedankt mostertpot voor het meedenken. Helaas is op het werk bezorgen geen optie. Jammer...
Reactie door tenormin op 27-10-2011 14:42
Net als orgelmuts: Bij ons is de Primera winkel verbouwd en er zit nu een aparte afdeling van Post.nl in, dus de klagers van: sigaretjes kopen, wachten...dat is nu verleden tijd. Deze Primera is ook niet te belopen, maar dichtbij zit Bruna en ja, daar moet je wachten. Tja, alle zaken zijn zo samengepropt tegenwoordig, dat wachten moet je gewoon incalculeren, want bij zo'n Bruna shop wordt alles verkocht, van staatsloten die moeten worden uitgeprint, tot krasloten en noemt u het allemaal maar op. Meer personeel gaat niet, te duur. Je kunt wel roepen over hoe het vroeger was, maar vroeger kan niet meer, dat is een paard in zijn kont kijken.
Reactie door tenormin op 27-10-2011 14:46
Quote: kessel45 schreef op donderdag 27 okt 2011, 13:20: Vaak vind ik het knap onhandig. Als ik een pakketje af moet halen dan moet ik eerder weg van mijn werk omdat het postkantoortje in de boekwinkel om 17.00 uur gesloten is. geen enkele avond-openstelling en ook geen zaterdagochtend. Kost me dus extra uren om één simpel pakketje af te halen. einde Quote Dan woon je waarschijnlijk in een klein dorp; normaliter sluiten winkels toch om 6 uur en ook Zaterdags zijn winkels normaal open. Maar let wel op, als je een brief zondagavond op de post wilt hebben moet je dat dus niet in een winkel met postagentschap doen, als er tenminste haast bij is, maar de gewone brievenbus zoeken.
Reactie door donna op 27-10-2011 14:50
Denk dat ik elke keer dat ik bij de Bruna kom die paardenkont voor me ga zien :-) . Mijn ergernis is ingegeven door de Brunawinkel in mijn buurt, daar is een postkantoordame die heel erg onvriendelijk, heel erg langzaam en heel erg onverschillig is. Op een keer is ze twintig minuten weg geweest, de wachtrij werd steeds langer en langer. Toen ze terug kwam zei ze verbaasd: "jullie mopperen helemaal niet." Nee, wij waren daar wel wat gewend, maar het leek er wel op alsof ze het erom deed. Er zijn ook veel Brunawinkels waar ze wel klantvriendelijk zijn.
Reactie door mabureau op 27-10-2011 15:28
Vroeger ja, vroeger was alles anders en beter. Alleen draait alles tegenwoordig op de centjes. Vroeger was het een kwestie van diversificatie, van diverse diensten binnen de PTT kantoren, maar die tijd is geweest. Daarna werden het allemaal profitcenters, met hun eigen resultaat verantwoordelijkheid. Moest elke discipline zijn eigen broek ophouden. De consument zag alleen het gebouw, maar realiseerde zich niet dat in het gebouw sprake was van een shop in store principe. Bij de volgende reorganisaties, werden de diverse shops elders onder gebracht. Met alle gevolgen van dien. Postzegels koop je bij AH of bij de Bruna etc. Geld haal je bij de diverse flappentappers; Geld storten doe je bij een automaat of op een ING kantoor. Voor mijn aan de postbus geadresseerde post moet ik ergens bij de Boerenbond zijn, waar het personeel vaak nog niet eens instaat is om de post in de goede bus te deponeren, hier kan ik ook mijn voorgefrankeerde post en postpakketten inleveren, maar anders moet ik hiermee naar de Bruna, waar ik ook pakketten welke aan huis werden geadresseerd moet afhalen. Nu kan het gebeuren dat ik in mijn postbus een briefje vind, waarmee ik naar het postagentschap (de Bruna) moet, om daar een brief te halen waarmee ik naar het INGkantoor moet. Vroeger ja,vroeger was alles anders.
Reactie door bewustekoper op 27-10-2011 15:41
Ik begrijp de noodzaak van een postkantoor niet goed. Of ik nu bij het postkantoor in de rij wacht of bij het post-agentschap, dat is om het even. Wat betreft het verzenden van pakketten: het is mogelijk het pakket bij u thuis af te laten halen en te verzenden. Dit kost weliswaar meer dan het verzenden via het post-agentschap, maar het bespaart wel brandstofkosten (van eigen of andermans auto).
