Pearle Opticiens
Geplaatst door: thijs1994 op: 26-01-2015 16:56
Een paar maanden geleden heb ik bij Pearle opticiens in Huizen( N-H) een bril en contact lenzen gekocht. Mij werd verteld dat dit allemaal verzekerd zou worden, het is zelfs 2 keer bekeken en gecontroleerd door medewerkers. Ik mocht voor een bedrag van 400 euro een bril en lenzen uitzoeken werd mij verteld, dit heb ik dan ook gedaan, de medewerker van de Pearle heeft mij geholpen om precies aan de 400 euro te komen waardoor ik het bedrag goed zou benutten. Alles zou voor mij worden gedeclareerd bij mijn zorgverzekering ( IZZ) en ik zou hier geen omkijken meer naar hebben. Ongeveer 3 maanden na de aankoop van mijn bril krijg ik een brief thuisgestuurd, of ik even 440,- wil overmaken, omdat ik geen recht heb op een vergoeding van IZZ. Ik heb hierop direct de Pearle gebeld en zei gaven aan niet te weten waarom ik geen vergoeding kreeg, vervolgens naar de winkel zelf gegaan waar we hebben afgesproken dat pearle contact opneemt met IZZ om zou uit te vinden waarom ik geen rech t had op een vergoeding. Uiteindelijk blijkt dat ik recent al gedeclareerd had bij een ander bedrijf, waardoor mijn te besteden bedrag al op was. Ik wist dit zelf van te voren niet, en mede door de overtuiging van 2 medewerkers van Pearle Huizen dat ik gewoon een bril kon uitzoeken heb ik toch besloten over te gaan tot aankoop van een bril. Ik ben is uit gaan zoeken hoe het nou kwam dat de Pearle opticiens aangaf dat ik gewoon recht had op een vergoeding. Wat blijkt ? Pearle heeft alleen maar zicht op wat haar klanten bij het bedrijf zelf hebben gekocht en gedeclareerd, maar niet wat een klant bij een ander bedrijf declareert. Hierdoor word er aan veel mensen ten onrechte vergoedingen belooft en hoge kosten gemaakt. De medewerkers van Pearle huizen vinden het blijkbaar heel logisch hoe dit is verlopen, aangezien ik ze confronteerde met het feit dat er een vergoeding was toegezegt maar er nooit is verteld dat dit op basis is van eigen klanten bestand, ze vonden het logisch d at ze alleen in hun eigen klantenbestand konden kijken. Ik deel die mening, maar dan moet er wel verteld worden en nadrukkelijk gezegt dat dit op basis is van hun eigen klantenbestand. Frapant is dat Pearle Huizen er niks van geleerd heeft, aangezien mijn moeder laatst een brief kreeg waarin stond dat ze gratis een nieuwe bril uit mocht zoeken, terwijl ook zij al geen recht meer had op vergoeding door eerdere declaraties. Misschien is de Pearle het zich er niet van bewust, maar mensen worden zo wel belazerd !
Reactie door breedbeeld op 26-01-2015 19:02
Maar als jij niet bekend maakt bij Pearle dat je ergens anders kortgeleden eerder hebt gedeclareerd kunnen ze het daar toch nooit weten, je bent toch zelf verantwoordelijk voor je verzekering, zij kunnen toch niet in jou declaraties kijken, alleen wat jou vergoeding kan zijn tov je huidige verzekering en aanvullende verzekering.
Reactie door thijs1994 op 26-01-2015 19:07
Dat hebben ze ook niet gevraagt, aangezien ik 2 keer bij hun aangedrongen heb of het echt wel kon ja of nee, lijkt het mij dat je dan aangeeft dat het afhankelijk is van de laatst gedane declaratie
Reactie door thijs1994 op 26-01-2015 19:10
Het probleem is dat de pearle pretenteert Dat je altijd maar gratis een bril kan uitzoeken en daar ben ik het niet mee eens
Reactie door tijger1 op 26-01-2015 19:40
U blijft maar Pearl de schuld geven, maar u hebt het aan uzelf te wijten.
