Philips tv drama
Geplaatst door: 100pa op: 21-01-2010 22:49
Wij hebben een 42" TV gekocht van Philips.
Na precies 1 jaar ging het stuk en toen begon een lang slepende drama waarbij er 1 en dezelfde kwaal 4x terugkwam: Backlight converters stuk.
Resume:
Eerst op onze kosten een compleet scherm vervangen tegen EUR 700 (met 3 maanden wachttijd)!
Daarna bleef dezelfde kwaal 3x terugkomen en heeft Philips de tv terugenomen teneinde uitwisselen (ook op aangeven hun eigen reparateur)... is namelijk een bekend fenomeen: backlight converters die stuk blijven gaan.
In dezelfde serie als onze 42", 9700, bestaan nog maar 2 modellen: 40" en 46"
'Uitwisselaanbieding' van Philps:
46" met winkelwaarde 2700 euro - bijbetaling 750 euro, of
40" met winkelwaarde 2000 euro - bijbetaling 400 euro, of
gerepareerd en op hoop van zegen de oude tv terug.
Wij hebben inmiddels meer dan 2700 aan de kapotte tv uitgegeven en krijgen in de goedkoopste optie een kleiner toestel die in de winkel evenveel als onze nieuw kostte en moeten er nog 400 euro bij leggen... waarom?
Hoe hier mee om te gaan?! Ze nemen absoluut geen productverantwoordelijkheid?!!
Reactie door 100pa op 21-01-2010 22:55
Nog even ter aanvulling:
Eerste bijbetalingsvoorstel begrijpen we, dat is het verschil in de nieuwprijzen..maar de 40" is raar.
Hiermee geconfronteerd geven ze absoluut niet thuis....
Reactie door valerius op 21-01-2010 23:09
Bedankt voor de inlichtingen mij zoon wilde ook zo'n apperaat kopen ,dat gaat dus nu een ander merk worden.
Wat heb ik dan geboft met mijn medion ik kreeg na ruim 1 jaar volledig nieuwe toestel ook 42 inch volkomen zonder kosten kwamen ze hem omruilen. Dat is pas service.
Valerius
Reactie door marboo111 op 22-01-2010 15:24
Geachte heer/mevrouw,
Zou u zo vriendelijk willen zijn contact met ons te nemen op het gratis nummer 0800-0230076, zodat wij gezamenlijk een oplossing kunnen kijken.
Graag het volgende referentienummer vermelden:50-558523667.
Philips Consumer Care.
Reactie door read op 22-01-2010 16:03
100pa
In principe moet je niet bij de fabrikant zijn maar bij de VERKOPER. Met de verkoper heb je destijds een koopovereenkomst afgesloten en de verkoper dient in samenspraak met de fabrikant een oplossing aan te bieden. Het is zonneklaar dat de verkoper je destijds een ondeugdelijk produkt heeft verkocht. Hij dient dus voor vervanging zorg te dragen. Je hebt zonder bijbetaling recht op een evenwaardige TV met ongeveer dezelfde specificaties in ongeveer dezelfde prijsklasse. Omdat nu Philips Consumer Care reageert en vraagt om met hen kontakt op te nemen, zou ik in dit geval die weg volgen. Kom je er met Philips Consumer Care niet uit, dan kun je altijd nog naar de verkoper gaan en hem wijzen op de rechten van een consument als er een ondeugdelijk produkt is verkocht.
Sukses en met vriendelijke groet, Read.
Reactie door valerius op 22-01-2010 17:20
Quote: marboo111 schreef op vrijdag 22 jan 2010, 15:24: Geachte heer/mevrouw,
Zou u zo vriendelijk willen zijn contact met ons te nemen op het gratis nummer 0800-0230076, zodat wij gezamenlijk een oplossing kunnen kijken.
Graag het volgende referentienummer vermelden:50-558523667.
Philips Consumer Care.
Gelijk doen geef je ook dan door wat er verder is afgesproken.
einde Quote
Reactie door sultandagi op 22-01-2010 17:25
Philips zelf heeft al gereageerd zag ik maar ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met een Samsung tv daarom toch maar mijn ervaring. Tv gaat kapot net na afloop van garantieperiode (bij ons was die 2 jaar). De winkel stuurt ons door naar de fabrikant, die stuurt ons weer terug naar de winkel omdat de garantie is afgelopen.
De winkel blijft blijkbaar jouw aanspreekpunt, hier heb je nl. de tv gekocht. Zij moeten met een oplossing komen. De winkel stuurt de tv naar hun eigen reparatiepunt, die met een belachelijk hoge reparatievoorstel komt. Omdat ik het hier niet mee eens ben neem ik contact op met Samsung. Zij willen wel een voorstel doen maar dan moet de tv naar hun eigen, erkende reparateur. Hoppa tv naar hun rep.dienst. Uiteindelijk passen ze een coulanceregeling toe, waarbij ik een klein gedeelte van de kosten heb betaald. Al met al een maand zonder de tv. Mijn advies: geef het niet snel op. Je wordt inderdaad van het kastje naar de muur gestuurd maar de aanhouder wint! Neem desnoods contact op met je rechtsbijstand.
Reactie door 100pa op 25-01-2010 21:49
We hebben afgelopen vrijdag inderdaad contact gehad met Philips en de zaak werd herzien. Volgens afspraak hebben we vandaag een zeer coulante herziene aanbieding ontvangen!