Reactie door mabureau op 27-10-2011 16:11
Quote: bewustekoper schreef op donderdag 27 okt 2011, 15:41: Ik begrijp de noodzaak van een postkantoor niet goed. Of ik nu bij het postkantoor in de rij wacht of bij het post-agentschap, dat is om het even. Wat betreft het verzenden van pakketten: het is mogelijk het pakket bij u thuis af te laten halen en te verzenden. Dit kost weliswaar meer dan het verzenden via het post-agentschap, maar het bespaart wel brandstofkosten (van eigen of andermans auto).einde Quote Zoals gezegd, alles draait om de centjes. De tijd van het one-stop service center is geweest, omdat service nu eenmaal geld kost alles wat niet bijdraagt aan de winst wordt afgestoten. Service wordt nu eenmaal niet betaald; Noem het echter dienstverlening en je kan kan er een prijskaartje aan hangen.
Reactie door haarp op 27-10-2011 19:02
Quote: conny2 schreef op donderdag 27 okt 2011, 08:00: Haarp, zeker vegeten hoe het bij het Postkantoor aan toe ging? Moest je heel lanhg wachten en dan werd ook nog gevraagd of je een staatslot wou en over wou stappen naar Essent. Bovendien wisten ze nadat je een paar keer gebruik had gemaakt van een bepaald tarief nog steeds niet dat het bestond en wilden ze veel meer laten betalen. Ze hadden het 10 jaar eerder moeten doen. Als Postbank klant stond je tussen de molens met kaarten en werd je niet klantvriendelijk behandeld en moest je ook nog eens wachten op mensen die kwamen voor allerlei andere dingen zoals RDW en OV studentenkaart. Wat een ramp was dat. Verwacht dat ze over een paar jaar in de grote steden wel weer grotere postwinkels zullen openen.einde Quote Wat mij betreft mogen ze die Primera bij ons ook ombouwen met een extra balie, je betaalt al genoeg voor geen service ....
Reactie door bewustekoper op 27-10-2011 19:07
Quote: mabureau schreef op donderdag 27 okt 2011, 16:11: Quote: bewustekoper schreef op donderdag 27 okt 2011, 15:41: Zoals gezegd, alles draait om de centjes. De tijd van het one-stop service center is geweest, omdat service nu eenmaal geld kost alles wat niet bijdraagt aan de winst wordt afgestoten. Service wordt nu eenmaal niet betaald; Noem het echter dienstverlening en je kan kan er een prijskaartje aan hangen. einde Quote Het postbedrijf maakt meer kosten als deze het pakket ophaalt bij de klanten, dus ik vind het normaal dat deze kosten doorberekend worden aan de klant.
Reactie door shepu op 28-10-2011 10:03
Quote: haarp schreef op woensdag 26 okt 2011, 21:20: Ik moet nu 2x zover rijden voor een postagentschap in een Primera winkel. einde Quote Als je vroeger naast het postkantoor woonde, heb je nu pech. Voor mij is het agentschap nu om de hoek en het postkantoor was kilometers verder weg. Door de concentratie van alle postzaken in één gebouw was het juist veel drukker. Nu is alles verspreid over meerdere kleine vestigingen. Dat vind ik juist veel prettiger, omdat de wachttijd verkort is; er zijn nooit meer dan 25 mensen voor mij aan de beurt, hooguit 3. Er is altijd wel wat te zeuren. Alles went en straks weet je niet beter.
Reactie door beloperator op 28-10-2011 16:09
Ik vind het jammer dat de postkantoren verdwenen zijn.Een verschraling van het stedelijk aanzien.Maar het is de moderne tijd,waar verandering een must schijnt te zijn.Mijn buurt postkantoor had aardige en synpathieke,behukpzame loketambtenaren, die door het verdwijnen van hun werkplek zonder baan zijn,net als de oude,vertrouwde postbode. De Bruna in mijn buurt neemt nu de postale belangen waar.Ook daar wordt door vriendelijke dames service geboden.Nadeel is dat mijn Bruna geen geldzaken regelt.De winkel is te klein voor een geldkluis. De huidige postbezorging laat te wensen over.De postbode,die nu postbezorger heet (what is in a name?) loopt er bij alsof hij,alvorens met vacantie te gaan,nog gauw even wat post in brievenbusseb moet frommelen.Adres lezen doet hij niet,vaak verkeerde postbezorging.Vaste bezorgtijden kent hij niet,laat staan dat hij weet wie zijn clienten zijn.Dat was bij de echte postbode wel anders,die bezorgde zelfs op het juiste adres post als er geen huisnummer op het poststuk stond vermeld.Was in zijn uniform vaak een aanspreekpunt. Tante Pos heeft zich zelf wel een beetje de das omgedaan.De letters PTT zijn voor het geprivatiseerde postbedrijf symbolisch geworden en staan nu voor Prettige Terug Tocht.
