Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

pepetickets

Geplaatst door: zunnie op: 16-09-2009 13:16
Ik heb ondoordacht en in mijn enthousiasme tickets besteld voor michel fugain bij pepetickets. Direct betaald via IDeal maar kom er dus achter dat de tickets meer dan twee maal zo duur zijn terwijl er nog gewoon tickets voor de normale prijs bij andere aanbieders te bestellen zijn. In de algemene voorwaarden van pepetickets staat dat annuleren niet mogelijk is ! Wie heeft hier ervaringen mee  en kan ik hier nog iets aan doen of ben ik er gewoon ingetrapt ?Zie: ttp://www.pepetickets.nl/
Reactie door toon120 op 05-12-2009 14:23
Wij hebben eenzelfde ervaring gehad: Wie via Google zoekt naar bijvoorbeeld tickets voor Holiday on Ice komt via een gesponsorde link uit bij Besteltickets.com. Deze site presenteert zich als een (prijs)vergelijkingsite voor de aankoop van tickets. Wanneer je via deze site een overzicht krijgt van de verschillende aanbieders zitten daar geen officiele verkooppunten tussen en zijn de tickets vaak meer dan 2 keer zo duur als via de officiele verkooppunten. Er wordt dus de indruk gewekt dat het hier gaat om een objectieve vergelijkingsite met officiele aanbieders. Niets blijkt minder waar. Wij hebben voor eerste kerstdag tickets besteld voor Holiday on Ice bij Pepe Tickets. Via besteltickets.com kwam Pepe Tickets als goedkoopste uit de bus. Pepe Tickets biedt tickets 2e rang aan voor: • Euro 79 (volwassenen en kinderen zelfde prijs) In een advertentie lazen wij dat seetickets.nl dezelfde tickets worden aangeboden voor: • Euro 40 (volwassenen) • Euro 20 (kinderen) Seetickets.nl blijkt een officieel verkooppunt en verkoopt de tickets voor minder dan de helft van de prijs. Wij voelen ons door Besteltickets.com en Pepe Tickets misleidt. Ik vraag mij af of deze sites samenwerken om de klant te veel te laten betalen. Waarom worden de officiele verkooppunten anders niet meegenomen bij de zogenaamde vergelijking.
Reactie door edrick3 op 05-12-2009 15:04
Dit probleem is hier en in Vraag en Beantwoord al vaker besproken! En steeds weer trappen er mensen in! Zonde geld! Kijk eerst in het vervolg eens op de officiële sites! Maar blijkbaar heb je het geld er voor over, want deze verkooppunten speculeren op 'wat de gek er voor geeft' @toon120 Om dat Besteltickets.com alleen de tweedehandsn - dus meestal dubieuze - sites vergelijkt! Voor meer info: klik maar eens op de vele vragen in de volgende [url=http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=ticketbureaus&x=0&y=0&search=vraagenbeantwoord&id=153&vHash=c749c73j: link.[/url: Met vr.gr.
Reactie door read op 05-12-2009 17:39
Dag zunnie, Even wat info voor de volgende keer: Hieronder een lijst met enkele officiële bureaus en een aantal officieuze bureaus. 1. Officieel en (mogelijk) wel betrouwbaar: Ticketservice.nl Top Ticket Line Nationale Theater Kassa AUB Uitburo Ticketpoint www.livenation.nl www.ticketmaster.nl www.eventim.nl www.seetickets.nl/ of aan de kassa van het theater (waar je de echte prijs betaalt). 2. Officieus en (mogelijk) niet betrouwbaar (daar kun je dus beter NIET kopen): Rang1tickets Budget Ticket Ticket Unlimited Tickets4u Easytickets Ticketonline Ticket123 Onlineticketshop Rang1tickets Onlineticketshop Note: wederverkopers als Budgetticket en Onlineticketshop (overigens dezelfde firma) en www.tickets4u.nl verkopen kaarten met woekerwinsten aan de consument. Deze bedrijven kopen/kochten op grote schaal kaarten in van Ticketmaster (Mojo) en Topticketline, die zij met dikke winst weer te koop aanbieden. Helaas is dit nog steeds legaal maar de 2de kamer werkt aan een wetswijziging. Volgens de letter der wet kun je deze kaarten NIET binnen 7 werkdagen retourneren. Concert kaarten e.d. vallen net als kranten en tijdschriften onder tijdsgebonden artikelen waarop de wet Koop op Afstand niet van toepassing is. Pedro.
