Pas op na verlengen abonnement Vodafone!
Geplaatst door: morgenstern op: 16-06-2012 11:50
Een tijdje terug heb ik in de Vodafone-winkel in Heerlen Corio Center mijn Vodafone abonnement verlengd. Omdat het 'oude' abonnement niet meer beschikbaar was, sloot ik een SO Bel + SMS-3 80 (8,95 euro) abonnement af voor 2 jaar. In de winkel vroeg ik of ik mijn blox (zorgeloos internet en dagbundel mobiel internet buitenland) opnieuw moest aanzetten. De jongeman in de winkel vertelde mij dat dit absoluut niet nodig was en dat alles bij het oude bleef. Mijn verbazing was groot toen ik de daaropvolgende maand een rekening van meer dan € 200 kreeg. Wat bleek: mijn blox waren uitgezet door Vodafone zelf. De dame van de Vodafone-klantenservice vertelde dat dit gebruikelijk is bij een nieuw abonnement. Ze zou mijn zaak doorgeven aan de financiële afdeling, die contact met me ging opnemen. Nou,daar wacht ik dus nog steeds op! Kortom: Ik ben dus meer dan 200 euro kwijt door valse info van een Vodafone-medewerker en word door Vodafone met een kluitje in het riet gestuurd als ik om opheldering vraag! Mensen, pas dus op als je je abonnement bij Vodafone verlengt. Deze mensen liegen en hebben geen scrupules. Nu vraag ik me af of dit meer mensen overkomen is? Graag jullie reacties!
Reactie door sonjaatje op 16-06-2012 11:59
Ik heb ervaren dat het beter is om zelf alles uit te pluizen via internet dan af te gaan op de info van verkopers.
Hier ligt de fout duidelijk bij de verkoper maar ja, bewijs het maar eens.
Reactie door zoekster op 16-06-2012 12:05
U kunt uw klacht ook indienen bij de klachtencompas.
Uw klacht wordt dan direct naar Vodafone doorgestuurd en in het openbaar afgehandeld.
klik hier voor de klachtencompas.
Veel succes!hier
Reactie door diumenge op 16-06-2012 12:19
Wat ik even niet begrijp, je neemt een Bel+Sms Sim Only 80, daar zit geen internet op. De Zorgeloos internet BloX is om voordelig (te) blijven internetten als je standaard internetbundel op is. Als je geen internet hebt, dan is er ook geen sprake van dat het op kan zijn.
Had je hiervoor een abonnement mét internet?
Zoals sonjaatje al opmerkt had het beter geweest van te voren jezelf goed te informeren.
Zorgeloos internet
Reactie door morgenstern op 16-06-2012 12:40
@diumenge ik had eerst een standaard internet blox van (geloof ik) 500 mb. Deze is nu niet meer beschikbaar, want verlaagd naar 200 mb. En inderdaad had ik beter niet op een persoon vertrouwd maar het zelf uitgezocht (àls het al uit te zoeken was). Achteraf gezien dan. Maar daar schiet ik nu niks mee op. Ik vraag me gewoon af of dit meer mensen overkomen is.
@sonjaatje: De verkoper zal uiteraard ontkennen dat hij zoiets gezegd heeft. Het wordt een welles-nietes verhaal. Mijn bedoeling is eerder om mensen te waarschuwen niet dezelfde fout te maken als ik en wél alles goed uit te zoeken!
Reactie door tdehond op 16-06-2012 12:40
De internet data worden m.i. nu buiten de SO Bel + SMS-3 80 afgerekend.
Vandaar de hoge kosten.
M.i. geen abonnement afgesloten wat aansluit op de manier waarop u uw gsm gebruikt.
Reactie door timfelix op 16-06-2012 13:27
Quote: tdehond schreef op zaterdag 16 jun 2012, 12:40: De internet data worden m.i. nu buiten de SO Bel + SMS-3 80 afgerekend.
Vandaar de hoge kosten.
M.i. geen abonnement afgesloten wat aansluit op de manier waarop u uw gsm gebruikt.
einde Quote
Thank you Captain Obvious! De Blox zijn er juist voor om je abonnement aan te passen naar jouw eigen wensen.
@Morgenstern, laatst had ik ook een klein probleempje met mijn telefoonrekening. Dat was deels mijn eigen schuld en deels lag dat aan de kant van Vodafone. Daar ben ik heel erg netjes uit gekomen met de Vodafone webcare die hier op het forum rondzwerft. Ik denk dat die binnenkort hier wel reageren. Als ze zien dat je hiervoor de Blox geactiveerd had, maar bij de omzetting uitgezet zijn, zullen ze je vast wel wat kunnen aanbieden.