Reactie door tenormin op 26-01-2015 20:20
Maar volgens mij, dat is dan mijn verzekering, kan ik maar 1 maal per 3 jaar een bril declareren en krijg ik niet eens het volledige bedrag retour. Heeft u toch niet goed uw polis doorgelezen alvorens die bril aan te schaffen.
Reactie door tenormin op 26-01-2015 21:15
Quote: thijs1994 schreef op maandag 26 jan 2015, 19:10: Het probleem is dat de Pearle presenteert dat je altijd maar gratis een bril kan uitzoeken en daar ben ik het niet mee eens einde Quote
Maar nog als toevoeging: Gelooft u dan alle reclame?
Reactie door breedbeeld op 26-01-2015 21:19
Net als tijger1 blijf ik het u eigen fout vinden, want Pearle vraagt wat u verzekering is en wat die kan vergoeden en inderdaad (tenormin) is dat ook ik een bepaald bedrag in een tijdsbestek van 3 jaar kan declareren en dat is in mijn geval maar 100 euro en in geen geval het volledige bedrag.
Pearle vraagt wat mogelijk is bij u verzekering en welke AV u hebt, toen had u moeten zeggen dat u kortgeleden ook had gedeclareerd, maar dat wisten zij niet en dat is ook niet hun zorg, maar die van u, daar moet u rekening mee houden en dus blijf ik herhalen dat zij niks van u declaraties kunnen en mogen weten, dat bent u alleen.
Reactie door 1953 op 27-01-2015 03:05
Op uw vraag: Tja...in 2012 kocht ik ook een complete bril met varifocaleglazen en kreeg toen € 186,00 vergoed via de opticien op een totaalbedrag van ruim € 1.100,00. Wist van te voren dat het pas na drie kalenderjaren weer wordt vergoedt.
Pearle voert marketing uit, dat doet mijn opticien ook, met de regelmaat van de klok. Geen enkele opticien weet dan mogelijk niet dat u eerder een nieuwe bril heeft aangeschaft en zeker niet bij een andere opticien. Kwestie van doorvragen!
Reactie door reflecs op 28-01-2015 14:22
.... er niks van geleerd heeft, aangezien mijn moeder laatst een brief kreeg waarin stond dat ze gratis een nieuwe bril uit mocht zoeken, terwijl ook zij al geen recht meer had op vergoeding door eerdere declaraties.
Dan zal er toch wel ergens in de kleine lettertjes iets van voorwaarden moeten staan.
..Uiteindelijk blijkt dat ik recent al gedeclareerd had bij een ander bedrijf, waardoor mijn te besteden bedrag al op was. Ik wist dit zelf van te voren niet
In te zien op de website van IZZ?
...Het probleem is dat de pearle pretenteert Dat je altijd maar gratis een bril kan uitzoeken ....
Bedrijven maken wel meer reclame met gratis, bijna gratis, als het ware gratis, juist dan moet je goed opletten.
Wel heel vervelend dat het u overkomen is.
Reactie door tijger1 op 28-01-2015 14:32
De Ts heeft in ieder geval brillen voor jaren en jaren.
Reactie door aurora1 op 28-01-2015 17:39
Maar zal vast wel weer een nieuwe bril willen als ergens "gratis" vermeld wordt.... Het blijft me verbazen hoe vaak mensen soms een nieuwe bril aanschaffen en of die dan wel werkelijk nodig is.
Als je graag een ander, nieuw montuur wilt, kun je de glazen daarin vaak laten overzetten en dan ben je alleen daarvoor geld kwijt.
Het verbaast me ook dat met de aanschaf zo precies gekeken en gerekend wordt om het maximum van het te besteden (te declareren) bedrag te halen.
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!