Reactie door nomeado op 31-01-2010 16:15
Koop NOOIT kaarten via TICKET UNLIMITED!!!! In mei 2009 had ik kaarten gekocht voor Rammstein in Berlijn bij ticket unlimited. 19-12-2009 zou het concert plaats vinden. Ik ben geabonneerd op de Rammstein newsletter en zag, in juni een melding dat de kaarten alleen maar via hun website verkrijgbaar waren. Ik heb vervolgens gemaild met t.u. Ik kreeg een email terug dat ze in Duitsland een tussenpersoon hadden en dat ik mij absoluut geen zorgen hoefde te maken. T.u was weliswaar duurder, maar bij hun was ik wel verzekerd van kaarten! Hiermee was ik enigszins gerustgesteld. Tot ongeveer Oktober. Ik had niets meer vernomen van hun en besloot contact op te nemen met de vraag wanneer ik de kaarten kon verwachten. Er werd geantwoord: "ongeveer een maand voor aanvang". November, nog steeds geen kaarten. Eind November, ik weer mailen. Ik heb toen al in de mail vermeld dat wij een kleine vakantie Berlijn aan het concert zouden toevoegen en dat ik wilde weten wanneer de kaarten zouden komen. Uiterlijk 2 weken voor het concert was toen het antwoord. 2 weken voor het concert ben ik gaan bellen. Kreeg een mevrouw aan de lijn die erg vriendelijk was, Ik legde haar uit, dat als t.u de kaarten niet kon krijgen, ik ook niet naar Berlijn zou gaan. Ik had daar een hotel gereserveerd, in combinatie met de reis was ik al 750 euro verder. Dit geld zou ik dan liever gebruiken om 1 week naar Egypte te gaan dan met -10 graden naar Berlijn. Ze begreep mijn bezorgdheid, maar verzekerde mij nogmaals dat ik de kaarten zou ontvangen, desnoods dmv etickets. We zijn afgereisd naar Berlijn zonder kaartjes. Daar aangekomen heb ik iedere dag per mail contact gehad. GEEN KAARTJES!!! Tot 16:00 de dag van het concert, ik zei tegen hun: "jullie kunnen nu toch wel stellen dat jullie de kaartjes niet meer gaan leveren!" durfde ze me nog te mailen, "hoogstwaarschijnlijk niet, maar zou het zijn bellen we u". Je kunt je wel voorstellen dat ik woedend was. Ik heb 302,50 euro voor de kaarten betaald en niet ontvangen. We hebben op hun advies een dure trip naar Belrijn gemaakt, die erg teleurstellend was, aangezien ik alle dagen heb lopen stressen door die kaarten. Ik heb hun gemaild met de vraag wat de compensatie zou zijn. Ik zou uiteraard mijn geld terug krijgen en ze waren bezig om via die contactpersoon een compensatie te krijgen. Ze zouden me op de hoogte houden. Meer dan 2 weken daarna had ik nog steeds mijn geld niet terug van de kaarten. Ik weer mailen, blijkbaar hadden ze een brand gehad en zouden het zsm in orde maken. Inderdaad 1 week erna stond het geld op mijn rekening, maar alleen van de kaarten. Ik heb tot nu niets meer van hun vernomen. Ronduit schandalig. Ik ben ook niet van plan om het hierbij te laten zitten. Ik heb een tijd geleden al met een jurist gesproken. Ik ga dit voorleggen bij de consumentenbond. Ze beweren een betrouwbaar bedrijf te zijn, maar als je dit bent ga je niet zo met je klanten om. Nogmaals koop NIET bij TICKET UNLIMITED, want dikke kans dat je, na dik te betalen, nog niet bij concert/evenement aanwezig zult zijn.
