Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

pakketservice TNT

Geplaatst door: meira op: 17-11-2011 17:27
Hallo, ik wil uw aandacht vragen voor het nieuwe fenomeen van TNT post, de pakketservice. Ik ben er laaiend over. Als je niet thuis bent krijg je tegenwoordig niet meer een formulier waarop staat dat je het bij het dichtsbijzijnde afhaalpunt kunt ophalen. Nee, je moet verplicht inloggen op hun website - Nadat je je eerst heb moeten registreren en aangeven dat je wel of geen post van ze wilt ontvangen met of zonder aanbiedingen - en dan al je gegevens invullen. Je komt dus ongewenst in een databank van TNT terecht. Ik vind dit om meerdere redenen een hele ongewenste zaak. Stel je voor dat ik 80+ ben en geen computer heb, laat staan dat ik weet hoe zoiets werkt. Mijn post wordt dan gewoon teruggestuurd naar de afzender. Ik heb dit al eens meegemaakt met een poststuk waarvan ik niets had ingevuld. Ook de manieren om iemand van TNT persoonlijk te benaderen zijn heel erg moeilijk gemaakt. Je kunt een vraag stellen aan een robot, die je vervolgens wel iets of niets verteld omdat ze je vraag niet begrijpt. Je krijgt dan zo'n antwoord als onderstaand "Je vraagt iets over onze diensten of service, maar ik weet niet precies wat je bedoelt. Stel je vraag alsjeblieft op een andere manier." Dat geef je dus snel op. Dan maar bellen "De kosten voor dit gesprek bedragen 0,45 cent per minuut met een maximum van 22,50. Vervolgens krijg je ongevraagd een zoetsappige stem die je allerlei ongevraagde zaken verteld - intussen is er al een minuut verstreken - om je vervolgens te vertellen dat alle lijnen bezet zijn enzovoorts. U snapt het al. Ik heb het gevoel dat ik op een ongewenste manier gedwongen wordt om de financiële verliezen van TNT goed te maken. Het wordt je gewoon door de strot geduwd. Ik heb hier geen zin in. Maar ik wil mijn pakket wel ontvangen en mijn buren zijn best bereid om dit voor me in ontvangst te nemen en zelf ben ik ook heel erg bereid om even naar het ophaalpunt te gaan. Wat kan hiertegen gedaan worden?
Reactie door postnl webcare op 21-11-2011 12:10
Hallo Meira, Je geeft aan dat je niet wilt registeren bij PostNL om aan te geven wat er met het pakket moet gebeuren na de eerste aanbieding. Ik kan me dit voorstellen echter is het dan ook niet verplicht om je te registeren. Als je dit niet doet zal het pakket, afhankelijk van de voorwaarden waar de afzender voor gekozen heeft bij het verzenden van het pakket, opnieuw worden aangeboden. Als je dan opnieuw niet thuis bent, zal het bij de buren worden aangeboden of naar een servicepunt gebracht worden. Dat er een pakket retour is gestuurd heeft een andere reden gehad. Dit kan te maken hebben dat de afzender het pakket heeft verstuurd met als melding ' bij geen gehoor direct retour' of er mankeerde iets aan het pakket waardoor het niet nog een tweede maal aanboden kon worden. Met vriendelijke groet, Annelies PostNL Webcare

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!