Reactie door haarp op 28-10-2011 19:38
Quote: shepu schreef op vrijdag 28 okt 2011, 10:03: Quote: haarp schreef op woensdag 26 okt 2011, 21:20: Ik moet nu 2x zover rijden voor een postagentschap in een Primera winkel. einde Quote Als je vroeger naast het postkantoor woonde, heb je nu pech. Voor mij is het agentschap nu om de hoek en het postkantoor was kilometers verder weg. Door de concentratie van alle postzaken in één gebouw was het juist veel drukker. Nu is alles verspreid over meerdere kleine vestigingen. Dat vind ik juist veel prettiger, omdat de wachttijd verkort is; er zijn nooit meer dan 25 mensen voor mij aan de beurt, hooguit 3. Er is altijd wel wat te zeuren. Alles went en straks weet je niet beter.einde Quote Voor de meerderheid "pech" en voor de minderheid is het beter geworden. In mijn ogen een verschraling v/d service. Wat is de volgende stap .......
Reactie door tenormin op 28-10-2011 21:39
haarp, wat is de volgende stap... hou even op, zeg. Er zijn een ik weet niet hoeveel winkels zoals Primera en Bruna verbouwd; moet er niet aan denken dat ze weer iets anders gaan verzinnen. Hun volgende nederzettingen misschien in de agrarische sector plaatsen?
Reactie door empyria op 29-10-2011 07:30
Ik kan nu uit 4 verschillende locaties in mijn buurt kiezen om mijn postzaken te regelen. En daar sta ik zelden in een lange rij. Voorheen kon ik alleen maar op dat éne postkantoor iets minder in mijn buurt terecht. En daar stond ik regelmatig ongeduldig in de rij! Ik ben blij met deze ontwikkeling van agentschappen.
Reactie door defibobbie op 29-10-2011 15:51
Natuurlijk zal het allemaal best lastig zijn en niet helemaal lopen zoals we gewend waren, maar zullen we ook eens stil staan bij alle postkantoormedewerkers die nu thuis zitten!
Reactie door mostertpot op 29-10-2011 17:51
Quote: defibobbie schreef op zaterdag 29 okt 2011, 15:51: Natuurlijk zal het allemaal best lastig zijn en niet helemaal lopen zoals we gewend waren, maar zullen we ook eens stil staan bij alle postkantoormedewerkers die nu thuis zitten!einde Quote Mijn exvrouw was verslaafd aan haar werk als postkantoor medewerker en manager, die functies wisselden door de snelle veranderingen in de maatschappij en daardoor bij het bedrijf. Haar laatste taak was het begeleiden van het sluiten van postkantoren. Dit moet vreselijk geweest zijn voor haar, het bedrijf waar ze van hield. Klanten waardeerden haar ook altijd in het bijzonder. Zij wist dat ze meewerkte aan haar eigen ondergang; maar, en dat wil ik juist kwijt als reactie aan defibobby, ze was ook realist en wist dat het niet anders kon. Een bedrijf dat geen levensvatbaarheid meer heeft, kan je niet redden. Een jaar geleden was het voor haar ook afgelopen, een paar maanden later is ze overleden aan kanker. Ze had tot het bittere eind doorgewerkt, daarna gunde zie zich pas tijd voor zichzelf, om er achter te komen dat er geen tijd meer was. 44 jaar trouwe dienst. Nog steeds heb ik daarvoor en vooral de wijze waarop zij zich aan wist te passen aan de veranderingen, diep respect. Maar laten we niet zielig gaan doen over medewerkers die thuis zitten, het is naar om op straat te staan, maar al 16 jaar hebben ze dit kunnen zien aankomen en zich kunnen omscholen, kunnen solliciteren en dat waren er veel die dat beseften. Wil je er wel zielig over doen, vraag je dan af en wees daarbij eerlijk: was jij bereid om per handeling heel veel Euro's neer te tellen, voor de aanwezigheid van een postkantoor zoals vroeger? Ik denk niet dat iemand daar ja op zal zeggen. Tijden veranderen en daar moeten we het mee doen. Wil je de veranderingen niet, koop dan niet via internet, neem geen diensten af via internet, doe geen betalingen via internet, kortom ga terug naar het Stenentijdperk. Ja, defibobbie ik heb nu even stilgestaan bij de postkantoormedewerkers.