Reactie door read op 31-01-2010 17:44
Dag nomeado, Dit bureautje staat gewoon bij de niet officiële bureau's, je had het dus kunnen weten, dat je daar in elk geval geen zaken mee moet doen. Met vriendelijke groet, ReadAC. Note: zie mijn bericht in dit draadje van 5 december jl..
Reactie door nomeado op 01-02-2010 22:15
Quote: read schreef op zondag 31 jan 2010, 17:44: Dag nomeado, Dit bureautje staat gewoon bij de niet officiële bureau's, je had het dus kunnen weten, dat je daar in elk geval geen zaken mee moet doen. Met vriendelijke groet, ReadAC. Note: zie mijn bericht in dit draadje van 5 december jl..einde Quote HMMM, helaas 5 dember!!, ik had de kaarten in mei gezocht. Kon toen niet echt negatieve reacties over t.u lezen. Wel goed dat je de bureaus vermeld. Zal hopelijk de mensen behoeden voor hun praktijken. Grt Nomeado
Reactie door eliasnarda op 23-03-2010 21:36
Hier net zoiets.Kaarten voor My name is Michael betaald 142 euro 2 kaarten rang 2. Middagvoorselling. Kreeg verleden week bericht dat dit niet door kon gaan het werd de avond voorstelling of geld terug. Oke avondvoorstelling geaccepteerd krijg mijn kaarten thuis en tot mijn verbazing zijn die 29 euro per stuk +12.50 reserveringskosten =70.50. en zit nu rij 5 tribune. Dat is dus 71.50 goedkoper dan wat ik betaald heb. Getelefoneerd met pepetickets en daar valt niets aan te doen werd mij meegedeeld. Beunhazen zijn het gewoon
Reactie door trinetbeens op 26-11-2010 14:27
Lieve mensen: als je Googlet: kijk dan altijd toch even verder dan de bovenste site, daar staan namelijk vaak de doorverkoop sites en dan ga je dus teveel betalen. Bel voor de zekerheid even met de kassa van de zaal waar de voorstelling plaatsvindt of koop via de site van de zaal je kaarten, dan ben je meestal het goedkoopste uit! met vriendelijke groet, Trinet Beens, kassa Muziekcentrum Vredenburg Hieronder een lijst met enkele officiële bureaus en een aantal officieuze bureaus. 1. Officieel en (mogelijk) wel betrouwbaar: Ticketservice.nl Top Ticket Line Nationale Theater Kassa AUB Uitburo Ticketpoint www.livenation.nl www.ticketmaster.nl www.eventim.nl www.seetickets.nl/ of aan de kassa van het theater (waar je de echte prijs betaalt). 2. Officieus en (mogelijk) niet betrouwbaar (daar kun je dus beter NIET kopen): Rang1tickets Budget Ticket Ticket Unlimited Tickets4u Easytickets Ticketonline Ticket123 Onlineticketshop Rang1tickets Onlineticketshop Note: wederverkopers als Budgetticket en Onlineticketshop (overigens dezelfde firma) en www.tickets4u.nl verkopen kaarten met woekerwinsten aan de consument. Deze bedrijven kopen/kochten op grote schaal kaarten in van Ticketmaster (Mojo) en Topticketline, die zij met dikke winst weer te koop aanbieden. Helaas is dit nog steeds legaal maar de 2de kamer werkt aan een wetswijziging. Volgens de letter der wet kun je deze kaarten NIET binnen 7 werkdagen retourneren. Concert kaarten e.d. vallen net als kranten en tijdschriften onder tijdsgebonden artikelen waarop de wet Koop op Afstand niet van toepassing is. Pedro. einde Quote

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor