Kassa

Pc kapot garantie

Geplaatst door: asdfghjkl; op: 16-12-2011 15:54
Halloo, Ik heb 11 december 2009 een pc gekocht voor 800 euro. 4 maanden later moest het moederbord al vervangen worden. Op 7 december 2011 gaf de computer alleen maar zwart beeld. Op naar de winkel en daar werd aangegeven dat ik een aankoopbon moest hebben en ik zou bellen om dat aan te geven. Die winkel is niet te bereiken alleen de service desk. Uiteindelijk word ik gebelt door de winkel en geven ze aan dat de harde schijf kapot is en er moet een windows update gebeuren. De videokaart was ook niet helemaal goed meer. En de bedrijfsleider gaf aan dat de pc waarschijnlijk niet zo'n goede toekomst meer heeft. Aangezien wij onze aankoopbon niet hebben en het ondertussen later dan 11 december was vallen we niet meer onder de garantie. Daar bij komt dat ze een verkeerd adres in hun computer ingevoerd dus op dat moment konden ze niet zien wanneer de computer was gekocht. Als ze het direct hadden kunnen zien hadden ze de bon wel voor ons kunnen printen, dat hadden ze nu gedaan maar dat was op 13 december dus helaas voor ons dat geld niet meer. Uiteindelijk konden ze in hun computer zien dat op het verkeerde adres stond wanneer we de computer hadden gekocht. Maar dat mag allemaal niet baten, het is na 11 december 2011. Buiten dit is het acceptabel dat na 2 jaar een computer van 800 euro kapot is? Heeft iemand misschien een idee wat nu handig is om te doen? Groeten.
Reactie door mastag op 16-12-2011 17:27
Dit is echt belachelijk, de klacht is binnen de garantie gemeld en dient dus gewoon als garantie te worden afgehandeld. Inmiddels is de bon boven water dus eis gewoon uw garantie en zeg er bij dat u de klacht reeds binnen de garantie heeft aangekaart. Hier kunnen ze echt niet onderuit. 5 dagen buiten garantie gen garantie meer geven, wat een slechte service, ben benieuwd welk bedrijf dat doet? Mastag
Reactie door fransxl63 op 30-12-2011 15:16
Beste ASDfghijkl, Als je de garantie binnen de normen valt kunnen ze niet er onder uitkomen. We geef ik je een goed tip, ga nooit gelijk naar een winkel om het te laten uiotzoeken wat er aan de hand is. Je kunt zelf ook de Harde Schijf en de moederbord controleren. Het eerste wat je doet, haal de hardeschijf er uit, laat hem bij een goede kennis met een computer nakijken, en zo ook met de moederbord, makkelijk zat..? Zo bouw ik zelf ook mijn computers. Probeer de garantie te kriojgen, sta op er, en anders iemand inschakelen..? veel suc6 frans
Reactie door antoinette55 op 13-01-2012 13:23
Quote: fransxl63 schreef op vrijdag 30 dec 2011, 15:16: Beste ASDfghijkl, Als je de garantie binnen de normen valt kunnen ze niet er onder uitkomen. We geef ik je een goed tip, ga nooit gelijk naar een winkel om het te laten uiotzoeken wat er aan de hand is. Je kunt zelf ook de Harde Schijf en de moederbord controleren. Het eerste wat je doet, haal de hardeschijf er uit, laat hem bij een goede kennis met een computer nakijken, en zo ook met de moederbord, makkelijk zat..? Zo bouw ik zelf ook mijn computers. Probeer de garantie te kriojgen, sta op er, en anders iemand inschakelen..? veel suc6 franseinde Quote vaak is de kast verzegeld,en als je er wat uit haalt verspeel je zeker de garantie
Reactie door freya op 13-01-2012 13:36
Quote: antoinette55 schreef op vrijdag 13 jan 2012, 13:23: .... vaak is de kast verzegeld,en als je er wat uit haalt verspeel je zeker de garantieeinde Quote Daar is in het verleden al eens eerder aandacht aan besteed en dat verzegelen van de kast kan nooit tot het vervallen van de garantie leiden. Elke computereigenaar moet de kast open kunnen maken om er b.v. een extra harde schijf in te bouwen, zonder dat dit ten koste gaat van de garantie. De stelling "als je de kast openmaakt, vervalt de garantie" is dus onjuist. Freya

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!