Wij kunnen zeker uit de voeten met de nieuwe aanbieding en waarderen deze tegemoetkoming!!!
Dit is zoals wij dat in 1e instantie voor ons zagen gezien de situatie, en dit hadden wij zonder deze 'discussie' geaccepteerd.
Het was een struggle maar toch wel blij met de opties zoals die op tafel liggen, morgen kiezen we uit de 40 of 46 inch en dan wachten op levering.
Overigens krijgen we in de tussentijd ook een gratis leentoestel tot de nieuwe televisie geleverd wordt.
Wijze lessen geleerd, belangrijkste: volhouden bij verkoper(!) en anders fabrikant. Laatste zowieso in de loop houden bij gedoe.
Blijven communiceren en... blijf geduldig en blijf doorzetten áls je daar recht op hebt!
In onze situatie heeft Philips uiteindelijk een zeer coulant voorstel aangedragen en de verantwoordelijkheid naar zich toegetrokken. Netjes en bedankt!
Reactie door 100pa op 25-01-2010 21:52
Quote: read schreef op vrijdag 22 jan 2010, 16:03: 100pa
In principe moet je niet bij de fabrikant zijn maar bij de VERKOPER. Met de verkoper heb je destijds een koopovereenkomst afgesloten en de verkoper dient in samenspraak met de fabrikant een oplossing aan te bieden. ....
einde Quote
Bedankt voor je uitleg, dit is ons inderdaad precies zo uitgelegd.
De fabrikant heeft in deze toch de verantwoordelijkheid genomen, pleit voor ze.
Reactie door ta1969 op 01-03-2010 13:27
mijn tv van 42pfl9732d/10 is ook de backlight inverter kapot. De tv is van 27 november 2007. Philips wil het niet repareren. Indien de kosten € 410 euro en meer zijn willen ze coulance regeling toepassen. Op de site van kieskeurig staat dat E-care 150 euro berekend en de tv wordt gerepareerd. Philips heeft met deze serie PFL97.. een slechte inverters. De voeding en de microprocessor branden door. Zij willen niet toegeven dat bij elke tv uit deze serie na plus minus 2 jaar of eerder de inverters kapot gaan. Ik heb vandaag weer gebeld met E-care en mijn probleem voorgelegd. Ik wordt er teruggebeld. Philips Consumer Care stuurt je naar de service centre en deze stuurt je weer terug naar Philips. Ik word er een beetje gek van. Een ding weet ik zeker, zolang Philips met zijn klanten zo omgaat, komt er geen een Philips produkt bij mij in huis en mijn ervaring vertel ik gewoon door. J emag toch hopen dat een tv minimaal een jaar of 5 meegaat. Wat een waardeloze toestellen heeft Philips toch verkocht!.
Reactie door read op 01-03-2010 18:05
ta1969
In principe moet je niet bij de fabrikant zijn, maar bij de verkoper. Daar kun je dan (met een redelijke bijbetaling) een vervangend nieuw toestel eisen (het toestel is immers niet reparabel). Lukt dat niet, dan kun je alsnog de koop ontbinden en tegen inlevering van de tv je aankoopsom terug eisen. Wat de verkoper met zijn voorschakel afspreekt, is niet jouw zaak. Daar sta jij geheel buiten.
Pedro.
Reactie door sander0074 op 27-09-2010 13:12
Blijkt een groot probleem te zijn bij Philips: de backlight-inverters. Onze Aurea van 3999 Euro moest er ook aan geloven. Uit de garantie, geen coulance waarschijnlijk. Dit was de laatste Philips in iedergeval!
Reactie door invalide op 27-09-2010 14:35
Een fabriek als Philips monteerde onderdelen en krijgt nu later pas de problemen en heeft deze ook liever niet.
Dure nieuwe modellen hebben dit soort dingen helaas vaker dan de goedkopere die nu in de winkel staan als massa product dus U betaalde veel als eerste en als ik nu een gelijkwaardige koop voor minder als helft heb ik vermoedelijk geen problemen meer.
Dus wees voorzichtig met nieuwste modellen die nieuwe techniek bevatten, want je hebt dan een verhoogd garantie claim risico.
Nieuwe modellen zou ik alleen met extra tot 5 jaren garantie kopen wegens dit vaker bij meerdere merken voorkomende probleem van niet goed uit ontwikkelde onderdelen.
Reactie door sander0074 op 27-09-2010 22:09
Ik heb als consument weinig te maken met het inkoopproces van Philips. Backlight inverters lijken mij ook niet state-of-art, we kijken immers al vrij lang naar LCD en TFT schermen.
De Aurea is volgens Philips een premium product met een premium service (inclusief Aurea "support kaartje"). Vergeet niet de premium prijs. Daar zit een verwachtingspatroon aan vast m.b.t. kwaliteit en service. Van een TV van 4000 Euro mag je als consument verwachten dat hij langer meegaat dan 2 jaar. Als de backlight inverters er na pak-m-beet 2 jaar mee stoppen, is het een ondeugdelijk product en mag Philips en de betrokken winkelier het gaan oplossen. Ongeacht garantietermijnen, het product voldoet niet en is inferieur. Kortom, die TV moet kosteloos worden gerepareerd en conform de beloofde premium service, gedurende de reparatie een gelijkwaardige vervanging...
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!