Reactie door tenormin op 29-10-2011 18:14
mosterdpot, dat heb je, op een subtiele manier je vrouw geeërd, en stilgestaan bij alle postkantoordmedewerkers. Chapeau.
Reactie door defibobbie op 29-10-2011 18:16
Quote: mostertpot schreef op zaterdag 29 okt 2011, 17:51: Quote: defibobbie schreef op zaterdag 29 okt 2011, 15:51: Natuurlijk zal het allemaal best lastig zijn en niet helemaal lopen zoals we gewend waren, maar zullen we ook eens stil staan bij alle postkantoormedewerkers die nu thuis zitten!einde Quote Mijn exvrouw was verslaafd aan haar werk als postkantoor medewerker en manager, die functies wisselden door de snelle veranderingen in de maatschappij en daardoor bij het bedrijf. Haar laatste taak was het begeleiden van het sluiten van postkantoren. Dit moet vreselijk geweest zijn voor haar, het bedrijf waar ze van hield. Klanten waardeerden haar ook altijd in het bijzonder. Zij wist dat ze meewerkte aan haar eigen ondergang; maar, en dat wil ik juist kwijt als reactie aan defibobby, ze was ook realist en wist dat het niet anders kon. Een bedrijf dat geen levensvatbaarheid meer heeft, kan je niet redden. Een jaar geleden was het voor haar ook afgelopen, een paar maanden later is ze overleden aan kanker. Ze had tot het bittere eind doorgewerkt, daarna gunde zie zich pas tijd voor zichzelf, om er achter te komen dat er geen tijd meer was. 44 jaar trouwe dienst. Nog steeds heb ik daarvoor en vooral de wijze waarop zij zich aan wist te passen aan de veranderingen, diep respect. Maar laten we niet zielig gaan doen over medewerkers die thuis zitten, het is naar om op straat te staan, maar al 16 jaar hebben ze dit kunnen zien aankomen en zich kunnen omscholen, kunnen solliciteren en dat waren er veel die dat beseften. Wil je er wel zielig over doen, vraag je dan af en wees daarbij eerlijk: was jij bereid om per handeling heel veel Euro's neer te tellen, voor de aanwezigheid van een postkantoor zoals vroeger? Ik denk niet dat iemand daar ja op zal zeggen. Tijden veranderen en daar moeten we het mee doen. Wil je de veranderingen niet, koop dan niet via internet, neem geen diensten af via internet, doe geen betalingen via internet, kortom ga terug naar het Stenentijdperk. Ja, defibobbie ik heb nu even stilgestaan bij de postkantoormedewerkers.einde Quote Natuurlijk heb je helemaal gelijk en ik wens je natuurlijk heel veel sterkte na het verlies, maar het viel me op dat iedereen vooral denkt aan de negatieve dingen voor zichzelf, zoals de lange wachtrijen bij de Bruna en het postkantoor 'niet meer om de hoek' en ik wilde toch graag even stilstaan bij de medewerkers.
Reactie door mostertpot op 29-10-2011 19:02
Quote: defibobbie schreef op zaterdag 29 okt 2011, 18:16: Natuurlijk heb je helemaal gelijk en ik wens je natuurlijk heel veel sterkte na het verlies, maar het viel me op dat iedereen vooral denkt aan de negatieve dingen voor zichzelf, zoals de lange wachtrijen bij de Bruna en het postkantoor 'niet meer om de hoek' en ik wilde toch graag even stilstaan bij de medewerkers.einde Quote Het is ook goed om aan de gevolgen te denken voor anderen en het is goed dat je er even bij stil staat, maar aan de andere kant we leven in een tijd waarbij tijd geld is; we willen allemaal een goed salaris en weinig kosten. Gek genoeg gaat dat slecht samen; want als wij 'redelijk' willen verdienen, dan kosten de diensten of producten die we leveren ook 'redelijk'. Op het moment dat productie en kosten niet meer in de juiste verhouding staat, gaat het mis. We veroorzaken dat zelf door ons 'redelijke' salaris te besteden op een manier dat het voor 'ons' zo voordelig mogelijk is. We verliezen de producenten van de producten dan uit het oog voor ons eigen 'gewin'. Noem het maar oerinstinct, wil om te overleven desnoods, Maar daarbij vallen dus altijd slachtoffers. In dit geval postkantoor medewerkers, maar wat dacht je aan de dingen die je daarom in huis hebt geproduceert onder erbarmelijke omstandigheden, of zeer natuur onvriendelijke producties? Kleding, specerijen, koffie, papier, energie, enz. We zijn allemaal medeverantwoordelijk aan het verlies van de ander, of het nu werk of toekomst betreft, milieu en gezondheid. Vandaar mijn tot 2 maal toe uitgebreide reactie, waarvan ik weet dat het velen boven hun pet zal gaan en het een rotzorg voor ze zal zijn, niet voor niets hebben we zoveel PV stemmers: ikke ikke en de rest kan de rambam krijgen. Dus nogmaals: het was goed dat je het even aanroerde, alleen gaat het veel verder dan die postkantoormedewerkers.
