Pakket weg bij TNT, geen reactie op mail of brief
Geplaatst door: marc_svenja op: 01-03-2011 12:36
Ik heb op 24 Januari een pakket aangeboden bij TNT-post.
Het gaat om een garantie-retourzending naar de firma Conrad. Omdat ik de lezers van dit bericht zo goed mogelijk wil informeren en geen geheimen hiermee heb het volgende:
Gaat om een stevige doos van ogeveer 40x30x20 cm. met een uitgeprint adres op een wit vel van 10x15 cm dat zorgvuldig met 3 stroken breed transparant tape is vastgeplakt over het gehle velletje.
De tracktrace barcode is: 3SSAGA0168847 8000GD
De afzender gegevens (voor geval van) staan ook op de juiste wijze vermeld. Binnenin de doos zit ook een brief met afzendergegevens.
Deze zending is nu al meer dan een maand zoek.
De enige bij TNT die onverstoorbaar voor me bezig is, is de juffrouw die op een ingesproken bandje voor 0,45 c/min laat weten dat de lijnen bezet zijn en aan de lijn kan blijven. Dit is het servicenr wat op het aanleverbewijs staat. Wanneer ik dan een medewerker aan de lijn krijg kan die me alleen vertellen wat ik al weet en zelf ook kan opzoeken via track&trace.
Uiteindelijk heb ik een soort klacht/navraag formulier thuis gestuurd gekregen. Deze heb ik volledig ingevuld en in de voorgeadresseerde enveloppe op 13 Februari gepost en nog steeds geen enkele reactie hierop.
In de bovengenoemde brief stond ook een navraag@tntpost.nl genoemd. Deze heb ik op 25 Februari gemaild met de vragen waar is mijn pakket, waarom geen reactie op mijn brief en hoe gaan we het oplossen. Ook nu geen mededeling dat dit in behandeling is.
Ik begrijp best dat het mogelijk kan zijn dat ondanks de beste bedoelingen het pakket "zoek" kan raken.
Wat ik niet begrijp is:
Als klant vind ik het zeer vervelend een duur nr te moeten bellen in geval van vermissing. Bij vermissing voel ik me de gedupeerde omdat mijn pakket "zoek" is en moet er dan ook nog extra voor betalen ! Bovendien als je dan iemand aan de lijn hebt kan die mij alleen informatie geven die ik al weet, namelijk dat is vreemd....., uw pakket is weg !
TNT geeft nergens op de website aan waar je naar toe kunt mailen, of ze hebben het goed verstopt. Het nr van 0,45 c/min staat wel te pronken.
Waarom krijg ik geen enkele reactie op mijn toegezonden brief ? Verwachten ze nu soms weer dat ik het dure nr ga bellen om te vragen over de status ?
Gelukkig kan ik wel positief eindigen door te melden dat er ook TNT-werknemers zijn die dit vervelend vinden en het zich aantrekken. Nee, niet iemand achter een bureau, een TNT-pakket bezorger notabene heeft mijn barcode gegevens nagetrokken op de vestiging waar hij werkt om te kijken of het bij hun is misgegaan. Deze berichtte mij dat dit niet het geval was en het ergens in Zwolle is fout gegaan en vraagt regeld of ik al iets heb gehoord. Merci !
Wat vinden jullie van deze situatie en hebben jullie nog tips ? Ik heb een uitgebreide DAS rechtsbijstandsverzekering, vraag me alleen af of dat hiervoor bedoelt is.
Marc
Reactie door tdehond op 01-03-2011 13:10
Dit topic hoort m.i. bij Vraag en Beantwoord.
U kunt aan de verzender vragen of deze de klacht wilt indienen. Deze is immers de opdrachtgever.
De verzender is ook verantwoordelijk voor het feit of het pakket bij u aankomt.
Het is niet uw verantwoording. U hoeft dus geen geld hieraan te besteden. U bent de verzender ook niets verschuldigd zolang het pakket niet boven water is.
Reactie door tdehond op 01-03-2011 14:13
Foutje, u heeft het pakket aangeboden. Dan is het inderdaad uw probleem.
Volgens consuwijzer: * Voorbeeldbrief - Klacht aan postbedrijf als verzender
Reageert het postbedrijf niet op uw klacht of wordt het probleem niet opgelost? Dan kunt u naar de Geschillencommissie of de rechter
Bron: klik hierklik hier
Reactie door read op 01-03-2011 14:50
marc_svenja
Als je een geschil hebt met TNT zodat je schade lijdt, dan kun je dat aankaarten bij jouw rechtbijstandverzekeraar. Mocht het schadebedrag niet groot zijn, dan zal de verzekeraar die schade waarschijnlijk afkopen.
Pedro.
Reactie door marc_svenja op 02-03-2011 12:22
UPDATE 2 Maart:
Vandaag heb ik bericht gekregen per post van TNT.
Het pakket is op geen enkele afdeling binnen het bedrijf en moet definitief als vermist worden beschouwd.
Welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.