Reactie door morgenstern op 16-06-2012 15:44
Quote: timfelix schreef op zaterdag 16 jun 2012, 13:27:
@Morgenstern, laatst had ik ook een klein probleempje met mijn telefoonrekening. Dat was deels mijn eigen schuld en deels lag dat aan de kant van Vodafone. Daar ben ik heel erg netjes uit gekomen met de Vodafone webcare die hier op het forum rondzwerft. Ik denk dat die binnenkort hier wel reageren. Als ze zien dat je hiervoor de Blox geactiveerd had, maar bij de omzetting uitgezet zijn, zullen ze je vast wel wat kunnen aanbieden. einde Quote
Ik wil het maar hopen. Met de Vodafone 'klantenservice' (quotes intended) kom ik in ieder geval geen stap verder. Mijn probleem is bekend en al zes weken in behandeling. Toen ik vanochtend maar weer eens belde, werd de verbinding zelfs automatisch verbroken door Vodafone, toen ik in voor de tweede keer in de wachtstand zat omdat een medewerker zogezegd mijn probleem aan het uitzoeken was. Toen ik dan maar weer belde en aan weer een andere medewerker vroeg om doorverbonden te worden met iemand van de afdeling Use, die mijn probleem in behandeling heeft, gaf zij aan dat er meerdere afdelingen Use zijn (?) en ze mij niet kon helpen. Ze zou een notitie maken dat er contact met mij opgenomen moest worden. Dat heb ik zes weken geleden ook al gehoord en er is NIET gereageerd ...ik voel me met een kluitje in het riet gestuurd en er is werkelijk geen doorkomen aan, maar wellicht is dat zelfs de bedoeling. Het probleem is zeker oplosbaar als beide partijen wat water bij de wijn doen, maar Vodafone lijkt alleen te willen afwimpelen en vertragen. Zeer jammer en zeker geen goede reclame voor Vodafone!
Reactie door morgenstern op 16-06-2012 15:55
Quote: tdehond schreef op zaterdag 16 jun 2012, 12:40: De internet data worden m.i. nu buiten de SO Bel + SMS-3 80 afgerekend.
Vandaar de hoge kosten.
M.i. geen abonnement afgesloten wat aansluit op de manier waarop u uw gsm gebruikt.
einde Quote
Lees mijn beginpost eerst eens goed. Ik heb niet om hoge kosten buiten de bundel gevraagd! Ik probeerde juist die kosten te vermijden door mijn internet-blox. Als ZIJ ze dan uitzetten zonder mij op de hoogte te stellen en hun winkelmedewerker liegt, is dat in mijn ogen mensen moedwillig op kosten jagen en en pure oplichting!
Reactie door tdehond op 16-06-2012 18:30
You're welcome.
U heeft gelijk. Jammer dat de medewerker in de Vodafone winkel hier niet goed over geïnformeerd was waar deze klant de dupe van is.
Nog spijtiger dat ook Vodafone de gedupeerde klant in de kou laat staan.
T.s.
Bedankt voor de waarschuwing.
Jammer dat de info in de Vodafone winkel te wensen overliet.
Quote: timfelix schreef op zaterdag 16 jun 2012, 13:27: Quote: tdehond schreef op zaterdag 16 jun 2012, 12:40: De internet data worden m.i. nu buiten de SO Bel + SMS-3 80 afgerekend.
Vandaar de hoge kosten.
M.i. geen abonnement afgesloten wat aansluit op de manier waarop u uw gsm gebruikt.
einde Quote
Thank you Captain Obvious! De Blox zijn er juist voor om je abonnement aan te passen naar jouw eigen wensen.
Reactie door tdehond op 17-06-2012 10:05
Winkel personeel is kennelijk niet goed geïnformeerd over hoe Vodafone werkt.
M.i. zou u schadeloos gesteld moeten worden door Vodafone, maar dat is denk ik een utopie.
Quote: morgenstern schreef op zaterdag 16 jun 2012, 15:55: Quote: tdehond schreef op zaterdag 16 jun 2012, 12:40: De internet data worden m.i. nu buiten de SO Bel + SMS-3 80 afgerekend.
Vandaar de hoge kosten.
M.i. geen abonnement afgesloten wat aansluit op de manier waarop u uw gsm gebruikt.
einde Quote
Lees mijn beginpost eerst eens goed. Ik heb niet om hoge kosten buiten de bundel gevraagd! Ik probeerde juist die kosten te vermijden door mijn internet-blox. Als ZIJ ze dan uitzetten zonder mij op de hoogte te stellen en hun winkelmedewerker liegt, is dat in mijn ogen mensen moedwillig op kosten jagen en en pure oplichting!einde Quote
Reactie door vodafonewebcare op 19-06-2012 13:43
Beste morgenstern,
Wat vervelend om te horen dat je onverwacht een hoge rekening hebt ontvangen. Ik wil graag even kijken of we hier iets aan kunnen doen. Verder kijk ik ook graag even of het abonnement dat je hebt afgesloten wel goed bij je past. BloX hebben namelijk het voordeel dat ze flexibel zijn in het aan- en afsluiten, maar misschien is een Sim Only Bel+SMS+Web abonnement voor jou wel veel voordeliger. Stuur ons daarom als je wilt even een mailtje op webcare.nl@vodafone.com, met als onderwerp 'Kassa - discussies - morgenstern'. Zet daarin dan je naam, adres, 06-nummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer, dan ga ik het voor je uitzoeken.
Groet, Sido
Vodafone 24/7 Web Crew
Reactie door willem318 op 13-08-2013 17:01
is mij ook overkomen abo opgezegd via internet daarna werd ik gebeld of ik wellicht mijn abo wilde voort te zetten dan kreeg ik een nieuwe telefoon het in nu 9 weken voorbij en na menige keren bellen voor €0.45 per keer heb ik nog steed niets
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!