Reactie door vliegenderob op 30-10-2011 02:02
laten we nu even alles in het juiste licht zien en er nu eens geen andere zaken bijhalen! Drie jaar geleden hadden we nog 240 postkantoren en nu hebben we geen postkantoren maar ruim 2000 agentschappen waar we hetzelfde kunnen doen als vroeger bij de postkantoren en daarbij (meestal) veel vriendelijker geholpen worden dan vroeger na vaak heel lang wachten dus waar zeuren we nu weer over? Het is toch per saldo veel beter geworden? In veel kleine dorpen kunnen we nu wél terecht terwijl we vroeger naar "de stad " moesten!
Reactie door vliegenderob op 30-10-2011 02:04
kennelijk heb ik nooit pech want ik kom die problemen nooit tegen!
Reactie door bewustekoper op 30-10-2011 08:41
@vliegenderob: ik ben het absoluut met je eens.
Reactie door mabureau op 30-10-2011 09:09
"Het is de tijd waarin we leven", wordt er vaak gezegd. Maar is het niet een voortschrijdende ontwikkeling door de eeuwen heen ? Is het niet altijd een kwestie van de een zijn dood is de ander zijn brood, of omgekeerd de een zijn brood is de ander zijn dood, eten of gegeten worden. Vroeger, heel vroeger, leefde men van dag tot dag. Was er ruilhandel, goederen voor goederen, goederen voor diensten of diensten voor diensten. Elke dag was een kwestie van overleven. Vandaag de dag draait alles om geld, alles wordt uitgedrukt in meetbare eenheden en uitgedrukt in een equivalent in geld en geld kan je sparen. Hoe meer je hebt, hoe meer je uit kan geven, hoe meer goederen of diensten je kan kopen. De kunst is dan om zo min mogelijk te ruilen voor zo veel mogelijk. Helaas zo werkt het. Zorgen dat je meer ontvangt dan dat je uitgeeft, alleen is het jammer dat dat niet kan. Daar waar er iemand iets verdient, zal iemand anders het verlies moeten nemen. Is het niet in geld of goederen, dan zal het in geleverd arbeidsvermogen, De een zijn brood is de ander zijn dood, eten of gegeten worden. Hij die het weet mag het zeggen, maar laat gelijk even weten wie het zal betalen ? Vadertje staat heeft ook geen geldboom op het binnenhof staan. Let wel dat, al het geld wat vadertje staat uitgeeft, belastinggeld is waar wij allemaal voor hebben moeten werken. Veranderingen hou je niet tegen, helaas. Ook al is elke verandering geen verbetering.
Reactie door dobby op 30-10-2011 17:56
Quote: empyria schreef op zaterdag 29 okt 2011, 07:30: Ik kan nu uit 4 verschillende locaties in mijn buurt kiezen om mijn postzaken te regelen. En daar sta ik zelden in een lange rij. Voorheen kon ik alleen maar op dat éne postkantoor iets minder in mijn buurt terecht. En daar stond ik regelmatig ongeduldig in de rij! Ik ben blij met deze ontwikkeling van agentschappen.einde Quote Inderdaad.. uitstekend.. postkantoor was vroeger verder weg... beperkte openingstijden.. nu heb ik een copyshop, 2 minuten lopen vanaf mijn voordeur, 's avonds tot 24:00 open, 7 dagen per week... wat wil je nog meer?? (en dan nog de "nieuwe" (?) dienst pakjesgemak van TNT.. spaart ook nog eens wachten op het afhaalbriefje.. nee.. ben persoonlijk best wel tevreden ook hoor..

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!