Er volgt geen vergoeding omdat dat zo in de voorwaarde staat en ook omdat het pakket niet is verzekerd verstuurd.
Ikzelf zou voor een verzekering hebben gekozen bij dit pakket als het door vallen bijvoorbeeld zou kunnen breken of beschadigen.
Ik ben toch echt niet van plan een (diefstal)verzekering af te sluiten voor het personeel van TNT ! Dat vind ik de omgekeerde wereld.
In de brief staat een tel. nr. om te kunnen reageren. Een betaalnr bellen en dan nogmaals de stelling van TNT aan te moeten horen doe ik niet. De volgende update zal zijn dat ik met de DAS heb gebeld, zal deze discussie dan verplaatsen naar geldzaken en recht.
Marc
Reactie door read op 02-03-2011 15:22
marc_svenja
Je schrijft: De volgende update zal zijn dat ik met de DAS heb gebeld, zal deze discussie dan verplaatsen naar geldzaken en recht.
Dat is niet verstandig. Het vervolg kun je beter bij dit topic plaatsen, dan weten de lezers waar het over gaat.
Pedro.
Reactie door redacteur op 02-03-2011 16:43
Beste marc_svenja,
Wij raden u aan om uw vraag in Vraag & Beantwoord te stellen. Discussies is bedoeld om een consumentkwestie aan de kaak te stellen. In Vraag & Beantwoord kunt u samen met de bezoekers van de site een oplossing voor uw probleem zoeken.
Met vriendelijke groet,
Kassa-online
Reactie door konint op 22-04-2011 11:07
Ik heb eenzelfde probleem, Ik heb een laptop ter waarde van € 600 teruggestuurd naar de leverancier, deze is daar nooit aagekomen. Na veel duur bellen en zoeken en tegen de TNT muur aanlopen ben ik inmiddels zover dat ik geleerd heb dat TNT niet van plan is deze te vergoeden ook niet nu het bijna zeker is dat mijn laptop door een TNT medewerker gestolen is en dat er via dezelfde route in Papendrecht binnen een maand weer een vermist is. Het enige wat mij duidelijk geworden is , is dat er vermoedelijk extreem veel gestolen wordt bij of door TNT. Komt kort gezegd hier op neer dat alles wat je verstuurd erg gemalkkelijk gestolen kan worden en dat je er na veel duur bellen naar kunt fluiten. Misschien dat een strafrechetlijk onderzoek hier nog wat in kan veranderen? Ik ga dat wel doen. Zeker omdat ik gemerkt heb dat veel klanten en leveranciers goederen verliezen en dit inmiddels al normaal beginnen te vinden. Mijn advies is daarom laat iereen die goederen bij TNT verliest altijd aangifte van vermissing / diefstal doen en doe je verhaal op internet zodat je als klant gehoord wordt.
Teus de Koning / Papendrecht.
Reactie door eldanen op 25-05-2011 12:44
Persoonlijk vind ik het zeer oneerlijk dat de verzender verantwoordelijk is voor het zoek geraken van een pakket. Als ik schilder zou zijn en ik neem een klus aan bij iemand en maak er een zooitje van, word IK aansprakelijk gesteld en niet de opdrachtgever...
Waarom de regels bij pakket & postbezorging anders zijn, gaat mijn pet te boven.
Ik heb vorige week een pakketje aangeboden bij het servicepunt van de Jumbo. Pakketje is niet meer terug te vinden in Track & tracé en het is niet afgeleverd tot op heden.
Waarom ben ik verantwoordelijk als de Jumbo bediende het niet goed aanmeld bij TNT, bijvoorbeeld of het niet meegeeft? Waarom ben ik als verzender verantwoordelijk als het in het sorteercentrum met het pakker gegooid wordt of dat het ergens in een vergeten hoek gezet wordt? Etc.
Ik betaal TNT toch om het netjes af te leveren?? Als ze wel verantwoordelijk gesteld werden ook voor niet aangetekende post/pakket zou men misschien anders omgaan met alles? Begrijp me niet verkeerd ik weet dat het door vele handen gaat voordat het bezorgd wordt en heb ook respect voor het hele proces, maar ik als ik iets verstuur en het raakt kwijt, dan doet dat mijn meer pijn in mijn portemonnee dan TNT. Helaas is er geen goed alternatief voor TNT en dat weten de aandeelhouders maar al te goed. Want daar gaat het toch uiteindelijk om, als de aandeelhouders maar tevreden zijn...?
Reactie door eldanen op 25-05-2011 13:20
Post wordt zojuist hier bezorgd. Zit een rouwkaart tussen. Op de enveloppe staat duidelijk nummer 55, maar niet te min wordt de enveloppe op 53 in de bus gegooid.
Dit is toch niet de "fout / verantwoordelijkheid" van de verzender maar toch van de bezorger (TNT)? Nu zijn wij zo "aardig" om de deze brief in de juist brievenbus te gaan stoppen, maar hoe vaak komt het voor dat dit niet gebeurd?
Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!